Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Ik geef mijn paarden stro te eten, je weet wel van die paarden die niet dik worden van hooi.
Waarom staan daar nog paarden gestald? Ik geloof niet dat er tegenwoordig nog eigenaren zijn die genoegen nemen met on 18.00 hooi al op.
Poekkie schreef:Als je een ruif krijgt, dan kan je toch gewoon de onderkant van die ruif bedekken met een fijnmazig net. Dan zou alleen tot die tijd een oplossing moeten gezocht worden.
Van 20u tot 6-9u ‘s morgens op een stal met stro vind ik niet zo heel gek eigelijk, is meestal wel zo op maneges.
Appluis schreef:Ach op ruwvoer kun je niet besparen. Geen enkel paard wordt dik van goed hooi. De rest valt idd over te twisten
Ik ben kritisch hoor. Ongetwijfeld ben ik zelfs als lastig te bestempelen. En dat zeg ik er ook meteen bij als ik voor een stal ga kijken. Heel specifiek dat ik wil dat er onbeperkt ruwvoer wordt gegeven. En dan halen ze je binnen door te zeggen dat ze het doen, maar ondertussen niet doen. Heeft niemand iets aan, want ik ga echt niet blijven als ik er eenmaal ben.
En een wanbetaler ben ik niet. Sterker nog, ik bied altijd aan voor iets dat ik extra wil of anders (zoals meer hooi oid) bij te betalen.
Anomien schreef:Appluis schreef:Ach op ruwvoer kun je niet besparen. Geen enkel paard wordt dik van goed hooi. De rest valt idd over te twisten
Ik ben kritisch hoor. Ongetwijfeld ben ik zelfs als lastig te bestempelen. En dat zeg ik er ook meteen bij als ik voor een stal ga kijken. Heel specifiek dat ik wil dat er onbeperkt ruwvoer wordt gegeven. En dan halen ze je binnen door te zeggen dat ze het doen, maar ondertussen niet doen. Heeft niemand iets aan, want ik ga echt niet blijven als ik er eenmaal ben.
En een wanbetaler ben ik niet. Sterker nog, ik bied altijd aan voor iets dat ik extra wil of anders (zoals meer hooi oid) bij te betalen.
[ [url=m/fGD2P3.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HWyOeU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EWf7q6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ca 250-350 paarden op stal. Een stalhouder die van royaal voeren houdt. Naast een grote stal ze ook op de wei houdt.
Er is geen enkele wever, geen enkele maagzweer en geen enkel koliek geval geweest zolang ik er al sta!!!
Enkel een keertje een wondje als de jonge hengsten buiten vechten.
Dierenarts komt hier een keer om te keuren, enten of castreren. Al jaren! Koliek en nare stal gebreken kennen wij echt niet. Nooit!
Dus wat jij beweert is echt onzin!!
Charmaine schreef:Ik snap wel dat het frustrerend is. Volgens mij heeft TS dat willen uiten met dit topic. De toon waarop had mss iets anders gekund, maar a la.
Ook ik ben niet snel tevreden en ik merk ook dat ik per paard of gedurende de tijd met de prioriteiten schuif. Maar ik ben altijd wel zo dat als er iets is waar ik niet blij mee ben, ik het bespreekbaar maak. Ik blijf niet hangen in geklaag. Bekijk wat de oplossingen zijn, of er verbeteringen zijn. Niet? Dan ga ik op zoek naar iets wat beter aan de prio's van dat moment voldoet en vertrek ik. En vind ik dat niet in de regio, dan moet ik die regio dus vergroten. Bekijk het zakelijk in plaats van je af te vragen waarom een staleigenaar iets wel of niet doet of wilt. Zijn/haar bedrijf, dus zijn/haar regels toch?
Maar eens hoor TS, je merkt pas of een pensionhouder daadwerkelijk verkoopt wat ie beloofd als je er staat en het zijn
vaak dezelfde punten die boven komen. Dat gezegd hebbende zijn er ook zat stallen waar het beter geregeld is en er goed naar de behoefte van het individuele paard gekeken wordt. Die zien te vinden is de uitdaging.
Zelf ook vrij recent verhuisd vanwege een aantal redenen, waarvan voerbeleid er 1 was terwijl er op die stal ècht veel mogelijk was. Was verder ook heel tevreden en positief over de stal dus vond het oprecht jammer te vertrekken. Heb ik concessies gedaan op/bij de nieuwe stal? Jazeker, maar wel verbetering gekregen op de punten die voor mijn paard nodig waren. Dus vooralsnog erg blij met de keuze.
996981 schreef:Als ik dit topic lees is het enige dat in mij opkomt; “een fatsoenlijke pensionsklant, bestaat het dan niet?”
Man man, wat een onaangename manier van communiceren heb je digitaal. Wat is precies je doel met dit topic? Dat andere bokkers je helpen een geschikte stal te vinden? Dan zou ik wat vriendelijker zijn. Je komt niet over als iemand die ik graag op stal zou hebben. Als ik een goede wist in jouw omgeving ging ik die ook zeker niet aan je aanbevelen... puur om het feit hoe je jezelf profileert.
Ze bestaan echt, goede stallen. Maar; je oogst wat je zaait en je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn...
Anomien schreef:Appluis schreef:
Ja ik bedoel te dik. Hahaha
Ook te dik kan met hooi!
Er zijn zat ‘soorten’ hooi!
Kinke schreef:Poekkie schreef:Van 20u tot 6-9u ‘s morgens op een stal met stro vind ik niet zo heel gek eigelijk, is meestal wel zo op maneges.
Meen je dat? Ik vind dat heel erg gek.
Poekkie schreef:Kinke schreef:
Meen je dat? Ik vind dat heel erg gek.
Ik heb dat op de maneges in de buurt eigelijk nog niet anders geweten nee...
Mijn paard staat soms ook iets langer dan 4-6u zonder eten. Ik heb hem in eigen beheer, maar zelfs met arm hooi en beweging lukt het me anders niet om hem goed te houden. Paard doet het echter prima. (Laatste voerbeurt tss 22-24u in fijn net - opnieuw rond 9u)
pmarena schreef:Wacht even hoor Anoniem, ik snap hem ook niet helemaal hoor.... TS zegt dat paarden niet dik worden van goed hooi (ofwel royaal voeren vind ze goed), en jij zegt dat alle paarden (bij jullie op stal) het prima doen op royaal voeren.
Zeggen jullie dan eigenlijk niet zo'n beetje hetzelfdeOf mis ik nou wat
Appluis schreef:996981 schreef:Als ik dit topic lees is het enige dat in mij opkomt; “een fatsoenlijke pensionsklant, bestaat het dan niet?”
Man man, wat een onaangename manier van communiceren heb je digitaal. Wat is precies je doel met dit topic? Dat andere bokkers je helpen een geschikte stal te vinden? Dan zou ik wat vriendelijker zijn. Je komt niet over als iemand die ik graag op stal zou hebben. Als ik een goede wist in jouw omgeving ging ik die ook zeker niet aan je aanbevelen... puur om het feit hoe je jezelf profileert.
Ze bestaan echt, goede stallen. Maar; je oogst wat je zaait en je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn...
![]()
Heb gelukkig al heel veel aanbevelingen gehad nav dit topic![]()
Zeer bedankt voor je inhoudelijke reactie. Kan ik wat mee!
Anomien schreef:pmarena schreef:Wacht even hoor Anoniem, ik snap hem ook niet helemaal hoor.... TS zegt dat paarden niet dik worden van goed hooi (ofwel royaal voeren vind ze goed), en jij zegt dat alle paarden (bij jullie op stal) het prima doen op royaal voeren.
Zeggen jullie dan eigenlijk niet zo'n beetje hetzelfdeOf mis ik nou wat
Paarden dik krijgen of er ongewenst te dik mee krijgen kan met hooi.
Maar daar moet je wel over nadenken.
Wij voeren royaal. Maar niet elk paard kan zomaar alles voorgeschoteld krijgen.
Een drachtige merrie, veulen of opfok dat vraagt soms maatwerk.
De hoeveelheid is bij ons inderdaad onbeperkt.
Maar type hooi.. ja daar wordt over nagedacht.
Wij hebben geen magere paarden. Sommigen zijn aan de dikke kant. Met name de koudbloeden. Maar niet vet.
Goed voeren vraagt een goede aanpak.
996981 schreef:Appluis schreef:
![]()
Heb gelukkig al heel veel aanbevelingen gehad nav dit topic![]()
Zeer bedankt voor je inhoudelijke reactie. Kan ik wat mee!
Je zou inderdaad eens je manier van (online) communiceren eens kunnen analyseren. Of je dat nodig vindt is aan jezelf. Succes ermee in ieder geval