Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Re: Hoe gaan jullie zondag naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:11

Ik ben vanmorgen om 7.30 gaan lopen om ze te voeren en buiten te zetten.
Ze zijn tussen de middag door een stalgenootje binnen gezet.
Straks weer inpakken en lopen. Kijken of ze nog even naar buiten kunnen en anders maar even lekker poetsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:11

Er ligt hier behoorlijk wat en het is toch erg glad, heb geen winterbanden ook.
Nu rij ik met een stalgenoot mee, die heeft een jeep met winterbanden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:22

Mijn pony's vinden het heerlijk!

Goede pluk hooi er bij en paar keer per dag ff water brengen.
Kipjes en katten zijn nog niet buiten geweest :') .

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:23

Ondanks geglibber en geglij weer veilig thuis. :j
De auto van mijn pa pakken met achteraandrijving was toch niet zo verstandig.

Paard vond er niks aan :+
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:27

Paarden blijven bij ons helaas binnen :n

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:32

Ik durf het niet aan op de weg. Is normaliter al 20 min rijden...

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:33

Pally schreef:
Vanochtend geweest om ze buiten te zetten. Net weer geweest om ze binnen te halen. Wegen worden met de minuut slechter. Gelukkig gaat mijn vriendin vanavond heen. Die woont er tegenover, dus kan lopend.
Wij hebben alleen de pech dat de sneeuw door de nok binnen komt :') Dus ook binnen sneeuwd het

Bij ons ook sneeuw in de stallen! :oo Ik ga daarom straks nog een keer, om sneeuw uit mn stal te scheppen.. >;) Had ik niet zien aankomen zeg. Gelukkig wel maar in 1 hoek. Doe dan ook meteen even het paard van stalgenoot want haar auto kwam de wijk niet uit.

Paarden komen bij ons niet buiten helaas. Stalbaas is vrij laks helaas qua onderhoud. Losgooien kan in de binnenbak dus dat heb ik wel even kunnen doen. Hoop dat ze morgen weer naar buiten komen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:37

Hier komt het ook door de nok naar binnen inderdaad.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:40

Kabayo schreef:
Mando schreef:
[ [url=m/Er73i3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik woon langs de a7 bij hpm 147 (volgens mij)

Bijna _O- 187.6

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:42

Bij ons op stal sneeuwt het in de binnenbak 8)7

Afbeelding

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:24

Net een poging gewaagd bij het OV, maar na 25 minuten nog niks. Met het risico dat ze terug niet meer rijden onverrichter zaken naar huis gegaan. Nog even mijn auto opgezocht. Ik denk dat deze sneeuwbult het is ;). Ik denk dat ik er morgen ook niet mee weg kan.
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:28

Nu net ook terug van stal.
Heen was het nog wel te doen. Stal gemest, hooi gevoerd en paardjes weer op stal gezet.
Al met al een uurtje er geweest.
Maar terug was het puur gladder dan heen, flink glibberen en glijden

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:01

hier deel weg schoon en dan opeens berg sneeuw.. menig auto die langs komt rijd ook gewoon hard...
deze weg strooien ze niet. achteraf weggetje. er is 1 gekomen die redelijk dichtbij woont. de andere klanten komen niet. deel loopt buiten maar ook aantal die al binnen gezet zijn. met name de wind isvreselijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:09

Nou wij konden er prima komen. Paarden konden alleen niet naar buiten nog. Morgen lukt het hopelijk om het wat sneeuwvrij te maken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:15

Ik ben ook net terug van stal. Rustig 40/50 km kunnen rijden op sommige stukken.
Ze bleven hier wel binnen helaas. Mijn paard vind sneeuw prachtig dus dat is wel jammer. Gun hem zo zijn buiten zijn.

Ik heb dan de luxe van een binnenbak (die ik zelden gebruik) dus daar even wat lange teugel werk in gedaan en daarna nog even naar buiten geweest.
Pownie heeft een lekker sneeuwbad genomen, die is echt niet te houden dan :D .

Op de terug weg was het ook goed te doen als je maar voorzichtig reed. Moest alleen wel de auto uitgraven op stal :D . Hopelijk zijn morgen de wegen weer begaanbaar zodat ik een rondje met de wagen kan . En dat pownie weer ene paar uur naar buiten kan.

Vuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:21

Ik heb geprobeerd om naar stal te gaan met de auto. Is 9.7 km. Helaas op 1/3van de rit moeten besluiten om te keren. Bleef maar glijden met slootjes aan beide kanten. Heb een hele kleine lichte auto met smalle bandjes.
Gelukkig staat mijn pony op een hit actief stal met 24/7 hooi en schuilstal. Hoef zelf geen klusjes te doen. Alleen water moet nu via tonnen en als extra schuil mogelijkheid mogen ze nu ook in de binnenbak.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:24

Nou, ik zei heel stoer dat ik de wijk wel uit kom met mijn Fiesta. Ja, zolang er geen opgewaaide sneeuwhopen liggen. :7

De dikke Volvo die voor mij zat reed zich compleet vast op de kruising aan het eind van de straat. Een enorm tochtgat naast een grasveld is dat, ik snap wel dat alles zich daar ophoopt. Die Volvo had net als ik ook alleen voorwielaandrijving en dan kom je niet ver. Links of rechts eromheen was geen optie en ik ben stapvoets achteruit teruggereden door mijn smalle straatje naar mijn parkeerplek. In de straat zelf was het overigens prima te doen, geen glijers.

Eenmaal thuis toch maar de backup ingeseind, dus mijn pony krijgt de komende dagen gewoon zijn voer. Ik vrees alleen dat ik hem pas weer ga zien als die sneeuw op de kruising weg is :') In mijn wijk is iig niet gestrooid en niet geschoven. Ik had er vanmiddag een rondje gelopen en had al zo mijn twijfels, maar het werd dus alsnog nee. Ik leef best mee met mijn buren die de nachtdienst in moeten of morgenochtend voor het eerst in weken weer voor de klas moeten staan.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:25

Hier zijn we een stukje vast komt te zitten in de sneeuw, kleine auto, weg waar geen auto ooit rijd met veel kuilen, dat wil wel! Morgen toch echt het laatste stuk lopen. Wij moeten wel elke dag, this zo'n 9km rijden. Veel geglibberd hier, maar heel thuis gekomen. :) Honden genieten hier met volle teugen van het sneeuw! Rollen en rennen. *\o/*
Haflinger vind het minder en is heel de nacht in de schuilstal blijven staan want er was geen hoeven-spoor te vinden in de sneeuw. Shetlander vind alles wel best. 8-)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:31

Nou ik ben wel geweest, is een half uur rijden, nu drie kwartier erover gedaan omdat we wat langzamer hebben gereden. Het was wel nodig, ik had mevrouw met deken achtergelaten gister en zo stond ze erbij:
Afbeelding
Was geen eens in een ijsklontje veranderd, waarschijnlijk had ze hem nog niet lang af. Ik was eerst hooi gaan aanvullen en toen dacht ze wel van hee, zo laat je me niet achter toch :=. En de andere deken wou ze graag op. Mutsie

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:32

Ik moet 2x per dag heen, pony is herstellende van hoefbevangenheid en staat nog op pijnstillers. Daarnaast staat ze ook 24/7 buiten dus nu niet zo ideaal nu. Ze heeft een overkapping uit de wind maar het is toch wel erg koud zo. Vanochtend met moeite de auto aangekregen, erheen rijden viel mee gelukkig. Wel enorm veel sneeuw toch onder de overkapping dus ik heb haar uitgegraven. Vanavond weer heen in het donker.. :\ Knijp hem toch wel erg voor de komende dagen.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:42

Gangpad
Afbeelding

Stal van vriendin
Afbeelding

Mijn stal valt gelukkig mee
Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:48

Weer veilig thuis, paarden even op de wei gezet om flink te stuiteren (paddock is daar niet zo leuk voor ook door veel water en dus plassen onder de sneeuw), alles voorzien van eten, waterbakken zo goed mogelijk ontdooit. Morgen water slepen, want dan beginnen ze dorst te krijgen, eerste 24 uur overgang gaat het niet zo hard, daarna zuipen ze bijna meer dan in de zomer.

Terug was minder goed te doen dan heen, maar met klein altotje op 4 seizoen banden geen problemen gehad. Nu ligt het hier niet mega hoog al ligt er genoeg voor echt mooie kerstkaarten.

Voor de mensen die vandaag op pad zijn geweest met de auto, haal de sneeuw uit je wielkasten, dat dat niet vastgevroren zit morgen als je weer weg wil/moet.
Laatst bijgewerkt door tamary op 07-02-21 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:05

Ik ben aan het kijken om mn paard toch deze week de paddock op te krijgen. Hij staat helaas op ijzers, En dit is z'n eerste winter (heb hem 2 jaar) dat hij de winter door ook lekker buiten staat. Hartstikke fijn natuurlijk, maar had helemaal niet gedacht aan de sneeuw en dat het zo aan de ijzers kan plakken. Hoefsmid is dinsdag nog geweest :+ .

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 18:17

Ik ga morgen ook gewoon alle paarden (ijzerloos) buiten zetten, vind dat zelf eng ivm sneeuw eten en koliek krijgen. Blijf er wel eerst even bij om te kijken of het goed gaat.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:50

Onze bus is duidelijk zwaarder en dat ging eigenlijk prima op de weg. Er was op meeste stukken nog niet geschoven, wel gestrooid maar nog niet kapot gereden. Dat deed ie best goed. Geen glijers alleen wat moeite om door grote sneeuwbanken te komen bij stoplichten enzo. Paarden stonden er bevroren bij maar leken het niet extreem koud te hebben ofzo. Toch maar even ontdooien en eten op stal en toen deken erop.
Ze vinden het wel tof de sneeuw. Heb de wei open gelaten zodat ze kunnen spelen als ze willen.