Hij trekt er zich zelf niet teveel van aan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
YellowLemon schreef:Ze hebben een voorstel gegeven waar het eigenlijk op neer komt dat mijn paarden gesplitst zouden staan en niet 24/7 op een weide.
Nou wil ik dat natuurlijk niet maar het was voor hen initieel blijkbaar niet duidelijk wat ik wel wilde. Dus dat nog eens meegegeven met ook de max. maandelijkse prijs dat ik ervoor wil/kan neerleggen. Ze laten me deze week nog wat weten...
Gisteren ook nog even m'n paarden aan het werk gezet in de weide: niemand gezien. Dat was wel fijn natuurlijk maar voelde ook weer erg oncomfortabel.
YellowLemon schreef:Ah zit mezelf al langer in de weg![]()
Vind het strontvervelend dat ik het mezelf zodanig hard aantrek. Ik kan dat mens niet meer horen of zien maar toch zit ik er zo mee in dat ik haar een vervelend gevoel zou geven. Klopt aan geen kanten: ik weet het. Het is helaas ook geen knopje dat ik zomaar aan en uit kan zetten.
Vandaar dat ik ook professionele hulp heb hierbij. Die gaf trouwens als advies om inderdaad gewoon mee te gaan met haar gedrag: "kom jij niet meer op de weide als ik er ben - prima, dankjewel".
Maar ze gaf ook mee dat het niet erg is om voor mezelf en de ontspanning te kiezen.
Maar moet eerlijk zeggen; ik zit al even in de paardenwereld en zo'n bemoeial heb ik van mijn leven nog niet meegemaakt.
YellowLemon schreef:Ah zit mezelf al langer in de weg![]()
Vind het strontvervelend dat ik het mezelf zodanig hard aantrek. Ik kan dat mens niet meer horen of zien maar toch zit ik er zo mee in dat ik haar een vervelend gevoel zou geven. Klopt aan geen kanten: ik weet het. Het is helaas ook geen knopje dat ik zomaar aan en uit kan zetten.
Gini schreef:Dat is zo een beperkende eigenschap en ik hoop dat je zelfbesef jou er doorheen sleurt.
Zij zit er helemaal niet mee in om jou een vervelend gevoel te geven, helemaal niet. Ik vind het zo erg voor je eigenlijk en ik hoop dat de hulp ook daadwerkelijk helpt.
YellowLemon schreef:De stalbaar contacteren is eigenlijk de laatste stap. Nu wil ik alle opties voor me hebben: zeker weten wat kan en niet kan. Als die andere stalling een (financiële) mogelijkheid is, dan zie ik mezelf vertrekken. Drukkere stal door de knappe pistes uiteraard maar zo wordt het ook net wat makkelijker om te trainenM'n paarden vinden het niet erg om eens gelongeerd te worden in de weide maar door het oneffen oppervlak heb ik laatst mijn enkel stevig verstuikt en struikelt m'n lompe knol wat sneller (heeft ook met gebrek aan spieren te maken: heb het al netjes onderzocht en laten onderzoeken door DA & osteo
). In de winter telkens de kar erbij moeten nemen of te voet gaan is ook niet zo fijn.
Want ik wil echt niet gaan aanbellen bij die man die het ook maar doet omdat hij toevallig wat ruimte over had op zijn weide. Hij is ook al 70+ en heeft volgens mij geen zin in kibbelende dames
superpony schreef:...
Ik vind dat de stalhouder wel op de hoogte moet zijn. Als er problemen zijn en iemand of meerdere zeggen op vanwege 1 etter, kan dat ook nadelige gevolgen hebben voor de stalhouder.
In principe wil een stalhouder ook niet dat mensen vertrekken of veel wisselingen en zeker niet steeds gezeur aan zijn/haar deur.
Dus als 1 iemand het probleem is, zal je die eruit gooien voor rust in de tent.
Popstra schreef:Waarom zou je een stalbaas niet op de hoogte mogen brengen van de situatie? Iedereen moet toch prettig staan op zijn stal. Zal lekker zijn, dat trouwe klanten weg lopen om een of ander bemoei mens!
Ik zou als stalbaas zeker diegeen wijzen op het feit ze lekker met haar eigen paard moet bezig houden en anderen in hun waarde moet laten omdat iedereen er op zijn eigen manier plezier aan beleefd
Bella123 schreef:Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Als het zo'n situatie betreft ga ik ook een praatje maken met de betreffende persoon. Alleen begrijp ik dat er in deze situatie slechts 2 mensen zijn, de TS en de stalgenoot. En ik vind hier echt dat de stalhouder er niets aan kan doen; het is een probleem tussen twee klanten.
Begrijp me niet verkeerd; het is voor TS een heel vervelende situatie en ik kan me daar heel goed in inleven, heb er ervaring mee. Maar het is nu ook weer niet zo dat er geweld wordt gebruikt of een dier slecht behandeld wordt of iets dergelijks. Wat moet je dan als stalhouder met zo'n situatie? Voor de een opkomen en de ander een standje geven? Terwijl die persoon in wezen niets verkeerd doet. Ja, ze geeft ongevraagd advies. Ja, dat is voor TS ontzettend vervelend en nogmaals; ik snap TS heel goed en vind het ook heel vervelend voor TS! Maar ik zie hier echt geen rol voor een stalhouder.
YellowLemon schreef:Zal je niet vervelen met de details Solistar, maar om een beter beeld te geven:
Op de weide hebben we zowat vrijspel. Ik besloot hooinetten op te hangen > ik krijg gemene reacties dat dit toch absoluut niet goed kan zijn voor de paarden.
Ik ben zelf voorstander van supplementen: geef graag eens een kruid bij. Krijg ik op m'n kop dat dit toch niet gezond kan zijn, dat ik mijn paarden "zwak" maak etc.
Mijn ene paard is wat moeilijker te rijden, heeft een bijzondere handleiding > ik krijg allerhande tips hoe ik het kan oplossen ook al neem ik elke week privéles. Alleen vraag ik hier niet om.
Nu kan dit best hé. Ik vind mezelf ook niet de allerbeste ruiter/paardenhouder en hoor dus graag tips. Bezocht al veel langer dan vandaag Bokt.nl en m'n hoefbekapster/osteopaat/lesgeefster spelen allemaal een belangrijke rol in de opvoeding/verzorging van mijn paarden. Maar ze komt met dingen aangelopen waarvan ik denk: waar heb je dat nou weer vandaan gehaald? Ik hou vb van vers drinkwater voor mijn paarden en kuis de bakken regelmatig uit. Zij is er heilig van overtuigd dat stilstaand water met algen prima zijn. Prima allemaal: ze doet wat ze maar wilt maar ze maakt er haar levensmissie van om mij op datzelfde idee te brengen. Vreselijk irritant is dat.
Ze voelt precies aan als m'n moeder: nou ben ik daarom wel net uit huis gegaan
superpony schreef:Bella123 schreef:Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. Als het zo'n situatie betreft ga ik ook een praatje maken met de betreffende persoon. Alleen begrijp ik dat er in deze situatie slechts 2 mensen zijn, de TS en de stalgenoot. En ik vind hier echt dat de stalhouder er niets aan kan doen; het is een probleem tussen twee klanten.
Begrijp me niet verkeerd; het is voor TS een heel vervelende situatie en ik kan me daar heel goed in inleven, heb er ervaring mee. Maar het is nu ook weer niet zo dat er geweld wordt gebruikt of een dier slecht behandeld wordt of iets dergelijks. Wat moet je dan als stalhouder met zo'n situatie? Voor de een opkomen en de ander een standje geven? Terwijl die persoon in wezen niets verkeerd doet. Ja, ze geeft ongevraagd advies. Ja, dat is voor TS ontzettend vervelend en nogmaals; ik snap TS heel goed en vind het ook heel vervelend voor TS! Maar ik zie hier echt geen rol voor een stalhouder.
Het gaat mij er niet om hoe het voor TS is. Het gaat erom dat de verhuurder niet weet wat er speelt en voor een verrassing komt als zij de huur komt opzeggen.
Ik weet bijv een stal die nooit mensen aannam met meer dan 2 paarden. Die zeiden gewoon; als ze er meer hebben en vertrekken heb ik in 1 klap veel stallen leeg. En mensen met meerdere paarden zijn vaak veel en lang aanwezig en kunnen wat gaan domineren. Niet altijd, maar enkele ervaringen.
Een stalhouder hoeft ook niet de ruzie of problemen op te lossen, maar hij kan wel aan de hand van regels of gemaakte afspraken ingrijpen en een grens stellen.
Toen wij ooit ergens weg wilden door gezeur van de pensionners, zeiden wij netjes op. Ik wilde niemand verraden, dus zei alleen op. Toen bleek dat degene die aanstichtster was al meer en vaker problemen had veroorzaakt, niet netjes betaalde etc. Ze wilden toen liever van haar af en dat wij bleven.
Als je 1 zo een etter ertussen hebt, kan die mensen meeslepen, veel onrust veroorzaken en dus veel wisselingen. Dat willen de meeste pensionhouders echt niet. En het maakt dan niet uit of je 2, 10 of 100 mensen hebt staan. Het is maar net hoe de problemen zijn, hoeveel mensen er last van hebben.
superpony schreef:Het gaat mij er niet om hoe het voor TS is. Het gaat erom dat de verhuurder niet weet wat er speelt en voor een verrassing komt als zij de huur komt opzeggen.
Ik weet bijv een stal die nooit mensen aannam met meer dan 2 paarden. Die zeiden gewoon; als ze er meer hebben en vertrekken heb ik in 1 klap veel stallen leeg. En mensen met meerdere paarden zijn vaak veel en lang aanwezig en kunnen wat gaan domineren. Niet altijd, maar enkele ervaringen.
Een stalhouder hoeft ook niet de ruzie of problemen op te lossen, maar hij kan wel aan de hand van regels of gemaakte afspraken ingrijpen en een grens stellen.
Toen wij ooit ergens weg wilden door gezeur van de pensionners, zeiden wij netjes op. Ik wilde niemand verraden, dus zei alleen op. Toen bleek dat degene die aanstichtster was al meer en vaker problemen had veroorzaakt, niet netjes betaalde etc. Ze wilden toen liever van haar af en dat wij bleven.
Als je 1 zo een etter ertussen hebt, kan die mensen meeslepen, veel onrust veroorzaken en dus veel wisselingen. Dat willen de meeste pensionhouders echt niet. En het maakt dan niet uit of je 2, 10 of 100 mensen hebt staan. Het is maar net hoe de problemen zijn, hoeveel mensen er last van hebben.