Westhof schreef:Ik zie op de Facebookpagina van de manege al moeders voorbijkomen die vragen of ze 'toch niet even mogen langskomen, want hun kind mist de pony's zo'. Die hebben het echt niet begrepen. En na 2 dagen ook alDe meeste kinderen rijden überhaupt maar één keer per week. Ga een andere dagbesteding zoeken voor je kind
Westhof schreef:Daphara schreef:Weet ik niet, mijn twee paarden staan op pension op een zorgboerderij waar regelmatig clienten met een beperking de dagbesteding komen doen.
Voor veel van hen is het onbegrijpelijk als/dat zij ineens niet meer naar de zorgboerderij mogen komen, zij hebben iets met de dieren en de dagbesteding daar wat hun rust en regelmaat geeft.
Dit gaat om een "normale" manege, geen zorgboerderij o.i.d. Ik snap dat het niet leuk is voor die mensen om hun favoriete paard/pony niet te mogen zien, maar het is geen eerste levensbehoefte. Het probleem is dat je niet tegen de één ja kunt zeggen en tegen de ander nee. Als je dat toelaat, staat straks nog de hele manege vol met kinderen die nu toch thuis zijn van school en dan heeft het afzeggen van lessen ook weinig zin.
Ik denk dat op normale maneges ook kinderen komen die op één of ander spectrum zitten en voor wie het moeilijker te begrijpen is dat ze nu hun lievelingspony niet meer zien. Het is lastiger uitleggen aan kinderen waarom en misschien denken de moeders van "we hoeven toch niet iemand tegen te komen". Niet dat dan ineens goed is of zo en ik ben het er mee eens dat je rechtlijnig moet blijven als manege daarin. Ik bedoel alleen dat ik wel begrijp waar de vraag vandaan komt, niet dat het dan ineens toegestaan moet worden.