Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jeannaa schreef:Stel dat een stal 300,- per maand kost dan is dat dus een tientje per dag. Zo bekeken vind ik dat eigenlijk niet eens veel... Daarvoor wordt je beestje binnen-en buiten gezet, de stal gemest, krijgt voer, gebruik van faciliteiten en toezicht. (even van uitgaande dat met deze prijzen vaak luxe all-in is).
Ik heb ze nu aan huis staan. Ik denk dat veel mensen niet stilstaan bij wat een werk en onderhoud dat met zich meebrengt. Al die uren kon ik ook wel nuttig besteden aan mijn werk, maar ik zou niet anders willen hoor. Hoewel ik op een aantal pensionstallen met heel veel plezier heb gestaan
Tango1979 schreef:Ik vind +35 ook erg veel hoor. Stro geen ervaring mee maar de stalbaas heeft in maart/april een jaarvoorraad hooi/voordroog voor dezelfde prijs als in 2017 in kunnen kopen. Mijn vlas is een paar centen duurder, scheelt misschien €5,- per maand.
Ik vermoed dat het "slechte seizoen" ook wel een beetje als excuus gebruikt wordt.
Ik betaal trouwens €135,- voor box en faciliteiten €60,- voor hooi (onbeperkt voor paard van 1.77) en bepaal en bestel gezamelijk met stalgenoten op eigen kosten krachtvoer en vlas.
Babootje schreef:Olympia schreef:Het is net zoals de huizenprijzen. Die zijn in andere delen van het land ook veel goedkoper dan in de randstad. So be it.
Dat klopt ook en mag ook, maar stro en hooiprijzen zijn niet zo regionaal gebonden
_Dreamer schreef:superpony schreef:Het heeft helemaal geen nut om regio's met elkaar te vergelijken. Sowieso is de grondprijs overal al anders en werkt de ene pensionstal vanuit een hele andere start/basis, dan de andere.
Logisch, en ik weet dat ik in een dure regio zit.
Maar voor €125 een paard in volpension hebben? Ik kan mij echt niet voorstellen dat een pensioneigenaar daar geen verlies op draait
BarbaLala schreef:Nikass schreef:Wat kost het onderhoud dan daadwerkelijk? Dat hangt er toch maar helemaal vanaf hóe je ze houdt?
Dat verschilt zoals hieronder al aangegeven per regio, maar naar mijn idee sowieso niet meer dan 1/4 van de prijs die TS betaalt per maand.
Popstra schreef:Heel eerlijk, als je geeneens een tientje per dag aan je paard kunt besteden dan moet je jezelf eens gaan afvragen of je überhaupt wel voor deze dure hobby moet kiezen als je het dier dus feitelijk geeneens in een fatsoenlijke basis behoefte kan of, eigenlijk wil voorzien!
Amalarab schreef:Popstra schreef:Heel eerlijk, als je geeneens een tientje per dag aan je paard kunt besteden dan moet je jezelf eens gaan afvragen of je überhaupt wel voor deze dure hobby moet kiezen als je het dier dus feitelijk geeneens in een fatsoenlijke basis behoefte kan of, eigenlijk wil voorzien!
Maar waarom zou je €10 per dag uitgeven als dat het niet kost?
Wat een onzin!