Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Duhelo schreef:Voor de mensen uit de regio: wat vinden jullie dan ook betaalbaar?
Stel voor een stal waar de paarden in groepsboxen staan + verharding + paddock waar ze 24/7 toegang tot hebben, onbeperkt ruwvoer, buitenpiste, binnenpiste, wasplaatsen, ev stapmolen.
(en in de zomer dan weidegang).
Duhelo schreef:Voor de mensen uit de regio: wat vinden jullie dan ook betaalbaar?
Stel voor een stal waar de paarden in groepsboxen staan + verharding + paddock waar ze 24/7 toegang tot hebben, onbeperkt ruwvoer, buitenpiste, binnenpiste, wasplaatsen, ev stapmolen.
tita schreef:Duhelo schreef:Voor de mensen uit de regio: wat vinden jullie dan ook betaalbaar?
Stal Zeggezicht heeft dat 275€ kost dat
leeneliefje schreef:Duhelo schreef:Voor de mensen uit de regio: wat vinden jullie dan ook betaalbaar?
Zou ik mijn paard nooit neerzetten.
Onbeperkt ruwvoer krijgt meneer een mega buik vanook is hij een klier dus continu met andere paarden wordt sowieso matten en blessures voor mijn paard of die van de anderen.
Ik vind 'binnenbaan buitenbaan' nogal een breed begrip. Is het een eb/vloed bak? Hoe is de bodem?
Is er verlichting? Hoe zijn de afmetingen?
Ik ben echt een miep wat betreft bodems hoor.
leeneliefje schreef:Zou vast ook goed kunnen gaan hoor, maar iedereen gaat toch ook een beetje op zijn of haar eigen gevoel af wat het beste past. Ik heb bij zo'n paddock een minder fijn gevoel dan een grote weide waar ze hun eigen ding kunnen doen mocht het nodig zijn.
Ja ook 'een goede bodem' is weer been breed begrip ben ik achter gekomen in mijn zoektocht naar een pension stal.![]()
Maar dat is nou het moeilijke, iedereen ziet alles weer anders
Citaat:Waarom dringt iedereen ts een pp of hit op? Ik denk dat dat haar insteek sowieso al niet is.
ClauH schreef:Citaat:Waarom dringt iedereen ts een pp of hit op? Ik denk dat dat haar insteek sowieso al niet is.
Omdat de gemiddelde recreatie ruiter zijn paard niet op een postzegel wil.
En omdat de gemiddelde sportruiter betere voorzieningen wil zoals fatsoenlijke binnenbak en stapmolen.
Op deze manier sla je volgens mij de plank mis wat heel jammer zou zijn voor TS.
Zoals eerder gezegd is het beter om 1 richting te kiezen.
Dat hoeft geen pp te zijn, het is maar een idee.
sureido schreef:Waarom dringt iedereen ts een pp of hit op? Ik denk dat dat haar insteek sowieso al niet is.
Charlotte446 schreef:Bowo schreef:Misschien dat ik er overheen lees, maar hoe groot zouden de paddocks dan zijn?
Ik ken namelijk ook genoeg paarden die het wel nodig hebben om zo nu en dan even flink uit hun plaat te gaan, die worden echt niet gelukkig van de hele dag in een uitloopje staan die net zo groot is als de stal zelf, want van het op stal staan worden ze ook veel te druk.
Het zijn er nu 3 van 7,5 x 12,5 m en 2 stuks 8 x 9 meter.
De mogelijkheid is er op den duur om die laatste 2 te vervangen voor 3 van 13 x 12,5 meter en de 3 van 7,5 bij 12,5 aan te passen naar 11 x 12,5 m.
SweetVanille schreef:Maar bedenk even dit.. Je wilt maar 1x in de week uitmesten en voor de rest opstrooien... In de winter staan de paarden dus 24u per dag op stal afgezien van hun uitloopje wat dezelfde maat als de box is...
Dan krijg je een ongelofelijk smerige stal na een week. Wat denk je van ammoniak, paddestoelen, en de lucht daar op stal met zoveel paarden....?
Ik zou mijn paard dit echt niet aandoen, voor mij is dit dan ook een hele grote NO-GO, mijn paard verdient dagelijks een schone stal en genoeg ruimte om lekker de benen te strekken!
Charlotte446 schreef:Als het bij de uitloopjes nodig is deze dagelijks leeg te scheppen, zal dit ook gaan gebeuren. De maat was eerst 4 x 4 m (box en uitloop). Om meer inkomen te genereren zijn meer boxen nodig, vandaar dat ze zijn aangepast naar 3,5 m.