Sudocrem tegen vliegen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: Sudocrem tegen vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:31

Zit niet op je paard, alleen de geur zit in het masker en op het halster, is wat anders dan op je paard spuiten, is overigens etherische olie, chrysant zeg ik uit mijn hoofd...onschadelijk voor mens en huisdier, alleen vliegen zijn er gevoelig voor.

Ik een spuitbus die vernevelt dus niet een straal spuit zoals een vliegenspray.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:24

Misschien os dit al gezegd hoor, maar ik zat later te denken, ligt het niet gewoon aan de witte kleur dat het vliegen afstoot? Want hier gaan ze nl alleen op het donkere gedeelte zitten van de neuzen.
Zou wit krijt dan niet ook helpen bv.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:44

Ik heb ook ultrashield en werkt effe maar niet de beloofde dagen achter elkaar. Vliegen zijn zo weer terug.
Sudocreme ook geprobeerd maar werkt helaas niet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:47

WesternWay schreef:
Misschien os dit al gezegd hoor, maar ik zat later te denken, ligt het niet gewoon aan de witte kleur dat het vliegen afstoot? Want hier gaan ze nl alleen op het donkere gedeelte zitten van de neuzen.

Denk het niet want ik smeer het helemaal in, dus laat geen witte neus achter.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:50

Hier de neus in de sudocreme en het vliegenmasker vol gespoten met hertshoornspray, geen enkele vlieg meer te zien en mijn paard heeft in geen weken zo relaxt op de wei gestaan. Bij de weidegenootjes hangen de zwermen met honderden vliegen, die van mij heeft er echt geen 1!! Eindelijk iets gevonden wat helpt, kan nu ook voor het eerst sinds maanden weer gewoon in de buitenbak rijden, lang leven de hershoornspray!

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:53

Jessix schreef:
WesternWay schreef:

Denk het niet want ik smeer het helemaal in, dus laat geen witte neus achter.

Helpt het dan nog? Als ik geen dikke laag smeer zitten ze er zo weer .. :\

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 16:02

Ja hoor, zie ook het filmpje op de OP. Werkt bij mij de hele dag. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:48

Ik vind sudocreme niet zo vet eigenlijk. Smeer het op en het trekt best snel in, tenzij je dikke klodders doet. Dat heb ik ook geprobeerd.
Had op de benen witte strepen ermee gemaakt in de hoop dat het op zebra leek.

Alleen mn zwarte ruin heeft een witte neus, maar is nooit verbrand en valt nog een stukje neusnet op.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 19:50

martinev schreef:
Hier de neus in de sudocreme en het vliegenmasker vol gespoten met hertshoornspray, geen enkele vlieg meer te zien en mijn paard heeft in geen weken zo relaxt op de wei gestaan. Bij de weidegenootjes hangen de zwermen met honderden vliegen, die van mij heeft er echt geen 1!! Eindelijk iets gevonden wat helpt, kan nu ook voor het eerst sinds maanden weer gewoon in de buitenbak rijden, lang leven de hershoornspray!

En welke spray heb je dan precies?

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:35

Afbeelding

Via de dierenarts gekregen
Je moet een beetje op de schoft gieten
Trekt in het bloed
Werkt erg vlug
Mijn vriendin was al erg tevreden

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:40

Kiwi_ schreef:
martinev schreef:

En welke spray heb je dan precies?

https://www.agradi.nl/hertshoorn-spray-400-ml.htm

Heb nu een flinke voorraad aangelegd! Het stinkt als een gek, maar dat maakt me niet uit! :Y)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 21:45

Sudocreme deed geen drol bij onze paarden, nu maar opschalen dan naar hertshoorn olie....

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 06:29

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:37

Kreeg net van de staleigenaresse een screenshotje doorgestuurd dat sudocreme kankerverwekkend is voor mensen en voor maag en leverfalen kan zorgen bij dieren.

Nu is bijna alles zeg maar kankerverwekkend. Geen idee wat ik ermee moet.
Gebruik nu ultrashield met hertshoorn 1x per week opspuiten, vliegengordijntje aan het halster en betadine op wondjes. Nu ook aloe vera van klambo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 12:45

Dat zou dan toch echt de spreekwoordelijke knuppel in het hoenderhok zijn RoyceMack. Sudocreme is voor de babybilletjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:32

RoyceMack schreef:
Kreeg net van de staleigenaresse een screenshotje doorgestuurd dat sudocreme kankerverwekkend is voor mensen en voor maag en leverfalen kan zorgen bij dieren.

Gebruik nu ultrashield met hertshoorn 1x per week opspuiten, vliegengordijntje aan het halster en betadine op wondjes. Nu ook aloe vera van klambo

Van welke website? :')
Sudo is gemaakt voor baby billen... Niet alles geloven wat er op internet staat.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:41

Zal inderdaad wel meevallen als je het op je baby behoort te smeren. :+
Het zou zo kunnen zijn als je tien jaar lang 100x per dag insmeert ofzo.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 15:37

Ultrashiel is volgens mij helemaal troep als je het vergelijkt met sudocreme gemaakt voor baby’s...

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:19

bobje26 schreef:
RoyceMack schreef:

Van welke website? :')
Sudo is gemaakt voor baby billen... Niet alles geloven wat er op internet staat.

Dat gaat over de inhoudstof BHA,Butylhydroxyanisol. Bij proefdieren zou dat kankerverwekkende eigenschappen hebben, bij mensen niet (?!?) :(:)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Butylhydroxyanisol

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:20

Zonnebrandmiddelen zijn ook kankerverwekkend.
Maarja, de zon zelf ook.
Hangt toch wel af van de mate van gebruik.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:26

Denk ik ook, ik gebruik al jaren sudocrem om kleine wondjes te strijken. Met succes overigens. Tegen vliegen gebruik ik het niet meer, het droogde bij mijn Haflinger uit, en daar kreeg hij korstjes op. Ook niet goed....

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:56

Hier werkt de sudocrem tot nu toe perfect!
Mijn paard kan helaas geen vliegenmasker op, zijn beste maatje trekt het constant af of sloopt het. Gelukkig lijkt hij sowieso een stuk minder last te hebben van vliegen dan de andere paarden hier, terwijl hij toch een grotendeels zwart hoofd heeft. Het is een tinker, maar met voor een tinker een hele smalle bles. Wel een roze neus, maar ik heb het nog nooit meegemaakt dat hij verbrandt is. Verder staat hij altijd met een (zebra)deken, hij HAAT vliegen op zijn lijf.

Overigens heb ik het idee dat alle vettigheid helpt tegen vliegen en steekbeestjes. Mijn tinker is meermaals negatief getest op zomereczeem, maar schuurt wel. Sinds ik op de niet bedekte stukken manen en in de voorpluk babyolie smeer (op de huid), geen bulten meer en geen jeuk. Ook onder de buik en op de koker smeer ik altijd flink wat olie, en ook daar geen enkel plekje meer.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:19

Ik vind dit zeer interessant, ondanks dat ik geen paard meer heb.
Heeft iemand dit al op de hond geprobeerd? En hielp dat ook? Er zijn hier af en toe van die dagen dat de honden geplaagd worden door vliegen en over een paar weken krijg ik bezoek dat dan sudocrem (hier niet verkrijgbaar) voor me kan meenemen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:24

Werkte totaal niet. Ze gingen gewoon vol in de creme zitten :j