Lieshorses schreef:
zoals ik aangaf, zo kom je over.
Waarom hang je anders de grens van 15 uur eraan, of uberhaupt een grens.. want hoe kun je van buitenaf beoordelen of verbazen over het binnen staan van paarden? want daglicht momenteel waarmee je logischerwijs mee binnen en buiten zet, is momenteel langer dan 15 uur op stal... waar jij je over verbaasd.. Dus alleen 24/7 met schuilstal blijft over dan, waar je je niet over verbaast?
Later verander je dat naar 20-23 uur, wat je erg vind (maar dus nog steeds verbaasd over meer dan 15 op stal)..
maar buiten dat dan, want je zal dat aantal uur uit de lucht hebben gegrepen en niet nagedacht hebben over het aantal uren goede daglicht momenteel.
nogmaals.. wat is dan erger.. 20 uur op stal met 3 uur kwaliteit van de box af..
of 24 uur in de drek of weiland vol plassen maar ruimte hebben om te scharrelen en 9m2 droge ondergrond in een schuilstal, met als gevolg bijvoorbeeld mok.. of zoals in mijn geval een magere pony?
of 10 uur op stal, 14 uur buiten op een kleine paddock, of een weitje ter grote van een kleine rijbak
als ik geen andere keuze had dan 24/7 buiten met klein beetje ruimte, bij of 22/7 binnen (in sommige delen van het land is dat idd je keuze).. dan moet ik om het welzijn van mijn pony denken en gaat hij dus 22/7 naar binnen. Maar dat zou jij dan dus heel erg vinden.
je geeft zelf aan niet te veroordelen, maar je gaat niet inhoudelijk op mijn opmerkingen in.. je kijkt nog steeds aan of je een paard buiten of binnen ziet staan en spreekt verbazing uit over de uren.. ik vraag je om daar voorbij te kijken.. maar daar ga je niet op in