probleempjes met mun ponytjes...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:01

hey gezellig katleentje, gaan we samen nee schudden Tong uitsteken

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:06

stef schreef:
hey gezellig katleentje, gaan we samen nee schudden Tong uitsteken

ja, maar ik vrees dat het niets afdoet aangezien ons advies precies toch in de wind word geslagen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:07

Ik zeg maar niks

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:15

kom je ook mee nee schudden gijsenkim?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:28

Mag ik ook helpen nee schudden?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:29

dan zijn we al met zn vieren, kunnen we ondertussen gaan kaarten

*zucht * *blijft hopen dat meisje antwoord nee ik heb het over een andere pony..*

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:40

verootjoo schreef:
ik vind de dierenbescherming een beetje overdreven. Het enige probleem is dat de hoeven een beetje lang zijn toch? Dan zou ik gewoon voor 1 keer zelf en hoefsmid bellen, zo duur is bekappen niet, en dan kan hij weer een poosje vooruit.

als ik dit verhaal goed begrijp...dan is die pony in het verleden bevangen geweest.

Zien de hoeven er ongeveer zo uit :
http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/hoe ... pagina.htm

dit is wel een ernstig geval, maar bedoel je dat de hoeven op zo'n manier naar boven groeien......dan is het echt tijd om actie te ondernemen (en wel bij een GOEDE hoefsmid)

Als ze "gewoon" te lang zijn, dan hoeft dat idd niet zoveel te kosten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:07

Ik heb ook een advies wat betreft het gedoe met opzadelen en zo....
Hoofdstel uit een nemen en schoonmaken met groene zeep, dan goed afspoelen en een nacht in de leder olie zetten..... dan een week of 3 uit laten lekken.... Let wel dit helpt alleen als je al je hoofdstellen gelijktijdig behandeld...
Longeerlijn ook goed uitwassen en een erg vochtige ruimte zeer langzaam laten drogen...
Zelfde geld voor de halsers en halster touwen en singels (behalve leren singels die moet je net zo schoonmaken als het hoofdstel...
Het bitje maak je schoon met metaalpolish en dan gedurende een week of 3 dagelijks afspoelen en laten drogen....
Het zadel behandel je met een penseeltje en lederolie... telkens als de olie ingetrokken is weer een nieuw laagje aanbrengen... als het olielaagje niet wegtrekt dan een week of 2 laten liggen in een niet te vochtige of droge ruimte die vorstvrij is. (let wel dat je zowel onder als bovenkant doet van het zadel... is het een kunststof zadel dan net zo behandelen als de longeerlijn...
Succes verzekerd.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:46

stef schreef:
Probeer je Sanex te paaien ofzo?

Sinds ik een shet heb wordt ik aldoor bestookt door 12 jarige pennygirls dat ie zo leuk en schattig en lief is...
HELP, schaf je een pony aan, vermelden ze er niet even bij dat een complete pennyclub bij de toebehoren zit.

Over je andere topic... en deze bij elkaar... Laat dat beest bekappen, geef ´m rust, ga dan pas weer rijden en neem alsjeblieft les.
Niet alleen het niet bekappen,niet mesten etc hoort bij slechte verzorging-verwaarlozen van een pony, denken aan alleen maar ikke ikke ikke rijden rijden rijden, het aanklungelen en stuntelen is net zo erg of misschien nog wel erger!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:53

SANEX"]
[quote="stef schreef:

HELP, schaf je een pony aan, vermelden ze er niet even bij dat een complete pennyclub bij de toebehoren zit.

[/quote]

gna gna Haha!
leuke shet heb je trouwens in je profiel Clown Tong uitsteken

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:57

Pas jij even heel erg op ... Haha! Knipoog Tong uitsteken

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:00

Ik vind dit dus echt dieptriest worden zo he
Ik heb weer eens alles doorgelezen en kom tot de conclusie dat er steeds weer andere verhalen worden verteld door deze meiden...
Ik kan hier dus echt geen hoogte van krijgen :/

Ik hoop dat de pony nu iig bekapt is.
En als ik dit verder zo hoor van de eigenaar en de verzorgsters zou ik zeggen. Geef die pony's een beter tehuis

Dit gaat niet goed zo

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 01:47

SANEX"]
[quote="stef schreef:

Sinds ik een shet heb wordt ik aldoor bestookt door 12 jarige pennygirls dat ie zo leuk en schattig en lief is...
[/quote]

Tja, je had maar hoeven vragen hoor, kon ik je zo vertellen Tong uitsteken

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 02:06

effe lezen hoor, misschien ga ik ook mee nee schudden

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 02:15

oke ik zucht mee

volgens mij zijn we dan met zijn zessen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 02:32

Ik doe ook mee.....
Kunnen we dan nog wel kaarten, met 7 personen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 09:16

Okeeheee dan ik schud ook mee

Kunnen we een klaverjasdrive houden

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 09:37

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:26

Jezus mina.. Ik krijg er zelf gewoon pijn van als ik dit topic lees .. Ik heb ook de laatste 3 bladzijden overgeslagen..
Wat zijn jullie nou voor malloten?! Die hoeven Jezus.. Tegenover mij staan shetlanders met zulke hoeven en die kunnen HELEMAAL niet meer lopen.. en dan zit er ook nog een scheur in tot bovenaan heb ik gelezen.. Jakkus.. Dat jullie daarmee nog durven te rijden zeg.. Misschien kunnen beter een keer WEL de penny lezen.. Zelfs daarin wordt het goed uitgelegd Knipoog
En een paard verleert echt niet hoe een hoofdstel in moet hoor! Ik denk dat hij het gewoon niet WIL.. Hij denkt dat hij dan moet lopen en dat doet PIJN aan zijn voeten ja..
Dus laat die rijtechnische vragen achterwege en ga eens zorgen dat er een hoefsmid komt!
Ik schud ook Nee Want ik kan er niet bij dat ze dan nog gaan rijden ook Verward

(trouwens dit was niet boos bedoeld Schijnheilig maar daar kan ik duz niet tegen.. Hulp vragen en dan gewoon niks ermee doen.. Verward )
En volgens mij heeft die bruine ondertussen ook al klompvormige hoeven
Stoom uit je oren

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 11:41

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:46

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:54

Ja ik ook, vind dit echt zwaar triest voor die ponys.
Hoe kunnen mensen zo dom zijn?
:n:n:n:n:n:n:n

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 13:26

Ik voeg me toe bij de nee nee club...
Dit is te idioot voor woorden..
Beestje staat waarschijnlijk nog steeds met enorm lange hoeven en zij proberen uit alle macht te rijden, en dat gaat niet goed... gek zeg Schijnheilig
Hoe zou het nou komen Verward Boos!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:13

sorry, maar mag ik even opkomen voor niekoezz en de andere meiden?

dat zij hier zoooveel topics plaatsen, deelt alleen maar mee dat zij ontzettend inzitten met de pony's.
als je kijkt in haar profiel, houden ze erg veel van hun pony's.
dat ze de draagwijdte van de problemen niet snappen is gvd NIET hun schuld!!! Boos!

ik zou zeggen, laten we ons hier beperken tot goedbedoeld advies en er geen ja-nee heen en weer spelletje van maken tegen hen. ze willen die pony'ys HELPEN en jullie kafferen ze uit omdat ze het zgz niet snappen?

die boer lijkt me hier volledig in de fout. maar dan ook volledig. hij moet een hoefsmid en dierenarts laten komen. dat moet NU gebeuren nikoezz. je hebt al veel gehoord (vaak sarcastisch helaas, gelukkig ook anders) dat veel van jouw problemen, ook met rijden, misschien ook met die galop, te wijten zijn aan het feit dat de hoeven te lang zijn.
probeer wat meer te lezen over paarden, nog meer. en probeer ze eens een paar dagen aan een stuk als je gaat alleen maar te poetsen. als je de aangekoekte modder nog niet uit de buik krijgt, dan kan je dat opdrogen met stro. en anders met een harde borstel eraf vegen. de plaatsen waar het hoofdstel en het zadel zitten moeten schoon zijn! geef ze eens een paar dagen zo'n goede poetsbeurten.

die hoeven van trees moeten echt gekapt worden, anders moet je ook niet proberen van haar hoeven te krabben, dat doet vast alleen maar pijn.
longeren waarschijnlijk ook. laat haar enkel rondjes stappen desnoods. heel rustig blijven.

succes hoor meiden!!!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:25

btw, uit andere berichten van niekoezz blijkt dat zij zich wel degelijk heeft verdiept in verschillende paardenboeken. ze is niet stom. ze rijden niet met die pony met de lange hoeven. ze weet dat het slecht is en is kwaad dat de hoefsmid niet mag komen. wat doet ze mis?????