Opzegtermijn geld voor beide partijen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:55

rien10 schreef:
spatter schreef:
Nee, pension houder had zo netjes moeten zijn om TS een week terug te betalen omdat er al een ander in kon.

Zoals ik al zei, in overleg kan er heel veel maar een pensionhouder mag niet zomaar dubbel verhuren.

Ja hoor. Daar is niks mis mee.

Print die opmerking uit Rien en hou hem bij de hand voor het geval je ooit in een overboekt hotel of overboekt vliegtuig komt te staan....... _O-

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:42

pol1 Precies wat cowboy55 zegt, je kunt de eene bedrijfskosten kosten niet doodleuk maar dichten met de anderen.

En als je een stal pas in orde gaat maken nadat de huurder er uit is en het is zoveel werk, dat heb je sowieso achterstallig werk.
Normaal gezien is het niet meer als een strobed verschonen en ik mag toch hopen dat je dat vaker doet als alleen als er een nieuwe huurder komt.

En al die lui die beginen over je huurde een stal, niet die stal, dat doe je dus wel, die stal heb je X aantal tijd gehuurd dus dat is je stal, niet een willekeurige andere ,met de daarbij behorende stalkast.
Als je als verhuurder namelijk nog een andere stal leeg hebt kun je de nieuwe huurder daar namelijk ook in zetten en die kast gebruiken.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 09:53

Ik heb ook nergens gezegd dat het niet in overleg is geweest en wil ook niet dat de stalhouder ook maar op 1 manier slecht gezien word :)

Callisto04

Re: Opzegtermijn geld voor beide partijen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:55

Wat die schade die sommigen aanhalen hier nu mee te maken heeft is mij onduidelijk. Er was geen schade en als die er is, er bestaat zoiets als een verzekering.
Als het in overleg gegaan is moet je achteraf er ook geen vragen bij stellen, dan is dat iets dat je doet voor je afspraken maakt. Worden die afspraken niet nagekomen is dat iets anders en is duidelijk wie in de fout gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:19

little_birdy schreef:
Ik heb ook nergens gezegd dat het niet in overleg is geweest en wil ook niet dat de stalhouder ook maar op 1 manier slecht gezien word :)

Volgens mij gaat het inmiddels allang neit meer over de vraag van jou :(:) , maar meer over dit soort dingen in het algemeen.

Blijft dat ze je kast niet hadden mogen leeghalen en dat de box gewoon van jou is. Daar heb je een contract, of mondelinge vereenkomst voor.

Dat je in overleg iets anders doet is altijd prima, maar dat was je vraag niet :)

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:23

XxXchaXxX schreef:
Alles is in goed overleg en netjes besproken. Wat betreft de stal maar ook wat betreft de kast.... niks open geknipt of wat dan ook in overleg netjes in een andere kast verplaatst leuk hoe mensen hier over alles hun eigen fantasie maken.

Citaat:
Oh, nee maar dan is het goed. Je mag uiteraard wel ongevraagd een kast van iemand open maken en de eigendommen van iemand anders eruit halen zolang je de kast maar niet beschadigd. 8)7

Maar goed dat we het er over hebben: ik moet straks nog ongevraagd wat spullen uit de kasten van de buren gaan verplaatsen.....

Kan jij niet lezen? Het is in overleg gedaan en niet ongevraagd dus _/-\o_

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:50

Sclimpre schreef:
@Needje
Precies. De huurtermijn eindigt op de laatste dag van de opzegtermijn, de rest is goodwill. Of dat nu de stalbaas is die een week terugbetaalt of de ex-huurder die spontaan een week bijbetaalt, dat is net hetzelfde, de ene doet een kadoo aan de andere. Dat mag natuurlijk altijd, maar het is geen verplichting.
De huurder mag zijn paard tot de laatste dag laten staan, dat is zijn recht. Hij mag ook het paard vroeger weghalen, dat is ook zijn recht. Maar dat verandert niets aan de opzegtermijn.

Zolang de huurder betaalt is die plek van de huurder om te gebruiken, en niet de huurbaas. In overleg is een hoop mogelijk uiteraard.
Maar er wordt wel makkelijk over gedacht door veel mensen.
Als jij je huur opzegt van je huis en je ben twee weken voor tijd er al uit maar bedenkt de laatste dag dat je nog een keer in je blote reet door t huis wil rennen en je komt er achter dat er al nieuwe huurders inzitten, denk je er dan nog steeds zo over?
Leeg is leeg dus mag er een ander in?
Nogmaals in overleg kan er heel veel. En denk dat de meeste mensen dan ook echt geen probleem maken over een paar betaalde centen en dat de huurbaas extra krijgt.
Maar gewoon zonder overleg klakkeloos iets wat nog verhuurd is opvullen is imo gewoon niet zoals het hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:14

XxXchaXxX schreef:
XxXchaXxX schreef:
Alles is in goed overleg en netjes besproken. Wat betreft de stal maar ook wat betreft de kast.... niks open geknipt of wat dan ook in overleg netjes in een andere kast verplaatst leuk hoe mensen hier over alles hun eigen fantasie maken.

Citaat:
Oh, nee maar dan is het goed. Je mag uiteraard wel ongevraagd een kast van iemand open maken en de eigendommen van iemand anders eruit halen zolang je de kast maar niet beschadigd. 8)7

Maar goed dat we het er over hebben: ik moet straks nog ongevraagd wat spullen uit de kasten van de buren gaan verplaatsen.....

Kan jij niet lezen? Het is in overleg gedaan en niet ongevraagd dus _/-\o_

Waar zegt TS dat dan, ik zie alleen jou dat vertellen?

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:44

MariekeB schreef:
moet dat hier in staan dan? Stukje privacy is ook gebruikelijk niet alles hoef op de social media toch? By the way ik ken de TS

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:18

Hier zegt de TS het toch ook?

little_birdy schreef:

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:34

Ik meende dat een maand opzegtermijn betekent dat je minstens een maand vantevoren aankondigt dat je weggaat.En niet dat je na vertrek nog een maand moet doorbetalen.Als je op tijd hebt opgezegd tenminste.Je gaat toch niet betalen voor een stal waar je niet meer staat en die je op tijd had opgezegd!De pensionhouder weet dan toch dat je weggaat en kan iemand anders contracteren.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:07

Ik hou toch maar mijn eigen regels aan! Vrees dat hier vooral klanten reageren en niet al teveel pensionhouders!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:13

Toen ik nog mensen op pension had was het ook 1 maand opzeg termijn.
Maar je kunt daar als houder moeilijk over doen maar daar schiet je ook niets mee op.
Als mensen weg willen willen ze weg, en meestal wil je ze zelf dan ook vandaag kwijt.

De stal zal overigens tot het eind van de maand leeg moeten blijven,immers heeft daar de huurder voor betaald. Nu moet ik zeggen dat ik als huurder daar ook geen bombarie over zou maken als dat niet gebeurt. Maar van mijn spullen moet toch wel iedereen af blijven, dat doe je gewoon niet.
Ik zou dat ook nooit gedurfd hebben, iemands kast open maken zonder toestemming.
Met wat pech word je ook nog eens flink beschuldigd van diefstal of beschadigen van spullen. Ook al is dat niet zo.

Dingen die kapot zijn gemaakt door het paard los je al op als hij er nog is. Een kapotte muur dan niet maken betekend dat hij alleen maar verder kapot gaat en de kostenpost alleen maar duurder.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:34

Die kast is niet opgemaakt zonder toestemming...

En ik zie het ook een beetje als het huurauto verhaal. Ik betaal voor een week, breng hem 3 dagen eerder terug en lever de sleutels in, krijg echt geen geld terug, en de verhuurder maakt hem schoon en verhuurt hem als de kans zich voordoet.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:42

Dreamybol schreef:

En ik zie het ook een beetje als het huurauto verhaal. Ik betaal voor een week, breng hem 3 dagen eerder terug en lever de sleutels in, krijg echt geen geld terug, en de verhuurder maakt hem schoon en verhuurt hem als de kans zich voordoet.

Dit dus! Mooie vergelijking!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:45

pol1 schreef:
Ik hou toch maar mijn eigen regels aan! Vrees dat hier vooral klanten reageren en niet al teveel pensionhouders!

Het gaat niet om je eigen regels, het gaat om de wet.
Dat je in overleg iets anders doet is uiteraard prima. Gelukkig is de verstandhouding meestal zo dat je in overleg overal wel uitkomt. Maar hoe het wettelijk zit is vrij helder.

En gelukkig houden meeste pensionhouders zich daar ook netjes aan. Als je op de laatste dag van de maand dat je betaald weggaat is dat dan ook prima. en je kast mag je ook gewoon op de laatste dag leegruimen en netjes achterlaten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-17 14:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:48

XxXchaXxX schreef:
MariekeB schreef:
moet dat hier in staan dan? Stukje privacy is ook gebruikelijk niet alles hoef op de social media toch? By the way ik ken de TS

Wel als je anderen aanvalt met : kun je niet lezen.

Nee het werd niet door TS aangegeven dat dit in overleg is gegaan.
Ze zegt wel ergens dat ze niet niet zegt dat het niet in overleg is gegaan.
In haar openingspost en vooral het verhaal over de kast , kwam het over dat de kast zonder overleg was leegehaald. Dat jij TS kent .... zeg je ook nu pas voor het eerst .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:53

bruintje123 schreef:
Toen ik nog mensen op pension had was het ook 1 maand opzeg termijn.
Maar je kunt daar als houder moeilijk over doen maar daar schiet je ook niets mee op.
Als mensen weg willen willen ze weg, en meestal wil je ze zelf dan ook vandaag kwijt.

Echt waar wil je ze kwijt omdat ze weg gaan? Dat vind ik dan wel weer enigszins apart tenzij het met ruzie is , maar dan is er vaak ook wel meer aan de hand.

Heb ik gelukkig die twee keer dat ik verhuisd ben gewoon tot het einde gebleven, met vee plezier en prettige comunicatie.
Als je naar de andere kant van het land verhuisd voor je werk, dan geef je dat ( ik wel in iedergeval ) ruim van te voren aan. Bij mij dus zelfs drie maanden van te voren. Gelukkig wilden ze me niet kwijt en ben ik met veel plezier die drie maanden gebleven.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:58

Als ze echt zo voor de tijd willen vertrekken en niet hun tijd af willen maken is er mijn inziens meestal wel wat aan de hand. Want halverwege de maand op een andere stal aankomen is zo gebruikelijk ook niet.
Dan is er meestal meer aan de hand ja.
In dat specifieke heb ik haar gevraagd te vertrekken, met netjes de maand termijn in acht nemend. Alleen zij was pissed en vertrok direct, want dat prinsesje had in haar leven nog nooit weerwoord gehad denk ik en paste iedereen zich wel aan haar aan.
Na mij heeft ze nog een stal of 6 gehad wat ik heb meegekregen tot haar paardje is overleden.

Ik heb ook met een pensionklant mee stallen uit gaan zoeken omdat ik haar vrij aparte paard goed kende.
En heb het paard ook mee weggebracht, dat kan ook. Maar dat was gewoon op het einde van de maand. En er was afgesproken als je wat geschiktst vind ga je, of dat nu deze maand is of over 3.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 13-09-17 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 14:59

pol1 leuk gezegd maar wat je doet is strafbaar.
Je hebt geluk zolang er niemand zeurt en misschien ben jij een persoon waartegen mensen niet gauw durven in gaan , maar volgens de wet mogen jouw regeltjes dus niet!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:35

pol1 schreef:
Dreamybol schreef:

Dit dus! Mooie vergelijking!

Manke vergelijking. Tenzij jij voor het inleveren van de huurauto een opzegtermijn in acht neemt.

Het punt is nu juist (maar dat punt blijven veel mensen missen) die opzegtermijn. In een opzegtermijn kun je juridisch gezien niet al te veel, ook al staat de box leeg: technisch gesproken is de oude huurder tot het eind van de opzegtermijn nog steeds de huurder.

Hoe kom je daar juridisch gezien 'zuiver' onderuit: Je geeft de oude huurder op de dag van vertrek het geld van de resterende huurtermijn terug geeft en spreekt af dat je de box per onmiddellijk weer mag gaan verhuren. Hoe kom je er op een andere manier onderuit als verhuurder, je spreekt in het contract af dat je in de opzegtermijn wel al mag doorverhuren.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:57

Ik heb ook zo'n mooi verhaal.. 3 paarden op pension staan.. 2 maanden opzegtermijn (wat wettelijk eigenlijk niet eens kan).. ik had voor 2 op tijd opgezegd en zou ze voor 1 juli verhuizen.. eind mei besloten dat de 3e toch ook mee moest verhuizen.. maarja gezien opzegtermijn kon dat pas per 1 augustus..

Ik twijfelen wat ik doe.. maar besloten ze alle 3 tegelijk te verhuizen en die maand voor verlies te nemen.. heb niet eens gezeurt over de 2 maanden opzegtermijn terwijl me dat goed recht zou zijn geweest..

Eind juni kom ik ze alle 3 ophalen.. ik had het stalgeld voor juli gewoon al betaald voor die ene.. ik laad eerst de paarden op en zou daarna nog eens rijden voor mn spullen..
De eigenaresse op haar achterste poten.. ik moest en zou mn sleutel inleveren als ik mn paarden mee nam.. ik wou dat niet omdat mn spullen er nog stonden.. en ik had nota bene tot 1 augustus stalgeld betaald.. heel zwart wit zou ik dan pas mn sleutel hoeven inleveren..
Eigenaresse was het daar niet mee eens.. ik had zoiets van nou ik betaal tot 1 augustus.. dat ik haar nu al meeneem zegt eigenlijk niets.. ik mag haar in principe over een week gewoon weer terug brengen.. daar betaal ik gewoon voor.. nou zij vond dat weg weg was.. en als ik ze nu neenam was ik daar niet meer welkom daarna.. en naar die maand stalgeld kon ik fluiten..

Uiteindelijk heb ik de sleutel gehouden totdat ik de paarden en spullen daar weg had.. daarna netjes mn spullen ingeleverd en er geen woorden meer aan vuil gemaakt.. heb mn verlies maar gewoon genomen.. maar het sloeg natuurlijk helemaal nergens op.. achteraf baalde ik dat ik al betaald had voor die maand :+

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:57

Ik zou echt niet weten waarom ik een stal niet mag verhuren waarvan de klant al vertrokken is??

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 15:59

Licor dat was flink vangen voor de pensionhouder, met 3 stallen! Diep triest!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:00

Omdat je een huis ook niet mag verhuren waarvan de huurder zijn intrek elders heeft gedaan maar nog wel betaald heeft voor die maand. Stalhuur is daarmee te vergelijken, niet met auto huur.