Nog wel een vraagje aangezien het net over de benen ging. Wat voor scheerapparaat is aan te raden voor alleen benen scheren?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HiFive5 schreef:Kan er iemand stap per stap uitleggen hoe je in uberhaupt begint met vlechten met naald en draad? Sorry dat ik hierdoor zo een beginner lijk maar wil zo graag mooie knotjes in de manen krijgen!
Heb het al eens opgezocht op Youtube maar het geraakt maar niet door mijn blonde haren in mijn hoofd
Josien_ schreef:Mooie knotten maken lukt mij ook nog niet echt, maar dat komt deels omdat de manen vooraan zo veel dikker zijn. Moet ze dus eerst uitdunnen, maar weet niet goed waar te beginnen.
S_en_Z schreef:Josien_ schreef:Mooie knotten maken lukt mij ook nog niet echt, maar dat komt deels omdat de manen vooraan zo veel dikker zijn. Moet ze dus eerst uitdunnen, maar weet niet goed waar te beginnen.
Ik doe eerst alles in staartjes zoals ik het ook zou vlechten. Zodat ik kan zien welke het dikst is en welke ik mooi vind qua dikte.
Dan doe ik de dikke staartjes 1 voor 1 uitdunnen tot ik tevreden ben (kleine plukjes uit het midden van de kam halen dus niet boven of onderin. Dan krijg je ook zelden sprieten die uitsteken als het weer bijgroeit).
obelix schreef:Meelezer meld zich ook in deel 2 weer.
Vraagje voor degene die met braid it up vlechten,werkt dat ook voor meerdaagse concoursen? Blijft t dan goed zitten? En gaan ze er niet op schuren? Die van mijn baas hebben allemaal van dat piekhaar en met natmaken is t na 1,5 alsnog piekerig nml. Graag lees ik jullie ervaringen
Josien_ schreef:S_en_Z schreef:
Ik doe eerst alles in staartjes zoals ik het ook zou vlechten. Zodat ik kan zien welke het dikst is en welke ik mooi vind qua dikte.
Dan doe ik de dikke staartjes 1 voor 1 uitdunnen tot ik tevreden ben (kleine plukjes uit het midden van de kam halen dus niet boven of onderin. Dan krijg je ook zelden sprieten die uitsteken als het weer bijgroeit).
Doe je dit met een uitdun schaar?
HiFive5 schreef:Kan er iemand stap per stap uitleggen hoe je in uberhaupt begint met vlechten met naald en draad? Sorry dat ik hierdoor zo een beginner lijk maar wil zo graag mooie knotjes in de manen krijgen!
Heb het al eens opgezocht op Youtube maar het geraakt maar niet door mijn blonde haren in mijn hoofd
Ir1ne schreef:Heeft iemand toevallig een idee waar ik zon losse neusriem kan vinden behalve bij Bride2fit?
https://www.bridle2fit.com/product/neusriem-nf-s3-p/
keshia schreef:Lieke, mijn paard heeft zowaar nog een kleinere voorpluk.
Kunst is om heeeel dunne plukjes te pakken. Je begint met 3 mini plukjes zo hoog mogelijk op de voorpluk, en elke keer dat je een plukje omslaat pak je er aan die kant weer een plukje bij. Ik vouw bijvoorbeeld in het begin eerst de rechterpluk, dan pak ik een paar haren rechts erbij en die leg ik over dat plukje ook naar links. Dan pak ik het linkerplukje vouw ik naar rechts, paar haartjes erbij vanaf links over dat plukje naar rechts.. dan heb ik bij mijn paard het mooiste effect.