Wat vragen voor stalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Wat vragen voor stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:32

Was ook niet geïrriteerd bedoel eigenlijk.
Laat ik mij beter maar op pb uitten tegen over de wel negatieve stal die slapend rijk wil worden ;)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:04

Kom dan eens met cijfers maralyn! Dan zul je tot de ontdekking komen dat mijn mening gebaseerd is op feiten!! Op die uitzondering na..
Maar nogmaals de vraag: heb je een eigen pension??

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 19:45

Hahaha.
Nee pol.
En ja pol.
Fijne avond pol.
Ik blijf achtr mijn mening staan pol.
En gezien ik ook cijfers heb... zijn die ook gebasseerd op feiten pol.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:21

Nou maralyn,
Ik weet niet hoe oud je bent maar je bent echt niet serieus te nemen! Ik wil niet beledigend overkomen maar je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten!
En overduidelijk geen eigen stal!!

Ts nogmaals veel suc6 met je eigen onderneming!!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:31

Hahaha mooi pol dan is de discussie eindelijk klaar en hou je op met drammen.
Mooi dat jij alles voor mij invult

Ik voel geen behoefte tot nadere uitleg namelijk gezien je die bijna lijkt te eissen.
Vind ik helemaal niet nodig.
Dat joj me niet gelooft kan mij nie roesten eigenlijk.
Waarom niet? Ik weet wel beter.

Alsof jij met cijfers aan komt zetten.
Je komt darbij met aannames.
En tot slot gooi je met verwijten.
En dan is het óók nog de bedoeling dat ik jou ook serieus ga nemen?
Terwijl je drammerig en boos blijf berichtten?

Ben jou geen verantwoording verschuldigd :') kom aan eyy

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:40

Ik weet wat alles ons gekost heeft om te kopen. En dat het gekost heeft om te onderhouden en aan te leggen. Ik weet wat een nieuwe gedraineerde rijbak met sproei-installatie zou moeten kosten (26.500 euro was de offerte) maar dat kan hier nooit uit... Ik weet wat het hooi me kost en het loonbedrijf. En de net vernieuwde omheining die na 11 jaar aan vervanging toe was. Dat zijn feiten.

"Slapend rijk worden" is een mening.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:48

Wederom is er tóch niet goed gelezen.
Blijf dit oprecht jammer vinden.

Voel mij niet genoodzaakt om mijzelf nogmaals nader te verklaren.

Ik wens jullie succes in het vervolgen vam de discussie.
Al blijf ik (door mijn cijfers en ook andermans cijfers. Dank voor inbreng) achter mijn mening tevens gebaseers op feiten staan.

Neemt niet weg dat sommige pensionhoudrs letterlijk slapend rijk --willen-- worden

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:55

joyce B schreef:
Ik weet wat alles ons gekost heeft om te kopen. En dat het gekost heeft om te onderhouden en aan te leggen. Ik weet wat een nieuwe gedraineerde rijbak met sproei-installatie zou moeten kosten (26.500 euro was de offerte) maar dat kan hier nooit uit... Ik weet wat het hooi me kost en het loonbedrijf. En de net vernieuwde omheining die na 11 jaar aan vervanging toe was. Dat zijn feiten.

Dit dus helemaal!

Ik heb dus wel die bak van bijna 30.000 euro.. en er nog een longeerton ook bij van zelfde firma! Traningsmolen van een slordige 35.000 euro..en dan vergeet ik voor t gemak nog even alle omheiningen, tractor, heftruck, en niet te vergeten peperdure grond in t midden van het land.. en zo kan ik nog wel even doorgaan!! Dat zijn feiten en cijfers maralyn!!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:56

Tussen slapend rijk Willen worden en het daadwerkelijk worden zit ook nog een klein verschilletje!!
En wie dramt er hier nou? De enige die dramt ben je zelf over je slapend rijk worden! Als dat zo was begon iedereen wel een eigen stal!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:15

pol1 schreef:
Tussen slapend rijk Willen worden en het daadwerkelijk worden zit ook nog een klein verschilletje!!
En wie dramt er hier nou? De enige die dramt ben je zelf over je slapend rijk worden! Als dat zo was begon iedereen wel een eigen stal!

:') :') Wauw.... lange tenen...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:16

pol1 schreef:
joyce B schreef:

Dit dus helemaal!

Ik heb dus wel die bak van bijna 30.000 euro.. en er nog een longeerton ook bij van zelfde firma! Traningsmolen van een slordige 35.000 euro..en dan vergeet ik voor t gemak nog even alle omheiningen, tractor, heftruck, en niet te vergeten peperdure grond in t midden van het land.. en zo kan ik nog wel even doorgaan!! Dat zijn feiten en cijfers maralyn!!

Dat heb jij jezelf aan gedaan ;)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:21

Ja tuurlijk.. omdat ik slapend rijk wil worden!! :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:53

Jullie bedrijf is kvk aangemeld neem ik aan??

Ja... cijfers ja... aha.. maar tussen grond en grond enz enz enz zit n wereld vam verschil... :') kijk JIJ zit in midden van t land.
Ik niet.
Dát is al verschil.
Dus jouw kostenplaatje zal heeeel andees zijn dan de mijne.
Nouja das duidelijk. Dat issie gewoon.

En op basis daarvan kún je geen aannames dien lijkt mij??

Maar t heeft toch geen zin... ik ontstip.
Voor ts ook prettiger.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 07:59

Goh misschien moeten jullie de discussie via pb verder zetten en niet hier in het topic ?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:07

Weet je wat het is Maralyn? Volgens mij willen we hier allemaal heel graag weten wat het geheim is om slapend rijk te worden van een stal.
Want wij kennen dat geheim in ieder geval niet ;)
Het punt is dat jij alleen roept dat het kan, dat het gebeurt, maar je legt verder niks uit. Je bent in ieder geval wel heel goed in de spanning er in houden :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:19

Komt er op neer dat topic starter eerst goed moet kijken naar wat haar eigen meerkosten per paard worden en daarnaast wat de totale kosten per paard zijn. En dan bepalen welk deel van die kosten ze terug wil verdienen en of ze nog wat over wil houden voor het extra werk.

Heb je lage extra kosten door veel eigen ruwvoer en jaar rond voldoende gras en daarnaast weinig extra werk omdat de wei niet handmatig uitgemest wordt maar bijvoorbeeld met de trekker en weidesleep gesleept en paarden omgeweid , dan kun makkelijker meer overhouden en meer paarden er bij zetten dan wanneer je hooi (en strooisel) duur moet inkopen, zowel wei als stal als paddock handmatig uitmest en de paarden een groot deel van het jaar volledig moet bijvoeren.

Dat complete plaatje is voor iedereen anders. Maar qua uurloon moet je nergens op rekenen. Minimum uurloon voor een volwassen persoon boven de 23? Lag tussen de 9 en 10 euro per uur. Met een half uur per paard per dag werk zou je dan 15 uur per maand, zeg 150 euro moeten rekenen voor uurloon bij volpension en dan komt je kostenplaatje er nog bovenop. Dat gaat hem niet worden in goedkoper gebied met meer aanbod dan vraag en geen super de luxe accomodatie. Dus het is dan altijd een onkostenvergoeding. Of je moet echt "kaal" kunnen verhuren voor een goede prijs.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 08:38

Wendy schreef:
Weet je wat het is Maralyn? Volgens mij willen we hier allemaal heel graag weten wat het geheim is om slapend rijk te worden van een stal.
Want wij kennen dat geheim in ieder geval niet ;)
Het punt is dat jij alleen roept dat het kan, dat het gebeurt, maar je legt verder niks uit. Je bent in ieder geval wel heel goed in de spanning er in houden :D

Vrees dat t geheim vd smid bewaard blijft! :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:05

joyce B schreef:
Komt er op neer dat topic starter eerst goed moet kijken naar wat haar eigen meerkosten per paard worden en daarnaast wat de totale kosten per paard zijn. En dan bepalen welk deel van die kosten ze terug wil verdienen en of ze nog wat over wil houden voor het extra werk.

Heb je lage extra kosten door veel eigen ruwvoer en jaar rond voldoende gras en daarnaast weinig extra werk omdat de wei niet handmatig uitgemest wordt maar bijvoorbeeld met de trekker en weidesleep gesleept en paarden omgeweid , dan kun makkelijker meer overhouden en meer paarden er bij zetten dan wanneer je hooi (en strooisel) duur moet inkopen, zowel wei als stal als paddock handmatig uitmest en de paarden een groot deel van het jaar volledig moet bijvoeren.

Dat complete plaatje is voor iedereen anders. Maar qua uurloon moet je nergens op rekenen. Minimum uurloon voor een volwassen persoon boven de 23? Lag tussen de 9 en 10 euro per uur. Met een half uur per paard per dag werk zou je dan 15 uur per maand, zeg 150 euro moeten rekenen voor uurloon bij volpension en dan komt je kostenplaatje er nog bovenop. Dat gaat hem niet worden in goedkoper gebied met meer aanbod dan vraag en geen super de luxe accomodatie. Dus het is dan altijd een onkostenvergoeding. Of je moet echt "kaal" kunnen verhuren voor een goede prijs.

Hier sta ik helemaal achter...!!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:19

maralyn schreef:
Nou simpel.
Een groot begrijf runnen op goedkoop grond. Jezelf tot leerbedrijf aanmeten, en vervolgens stagaires in zetten om je bedrijf bezig te houden.
En zelf met de dikke luie reet tot 12 uur in nest blijven liggen, en vervolgens lekker op pad gaan.
Flink wat geld vragen voor de stalling en accommodatie. En zelf geen flikker uitvoeren.

Valt onder mijn noemer wel onder slapend rijk worden.
(mja hij bezit dus ook een monopoly positie.)

Hier lees ik een gevalletje frustratie jegens 1persoon,beetje onvolwassen reactie maralyn. Ik heb niet in je profiel gekeken maar ik denk dat je erg jong bent en nog een hoop moet ervaren en leren in deze grote wereld :) de meeste pension houders die ik ken werken zich de naden uit de broek 7dagen per week, staan 24/7 klaar voor paarden met 'n gezondheidsprobleem en voor alle pension klaar ten met hun wel en wee.
Ts laat jezelf goed informeren, ga achter alle cijfers en feiten aan, vergis je niet in alle werkzaamheden qua onderhoud, land, sloten gebouwen omheiningen,paarden slopen veel en sommige klanten zijn niet handig :-D
Verdiep je in vergunningen, je zal de eerste niet zijn die lekker draait en vervolgens een brief van de gemeente krijgt dat alles wat je doet niet toegestaan is..
Je boekhouding, je inkoop wie wat waar hoe komt 't op je terrein en wat voer je af, mest? Waarheen.
En dan komt de zorg en verantwoordelijkheid voor andermans paarden er nog bij, verzekeringen? Voor terrein en panden, aansprakelijkheid Arbeidsongeschiktheid?
Echt een hele opsomming maar ik zal echt nog wel dingen vergeten zijn

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 15:21

knollentuin schreef:
[

Hier lees ik een gevalletje frustratie jegens 1persoon,beetje onvolwassen reactie maralyn. Ik heb niet in je profiel gekeken maar ik denk dat je erg jong bent en nog een hoop moet ervaren en leren in deze grote wereld :) de meeste pension houders die ik ken werken zich de naden uit de broek 7dagen per week, staan 24/7 klaar voor paarden met 'n gezondheidsprobleem en voor alle pension klaar ten met hun wel en wee.
Ts laat jezelf goed informeren, ga achter alle cijfers en feiten aan, vergis je niet in alle werkzaamheden qua onderhoud, land, sloten gebouwen omheiningen,paarden slopen veel en sommige klanten zijn niet handig :-D
Verdiep je in vergunningen, je zal de eerste niet zijn die lekker draait en vervolgens een brief van de gemeente krijgt dat alles wat je doet niet toegestaan is..
Je boekhouding, je inkoop wie wat waar hoe komt 't op je terrein en wat voer je af, mest? Waarheen.
En dan komt de zorg en verantwoordelijkheid voor andermans paarden er nog bij, verzekeringen? Voor terrein en panden, aansprakelijkheid Arbeidsongeschiktheid?
Echt een hele opsomming maar ik zal echt nog wel dingen vergeten zijn

Juist dit verhaal en de opmerkingen van Pol beschrijven de realiteit. Ik woon in een gebied waar de kosten in het algemeen een stuk lager zijn [de Wallonie, tegen Limburg aan] en ook daar is dat wat Marilyn beschrijft onmogelijk. Immers in een dergelijke omgeving zijn mensen ook niet bereid om hogere bedragen uit te geven.

Ik vind het trouwens nogal 'matig' om hier het een en ander met stelligheid te beweren zonder het ook maar met iets te onderbouwen.

Mijn goede vader [om met Olivier B. Bommel te spreken, was accountant en hij pleegde te zeggen: "Het is duister lezen in andermans boeken.". En het lijkt erop dat het dat is wat u gedaan hebt. Misschien inderdaad uit irritatie over één persoon in uw persoonlijke omgeving.
De dames Pol1 en Knollentuin beschrijven de praktijk heel realistisch ! Uw 'handig' geschrijf is weinig overtuigend. U hebt geen cijfers ! En trouwens in België zijn die echt niet veel anders.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 16:55

Best wel een aanname dat ik geen cijfers heb, vind ik eigenlijk.
Waarom?
Omdat ik deze wel heb.
Maar dezen niet wil tonen.

Voel mij ook zeker niet behoeven om dat te doen.

Kijk mijn reactie over slapend rijk worden, was misschien niet helemaal eerlijk.
Geef ik eerlijk toe.

Maar dat betekend niet dat er géén pensionhouders zijn die dit niet proberen.
Want... die zijn er wel degelijk.

150 euro kolder vinden.
Vind ik ook nog al een nare reactie.
Als een pensionstal, a manege dit niet zou kunnen volbrengen, zouden de prijzen toch hoger zijn???
Of moet ik mijn afschriften serieus gaan tonen?? :') lijkt me eigenlijk niet.

De meest gangbare prijzen van pension hier ligt tussen de 150 en 250 euro.
Voor 150 euro, heb je een stal en eventueel een buitenbak.
Of... de luxe zoals ik, 24/7 buiten, met binnenrijbaan, een springbaan, buitenbaan en longeton. En zelfs in overleg gebruik maken van stapmolen!
Voor 200 - 250 euro heb je er één met een binnenbaan. (tenminste STAL en dit weiger ik.)

Tóch ben ik in bezit geweest van een pensionstal voor een laag bedrag.
En dat kon prima uit...

(Daarnaast zou ik het prettig vinden als mensen mij gewoon met Maralyn aanspreken ;) Heb heel bewust gekozen voor die naam... Alvast bedankt.)

Als laatste wil ik toevoegen dat het geen irritatie is wat ik uit.
Maar eerder een open minder.
Want die beste kerel heeft het gewoon KNAP voor elkaar.
En wordt er letterlijk slapend rijk van, omdat meneer tot 12 uur in zn nest ligt te knorren... ;)
Letterlijk... Slapend? Humoristische ondertoon??

Hoop dat mensen hem nu dan wel eindelijk snappen ;)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:34

Leg es uit waarom ik ( en andere) de 150-, geen kolder mogen vinden?? Onderbouw dit eens met zinnige argumenten! Want als dat makkelijk uit kan doe ik iets helemaal verkeerd!!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:42

Volgens mij schrijf ik NERGENS dat het MAKKELIJK uit kan?
Ofwel soms?

Als het NIET uit zou kunnen, waarom doen pension/manegehouders dit dan wel?

Ik voel de behoefte helemaal niet eens om het uit te leggen, omdat we deze discussie ook al eens eerder hebben gehad.
Sterker nog, toen waren er nog andere bokkers met mij eens ook! Maar zij voelen de behoefte ook niet.

Dus ik mag je reactie niet eerlijk vinden... evenals dat jij mijn reactie niet vind kloppen.
Waarom toch door blijven knagen en zeuren?
Vind het erg bijzonder dat een vrouw van jouw leeftijd zo haar zin moet doordrijven ;)

Of jij iets verkeerd doet is de vraag.
Ligt er aan waar je woont.
Wat jij als extra land hebt...
Hoe jij van je mest af komt, of jij er voor moet betalen of er zelfs geld voor krijgt.
Hier kun je het in ruil doen.
Mest voor stro... ideaal kost je dus geen donder om zo maar te zeggen.
Hooi ook van eigen land... en geloof het of niet, met alle kosten (aftrek van trekker en onderdelen) zitten wij maar op een 32 euro per baal van 700-800 kg!
Kijk... dan wordt het een heeeel ander kosten plaatje vind je niet?

Hier geen dure solarium, stapmolen.
Enkel een bak met een super bodem (die er al bij aankoop in lag.... Goed onderhoud met machines doen halve werk)
Weiland op strookbegrazing... En hierdoor maar 6-7 kilo hooi per paard voeren.

Dát is een verschil.... niet?

Daarnaast is het land/ huizen hier erg goedkoop wegens aardbevinggebied. :D

Moet ik nog ff door gaan?
Nope.
Voel...
Nogmaals.

De behoefte niet.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:52

maralyn schreef:
Ofwel soms?

Ik voel de behoefte helemaal niet eens om het uit te leggen, omdat we deze discussie ook al eens eerder hebben gehad.
Sterker nog, toen waren er nog andere bokkers met mij eens ook! Maar zij voelen de behoefte ook niet.

Dus ik mag je reactie niet eerlijk vinden... evenals dat jij mijn reactie niet vind kloppen.
Vind het erg bijzonder dat een vrouw van jouw leeftijd zo haar zin moet doordrijven ;)

Kijk dit is nog eens een onderbouwend antwoord, vol met zinnige argumentatie!!
Je moet de zaken niet omdraaien maralyn.. je spreekt jezelf ernstig tegen!
Ik denk nl dat klanten zoals jij voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten!.. en daarin zul je vast medestanders vinden!
En ik vraag me idd ernstig af hoe pensionhouders dit soort bedragen kunnen vragen?? Of hebben we t dan over een weitje met een aftandse bak?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 17:59

pol1 schreef:
maralyn schreef:
Ofwel soms?

Kijk dit is nog eens een onderbouwend antwoord, vol met zinnige argumentatie!!
Je moet de zaken niet omdraaien maralyn.. je spreekt jezelf ernstig tegen!
Ik denk nl dat klanten zoals jij voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten!.. en daarin zul je vast medestanders vinden!
En ik vraag me idd ernstig af hoe pensionhouders dit soort bedragen kunnen vragen?? Of hebben we t dan over een weitje met een aftandse bak?

:') hahahah Nee, geen aftandse bak of een schamel weitje.

Nee een bak met houten hekwerk, met een goede eb en vloedbodem die dagelijks getrokken wordt om recht gemaakt te worden. Tevens met sproei installatie.
Weiland, onkruidvrij, en duidelijke verweiding om er voor te zorgen dat het gras én kan groeien, en rusten, en ook ivm wormbeleid.

Hier zit het gemiddelde op 180 euro (gemiddelde eh..)
Dus dan zal het ergens wel goed zitten denk ik zo?

Daarnaast is het vaak kleinschalig tot 15 paarden, wat met 1 man prima te bewerken is, partner heeft een andere baan.

En dáár zit misschien ook een verschil.

Edit: Willen zitten? Ben zelf pensionhoudend geweest hier in????