Laat ik mij beter maar op pb uitten tegen over de wel negatieve stal die slapend rijk wil worden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kom aan eyy joyce B schreef:Ik weet wat alles ons gekost heeft om te kopen. En dat het gekost heeft om te onderhouden en aan te leggen. Ik weet wat een nieuwe gedraineerde rijbak met sproei-installatie zou moeten kosten (26.500 euro was de offerte) maar dat kan hier nooit uit... Ik weet wat het hooi me kost en het loonbedrijf. En de net vernieuwde omheining die na 11 jaar aan vervanging toe was. Dat zijn feiten.
"Slapend rijk worden" is een mening.
pol1 schreef:joyce B schreef:Ik weet wat alles ons gekost heeft om te kopen. En dat het gekost heeft om te onderhouden en aan te leggen. Ik weet wat een nieuwe gedraineerde rijbak met sproei-installatie zou moeten kosten (26.500 euro was de offerte) maar dat kan hier nooit uit... Ik weet wat het hooi me kost en het loonbedrijf. En de net vernieuwde omheining die na 11 jaar aan vervanging toe was. Dat zijn feiten.
"Slapend rijk worden" is een mening.
Dit dus helemaal!
Ik heb dus wel die bak van bijna 30.000 euro.. en er nog een longeerton ook bij van zelfde firma! Traningsmolen van een slordige 35.000 euro..en dan vergeet ik voor t gemak nog even alle omheiningen, tractor, heftruck, en niet te vergeten peperdure grond in t midden van het land.. en zo kan ik nog wel even doorgaan!! Dat zijn feiten en cijfers maralyn!!
kijk JIJ zit in midden van t land.
Wendy schreef:Weet je wat het is Maralyn? Volgens mij willen we hier allemaal heel graag weten wat het geheim is om slapend rijk te worden van een stal.
Want wij kennen dat geheim in ieder geval niet
Het punt is dat jij alleen roept dat het kan, dat het gebeurt, maar je legt verder niks uit. Je bent in ieder geval wel heel goed in de spanning er in houden
joyce B schreef:Komt er op neer dat topic starter eerst goed moet kijken naar wat haar eigen meerkosten per paard worden en daarnaast wat de totale kosten per paard zijn. En dan bepalen welk deel van die kosten ze terug wil verdienen en of ze nog wat over wil houden voor het extra werk.
Heb je lage extra kosten door veel eigen ruwvoer en jaar rond voldoende gras en daarnaast weinig extra werk omdat de wei niet handmatig uitgemest wordt maar bijvoorbeeld met de trekker en weidesleep gesleept en paarden omgeweid , dan kun makkelijker meer overhouden en meer paarden er bij zetten dan wanneer je hooi (en strooisel) duur moet inkopen, zowel wei als stal als paddock handmatig uitmest en de paarden een groot deel van het jaar volledig moet bijvoeren.
Dat complete plaatje is voor iedereen anders. Maar qua uurloon moet je nergens op rekenen. Minimum uurloon voor een volwassen persoon boven de 23? Lag tussen de 9 en 10 euro per uur. Met een half uur per paard per dag werk zou je dan 15 uur per maand, zeg 150 euro moeten rekenen voor uurloon bij volpension en dan komt je kostenplaatje er nog bovenop. Dat gaat hem niet worden in goedkoper gebied met meer aanbod dan vraag en geen super de luxe accomodatie. Dus het is dan altijd een onkostenvergoeding. Of je moet echt "kaal" kunnen verhuren voor een goede prijs.
maralyn schreef:Nou simpel.
Een groot begrijf runnen op goedkoop grond. Jezelf tot leerbedrijf aanmeten, en vervolgens stagaires in zetten om je bedrijf bezig te houden.
En zelf met de dikke luie reet tot 12 uur in nest blijven liggen, en vervolgens lekker op pad gaan.
Flink wat geld vragen voor de stalling en accommodatie. En zelf geen flikker uitvoeren.
Valt onder mijn noemer wel onder slapend rijk worden.
(mja hij bezit dus ook een monopoly positie.)
de meeste pension houders die ik ken werken zich de naden uit de broek 7dagen per week, staan 24/7 klaar voor paarden met 'n gezondheidsprobleem en voor alle pension klaar ten met hun wel en wee. knollentuin schreef:[
Hier lees ik een gevalletje frustratie jegens 1persoon,beetje onvolwassen reactie maralyn. Ik heb niet in je profiel gekeken maar ik denk dat je erg jong bent en nog een hoop moet ervaren en leren in deze grote wereldde meeste pension houders die ik ken werken zich de naden uit de broek 7dagen per week, staan 24/7 klaar voor paarden met 'n gezondheidsprobleem en voor alle pension klaar ten met hun wel en wee.
Ts laat jezelf goed informeren, ga achter alle cijfers en feiten aan, vergis je niet in alle werkzaamheden qua onderhoud, land, sloten gebouwen omheiningen,paarden slopen veel en sommige klanten zijn niet handig :-D
Verdiep je in vergunningen, je zal de eerste niet zijn die lekker draait en vervolgens een brief van de gemeente krijgt dat alles wat je doet niet toegestaan is..
Je boekhouding, je inkoop wie wat waar hoe komt 't op je terrein en wat voer je af, mest? Waarheen.
En dan komt de zorg en verantwoordelijkheid voor andermans paarden er nog bij, verzekeringen? Voor terrein en panden, aansprakelijkheid Arbeidsongeschiktheid?
Echt een hele opsomming maar ik zal echt nog wel dingen vergeten zijn
lijkt me eigenlijk niet.
Heb heel bewust gekozen voor die naam... Alvast bedankt.)

maralyn schreef:Volgens mij schrijf ik NERGENS dat het MAKKELIJK uit kan?
Ofwel soms?
Als het NIET uit zou kunnen, waarom doen pension/manegehouders dit dan wel?
Ik voel de behoefte helemaal niet eens om het uit te leggen, omdat we deze discussie ook al eens eerder hebben gehad.
Sterker nog, toen waren er nog andere bokkers met mij eens ook! Maar zij voelen de behoefte ook niet.
Dus ik mag je reactie niet eerlijk vinden... evenals dat jij mijn reactie niet vind kloppen.
Waarom toch door blijven knagen en zeuren?
Vind het erg bijzonder dat een vrouw van jouw leeftijd zo haar zin moet doordrijven
pol1 schreef:maralyn schreef:Volgens mij schrijf ik NERGENS dat het MAKKELIJK uit kan?
Ofwel soms?
Als het NIET uit zou kunnen, waarom doen pension/manegehouders dit dan wel?
Ik voel de behoefte helemaal niet eens om het uit te leggen, omdat we deze discussie ook al eens eerder hebben gehad.
Sterker nog, toen waren er nog andere bokkers met mij eens ook! Maar zij voelen de behoefte ook niet.
Dus ik mag je reactie niet eerlijk vinden... evenals dat jij mijn reactie niet vind kloppen.
Waarom toch door blijven knagen en zeuren?
Vind het erg bijzonder dat een vrouw van jouw leeftijd zo haar zin moet doordrijven
Kijk dit is nog eens een onderbouwend antwoord, vol met zinnige argumentatie!!
Je moet de zaken niet omdraaien maralyn.. je spreekt jezelf ernstig tegen!
Ik denk nl dat klanten zoals jij voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten!.. en daarin zul je vast medestanders vinden!
En ik vraag me idd ernstig af hoe pensionhouders dit soort bedragen kunnen vragen?? Of hebben we t dan over een weitje met een aftandse bak?
hahahah Nee, geen aftandse bak of een schamel weitje.