Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:38

Afbeelding

Afbeelding

Yep als je het hond kan noemen hoor...

Dit is Grumpy a.k.a. pruttelkutje of Gremlin...

Allemachtig Licor, dat moet die van mij toch niet gaan flikken, heb hier alleen maar vloerbedekking...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-17 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:38

Welkom alle nieuwelingen!

Het gaat mij ook wat snel ineens _O-

Hier staat het oudje onder 300 gram met halsdeken, lekker ingepakt (foto van twee weekjes geleden met sneeuw). De rest staat zonder.

Afbeelding

Wat een regen en wind he >;)

MinimeLona: wat een schattig hondje :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:39

Natuurlijk! Niets boven Limburg ;)

Pfoe ben ik even blij dat onze honden evengoed graag mee gaan. Nouja, de kleinste. Onze grote held-op-sokken durft om een of andere reden de stal niet door. Watje.

MiniMe wat een leuk ding <3

KittyDylan

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:40

Mijn oudje staat ook lekker onder de deken
Afbeelding

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:43

Jeetje, al zes pagina's! Leuke openingspost! Ik lees ook weer graag mee in dit topic, vind het altijd erg leerzaam! Ik heb waarschijnlijk nog niet zo veel toe te voegen, maar dat komt vanzelf. :)

Nu even bijlezen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:47

Bij mij staat Blue onder een deken omdat hij wat schraal was in het najaar, maar vorige winter stond hij zonder dek.

Wij zijn 19 jaar geleden naar Belgie verhuist.
Toen schoten de huisprijzen enorm omhoog en konden we ons rijtjeshuis voor het dubbele verkopen als wij het 8 jaar daarvoor gekocht hadden.
Hier ook de enige van mijn familie die ruim woont.
Op mijn 23ste een rijtjeshuis gekocht en op mijn 31ste kochten we deze woning.

Welkom nieuwelingen :wave:

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:50

Ik woon in Brabant. Tussen Eindhoven en Den Bosch in :)

Mijn paarden staan allemaal bloot, maar zijn daar gelukkig ook heel makkelijk in.

Bij mij wil een hond ook echt niet naar buiten met dit weer. De andere drie geven er niet zo heel veel om gelukkig. Meestal is baasje de eerste die weer om wil draaien :+

Ik moet vandaag ook naar school. 45min met de auto zónder file. Nou dat zal nog eens een ramp worden vandaag.. rij rond een uur of 12 en rond 5 u weer. Helaas verplicht, anders bleef ik vandaag van de weg af.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:55

Welkom nieuwe mensen!

Wat een hoop water hebben we de laatste dagen gehad zeg, vooral gisteren! Toen kwam het echt uren met bakken uit de lucht. Dat is ook wel te zien..... -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:02

Chasey schreef:
Wat een stomme opmerking van je ouders. Heb je wat aan zeg.

Maarja mijn ouders zeiden ook altijd "ja vergeet het maar. Iedereen wil wel buitenaf wonen. Dat lukt je toch niet"

Hahaha en Daan en zijn nu de enige in de familie van mijn kant die zo woond. De rest allemaal een rijtjes huis met een tuin waar je net je kont in kan keren.
Tja... Zeg dus nooit nooit.
We hebben 2 kinderen, 2 paarden, duitse herder, 3 katten en 2 autos. En doen dat van 1 loon. Want ik werk niet. We moeten wel goed plannen waar we het geld aan uitgeven, maar waar een wil is...
Daan zei altijd dat ie voor zijn 30ste buitenaf wilde wonen. Nou hij is afgelopen vrijdag 30 geworden. Gelukt! :D

Zo WoW

Ik wil best on gronigen enz wonen. Maar me vriend wilt niet te ver van Utrecht af...maar net wat je zegt, waar een wil is,is een weg!
Laatst bijgewerkt door plutolover op 23-02-17 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:03

Wat sneu dat het veulen het niet gehaald heeft Setteli. Fijn dat je oude merrie naar huis kan komen en je andere paarden dan zo dichtbij staan.

Las over dakrenovatie van Gingerale. Is het nog asbest?
Ik heb zelf vorig jaar veel offertes opgevraagd en dak laten vervangen door http://hardemanisolatie.nl/ scheelde heel veel met andere aanbieders. Werkten netjes en is mooi geworden. Wat mij betreft een aanrader. Als je meer info wil pb dan even voor de contactpersoon die ik had (had mooie scherpe prijs neergezet).

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:05

Wij wonen in het Oosten van het land. Enschedeeeeeeeeeeee :')

Het is hier trouwens nu echt stilte voor de storm, gestopt met regenen, vogels fluiten en nauwelijks wind nog.
Ik twijfel er nog over om ze in de paddock te doen, daar kunnen ze beter schuilen in de fatsoenlijke schuilstal, maar daar zijn ze wel meer omringt met bomen....

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:06

plutolover schreef:
Ik wil best on gronigen enz wonen. Maar me vriend wilt niet te ver van Utrecht af...maar net wat je zegt, waar een wil is,is een weg!

Mijn ervaring is dat wat ver of dichtbij is vanzelf heel relatief wordt _O-

Voor mijn gevoel is Eindhoven hier dichtbij maar dat is toch ook nog n 60 km :') dusja, alles is relatief haha

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:10

En dan staat je paard + vriend in de openingspost. Huh? Zal TS even een pbtje sturen hoe zij aan mijn foto komt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:20

Me vriend zit voor werk heel veel in t zuiden van t land.(Limburg,Brabant,enz)

Dus ik zei al voor de gein kopen we daar een huis met paardenstallen.

Hij zegt en jij dan. (Ik werk maar 2,5 dag) wat later mis maar 2 dagen is, eventueel kan als t moet nog aan huis... dus 2 dagen wat meer reizen vind ik niet erg. Me vriend doet t nu dagelijks...

Huis hoeft niet groot te zijn, mag zelf gelijkvloers zijn. Als ik maar ruimte heb voor me dieren

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:25

Blijkbaar heb ik in deel 3 meegekletst. Ik zou hier ook weer graag willen aansluiten.

plutolover hier een beetje hetzelfde probleem maar wij willen niet naar R'dam verhuizen. Brabant is veel te mooi haha. Helaas voor vriend wel langer in de auto.

Chasey, jouw shet lijkt veel op die van ons! Die van ons is alleen groter en ronder :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:29

Ik heb 8 jaar in Borculo gewoon, wel 30 minuutjes rijden van mijn roots. Enschede. Maar ik had heimwee :') En nu heb ik weer een beetje heimwee naar Borculo, want het was daar wel lekker rustig... Dat was ik in die 8 jaar tijd niet meer gewend joh! De grote stad...
Maar dan moet Daan altijd lachen. Want hij heeft een paar jaar in Rotterdam gewerkt. En dat zegt hij altijd dat Enschede daar een klein dorpje bij is. Dat is ook wel zoo... Het is maar wat je gewend bent.
En dat geldt ook met afstanden rijden natuurlijk.

Ben trouwens blij dat ik verder nergens naar toe moet vandaag. Lichaam doet vreselijk pijn, longen, spieren en ben er vandaag ook nog net ongesteld bij geworden... Dus hier is code rood van toepassing. Ik doe lekker niks!!! :)

Wat leuk Selka dat ze op elkaar lijken! Bliksem lijkt in zijn wintervacht heel wat, maar hij is eigenlijk een beetje te dun. Ben hem al druk aan het bijvoeren. Kan ribjes voelen en de ruggengraat ook. Had hij vorig jaar ook na de winter, maar probeer het nu een beetje bij te houden. Dat is best lastig met zo'n vreet kanon van een Haflinger er naast!
Bliksem heeft nu dan ook een afgezet privé stuk waar Nick, de Haflinger, niet bij kan. Want hij eet anders voor 2 en Bliksem krijgt niks. En dat werkt wel aardig nu hij een privé stukje heeft :) Kan hij zelf in en uit lopen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:31

Hier Caily onder fleece gevoerde 100 grams, gup staat zonder deken.

Bellingwolde is wel place to be _O- daar heb ik ook gewoond. Maar nu woon ik aan de andere kant van Winschoten, wel nog oost-groningen dus.

Werk is voor mij 20 min fietsen, vandaag iets langer denk ik :+ Gelukkig lieve collega's, dus heb een alternatief. Maar ik hoef pas 19u te beginnen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:39

Lastig is dat ja Chasey! Hier hebben ze onbeperkt hooi en de verschillen vallen mij mee.
Toen mijn KWPNer dikker moest worden heb ik veel gehad aan seniores priores. Maar misschien voer je dat al.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:54

PaulineH schreef:
Dat is toevallig Miesjex wij wonen ook in Bellingwolde :) Haha plutolover er zit niets anders op, oostgroningen is the place to be :Y)

Hier blijft het gestaag doordruppelen maar de mannen staan gewoon 24/7 buiten. Twee hebben een deken en twee zonder. We hebben wel stallen maar die gebruiken we enkel als de dierenarts de tanden gaat doen bijvoorbeeld. Tot nu toe is het hier nog prima te doen en blijven ze ook lekker buiten. Daarnaast is het ook wat lastig om de stallen nu klaar te maken op krukken en ze naar binnen te doen. Maar gelukkig zijn ze niet van suiker en valt het qua weer nog wel mee hier.

Grumpy is je hond minimilona?

Wat toevallig, waar woon jij in bellingwolde dan?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:31

Het weer is echt vies ja! Getver, was blij dat mijn vriend aanbood met de auto langs de paarden te gaan voor de voerbeurt van vanochtend.
Laatst bijgewerkt door Bnet op 06-05-24 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:03

Dat gaat snel hier! Zo kan ik het zelfs niet meer bijhouden! :+

Sjaak had gisteravond geen koorts meer en hij weigerde ook pertinent zijn medicijnen in te nemen. Dus ik heb het zo gelaten. Vanmorgen had hij weer 40.1 >;) . Wel weer de medicijnen naar binnen kunnen persen, maar hij was not amused. Zeikerd. Hij hoefde zelfs zijn broodje niet meer. Een aantal paarden krijgen druppels op een broodje voor het 1 of ander en dan geef ik de andere paarden ook een stukje brood. Die weigerde hij dus nu ook. Je weet blijkbaar nooit wat ze ineens in je mond proberen te proppen. Over dramaqueen gesproken.... Sjaak kan er ook wat van....zucht.... := .

Vanmorgen stond de hele paddock onder water. Dus de boel met de dompelpomp te lijf gegaan en nu is de boel weer begaanbaar. Zal niet voor lang zijn, ben ik bang. Maar goed, voor nu gaat het weer. Ik voer ze nu wel op de bestrating.

Ik woon in regio Breda. Dichter tegen de Belgische grens aan, zijn de huizen wel goedkoper. Wij zitten wat meer richting Breda. Is voor schoolgaande kinderen wel fijner. In al die dorpen heb je geen voortgezet onderwijs. Anders is het wel heel erg ver fietsen voor de kinders.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 13:07

Dat klinkt wel goed toch BernetteO, als ze redelijk zijn dan is het vast wel te bespreken toch :) Wel grappig dat het paard van je moeder bij je schoonmoeder staat.

Bah Chasey dat klinkt niet fijn. Even rustig aan doen inderdaad. Oh en chocola helpt altijd!

Ik stuur je wel eventjes een pb miesjex

De dokter was niet heel tevreden over mijn enkel en zei zelfs dat het normaal gesproken 6 weken duurt maar dat ik wel ervan uit kon gaan dat het 8 weken zou duren. Misschien zelfs langer. Pff ik ben er nu naar 23 dagen allang flauw van!

Ja arme sjaak.. Ik hoop toch dat de medicatie gauw zijn werk doet want dit is echt niet fijn meer..

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:13

Ach hopelijk is sjaak gauw weer beter. Niks aan koorts..

PaulineH Is goed, zie pb wel verschijnen :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:31

Ah beterschap voor Sjaak :(

Wat is er met je enkel Pauline?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:35

Hopeljk knapt deze Sjaak op. Het verzorgpaard van een vriendin, ook Sjaak genoemd, hebben ze dinsdag laten inslapen. Het ging langere tijd niet meer zo goed met hem.