[volg] ons eigen droomstekje opknappen en gezellig maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:23

Het is wel een soort van af ;)
Achteraan bij de voerplaats zit nu een tijdelijk hekje, daar willen we op termijn wel iets stevigers. Zelfde voor het bak hek, volgens mij is m'n zus daar nog niet helemaal tevreden over?

En ik ga met mijn vader even nadenken over een deur maken in het achterste deel, zodat de sulky daar er in kan en misschien ook de grote balen hooi

Afbeelding
Hier linksachter l

MoppieFilou

Re: [volg] ons eigen droomstekje opknappen en gezellig maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:32

Ziet er goed uit!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:15

Lekker! Ik zou wel vast op zoek gaan naar een oplossing voor zoveel bestrating. De hoeven van mijn pony's vonden dat niet echt top.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 21:19

Hilary dat met de bak heb je wel gelijk in idd zo had ik er nog niet eens over nagedacht. Maar ik heb zo'n hekel aan draadjes overal. Vandaar hier ook voor hout gekozen. Ik hoop dat het meevalt in de opening maar anders kan het er altijd weer uit of een extra poortje met hek maken :)
Ik denk dat de hoeven van de meeste pony's het wel aan kunnen. Heb eerder ook weiland gehuurd met nog meer bestrating dan hier en dat was ideaal. Hele sterke hoeven en nooit meer een smid nodig. Hoeven hielden zichzelf in stand. Alleen de pony met cushing heb ik nog een beetje angst voor of dat ook goed gaat met zijn hoeven. Wel rekening mee gehouden dat hij met lange hoeven erheen ging. En anders moeten er rubberen tegels komen ofzo.

Het is nu zover klaar dat de paarden er iig veilig kunnen staan. Klussen is nogal vervelend als je elke dag 300 km kwijt bent aan heen en weer rijden. Blijft er weinig daadwerkelijke klustijd over.

Maar eigenlijk is er nog genoeg dat ik wil doen. Dus dat ga ik doen als we er ook in de buurt wonen.

- Ik wil nog graag verven binnen, alles is nu oud en een andere kleur.
- Ik zou graag de bak beter afzetten. Dat is nu met koord gedaan, maar er staat geen stroom op dus ik vind het niet helemaal veilig. Wil kijken naar beo band ofzo.
- zou graag de mesthoop in 2 delen delen. Wil graag een composthoop proberen te maken, maar dan is het wel handig om oude en nieuwe mest te kunnen scheiden.
- Een zitje en kastje maken in het deel wat nu nog leeg is. En misschien ook wat gezelliger. Verfje, gordijntjes, schilderijtje... Als plekje om met klanten te zitten als ik ga coachen. Beetje lastig want het dak is vrij laag. Maar wil toch alleen met kinderen werken dus misschien dat die er niet zo'n last van hebben.
- zadelkamer is nu nog beetje rommelig. Misschien dat ik m'n vader vraag voor mn verjaardag nog 2 zadelkasten te maken.
- in het voorjaar als het land wat droger is kijken of we een track kunnen afzetten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:29

Hier staan ze in de winter bijna de hele dag op de bestrating, 3 met ijzers , 5 zonder
Hier geen enkel probleem :n
Moet alleen bijtijds de hoefsmid er bij halen om de zolen/stralen bij te werken

De ponies van ts hebben bijna continu de bak er bij tot hun beschikking
Zou me er nog niet te druk over maken

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:54

Wat super fijn dat ze zijn verhuisd. Het ziet er al goed uit! Heel veel succes nog met klussen!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:13

Kan je geen stroom op je bak zetten met een schrikdraadapparaat op batterij? Mijn ervaring met pony's in een ruimte zonder stroom met daarachter gras is dat ze daar op een gegeven moment echt niet achter blijven. Verder echt top.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:28

Gaaf zeg dat er nu twee staan (er komen er nog twee bij toch?), nu er paarden staan ziet het er gelijk veel leuker uit. Heerlijk ook die bestrating, ga je heel veel plezier van hebben!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 08:55

Er komen er idd nog 2 bij. Eentje over 3 weken als ik zelf ook ga verhuizen. En de ander staat nog in training ergens om hem hopelijk geschikt te krijgen als coachpaard en een trauma met de trailer op te lossen (tot dat gelukt is kan hij toch niet 2 uur in de trailer om te verhuizen). Dus dat zal nog wel een aantal maanden duren.

Stroom gaan we even aankijken. De pony die echt niet op het gras mag gaat niet door de omheining heen. Het kleintje misschien wel maar stroom houdt haar ook niet tegen. Voelt ze niets van met die manen van haar. Waarschijnlijk gaan we wel iets aanleggen ook voor licht enzo, maar we wachten even af wat we echt missen.

Ik heb vreselijk slecht geslapen vannacht :+ iedere keer allemaal doemscenario's in m'n hoofd. Dus ik wacht met smart op een Appje dat ze zijn gaan voeren en alles goed is, maar ze hebben er geen haast bij haha.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:19

Ik heb jullie gisteren gespot.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:46

ze staan! wat leuk, lekker genieten!

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:04

Heel leuk! Veel plezier op je eigen plek!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:56

Daks schreef:
Ik heb jullie gisteren gespot.

Haha leuk!
Vanmorgen in het donker kon ik net Bandiet in de bak onderscheiden :) nu kom ik er zo weer langs in het schemer, kan ik het net iets beter zien

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:39

Hilary schreef:
Lekker! Ik zou wel vast op zoek gaan naar een oplossing voor zoveel bestrating. De hoeven van mijn pony's vonden dat niet echt top.

De hoeven van mijn pony toen vonden het top. Ik belde telkens de hoefsmid voor zijn hoeve en die zei dat ze er goed uitzagen. Hoefde niks er aan te doen. Zo 3 jaar achter elkaar. :D

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 23:30

De pony's moeten nog wel erg wennen. Zijn beiden erg nukkig en super gefixeerd op eten. Ik snap er niets van, we hebben voer van onze oude stal meegenomen, dus ze krijgen precies hetzelfde, in hooinetten dus ook dezelfde portie. Maar waarom ze nu ineens zoveel meer honger lijken te hebben...

Ze krijgen al tijden 2 keer per dag een hooinet, in de ochtend doen ze daar meestal 5 uur over (vaak lieten ze dan zelfs nog een restje liggen), in de avond deden ze er 6-7 uur over. En dan tussendoor kregen ze nog brokjes en een wortel.
Opzich als je kijkt naar eet tijd zouden ze wel wat meer mogen krijgen, maar ik snap gewoon niet waar dat verschil in eetlust vandaan komt. Vandaag kwam ik 4 uur na het net ophangen en was het ook leeg, dus ook sneller dan normaal.

Durf ook niet teveel te voeren, ivm meer kans op bevangenheid door stress van de verhuizing. Of zou het kunnen dat de verhuizing of meer loop ruimte wat ze nu hebben zorgt dat ze meer energie verbranden en dus meer nodig hebben?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:35

Het is koud :D Bij ons scheelt dat echt in de hoeveelheid hooi die ze eten. Meer beweging scheelt ook idd.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 23:49

Klopt wel dat het koud is. Maar paar weken terug was het ook zo koud en toen stonden ze ook nog aan de koude kant van het land. Toen merkte ik niet die etens fixatie.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 01:02

Staan ze nu niet veel meer in het open landschap? Verder zijn ze waarschijnlijk toch onrustiger nu op hun nieuwe stek, meer op hun hoede en wat meer aan het heen en weer lopen? Daarnaast vind ik het nu een stuk kouder dan een paar weken terug, er staat (hier) een vieze koude wind, mijn paarden eten nu ook meer.

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 02:25

Leuk dat ze zijn over verhuist ik hoop dat ze het er fijn hebben.
En jullie ook in je nieuwe huis.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 03:47

Ze zien er tevreden uit, mooi stukje hoor. Anderen kunnen het klein vinden maar als jullie en de pony's erop vooruitgaan helemaal prima toch. Staan nog zat paarden hele dag op stal dus wat jullie hebben is wel een erg mooi plekje.

Het schilderwerk en omheining bij de bak zouden het helemaal afmaken maar voor nu ziet het er al prima uit in vergelijking het was

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:36

Een verhuizing kost ook veel energie ! Ik heb alleen geen cushing/hb ervaring. Dus ik kan je geen voer advies geven.....

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:12

Nog wat foto's van na een weekje bij daglicht:
Afbeelding
Waar ze binnen kunnen staan als ze willen
Afbeelding
De stal voor als je er eens een apart moet kunnen zetten, nu het voer hok
Afbeelding
En dat weten ze maar al te goed > daar komt het eten vandaan!

Afbeelding
Afbeelding
Het achterste deel, waar we nog niks mee doen

Afbeelding
Afbeelding
Zadelkamer

Afbeelding

Ook achter die deur komt eten vandaan

Afbeelding
Afbeelding
Waar ze rondlopen

Afbeelding
Afbeelding
Etenstijd
Maar snel binnen ook een ring ophangen zodat ze in de regen/ sneeuw niet buiten hoeven te staan eten

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zewillennog niet zo graag van elkaar gescheiden worden. Al staat de ander aan de andere kant van het bakhek, ze letten gelijk niet meer op mij en zijn alleen maar bezig met waar de ander is... Nouja maar even rustig laten wennen ;)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:21

*\o/*

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:55

Aahw ik kom dit topic nu pas tegen.
Wat een mooi plekje heb je!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:58

Ziet er al goed uit. :j
Hebben ze ook een opgestrooid plekje onder dak, waar ze kunnen gaan liggen?