WANNEER inrijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:50

heyyy ik ken lucky!!! ze staat toch bij ponyclub ehm kadoelen toch? Daar heb ik zelf ook gestaan met mn shetlander Lachen
Lucky is echt leuk, ik zou t zeker doen:)
Maarre ga je wel ergens anders met haar staan? (sorrie ik ben een beetje tegen die ponyclub :S )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:51

volgens mij probeert die eigenaar van het beestje af te komen en proberen ze jou nu te "dwingen" haar te kopen, door te zeggen dat ze zogenaamd een andere geinteresseerde hebben.. Trap er niet in hoor! Het is echt veel te veel geld! Je kunt hier idd een prima b/L paardje voor kopen van een paar jaar ouder, daar heb je veel meer aan, want deze is/wordt echt niet zo groot...

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:56

Wie is de eigenaar trouwens? De meeste van die ponyclub ken ik wel een beetje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 11:58

Ik zag net in een andere topic staan dat kleintje zei dat haar pony 1500 euro kostte, heb je m dan toch gekocht??

MsCalifornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 12:26

Ik denk dat je haar nu onbeleerd moet kopen.. En vervolgens veel mee gaan stappen aan de hand en af en toe longeren (niet te vaak, is slecht voor de kogelgewrichten van een jong paard) en vervolgens steeds ietsje meer longeer werk en haar aan de longe leren aan het bit te wennen en aan het zadel (wel beugels eraf halen anders klappen die telkens tegen de buik aan) en vervolgens eerst gaan hangen enzo..
Het is het best je paard/pony zelf in te rijden want dan krijg je een bepaalde band met haar..
Ik zou als ik jou was, tot dat ze 3 of 3,5 is eerst een beetje licht werk doen.. En dan pas jou erop Lachen

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 16:21

Komt kleintje19 nog wel zelf in dit topic Verward
Anders heeft het niet zoveel zin meer om hier op door te gaan :S

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 16:25

ik denk dat kleintje alle goede raad in de wind slaat en deze pony toch gaat kopen, ondanks dat hij veel te klein voor haar is en veel te duur.
Liefde maakt blind, heel jammer

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:15

ja Boos! niet zo handig... en dat ze op die ponyclub moet blijven lijkt me ook niet zo leuk voor d'r , want eerlijk daar heb je dr gauw genoeg van!!! (als je pony tot zn knieen in t water staat, beschimmeld hooi krijgt, geen biks en nooit wordt uitgemest als je t niet zelf zou doen)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 17:42

MsCalifornia schreef:
en vervolgens steeds ietsje meer longeer werk en haar aan de longe leren aan het bit te wennen en aan het zadel (wel beugels eraf halen anders klappen die telkens tegen de buik aan) en vervolgens eerst gaan hangen enzo..

De beugels moeten juist wel aan het zadel blijven en tegen de buik aan komen bij een jong paard met beleren...zo leren jonge paarden juist dat het niet eng is als er iets tegen de buik aan komt...onder het zadel verlies je als ruiter ook wel is je beugels en die komen dan ook tegen de buik aan.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:12

Billy schreef:
ik denk dat kleintje alle goede raad in de wind slaat en deze pony toch gaat kopen, ondanks dat hij veel te klein voor haar is en veel te duur.
Liefde maakt blind, heel jammer

Ze weet nu zeker dat ze hem gaat kopen. kijk maar in haar profiel helemaal onderaan. er waren er meer die d'r wilden kopen en meteen konden betalen.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:35

droebel schreef:
Ze weet nu zeker dat ze hem gaat kopen. kijk maar in haar profiel helemaal onderaan. er waren er meer die d'r wilden kopen en meteen konden betalen.

Dat heet een verkooptruuk. Heb je een koper die twijfelt? Verzin een concurrent die het geld 'er zo voor neerlegt' en het is zo voor elkaar.

Als ze het beestje direct hadden kunnen verkopen, waarom hebben ze dat dan niet gedaan? Uit de goedheid van hun hart? Omdat ze Kleintje19 zo aardig vonden? Geloof ik niets van. Zaken zijn zaken, en ze laat zich er zo inluizen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:36

Dat zei ik ook al maarja...

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 23:54

Ik vind het treurig, maar het zal een harde les worden, maar ja dat is mijn mening...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:13

arm kind, ze wordt genept waar ze bijstaat, maar helaas. Wie niet horen wil moet voelen!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:17

Kleintje19 schreef:
Tsja... ik weet ook wel dat het wat veel is, maar het is een richtprijs. Ik heb er (nog) niet over onderhandeld ofzo. Ik denk dat ik de prijs iig wel naar 1200 omlaag krijg, verder weet ik het niet. En als ze een beetje meer kan dan nu (dus: 100% zadelmak, ze is al 100% verkeersmak, licht ingereden) dan is ze dat volgens mij wel waard.

of niet?????????????

Ik ben dit topic aan het lezen en sta nogal verbaasd te kijken over de prijs die je wil geven voor deze pony. Nog héél erg dun, waarschijnlijk zal ie twee worden nu in de plaats dat ie al twee jaar is (M'n ponymerrie die in maart twee zal worden is een goed vergelijkbaar beeld en ziet er precies zo uit!!!!!). Ter vergelijking van prijs ... Ik verkoop een fjordenruin, 3 jaar oud en zadelmak, zeer mensgericht en vriendelijk karakter, een stuk sterker dan dit smalle pony'tje ... en voor die prijs die jij daar wil geven (1200 euro) heb je er een recent gekocht regendeken bij, een nieuw hoofdstel met bit, een compleet zadel, z'n halster, ... gewoon z'n hele boeltje! De prijs ligt dus echt véél te hoog!!!!!! Zo'n pony's moet je vinden rond de 700 a 800 euro zonder papieren en die zullen dan nog een gunstiger bouw hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 20:55

hee zeg niet dat ik jullie adviezen in de wind sla! ik ben gewoon ff een weekendje weg geweest snappie...

anyway ik twijfel nog onwijs of ik haar wil kopen. ja op t moment dak mn profiel veranderde wist ik t ff zeker maar nu niet... aaah! en piedrolover (je zit trouwens op dezelfde school als ik, ik zit in V6) waar zou ik haar dan kunnen stallen? oh w8 ik PB je wel ff. (wel handig)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:01

Ik denk dat Kleintje er gewoon rustig over moet nadenken , alle adviezen tot zich moet opnemen , en laten bezinken wat ze wel / niet met Lucky aanmoet.........

Uiteidenlijk moet zij toch zelf de beslissing gaan nemen , en hopelijk in haar achterhoofd de adviezen meenemend in haar beslissing !

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:03

Weet je wat het is, als je zo 'gek'op een pony bent, vergeet je rationeel na te denken. Dat is heel logisch, maar wij proberen juist die logica bij jouw terug te brengen! Want die is namelijk heel belangrijk. Het is namelijk veel te veel geld wat jij neer wilt gaan leggen voor dat paardje, en dan hebben we het nog niet eens over het feit dat je uit zo een paardje gaat groeien, nu is het leuk, maar met 2 jaar pas jij daar niet meer op wat andere mensen ook mogen beweren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:15

uuh... ik groei niet meer (lengte of breedte Tong uitsteken) dus dat valt wel mee. en ik weet heel goed dat jullie me willen laten nadenken... geloof me ik ben het hele weekend al aan het denken (zie mn profieltje... is gewijzigd inmiddels)!!!

ik zit zeg maar hiermee:
-het is (te)veel geld
-maar ze kan dan wel daar blijven staan tegen weinig geld en dat vind je niet gauw hoor in Amsterdam eo!
-ze moet nog worden ingereden wat me onwijs moeilijk lijkt maar wel heel erg vet om te doen!!
-het is echt een schatje, precies wat ik zoek (braaf met poetsen, echt een knuffeldoos, houdt van doorlopen en is werkelijk nergens bang voor)
-ben bang dat een andere pony alleen maar tegen zal vallen
-weet ook wel dat dat niet zo hoeft te zijn :S
-wil deze zomer 3 maanden op vakantie en in november-december wéér (brazilie, hihi!)... hoe moet k dat financieel regelen :S??!?!?!!

whaa... kortom ik WEET dus dat het niet slim is haar te kopen maar ze is zoooooooo lief... *zucht*

dus plies hee mensen val me niet de hele tijd aan op hoe dom ik zgn ben... ik denk er serieus de hele dag over na. (en die prijs die ik in een ander topic had gezet had ik als vergelijking gedaan.)

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:17

Precies!! En die Fjord van Sonjabelgium klinkt ook goed! Op zo'n paardje kun je eindeloos blijven rijden en past ook bij jouw lengte kleintje19!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:54

Eey mensen...

okee okee ik ga haar niet kopen! Ik heb er geen zin meer in, het is idd teveel geld (vond dat al hoor, maar toch... *zucht*) en gewoon teveel gedoe!!!

Dus ja... dat wordt zoeken naar een ander leuk beestje. Weet er nog iemand iets? Haha!

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:59

Ik snap best dat het een hele teleurstelling voor je is, maar ik denk dat je wel de juiste beslissing hebt genomen! Waarom ga je niet eerst lekker op vakantie en dan zie je na de zomer weer verder? succes! Als ik wat hoor, zal ik aan je denken!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:04

Fleur ik heb je GEPBT over een heel leuk paardje

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:15

Goedzo!! Denk dat je jezelf een heleboel teleurstelling bespaart zo.. Zoek gewoon lekker rustig verder naar een andere, er staan er genoeg te koop!!

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:24

Goede beslissing joh!
Er zijn echt nog veel meer leuke paardjes, waarmee je net zoveel van kunt houden.