Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Artimes

Berichten: 506
Geregistreerd: 21-02-15

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 09:32

Bij mij op stal mogen ze iig niet in de stal ivm het lawaai, ik werd er gek van ;)
Maar onze paarden gaan overdag naar buiten en snachts op stal en hebben altijd hooi.
In de paddocks mogen ze overigens wel, maar daar doen de meeste niks mee.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:10

Onze stal ligt ver genoeg van huizen af dus nog geen klachten gehoord. Wel dat stalgenoten zich afvroegen waar het kabaal vandaan kwam.
kit heeft overige hooi in slowfeeder net van paardendrogist. Echt super goede kwaliteit. Mijn hufter houdt hem nog heel.

Femkers

Berichten: 57
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 12:16

Ik heb er 1 om verveling tegen te gaan op stal en ben er erg blij mee. In het begin dacht ik dat hij het misschien frustrerend zou vinden om alles uit die kleine gaatjes te moeten trekken.. Maar tegenwoordig begint hij eerst met de bal en gaat daarna het losse hooi pas opeten. :o

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:25

Hoe is jullie ervaring met zo bal enpaard met ijzers?

Ik had eerst sllowfeeders maar helaas is me paard z'n hoef blijven haken aan ijzers.. (heeft pas sinds 2 weken ijzers)

Gelukkig niks ernstigs. Maar nu na ietsanders opzoek

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 17:32

Hier sinds kort een bal, helaas is de dop kansloos en heb hem dan ook maar in de kast gelegd, elke keer als ze de bal laten vallen vliegt dop eruit. (ook als je hem muurvast draait)
Heb bal nu vasthangen, redden is dat als ie los ligt mijn zwarte paard mijn fjord nog wel eens wil gaan wegjagen, omdat bal daar heen rolt (staan samen op klein stukje groot deel van de dag) dus hangt nu aan een touwtje.

Ze vinden hem fantastisch en eten liever uit de bal of het fijnmazige net dan van de grond, rare paarden...
Dit was de 1e dag, hier hangt hij niet, hier pakken ze hem op waarna hij valt (en plop.. dop er weer uit)
Afbeelding
Afbeelding

En hier is hij opgehangen zodat mijn fjord geen klappen krijgt.
Afbeelding

Vullen vind ik prima gaan, past best nog veel in, haalt je handen wel kapot aan het plastic, wij hebben voordroog en ze krijgen hem helemaal leeg, als in helemaal, heb dop er natuurlijk niet in (maar dat gat zit expres aan de onderkant).

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 15:42

Hier nu 2 keer de dop er af. Denk door niet goed vastdraaien. Verder slingert mijn paard hem veel in de rondte. Misschien contact opnemen met leverancier

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:30

Ik heb de bal gekregen van een vriendin voor mijn verjaardag en die had hem 2e hands gekocht, dus geen bonnetje. Moet zeggen zonder dop doet ie het ook prima. En toen was het schroefdraad nog niet beschadigd, nu heb ik er niet meer naar gekeken, maar aangezien hij al 2 of 3 wkn in gebruik is denk ik dat ze hem daar ook wel te pakken hebben gehad.

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:48

Gewoon Super! Ik heb er zo 2 voor mijn haf! :j

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:09

Bij ons op stal heeft er een paard vast gezeten met zijn kaak in zo'n bal. Ik ben er dus geen fan van.

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:54

Silver_Bolly schreef:
Bij ons op stal heeft er een paard vast gezeten met zijn kaak in zo'n bal. Ik ben er dus geen fan van.


Oei! hopelijk voor beessie niet te ernstig :(
mja tot nu toe geen problemen gehad met de bal, bij alles heeft z'n voor en nadelen denk ik dan :) ....

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:14

Paard heeft een maand lang sneetjes in zijn mond gehad net achter de tanden op de plek waar het vast zat.

mirim

Berichten: 4439
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:06

Maar waren de gaten dan niet te groot voor dit paard? Of had hij de deksel eraf en heeft hij kunnen eten uit het vulgat?
Ik zou namelijk niet zo goed weten hoe het kan?
Ik heb de grootste ballen en een B- en een D- pony en een Groninger en dit nog niet mee gemaakt en het lijkt mij bijna onmogelijk dat dit gebeurd.
Desalniettemin begrijp ik wel dat er voor dit paard geen bal meer komt! Want hier word je niet blij van.

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:23

Paard is gewoon een enorme lolbroek en wil altijd alles vastpakken. Verder geen idee hoe het is gebeurd want daar was niemand bij.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:58

Ik ben nog steeds heel tevreden over de ballen, ik heb er twee in de kleine maat en gebruik ze van mini tot groot paard en van alle leeftijden (ook veulens dus), nog helemaal heel na maanden gebruik en ze vinden het bijna allemaal leuk.

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:45

Manda schreef:
Ik ben nog steeds heel tevreden over de ballen, ik heb er twee in de kleine maat en gebruik ze van mini tot groot paard en van alle leeftijden (ook veulens dus), nog helemaal heel na maanden gebruik en ze vinden het bijna allemaal leuk.


Gebruik jij ze in stal of paddock/weiland?

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:31

Ik gebruik ze in de wei/Paddock...gaat goed.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 20:55

Ik gebruik ze in stal en in de paddock.

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:15

Beetje late reactie, maar ik heb een vraagje. Onze stalbaas is bang dat mijn paard 's nachts op de bal gaat liggen en zich bezeert? Hebben jullie hier ervaring mee? Of doen jullie hem 's nachts niet in de box?

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:58

Geen idee maar lijkt me toch niet dat een paard op een bal gaat liggen. Nooit gemerkt bij mijn paard

MyChoice

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:07

Ze geven mee, die ballen. Daarna moet je ze met veel moeite wel weer in vorm trekken. Maar daarna zie je er niks meer van terug. Mijne gaat al 3 jaar mee, twee keer vond ik hem als een propje terug in de ochtend.

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:08

Nee, ik denk ook niet dat het snel gaat gebeuren dat hij erop gaat liggen. Die van mij kan volgens mij niet echt vervormen hoor...
Maar ik vind het wel lastig. Als er nu wat gebeurt sla ik mezelf voor mijn kop

MJR_Tjelle

Berichten: 153
Geregistreerd: 12-09-11
Woonplaats: vlakbij m'n pony

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:19

Hoi!
Ik heb aan het begin van dit topic (2016) gereageerd dat mijn pony het helemaal geweldig vindt!

Maarrrr... hij heeft laatst de deksel er af gekregen en is uiteindelijk met zijn hoef (met ijzer) in de hayplay terecht gekomen!

Pony bleef er gelukkig nuchter onder (liep weg met dat ding om z'n voet) maar vond het minder leuk toen men 'm probeerden er af te halen -> dit ging minder makkelijk namelijk.

Let goed op de deksel dus!

Deze bal komt niet meer in mijn stal.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:27

Ze hebben inmiddels de deksel aangepast wat betreft de eerdere versie.
De nieuwe deksel is veel steviger en beter/ makkelijker door de mens goed stevig erop te draaien.

dravergekkie

Berichten: 9269
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: Ervaringen gezocht met de Hay Play Ball

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:59

Heb er sinds afgelopen weekend ook één en die van mij vinden hem ook echt geweldig.

Het hooinet is inmiddels zelfs 2de keus.. uit de bal is het vele malen leuker.

Onlylienn

Berichten: 145
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:27

Ik heb ze soort van zelf gemaakt, een regenton en daar grote gaten in gemaakt, gaat het hele weiland door :=