Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
8nnemiek schreef:En 's winters is de ondergrond te zacht bij het stort zeg je? Hoe komen die vrachtwagens dan tot bij het stort![]()
Ik vind het sowieso een vreemd verhaal dat je de mest niet meer bij het stort kwijt zou kunnen. Of bedoel je dat het niet meer gratis wordt aangenomen? Paardenmest mag normaal gesproken gewoon bij het groenafval/tuinafval bij het stort of in een container, maar meestal moet je daar gewoon voor betalen.
Zo vreemd is dat dus niet.
).
spicegirl schreef:hoe komen de vrachtwagens bij de stort ??
heel helder![]()
via de weg.
de ondergrond is te zacht hier beneden aan de dijk.
en daar komen/mogen geen auto's, laat staan vrachtwagens..
Je legt het allemaal maar half uit, en dan moeten wij het begrijpen? Wendy schreef:Isapaardje schreef:Mijn vraag is ... vinden zij het wel goed als je de mest versleept over de grond? En ja ik weet dat je dat niet wilt van je eigen paarden, maar stel nu dat dit wel mag he, dan zou je een strook grond kunnen opofferen en daar keer op keer een laag mest overheen slepen.
Je maakt dan tenslotte geen hoop, maar je bemest de wei op een bepaalde strook (wel beetje flink, maar je bemest).
Je raakt alleen wel stukje wei kwijt, maar goed, je kunt ook af en toe wat bloemenmengsel zaaien door de mest, dan krijg je zgn. bloemenrand en kun je ook aantonen dat je alleen maar dik bemest daar en geen composthoop maakt. Mest slinkt nl. snel
Ik doe het zo ook al een hele tijd langs een bepaald stuk en het gaat sneller weg dan je erg in hebt.
Maar heb je dan niet in de winter alsnog een probleem?
spicegirl schreef:groen kliko mag niet, huisvuil kliko ook niet.
en ze kijken ze echt na !
van beide heb ik er maar 1, dus dat zet geen zoden aan de dijk.
wij brachten de mest juist, waar de kliko's ook heen gaan, als ze geleegd worden..
je mag hier niet zomaar naar een andere gemeente brengen, ze werken hier met pasjes.
alle 3 de gemeentes hier in de buurt hebben een samenwerkingsverband, dus werken met dezelfde regels.
champignonbedrijf zit hier niet.
heb al eens gebeld,maar we zitten en te ver weg, en we hebben te weinig mest daarvoor..
vrouwke schreef:Ik gooi het al jaren in de groene kliko. Nog nooit iets gezegd.
NoTwixLeft schreef:Waarom moet TS zeggen bij welke plaats ze in de buurt woont? Sommige mensen zijn erg voorzichtig met hun privacy en woonplaats. ZH is denk ik genoeg om op te richten, buiten ZH vind ze gewoon geen oplossing blijkbaar. Binnen ZH duidelijk wel. En nee ik weet niet waar ze woont, hoef ik ook niet te weten dat een hoop niet kan als je in een dijkwoning.