mest/probleem gemeente !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: mest/probleem gemeente !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:43

Vrachtwagen hebben misschien geschiktere banden dan een auto met aanhang?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:45

ik weet nog wel een adresje in omgeving brielle/tinte, is ook in zuid Holland dus zou moeten kunnen toch?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:48

8nnemiek schreef:
En 's winters is de ondergrond te zacht bij het stort zeg je? Hoe komen die vrachtwagens dan tot bij het stort :+
Ik vind het sowieso een vreemd verhaal dat je de mest niet meer bij het stort kwijt zou kunnen. Of bedoel je dat het niet meer gratis wordt aangenomen? Paardenmest mag normaal gesproken gewoon bij het groenafval/tuinafval bij het stort of in een container, maar meestal moet je daar gewoon voor betalen.

In de gemeente waar ik woon mag/kan dat ook niet hoor :n Zo vreemd is dat dus niet.
We hebben hier geen gemeentewerf of iets dergelijks en in het buitengebied ook geen groene containers :+
Als je mest in de grijze container stopt kun je volgens mij een boete verwachten hier.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 12:53

@ Wendy-goed gezien :j

hoe komen de vrachtwagens bij de stort ??
heel helder 8)7
via de weg.
de ondergrond is te zacht hier beneden aan de dijk.
en daar komen/mogen geen auto's, laat staan vrachtwagens..

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:53

Je reageert echt heel selectief TS, dat helpt ook niet. Noem je regio, misschien zit er wel een bokker in de buurt die kan helpen. Wat josien zegt is niet eens zo'n gekke oplossing, dan ben je ook van het gezeur af.

Hoe dicht zitten je buren erop en hoe groot is het stuk land wat je hebt? kleine mesthoop valt echt nauwelijks op en kun je nog redelijk goed verbloemen. Komt de gemeente of RWS echt controleren wat je doet met je land? Je zou zelfs de mest elke dag kunnen spreiden over het land wat je hebt.

Mijn buurman bij de paarden had zelf ook een paard en shet, die begroef de mest in gootjes door zijn moestuin heen, daar kon ie het meeste al kwijt. Dat is geen oplossing voor alles, maar wel voor een deel (tijd voor een moestuin dus ;) ).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:56

Waar TS woont is makkelijk te vinden.
Ik snap dat het een hele uitdaging is en als de buren al klagen gaan ze echt wel in de gaten krijgen als je een mesthoop hebt.
Helemaal binnen de bebouwde kom.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 12:56

*\o/*
ik heb wss een oplossing !!
morgen hoor ik wanneer de spoedafspraak is.
(zelfs spoed is her geen spoed )
ze gaan een parkje aanleggen hier achter.
daar moet ook onderhoud worden gepleegd,
dus ook maaimachines.
die hebben een opgang/toegang nodig.
en daar kan ik dan ook gebruik van maken, denk ik.
dus dan kan ik een container (tje ) plaatsen.
ff overleg met de gemeente hierover.

zoniet, ga ik gewoon in pension.
op zich niet ideaal,maar ook geen probleem.
iedereen bedankt voor het meedenken :j

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 12:57

@hypolite- fijn dat je meedenkt,maar niet mee leest.
ik heb een moestuin, waar het opging.
maar die is per 1 okt. aanstaande opgezegd, door de gemeente..

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:58

Ts je vraag is voor de gemeente ook geen spoed. is een prive probleem dus nee ze zullen je niet kunnen helpen.

Maar heb je wat aan mijn ideeen gehad of is het dit of dan maar pension?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:01

Ik lees wel mee, en de moestuin in de buurt wordt opgezegd, kan toch nog steeds in je eigen tuin lijkt me?

Maar het alternatief is ook mooi, zou fijn zijn als je het zo kunt oplossen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:02

TS heel jammer dat je niet een directe regio wil vermelden zo kunnen we wel meedenken maar ook niet optimaal, hoop dat de oplossing is gevonden voor je maar heb een beetje het idee dat je het neerzet om van ons gezeur af te zijn.
Als je niet concreet bent in een regio kunnen we je ook niet concreet helpen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:04

spicegirl schreef:
hoe komen de vrachtwagens bij de stort ??
heel helder 8)7
via de weg.
de ondergrond is te zacht hier beneden aan de dijk.
en daar komen/mogen geen auto's, laat staan vrachtwagens..

Dus de grond aan de dijk is te zacht om mest met de kar naar het stort te brengen, maar niet te zacht om diezelfde mest met diezelfde kar naar de volkstuin te brengen? :+ Je legt het allemaal maar half uit, en dan moeten wij het begrijpen?

In ieder geval fijn dat je toch een oplossing hebt gevonden.

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:10

Misschien heeft Nijsen wel een overslag of een afkoppelen plek bij jou in de buurt, en kun je daar naar toe rijden met je aanhanger.

Waar in de buurt zit je TS?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:32

Wendy schreef:
Isapaardje schreef:
Mijn vraag is ... vinden zij het wel goed als je de mest versleept over de grond? En ja ik weet dat je dat niet wilt van je eigen paarden, maar stel nu dat dit wel mag he, dan zou je een strook grond kunnen opofferen en daar keer op keer een laag mest overheen slepen.
Je maakt dan tenslotte geen hoop, maar je bemest de wei op een bepaalde strook (wel beetje flink, maar je bemest :) ).
Je raakt alleen wel stukje wei kwijt, maar goed, je kunt ook af en toe wat bloemenmengsel zaaien door de mest, dan krijg je zgn. bloemenrand en kun je ook aantonen dat je alleen maar dik bemest daar en geen composthoop maakt. Mest slinkt nl. snel :)
Ik doe het zo ook al een hele tijd langs een bepaald stuk en het gaat sneller weg dan je erg in hebt.

Maar heb je dan niet in de winter alsnog een probleem?

Zelf gooi ik het juist in de winter op zo'n strook neer en in het voorjaar stop ik ermee en gaat het weer weelderig volgroeien. Nu mag ik hier wel mesthopen aanleggen, doe ik dus ook, en daar gaan in het voorjaar weer pompoenen op die ze volgroeien (en verbruiken), net als courgettes en zo. Zeg maar verhoogde groententuin. Wat ik overhou gaat door de tuin of over de paardenwei (ligt dan al ruim een jaar), maar goed, dat is voor TS geen optie omdat ze geen mesthoop mag aanleggen.

Maar fijn dat er een nieuw park achter je huis komt. Mogelijk hebben ze daar ook mest voor nodig, kun je het gewoon zo direct kwijt :+

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:41

Is het een optie om extra groene bakken aan te vragen of zoals ik in het begin heb gedaan een grote rolcontainer van 1 kub, die ze ophalen wanneer je ze belt?

Uiteraard kost dit geld, maar is een redelijke prijs.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:57

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:59

Ik hoop dat je samen met de gemeente een oplossing vind w.b.t. het weggetje van en naar het parkje dat ze gaan aanleggen.
Dit is nog je enige hoop denk ik,anders moet je idd. je paarden ergens anders neer zetten.
Heel veel succes met het gesprek straks met de gemeente.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:50

Ik heb zelden zo'n vreemd topic gezien. :')

TS: is het met 6 pagina's vol mensen die zo aardig zijn met je mee te denken echt zo'n moeite om even te zeggen waar je zit of in ieder geval aan te geven: ik wil niet dat iemand weet waar ik woon??

Al zou ik je buurvrouw zijn en zou ik de mest makkelijk gratis kwijtkunnen van je, zou ik met zo'n houding echt helemaal geen moeite doen voor iemand ej je rustig verder laten zoeken.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:56

spicegirl schreef:
groen kliko mag niet, huisvuil kliko ook niet.
en ze kijken ze echt na !
van beide heb ik er maar 1, dus dat zet geen zoden aan de dijk.
wij brachten de mest juist, waar de kliko's ook heen gaan, als ze geleegd worden..

je mag hier niet zomaar naar een andere gemeente brengen, ze werken hier met pasjes.
alle 3 de gemeentes hier in de buurt hebben een samenwerkingsverband, dus werken met dezelfde regels.

champignonbedrijf zit hier niet.
heb al eens gebeld,maar we zitten en te ver weg, en we hebben te weinig mest daarvoor..

Ik gooi het al jaren in de groene kliko. Nog nooit iets gezegd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:58

vrouwke schreef:
Ik gooi het al jaren in de groene kliko. Nog nooit iets gezegd.

Als je normaal mest mag wegbrengen bij de gemeentewerf mag je de mest ook evt in de groene kliko doen (mits deze niet te zwaar wordt).
Indien de gemeente geen paardenmest meer aanneemt mag dit ook niet meer in de groene kliko worden gedaan.

Daarnaast geeft TS ook aan dat met 2 a 3 dagen de kliko al vol zit; dus dan zou het sowieso te klein zijn.
Officieel mag bij de meeste ophalers er geen paardenmest in; alleen mest (met stro) van kleine huisdieren.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:07

Hey TS welke plaats woon je???????????????

Misschien dat dit helpt...al net zo frustrerend als dat TS 100x moet zeggen dat ze geen rolcontainer kan plaatsen

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:16

Ts zegt dat wij niet lezen, maar dat doet ze zelf ook niet.
Mensen die willen helpen voor een oplossing vragen al 6 pagina's in welke buurt Ts woont.
Ts zegt niks.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:19

Zit er geen vergistingsbedrijf bij jullie in de buurt. Daar maken ze er energie van.
Bij ons in N-H kan je daar gratis je mest brengen.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:23

Waarom moet TS zeggen bij welke plaats ze in de buurt woont? Sommige mensen zijn erg voorzichtig met hun privacy en woonplaats. ZH is denk ik genoeg om op te richten, buiten ZH vind ze gewoon geen oplossing blijkbaar. Binnen ZH duidelijk wel. En nee ik weet niet waar ze woont, hoef ik ook niet te weten dat een hoop niet kan als je in een dijkwoning.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:28

NoTwixLeft schreef:
Waarom moet TS zeggen bij welke plaats ze in de buurt woont? Sommige mensen zijn erg voorzichtig met hun privacy en woonplaats. ZH is denk ik genoeg om op te richten, buiten ZH vind ze gewoon geen oplossing blijkbaar. Binnen ZH duidelijk wel. En nee ik weet niet waar ze woont, hoef ik ook niet te weten dat een hoop niet kan als je in een dijkwoning.

Het hoeft natuurlijk niet en privacy beschermen is wel logisch, maar als je op zoek bent naar een oplossing kan het handig zijn om iig een iets kleinere regio dan Z-H aan te geven. Wie weet zit er iemand in de buurt die wat weet, of iemand die weer iemand kent die wat weet.
Ik kan wel zeggen "neem contact op met Pietje in Gouda", maar voor hetzelfde geld zit TS in Hellevoetsluis en is ze dan nog een uur onderweg (en dat wil ze, begrijpelijkerwijs, niet).