Ps JA ik vind mijn stal natuurlijk fantastisch, sorry daarvoor!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Ook is een echte paardenweide hier nergens te vinden, alles staat hier maar gewoon op koeiengras;.![]()
Als de paarden, zoals op de meeste stallen hier in de omgeving van Oktober tot en met april / begin mei op stal staan, is dat inderdaad wat aan de kleine kant.
Oh en daar komt bij dat veel stallen hier niet veel grotere paddocks hebben, en als hij dan iets groter is, staan ze er met 3 of 4 paarden in..
Veel paarden worden hier in de omegving op kleinere stukjes gehouden met méér paarden en met een beetje geluk, not, zonder bijgevoerd te worden.
Er zit hier ook een stal met minder luxe op de lijst maar waar je 400,- kwijt bent, oh en dan komen de kosten voor je weiland er nog bij en komt je paard met een beetje mazzel maar 2 uurtjes zijn box uit in het winterseizoen.
Sommige moeten het met hun uitloopje van 3 bij 6 doen en hebben geen paddock! Of komen maar 2 uurtjes per dag hun box uit.
Ja klopt, je kan je paard hier in de omgeving ook op een kneiter groot stuk land gooien met een griebes stal erbij waar om het half jaar een ziekte uitbreekt, en waar je voor 200 klaar ben, die zijn hier zat!
Maar op een aantal min punten na staat ze er prima! Maar ik zie dus ook wat er veelal gebeurt met wat verouderde / omgetoverde koeienschuren. Er is altijd wel iets kapot of niet goed. Spijkers die paarden verworden, boxwanden waar de gaten in getrapt worden met diverse blessures als gevolg. Oude planken / palen waar paarden aan blijven hangen, vast komen te zitten.
FjeLOVER schreef:Komen ze 's winters ook buiten?
Worden ze buiten gezet?
In de kudde of alleen?
Hoe lang op het land?
Stro/ zaagsel en voordroog/hooi?
EliseXJoelle schreef:FjeLOVER schreef:Komen ze 's winters ook buiten?
Worden ze buiten gezet?
In de kudde of alleen?
Hoe lang op het land?
Stro/ zaagsel en voordroog/hooi?
Ik heb 2 pagina's gelezen en aldeze vragenzijn beantwoord... Misschien even water beter lezen!
Voor verdere reactie wacht ik even op de laatste 'update' waar alles in staat
Focussed schreef:Ik sta op een stal met vergelijkbare faciliteiten, alleen wel een aparte longeerkraal, rijbaan is 20x60 en incl. gratis trailerstalling. Paarden hebben eigen paddocks met automatische waterbakken en worden ook binnen en buiten gehaald, 20 hectare weide voor stuk of 20 paarden. Boxen van 5x5m. Alleen ziet het er wat minder gelikt uit€190 Randstad... Indien dag en nacht op het land €115,-.
Focussed schreef:Ik sta op een stal met vergelijkbare faciliteiten, alleen wel een aparte longeerkraal, rijbaan is 20x60 en incl. gratis trailerstalling. Paarden hebben eigen paddocks met automatische waterbakken en worden ook binnen en buiten gehaald, 20 hectare weide voor stuk of 20 paarden. Boxen van 5x5m. Alleen ziet het er wat minder gelikt uit€190 Randstad... Indien dag en nacht op het land €115,-.
Lui_ schreef:Het klinkt goed allemaal. Alleen het feit dat er geen trailer stalling mogelijk is zou mij tegenhouden. Vind ook dat je erg negatief praat over de stallen in de omgeving. Sta zelf nu in Alphen en zo slecht is het niet naar mijn idee.
Ziet er wel veelbelovend uit. Maar ben iemand die het eerst moet zien en dan geloven![]()
Veel succes in ieder geval!
xyzutu2 schreef:Het is inderdaad altijd afwachten of stallen net zo goed worden als ze voorspellen en of de eigenaren scherp blijven bij de paarden of dat dingen na verloop van tijd in gemakzucht vervallen.
Een vraag die je denk ik over het hoofd hebt gezien: je schrijft dat als je alle paddocks aan elkaar koppelt een paddock hebt van 4 x 40 meter - maar daar zet je dan hoop ik niet alle drie de paarden samen in? Dat zou namelijk voor mij echt onder het bovenstaande vallen omdat zo'n paddock gewoon veel te smal en dus gevaarlijk is voor meer dan 1 paard.
Of als deze 4x40 paddock voor 1 paard is, moet de rest dan op stal staan?
En als de paarden 's winters de hele dag in de paddock staan, hebben deze dan beschikking over een schuilstal?
Wesco schreef:Overal is wat. Zelfs bij jou stal zijn er vast mensen die tegen dingen aan gaan lopen. Mensen zijn kritisch want het gaat over een dier.
xyzutu2 schreef:Op zich denk ik dat je een hoop biedt voor een hoop geld, dus dat is wel in balans. Alleen zullen mensen die echt voor het buiten lopen van hun paard gaan tegen jouw erg kleine paddockjes zonder schuilmogelijkheid lopen. Je kunt zoals je zegt de paarden steeds bij een bui of hele dagen bij slecht weer ophokken, maar het idee van een schuilstal was juist dat een paard zélf kan bepalen hoeveel beschutting hij nodig heeft. Dat kun je niet bieden.
Verder is het goed dat je erbij zegt dat je een ontzettende (bijna autistische dus ziekelijk?) perfectionist bent, want daar zullen een hoop klanten in praktijk over struikelen. Mensen willen in de meeste gevallen namelijk gewoon met hun paard kunnen ontspannen, en als alles een eigen plekje heeft en daar ook per se moet liggen en alles moet precies op die ene manier die door de staleigenaar is bepaald, dan zul je al snel tegen conflicten aanlopen als mensen geen enkele ademruimte meer voelen.
Gelukkig heb je maar 2 pensionplekken en die krijg je toch wel vol, dus je kunt het zo gek maken als je als staleigenaar wilt, maar is zou 'extreem perfectionisme' zoals je dat omschrijft en zoals dat ook in als je vergelijkingen in alle andere berichten naar voren komt zeker niet alleen maar als voordeel voor de pensionklanten zien.