Wat zou jij betalen voor 'n stal met de volgende facilitei..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 20:03

Bedankt wederom voor alle reacties. Ik heb op héél veel vragen gereageerd, waardoor er uiteindelijk een totaal plaatje weergegeven kan worden. Begrijp ook dat niet iedereen 6 pagina's aan antwoorden en reacties wilt terug lezen dus ik zal zodadelijk even een complete uitgebreide opsomming maken aan faciliteiten. Eerst even eten :D

Ps JA ik vind mijn stal natuurlijk fantastisch, sorry daarvoor! :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:20

Is het dan nodig om alle overige stallen die het anders doen de grond in te boren?
Als ik onderstaande quotes lees zou ik in ieder geval niet snel enthousiast worden omdat ik bang zou zijn dat bij vragen/ideeën ook antwoorden als 'als je daar zou staan dan' zou krijgen. En ik vind het niet professioneel maar dat is een andere discussie. Ook jij zal tegen dingen aan gaan lopen en ook jou stal is niet perfect, mensen die op een andere manier een invulling aan hun pensionstal geven zullen ook bij jou dingen zien die ze anders zouden doen, dan kunnen alle stallen in de omgeving elkaar af gaan lopen zeiken, of je hebt gewoon respect voor elkaars werkwijze en kijkt voor jezelf hoe jij het wil doen ipv naar hoe anderen het doen en hoeveel beter je het dan volgens jezelf doet. Wat een ander doet maakt namelijk niks uit en hoe het ergens anders is staat los van hoe het bij jou is/ zal zijn.

Citaat:
Ook is een echte paardenweide hier nergens te vinden, alles staat hier maar gewoon op koeiengras;.;)

Als de paarden, zoals op de meeste stallen hier in de omgeving van Oktober tot en met april / begin mei op stal staan, is dat inderdaad wat aan de kleine kant.

Oh en daar komt bij dat veel stallen hier niet veel grotere paddocks hebben, en als hij dan iets groter is, staan ze er met 3 of 4 paarden in..

Veel paarden worden hier in de omegving op kleinere stukjes gehouden met méér paarden en met een beetje geluk, not, zonder bijgevoerd te worden.

Er zit hier ook een stal met minder luxe op de lijst maar waar je 400,- kwijt bent, oh en dan komen de kosten voor je weiland er nog bij en komt je paard met een beetje mazzel maar 2 uurtjes zijn box uit in het winterseizoen.

Sommige moeten het met hun uitloopje van 3 bij 6 doen en hebben geen paddock! Of komen maar 2 uurtjes per dag hun box uit.

Ja klopt, je kan je paard hier in de omgeving ook op een kneiter groot stuk land gooien met een griebes stal erbij waar om het half jaar een ziekte uitbreekt, en waar je voor 200 klaar ben, die zijn hier zat!

Maar op een aantal min punten na staat ze er prima! Maar ik zie dus ook wat er veelal gebeurt met wat verouderde / omgetoverde koeienschuren. Er is altijd wel iets kapot of niet goed. Spijkers die paarden verworden, boxwanden waar de gaten in getrapt worden met diverse blessures als gevolg. Oude planken / palen waar paarden aan blijven hangen, vast komen te zitten.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:31

Komen ze 's winters ook buiten?
Worden ze buiten gezet?
In de kudde of alleen?
Hoe lang op het land?
Stro/ zaagsel en voordroog/hooi?

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 20:34

FjeLOVER schreef:
Worden ze buiten gezet?
In de kudde of alleen?
Hoe lang op het land?

Alle antwoorden hierop zijn in het topic terug te vinden :)

Zal straks wel even een lijstje maken waarop alles terug te lezen is in 1 antwoord..

Xjosee

Re: Wat zou jij betalen voor 'n stal met de volgende facilitei..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:37

Maar wat ik begrijp heb je maar 2 pensiongasten zometeen nodig? (gezien je het over 3 paarden hebt) daardoor kan je de prijs ook omhoog gooien. Je hebt immers maar 2 "gekken" nodig.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:38

FjeLOVER schreef:
Worden ze buiten gezet?
In de kudde of alleen?
Hoe lang op het land?

Ik heb 2 pagina's gelezen en aldeze vragenzijn beantwoord... Misschien even water beter lezen!

Voor verdere reactie wacht ik even op de laatste 'update' waar alles in staat :o

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:41

Ik zou zeggen €300 / €350 p/m

EliseXJoelle schreef:
FjeLOVER schreef:
Worden ze buiten gezet?
In de kudde of alleen?
Hoe lang op het land?

Ik heb 2 pagina's gelezen en aldeze vragenzijn beantwoord... Misschien even water beter lezen!

Voor verdere reactie wacht ik even op de laatste 'update' waar alles in staat :o

Als je goed gelezen had, had je al gezien dat de ts dat al gezegd heeft ;)
Laatst bijgewerkt door MaritB op 09-08-16 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Graag EDIT knop gebruiken als je nog iets wilt toevoegen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:47

Ik sta op een stal met vergelijkbare faciliteiten, alleen wel een aparte longeerkraal, rijbaan is 20x60 en incl. gratis trailerstalling. Paarden hebben eigen paddocks met automatische waterbakken en worden ook binnen en buiten gehaald, 20 hectare weide voor stuk of 20 paarden. Boxen van 5x5m. Alleen ziet het er wat minder gelikt uit :) €190 Randstad... Indien dag en nacht op het land €115,-.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:48

Focussed schreef:
Ik sta op een stal met vergelijkbare faciliteiten, alleen wel een aparte longeerkraal, rijbaan is 20x60 en incl. gratis trailerstalling. Paarden hebben eigen paddocks met automatische waterbakken en worden ook binnen en buiten gehaald, 20 hectare weide voor stuk of 20 paarden. Boxen van 5x5m. Alleen ziet het er wat minder gelikt uit :) €190 Randstad... Indien dag en nacht op het land €115,-.

Zo dat is niet veel! :wow:

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:56

Focussed schreef:

Toch wel apart dan dan er zoveel mensen met liefde en plezier er ook het dubbele voor betalen in jullie regio.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:02

Focussed schreef:

En waar is dit dan?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:23

Voor mij zou een aparte longeerbak ook beter werken en ook voor degene die in de bak willen rijden.
Ze is perfect te longeren maar maakt soms zulke heftige bokken en sprongen dat ze de gaten in het zand slaat.

Het vele ruwvoer vind ik een pre, echter heb ik mijn twijfels over natuurhooi.
Als ik vergelijk met de stallen hier in de buurt zijn die paddocks een flinke vooruitgang. Hoe klein ze dan ook zijn, ken geen stal hier die dat bied. En die stallen staan allemaal vol.
Qua prijs zou ik ook denken rond de 300.
Zit er ook gezamenlijk mestonderzoek en ontwormen bij?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:44

Iris82 schreef:
Toch wel apart dan dan er zoveel mensen met liefde en plezier er ook het dubbele voor betalen in jullie regio.

Zo apart is dat niet. Veel mensen willen alles om de hoek hebben en niet 15 minuten verder rijden.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 21:50

Zoals beloofd hierbij het gedetailleerde lijstje van de faciliteiten :D

- nieuwe 20 x 40 baan met top bodem ( dr en spr ) met haagomheining, spiegel en verlichting
- springmateriaal aanwezig
- ruime lichte frisse geisoleerde stallen van 3.5 x 3.5 met buitenluik
- stallen voorzien van vochtdoorlatende stalmatten en liggend onder afschot ivm weglopen mestvocht
- bodembedekking vlas of stro
- afspuitplaats met koud en warm water
- ruime zadelkast en extra ruimte naast de box voor o.a. voerton of dekens.
- Keukenvoorziening met koelkast, warm water + toilet
- elk paard zijn eigen gedraineerde paddock mét automatische waterbak ( afm. ong 4 bij 12 m per paddock, aan elkaar te koppelen tot ong 4 bij 40 meter )
- weidegang, weide voorzien van paardengras met kruiden!
- weide volledig gedraineerd!
- weide voorzien van elektrische waterbak + schaduw!
- baan, paddocks, erf bij stallen, alles goed verlicht
- complete erf beveiligd met camerasysteem * in de toekomst zelf te bekijken via een app! *
- stallen voorzien van brandmelders en blusmateriaal
- kluisjes aanwezig voor paspoorten
- prachtige uitrijmogelijkheden
- kleinschalig, 3 paarden dus het ultieme rust plekje
Volgend jaar komt er ook een solarium!

Verder van belang:

- De stallen worden 7 dagen in de week voor je uitgemest.
- Weide en paddocks worden elke dag mestvrij gemaakt.
- De paarden worden s'zomers op en uit het land gehaald, zeker 8 á 10 uur weidegang per dag.
- s'winters worden ze naar eigen wens in- en uit de paddock gehaald, eigen gewenste tijd zelf naar wens in te delen.
-Weideseizoen 3 maal daags ruwvoer en 2 maal daags krachtvoer ( ruwvoer wordt indien gewenst, gevoerd d.m.v. slowfeeders )
- Winterseizoen 4 maal daags ruwvoer en 2 maal daags krachtvoer
( ruwvoer wordt indien gewenst, gevoerd d.m.v. slowfeeders )
- Weideseizoen zal vroeg beginnen en laat eindigen ivm het gedraineerde weiland.
Het gehele erf is goed verlicht en tevens beveiligd d.m.v. camerasysteem. Ook zijn er rookmelders en brandblussers in de stallen aanwezig. Het is kleinschalig, in het ergste geval deel je de baan met max 2 paarden.
- Longeren in de baan toegestaan, mits lopend.
- Losgooien in de baan enkel bij brave paarden!
- Paarden kunnen apart in de weide of paddock maar in goed overleg en indien het goed gaat, kunnnen ze ook samen. Alles is bespreekbaar.
- Eigen instructrie in overleg welkom.

Er wordt naar wens een basisbrok of sportbrok gevoerd, indien anders gewenst, in overleg.
Het hooi is gewonnen uit een met koeien begraasd natuurgebied, heeft een rijke grove stengel met veel structuur.

Wormbeleid verplicht gezamelijk te volgen. Geen mogelijkheid tot stallen trailer, geen losse longeercirkel!

Ik geloof nu dat alles wel duidelijk moet zijn en ik, denk ik, niets vergeten ben :o

https://www.facebook.com/stalhofvanwiericke hier worden alle vorderingen geplaatst mbt de stal, voor wie het leuk vind om te volgen :D

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:02

Het klinkt goed allemaal. Alleen het feit dat er geen trailer stalling mogelijk is zou mij tegenhouden. Vind ook dat je erg negatief praat over de stallen in de omgeving. Sta zelf nu in Alphen en zo slecht is het niet naar mijn idee.

Ziet er wel veelbelovend uit. Maar ben iemand die het eerst moet zien en dan geloven ;)

Veel succes in ieder geval!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:04

Ik had er om een of andere reden overheen gelezen dat er voor je uitgemest wordt, ik denk dat dat voor veel mensen wel een plus is. Dan kan je al snel wat meer vragen.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 22:16

Lui_ schreef:
Het klinkt goed allemaal. Alleen het feit dat er geen trailer stalling mogelijk is zou mij tegenhouden. Vind ook dat je erg negatief praat over de stallen in de omgeving. Sta zelf nu in Alphen en zo slecht is het niet naar mijn idee.

Ziet er wel veelbelovend uit. Maar ben iemand die het eerst moet zien en dan geloven ;)

Veel succes in ieder geval!

Snap ik hoor, er wordt zoveel beloofd maar ondertussen.. Zal ter zijner tijd als het wat meer vorm heeft, een foto topic aanmaken ( niet dat foto's alles zeggen maar om een beetje beeld bij het verhaal te krijgen ) Betreft de andere stallen in de directe omgeving, ik bedoel dat allemaal niet zo slecht, sta er immers zelf nu ook, maar er is hier in de directe omgeving gewoon niet iets wat naar mijn zin is ( is ook moeilijk, er is altijd wel iets wat je graag anders zou zien, dus je zal altijd dingen tegen elkaar afwegen ) maar als er hier gezegd wordt dat er veel hetzelfde in de omgeving te vinden is gaan mijn nekharen overeind staan want dat is gewoon totaal niet vergelijkbaar met wat wij hier aan het opbouwen zijn. Ik heb zoveel onnodige ongelukken voor mijn ogen zien gebeuren waar het paard wekenlang van moest revalideren enkel omdat er zo laks wordt gedaan om bepaalde stal/paddock constructies of handelingen.. ;( Stallen welke vol amonia lucht hangen omdat het mestvocht de grond in trekt en uiteindelijk nergens naar toe kan ipv een correcte afwatering van je mestvocht etc etc. Enfin, wil niet weer te veel afdwalen van het onderwerp maar pak het niet te zwaar op, en ja sorry, ik had het anders moeten verwoorden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:22

Het is inderdaad altijd afwachten of stallen net zo goed worden als ze voorspellen en of de eigenaren scherp blijven bij de paarden of dat dingen na verloop van tijd in gemakzucht vervallen.

Een vraag die je denk ik over het hoofd hebt gezien: je schrijft dat als je alle paddocks aan elkaar koppelt een paddock hebt van 4 x 40 meter - maar daar zet je dan hoop ik niet alle drie de paarden samen in? Dat zou namelijk voor mij echt onder het bovenstaande vallen omdat zo'n paddock gewoon veel te smal en dus gevaarlijk is voor meer dan 1 paard.

Of als deze 4x40 paddock voor 1 paard is, moet de rest dan op stal staan?
En als de paarden 's winters de hele dag in de paddock staan, hebben deze dan beschikking over een schuilstal?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:23

Overal is wat. Zelfs bij jou stal zijn er vast mensen die tegen dingen aan gaan lopen. Mensen zijn kritisch want het gaat over een dier.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 22:29

xyzutu2 schreef:
Het is inderdaad altijd afwachten of stallen net zo goed worden als ze voorspellen en of de eigenaren scherp blijven bij de paarden of dat dingen na verloop van tijd in gemakzucht vervallen.

Een vraag die je denk ik over het hoofd hebt gezien: je schrijft dat als je alle paddocks aan elkaar koppelt een paddock hebt van 4 x 40 meter - maar daar zet je dan hoop ik niet alle drie de paarden samen in? Dat zou namelijk voor mij echt onder het bovenstaande vallen omdat zo'n paddock gewoon veel te smal en dus gevaarlijk is voor meer dan 1 paard.

Of als deze 4x40 paddock voor 1 paard is, moet de rest dan op stal staan?
En als de paarden 's winters de hele dag in de paddock staan, hebben deze dan beschikking over een schuilstal?

Mijn nadeel, voordeel voor de huurders, ik ben ontzettend perfectionistisch en heb lichtelijke autistelijke trekjes :') :') Alles moet er bij mij elke dag tot in de puntjes perfect uitzien * hoop niet dat er bekende meelezen want dan krijg ik nu heel veel gelach om mijn oren * _O- Dus ik vermoed, dat je je daar niet zo snel druk om hoeft te maken. Het wordt nu sowieso nog tot december niet gebruikt en sta al maanden lang elke week de baan en de paddocks structureel onkruidvrij te maken :(:)

De paddocks mogen van mij aan elkaar gekoppeld worden om 1 paard in los te gooien. Heb ik 3 hele tamme paarden staan die echt een kleine kudde vormen, mogen ze van mij, als de eigenaren dat willen, ook samen los. Ze kunnen elkaar makkelijk passeren, alleen met ze 3en rennen en stoeien gaat niet gebeuren op dat stuk! Dat mogen ze lekker in de weide doen. Nee de paddock's zijn niet overdekt o.i.d. Als ze willen dat paarden bij hevige regen naar binnen gaan, zal ik ze gewoon op stal zetten. Het is net wat de eigenaar van het paard graag wil.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 22:31

Wesco schreef:
Overal is wat. Zelfs bij jou stal zijn er vast mensen die tegen dingen aan gaan lopen. Mensen zijn kritisch want het gaat over een dier.

Ja dat zal vast wel inderdaad, ik sta overal voor open dus ik zal ook heel duidelijk laten merken dat ze alles aan kunnen geven / kunnen overleggen. Je moet het toch samen doen en hoe meer mensen samen over iets brainstormen, hoe meer kennis / ervaring er samenkomen. Daar zal vast iets goeds uit komen, als je maar praat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:41

Op zich denk ik dat je een hoop biedt voor een hoop geld, dus dat is wel in balans. Alleen zullen mensen die echt voor het buiten lopen van hun paard gaan tegen jouw erg kleine paddockjes zonder schuilmogelijkheid lopen. Je kunt zoals je zegt de paarden steeds bij een bui of hele dagen bij slecht weer ophokken, maar het idee van een schuilstal was juist dat een paard zélf kan bepalen hoeveel beschutting hij nodig heeft. Dat kun je niet bieden.

Verder is het goed dat je erbij zegt dat je een ontzettende (bijna autistische dus ziekelijk?) perfectionist bent, want daar zullen een hoop klanten in praktijk over struikelen. Mensen willen in de meeste gevallen namelijk gewoon met hun paard kunnen ontspannen, en als alles een eigen plekje heeft en daar ook per se moet liggen en alles moet precies op die ene manier die door de staleigenaar is bepaald, dan zul je al snel tegen conflicten aanlopen als mensen geen enkele ademruimte meer voelen.
Gelukkig heb je maar 2 pensionplekken en die krijg je toch wel vol, dus je kunt het zo gek maken als je als staleigenaar wilt, maar is zou 'extreem perfectionisme' zoals je dat omschrijft en zoals dat ook in als je vergelijkingen in alle andere berichten naar voren komt zeker niet alleen maar als voordeel voor de pensionklanten zien.

By_Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 08:34

xyzutu2 schreef:
Op zich denk ik dat je een hoop biedt voor een hoop geld, dus dat is wel in balans. Alleen zullen mensen die echt voor het buiten lopen van hun paard gaan tegen jouw erg kleine paddockjes zonder schuilmogelijkheid lopen. Je kunt zoals je zegt de paarden steeds bij een bui of hele dagen bij slecht weer ophokken, maar het idee van een schuilstal was juist dat een paard zélf kan bepalen hoeveel beschutting hij nodig heeft. Dat kun je niet bieden.

Verder is het goed dat je erbij zegt dat je een ontzettende (bijna autistische dus ziekelijk?) perfectionist bent, want daar zullen een hoop klanten in praktijk over struikelen. Mensen willen in de meeste gevallen namelijk gewoon met hun paard kunnen ontspannen, en als alles een eigen plekje heeft en daar ook per se moet liggen en alles moet precies op die ene manier die door de staleigenaar is bepaald, dan zul je al snel tegen conflicten aanlopen als mensen geen enkele ademruimte meer voelen.
Gelukkig heb je maar 2 pensionplekken en die krijg je toch wel vol, dus je kunt het zo gek maken als je als staleigenaar wilt, maar is zou 'extreem perfectionisme' zoals je dat omschrijft en zoals dat ook in als je vergelijkingen in alle andere berichten naar voren komt zeker niet alleen maar als voordeel voor de pensionklanten zien.

Haha oliebol, serieus? Natuurlijk bedoel ik op een overdreven manier aan te geven dat het hier echt niet zal verslonzen :') De 2 klanten waar het mee zal beginnen, zullen echt geen last van mij hebben. En nee ik ben geen type 'schuilstal' en z'n stal ga ik dus ook niet aanbieden, 'zoveel mensen en zoveel wensen' en speel in op wat er hier nog niet is en waar wel vraag naar is :) Een paard is niet van suiker en kan best in de regen staan, en willen ze dat niet, willen ze ze graag op stal hebben. ( het type klant wat wij willen spreek ik dan over he )

Verder denk ik dat ik zo wel genoeg reacties heb mogen ontvangen waar ik wel degelijk wat mee kan dus iedereen bedankt hiervoor! :D +:)+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 08:59

Ik begrijp het op zich wel.

Als je als pensionklant continue op je hoede moet zijn voor de precisie van de staleigenaar, is dat geen pretje.

Even vegen na hoeven krabben vinden de meeste mensen prima, net als alle eigen spullen opruimen.
Maar ik heb wel stallen gezien waar alles al weer schoon moet zijn vóór je überhaupt op je paard zit. Dus niet netjes achterlaten als je weggaat en klaar bent met je paard (vind ik persoonlijk normaal) maar zelfs tussen poetsen en rijden.
En na het rijden in de bak hoeven krabben zodat er geen zand uitgelopen wordt.
Of verplicht moeten afstijgen als je paard gemest heeft, en direct opruimen. (niet bijvoorbeeld wanneer het paard verzorgd en wel weer in stal of wei staat, wat ik normaal zou vinden)
Even vegen als ik klaar ben vind ik bijvoorbeeld ook normaal.
Maar ik heb ook meegemaakt dat er op een stal werkelijk geen strootje in de gangen mocht liggen.

Je spullen netjes opruimen aan het eind vind ik normaal.
Maar heb ook meegemaakt op stallen dat dekjes of dekens op eem bepaalde manier gevouwen op opgehangen moesten worden, verplicht...

Of dat er werkelijk niets in de gangen mocht liggen.
Ik hou er van om mijn spullen netjes in mijn kast te hebben.
Maar een bezweet dekje of afgespoelde en nog natte peesbeschermers wil ik graag ergens -netjes- kunnen neerleggen om te drogen, tot de volgende keer dat ik er ben. En dan geen uitbrander krijgen dat niet álles in mijn kast lag.

Kortom, een precieze staleigenaar die zich netjes aan afspraken houdt, en de stallen / omgeving goed onderhoudt is heel fijn.

Een staleigenaar die daar in doorslaat is héél onprettig en benauwend.
Je komt tenslotte -in de meeste gevallen- voor je ontspanning.

Ik denk dat dat bedoeld werd.
En in een paar van je berichtjes is het niet helemaal duidelijk of je tot de eerste categorie (netjes onderhouden en goede afspraken) behoort, of tot de tweede categorie (die doorslaat)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:30

Ik ben voor mijn paard aan huis al 120 euro per maand kwijt aan hooi, stro en voer. Daarbij ben ik gemiddeld per dag minimaal een uur kwijt aan uitmesten en onderhoud van het terrein en stallen. Ik denk gemiddelde extra kosten komt daar zo'n 100 euro per maand bij voor onderhoud en reparaties . Denk aan hekwerk , onderhoud bakbodem, lees aanschaf tractor om te slepen,

Mijn zusje werkte 40 uur per week en die heeft daar met de zorg van haar gezin geen tijd voor en wilde gewoon tijd besteden aan haar paard als ze er was. Ze betaalde 425 euro per maand voor de faciliteiten die jij hier aanbied.
Nu staat ze voor 325 ,wel met binnenbak, en kan ze extra dingen apart inkopen. B.v in de stapmolen zetten.
Beiden in de Randstad.