[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:31

marion82 schreef:
Zien jullie 6 paarden van ruim 1.85 voor je?

Mijn paardje wordt rond de 1.55 en dan nog een kleine shet. Klanten die interesse hebben, hebben ook niet zulke grote paarden.

Als je idd 6 trekpaarden hebt staan wordt het niets, maar 6 welshjes past alweer een stuk beter :D

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:32

Misschien heb ik hier overheen gelezen, maar ben je van plan het te kopen als je stal eenmaal goed loopt? (En als hij ook te koop is natuurlijk)
Verder, ik vind het echt een heel leuk idee en volgensmij zijn alle adviezen goed bedoeld, al snap ik je frustratie wel :=

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 21:33

Vind het fijn dat er ook nog wel positieve reacties zijn, maar er komen steeds meer negatieve.
Je hoeft er niet te staan he.

Ik vind dit een leuk project en genoeg mensen met mij. Ik stel voor om de negatieve meningen voor je te houden. Je hoeft het niet te volgen, je kan het ook ontstippen. Ik neem jullie graag mee en als je het wilt volgen prima, zo niet dan niet.
En ik KAN 6 paarden kwijt, betekend niet dat die er ook komen ;)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 21:35

onbarefeet schreef:
Misschien heb ik hier overheen gelezen, maar ben je van plan het te kopen als je stal eenmaal goed loopt? (En als hij ook te koop is natuurlijk)
Verder, ik vind het echt een heel leuk idee en volgensmij zijn alle adviezen goed bedoeld, al snap ik je frustratie wel :=

Weet ik ook wel, maar er is nu meer negatief, dan positief. Ik houd het graag postief :D

Ik kan het helaas niet kopen, blijft in de verhuur. Huis ernaast is ook verhuurt, dat is van dezelfde eigenaar

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:35

Ik denk dat het met dominante paarden wel mee gaat vallen. Bij mij op stal hebben ze (den wel met vier) ook ongeveer een bakgrootte en maar een voederplek. Dat gaat prima en dan kunnen ze maar van drie kanten bij het voer. Leuk projectje! Ik volg ook!

maava

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:37

Wat ben je vanplan als eerst aan te passen ts? :D

Dan kunnen wij ons alvast ergens op verheugen want ik ben benieuwd!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:38

Ik ben niet negatief probeer mee te denken. Zie eigenlijk alleen maar zulke berichten van andere bokkers

Juist fijn als je een eigen plekje hebt en door meningen van andereen ga je dingen soms anders zien en bekijken en kom je soms op ideeen waar je zelf niet meteen aan gedacht had of wordt je gewezen op zaken die je zelf niet zag

Benieuwd Hoe het wordt. Heb je een deadline wanneer je " opent"?

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:41

Denk als de uitrij mogelijkheden goed zijn, het een leuke betaalbare stal zou kunnen zijn voor de recreatieve ruiter en of menner! :) ben benieuwd hoe het uit gaat pakken ts!

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:45

Oh wat leuk! Deze advertentie heb ik ook zien staan en was heeel verleidelijk hihi maar heb geen rijbewijs dus voor mij net wat te ver dan.

Leuk dat je je droom gaat waarmaken en ben heel benieuwd hoe het er strax uit zal zien!!

Fijn dat je zo dicht aan het strand staat; ijkt me veel werk maar ook met veel voldoening :)

Succes!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:47

Ik vind het een leuk idee, maar zou nooit kiezen voor een stalling waarbij mijn paard nooit een lekkere sprint kan trekken in zijn vrije tijd. Wel is het lekker voor mensen die lange buitenritten willen maken.
Je zult vast mensen kunnen krijgen die wel op zoek zijn naar hetgene dat jij aanbiedt. Ben wel benieuwd hoe je het gaat doen met alle administratie.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 13-06-16 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 21:48

Het eerste is alles leegtrekken en schoonmaken. Stallen maken en dan verven en de bestrating. Bak vlak maken en de laatste puntjes op de i.

Die meningen snap ik ook wel hoor en het is ook niet allemaal negatief. Maar aan reacties als "daar zou ik niet staan" of "het is veel te klein" heb ik niet zoveel.

Ik ga 8 juli nog 2 weekjes op vakantie en ben de 22ste weer terug. Wil voor die tijd toch wel al een heel eind zijn. Dan kan ik tot 1 augustus die puntjes op de i zetten. Er zijn ook dingen die ik kan doen, als er paarden staan. Zoals de grasstrook, die pak ik niet gelijk aan. Daar komt dit jaar dus ook niets te lopen of het moet allemaal meevallen ;)

Sinds wanneer kan een paard geen sprintje trekken in een bak van 20 bij 40? Mijne rent met haar vriend ook extreem hard door een 13 bij 30 bak, zonder problemen
Laatst bijgewerkt door marion82 op 13-06-16 21:52, in het totaal 2 keer bewerkt

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:48

Leuk! Ik ga zeker volgen! Heel veel succes!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 21:51

De rest bedankt voor jullie succes wensen.

Administratie komt wel goed ;)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:52

LadyMadonna schreef:
Maar hoe wil je dat dan doen als de paarden in de bak staan en een klant wil rijden?
Je hebt plaats voor 6 paarden, maar eigenlijk alleen een 20x40 bak en een voerplaats...
Dan moeten die 6 paarden dus wel alkemaal met elkaar overweg kunnen als je ze 10/12 uur buiten wilt hebben...

Eens. Ik gun je die droom. Maar vind dit echt een no go. Strookje gras. Voor een shet leuk. Niet voor 6 paarden. Dat is per paard 5 minuten grazen per dag, of geen gras hebben.

Geen idee waar je woont, maar kun je geen weide bijhuren?

Dan zou het leuk zijn.

Een pension zonder weidegang en idd wat mijn quote zegt... Denk ik dat je veel pensionklant verloop krijgt. Of je moet goedkoop zijn. Of geen klanten. Houd dit in de winter ook maar schoon droog en gezellig!

Mijn excuus voor mijn platte opmerkingen. Maar dit is niet geschikt voor 6 paarden.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:01

leuk,alleen die strook gras naast dat glas....dat zou ik toch echt niet doen...het is smal,eerste paard die eens gek doet en zijn kont opgooit,breekt glas....

shampy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:04

Word het een doe-het-zelf- stal of volpension all-in?

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:31

Gefeliciteerd TS!
Dit is ook een hele grote droom van mij, die hopelijk ook ooit uit zal mogen komen.

Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen en zal zeker gaan volgen.
Vind de kleuren voor de stallen etc. ook erg mooi die je hebt gekozen.

Verder wil ik je zeggen, doe lekker je eigen ding.
Tuurlijk het is jammer dat er geen weiland bij zit.
Maar het is fijn dat de paarden zo lang in de paddock kunnen staan!
En mochten klanten dit niks vinden, gaan ze toch lekker ergens anders hun paard stallen?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:32

Leuk idee!
Alleen gras strookje vind ik beetje eng. Mijne lopen naast kassen ook op zo strookje, wel stukje breder en shetlanders. Dit kan voor zoals tuinder en paard minder goed aflopen wanneer deze door glas knalt..

Heel veel succes ts! Ben benieuwd en ik volg dus ook!

froutjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:33

zo gaaf! veel succes verder :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 22:46

Dank jullie wel.
Wordt een all in stal

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:56

Ik zou kapschuur en bak/paddock bij elkaar trekken. Water in de schuur, hooi in de hoeken (in elk geval, want 90 graden hoeken wil je niet ivm klem zetten) paddock zodat ze wat gaan rondlopen en elkaar ook veel makkelijker kunnen ontlopen. Je zou dan in de zomer zeker zelfs de optie dag en nacht daar laten rondlopen kunnen aanbieden. Die grasstrook kan je shet maaieren, maar groter moet er niet op, er is geen draaicirkel om op af te remmen bij een sprint en dat geeft heel rotte klappen in de benen en met 2 komen ze dan helemaal in de knoop.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:27

Hier staan 8/10 paarden 4.5 maanden achter elkaar dagelijks van 9 tot 5 gezamelijk in een bak van 20-35. Denk dat jouw paarden het dan ook wel overleven..
En ze hebben genoeg ruimte om een sprintje te trekken/rollen/rusten.
Het zijn groepsdieren dus over het algemeen rusten ze allen op dezelfde tijd.

HIer hebben ze wel verschillende voeder plekken, zodat niet de laagste uit de rang niets te eten krijgt, maar dat zul je allemaal met de tijd wel zien of bij jouw groep nodig is.

Ik ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien!succes met klussen!

cent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:47

Ik volg! :)

Marinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 00:01

Ik volg ook! Ik ben benieuwd.
Live your dream!!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 00:03

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden dus ik volg :D
Niet vergeten regelmatig foto's te plaatsen hoor haba