Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:26

Vond het vroeger geweldig, maar doe het nu niet meer zo uitgebreid: doe nu al weer 5 jaar een schimmelmerrie die een varken eerste klas is, dus daar is geen beginnen aan. Dr sokken worden (voor zover ze die heeft) bijgehouden, want heb een hekel aan sokken. Ik hou dr oren bij, maar ook daar valt weinig bij te houden, want dr hoge percentage AV bloed zorgt er godzijdank voor dat ze niet bepaald extreem harig is. Een baard krijgt ze dus ook mooi niet in de winter; maar anders zou die er ook direct afgehaald worden. Ik gruwel echter van de sportcoupe dus ze heeft wel wat langere manen. Niet heel lang, want ze heeft een miezerig plukje donshaar wat dr voorpluk moet voorstellen en bij echt lange manen hoort ook een dito voorpluk, dus ik laat bij haar de manen niet te lang worden.
Als ik een buitenrit ga maken, ga ik nog wel fanatiek met poetsblok, houtskool en borstels bezig, want wil dan natuurlijk wel echt met een wit paard de deur uit.
Maar als ik gewoon in de bak ga rijden; uh ja dan ziet ze er dus 9 van de 10 keer geelbont uit. Anders sta ik elke dag uren te poetsen en heb ik geen tijd meer voor andere dingen, dus dat maar los gelaten.

En ik doe nu sinds januari er een vosruin (sinds afgelopen dinsdag dan toch; zakie is er die dag afgegaan dus nu ruin :D )erbij, die echt een geweldige bos manen heeft en een mooie volle staart. Heb wel direct zn sokken eraf gehaalt, want die had hij helaas ook. En een stukje van zn staart, want die sleepte zowat over de grond. Maar die manen gaan er niet af.
En, en en: hij is geen varken en heb binnen 10 min een superglanzende schone kerel voor me staan; wat een weelde *\o/*

Het varkentje in kwestie (alweer 19 jaartjes jong) en op de foto wel mooi wit (ja hey, met foto's liefst wel schoon natuurlijk, tenzij het spontane foto's zijn als ze buiten staat; dan komt ze erop zoals ze op dat moment is)

Afbeelding

En de jongeman (7 jaar)

Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:28

Ja hier!

Ik vind het ook heeeerlijk om lekker te poetsen en te tutten.
Manen en sokken laat ik voor nu aangroeien, maar wie weet later :)
Pony is 2, dus ik doe er nog niet zoveel mee.

Ik ben alleen zooo slecht in vlechten en knotten :')

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:30

Afbeelding
Pony met knotten :P
Afbeelding
Net uit de vlecht
Afbeelding
Het uiteinde. Eindelijk weer kunnen wassen.

Ik ben ook van het opscheren, knippen. Wassen
Afbeelding
Op de keuring. Glimworm.

Mijn hij houd niet zo van het scheren. Jammer maar waar.

Maar ik kan ook heerlijk genieten van schone lange manen.

Afbeelding
In de hengstevlecht.

Afbeelding
Mijn merrie heeft wel korte manen en in een net jachtpatroon geschoren. Meer uit comfort voor haar, dan beauty voor mij. Als het aan mag lag was ze helemaal kaal :P

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:33

Bij deze zie je beter de lengte van de manen (ja ze is vies; dit is dus zo'n spontane foto terwijl ze lekker vies in de wei stond).
Langer dan dat laat ik het dus bij haar niet worden, want zoals je ziet; dat voorplukje -O- Eigenlijk zelfs ietsjes korter dan hier op de foto; was duidelijk weer tijd om er een beetje af te halen, op dit moment zijn ze dus ook zo'n 2 cm korter dan op de foto te zien is.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 08-04-16 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:33

ik ik hier echt super nette manen tegenkom....

ik heb een paard met een brede manenkam, en dus ook veeeeel manen. heel mooi, maar het piekt alle kanten op.
hoe kan ik manen mooit uitdunnen?

Afbeelding
na het snijden

Afbeelding
uitzicht als ik er op zit, hier vrij lang

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:35

Ik heb een schimmeltje, en die word in de zomer maanden met een zekere regelmaat gewassen in de winter ook nog wel een of twee keer. Niet dat het zin heeft 8-)
voetjes wassen deed ik heel regelmatig maar ze kreeg giga mok dus dat gebeurd nu minder vaak.........helaas heeft ze nu dus super gele benen.
Staart was ik minimaal wekelijks.

Ik heb me vriend verplicht warm water aan te leggen in de schuur zodat ik me schimmel kan wassen.

Eigelijk kijk ik bij elke borstelbeurt of er nog wat beknipt of geschoren moet worden en geeft ik fortuinen uit aan shampoo

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:35

Joehoe! De vorige eigenaar (toen ik het paarde nog leasde) lachte mij uit en noemde hem een prinsessenpony.

Nu is hij van mij en meneer staat te genieten hoor, cowboy magic doet wonderen. Hij glanste gister zo mooi maar verliest momenteel nog teveel haren. Erg vervelend.

Trouwens, ik wil eigenlijk de perfecte manen knippen. Niet trekken. Hoe zorg je ervoor dat de manen mooi in elkaar overlopen?

Mijn paard staat lekker de hele dag in de wei, dus als ik hem eruit haal spoel ik altijd zijn voetjes even af. Anders kan ik er helemaal niks mee. Ik kan niet wachten tot ik hem eindelijk kan wassen!! :):)

Edit: mijn paard staat al een hele dag in een best natte weiland. Kan het dan kwaad om zijn benen regelmatig af te spoelen ivm mok?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:38

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:51

Harvey1 schreef:
Trouwens, ik wil eigenlijk de perfecte manen knippen. Niet trekken. Hoe zorg je ervoor dat de manen mooi in elkaar overlopen?

Ik doe het zelf met zo'n kammetje waar een snijmesje in zit. Zal morgen een foto maken. Daarmee kan je de manen knippen maar een effect creëren alsof ze getrokken zijn.
Op deze foto zie je het resultaat. Ik hou ze bewust wat langer, dat vind ik mooi en het maakt invlechten makkelijker.
Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:51

Ik vindt het schitterend maar z'n berg werk om alles wit, schoon en fluffy te krijgen. Maar na heel wat flessen shampoo, fohnen, babypoeder ben ik dan trots op het resultaat

Afbeelding

Maar vaak staat ze er zo bij ook ivm modder en dan niet schoon te houden is. Kan niet wachten op 20 graden dat ik haar weer eens flink onder handen kan nemen.

Afbeelding

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:53

butengeweun schreef:
Kan niet wachten op 20 graden dat ik haar weer eens flink onder handen kan nemen.

Ik ook! Als het eindelijk 20 graden is kunnen we die dag uitroepen tot Bokt-tutten en toiletteren-dag! *\o/*

butengeweun

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:57

*\o/* *\o/* al is de 20 graden meer voor baasje, anders is het water zo brr koud in je oksels als je de manen wast :+

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:14

Wij hebben gelukkig warm water, dus kan swinters gewoon benen en staart wassen :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:43

Met 10, 5 of minder graden was ik nog hoor! Warm water en een deken of 2 heeft paard niets van:)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:51

wortelsussie schreef:
Met 10, 5 of minder graden was ik nog hoor! Warm water en een deken of 2 heeft paard niets van:)

Dát doe ik dus nooit, hele paard wassen := Paard is van zichzelf schoon en glimt mooi dus zie er de meerwaarde niet van in, benen en staart daarintegen wel :)

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:55

Hier nog zo'n ijdeltuit! Het paardje wat ik rijd ook trouwens, ze kan er echt van genieten als ik haar aan het optutten ben. :+ Ik was niet alleen voor wedstrijden, maar ook gewoon om haar huid en haren een beetje schoon te houden. Echter voor de wedstrijden alleen met shampoo (anders beschadig je het laagje op de huid teveel). Haar voetjes was ik elke keer als ik heb gereden of gelongeerd. Dat is dus 4/5 keer per week. Heb er drie foto's bij gedaan (waarvan 1 gevlochten)!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:58

wortelsussie schreef:

Helemaal mee eens! *\o/*

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:24

Toen ik nog op een stal stond met warm water deed ik elke dag na het rijden helemaal afspuiten. In de zomer doe ik dat ook :j Nu heb ik geen warm water meer en alleen buiten een wasplaats dus als het erg koud is dan was ik niet. Alleen als hij net geschoren is misschien heel gauw :o

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:11

Femm_k schreef:
Hier nog een tuttebel. :D Ik kan niet wachten tot het weer warm is en ik paardlief kan wassen.

Ben gek op poetsen, oortjes bijknippen, staart in de antiklit, babydoekjes, setjes etc. En het kan allemaal maar mooi want ben een echte dressuurruiter en vind het tutten voor een wedstrijd bijna het leukste. :') Ik verbaas mensen altijd want kom altijd over als een 'stoere meid' maar eigenlijk ben ik een penny meisje. :+

@xxEvelynxx; Heb je zijn sokken al wel eens gewassen? Ik zweer bij Cowboy magic! En kwa zand en huidvet: heb je wel eens borstels met geithaar geprobeerd? En zo'n poetsblokje? Babydoekjes? :D Alledrie bovenstaande na elkaar? :+

Ik scheer zijn sokken eraf en daardoor blijft het gewoon schoon... Cowboy magic vind ik te duur ik was gewoon met goedkope anti allergie shampoo van de Kruidvat

Altijd spierwitte benen :):)
Afbeelding

Hier een foto met vlechtjes
Afbeelding
Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:30

Ik was met groene zeep, dat werkt altijd goed en lekker goedkoop :D

Mooie witte voetjes hierboven, ik ga straks maar eens naar stal met de Moser :):)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:37

De tip voor drammerige paarden: begin bij het lastigste stukje. De voorpluk in de meeste gevallen. Zorg dat je alles bij de hand hebt zodat je snel kan werken. Doe een elastiekje om de kam op de juiste breedte. Verdeel eerst de manen in staartjes op de juiste breedte. Zorg voor een stabiel krukje. Touw vooraf op maat knippen. Als het paard echt dramaqueen uithangt is dan 10 minuten hulp van een stalgenoot ook handig om paard af te leiden. De neusvleugels masseren of met de lippen spelen. Even kijken per paard wat het beste werkt. En als niks werkt is een praam ook handig. Veulens vlecht ik soms liggend. Die kunnen soms zo staatsgevaarlijk zijn dat liggend met een knie op de hals de veiligste optie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:41

Doe ik allemaal :+ Want ik ben wel zo'n pietje precies dat ik exact gelijke vlechten wil aan de basis. Ik heb alleen op een deel van de hals een dubbele manenkam. Wanneer ik daar dezelfde breedte pak (helft van een kammetje) dan is die dot alsnog dubbel zo groot als die ernaast, waar ik slechts aan 1 kant manen heb.
Voorpluk vlechten lukt me dan weer prima. Een hengstenvlecht ook trouwens, maar dan moet ik ze wel heel lang laten groeien omdat het anders door alweer dat dikkere stuk eruit glijdt. Maar dotjes, da's dus een ramp :+

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:44

Uitdunnen dus. Na de training ietsjes manen trekken van onder af om ze gelijk in dikte te krijgen. Kleine plukjes en blijven kammen en kijken.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:53

Van mijn merrie zouden jullie handen gaan jeuken }>
Bij wat beter weer ga ik eens een poging wagen het 'weidepaard' te veranderen in een dametje. Ik volg om tips op te steken :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:58

Lukt dat met een deels dubbele manenbos ook?

Bovenaanzicht
Afbeelding

Ene kant
Afbeelding

Andere kant
Afbeelding

Deze foto's zijn wel al paar jaar oud, maar heb er geen andere die beide kanten even goed weergeven :P Wanneer ik hem een sportcoupe geef, dus een hand breed, dan staat dat dubbele stuk kierewiet zeg maar. Het ene stuk valt links en het stuk rechts, dat staat halfstok recht :')