Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mairead schreef:Yvank_ schreef:Daar kan je om vragen ik heb altijd ( wel ander stamboek) keurig een bewijsje gehad dat paspoort ingeleverd is.
En hoe gaat dat als je alles met de post moet doen?
amoj schreef:kiki1976 schreef:Ik heb begrepen dat de stalhouder daar dus ook een boete voor kan krijgen Amoj.
Een paard hoort namelijk bij de wet gechipt te wezen.
Oke, maar verder niet? Ik dacht namelijk dat ze dan ook dat paard in beslag namen, heb ik eens horen zeggen, maar of dat waar is...
LiesbethDW schreef:In België zijn een paar elementen op het vlak van identificatie verplicht. Bureaucratisch? Ja, zeker. Maar wel duidelijk: je weet wat je moet doen om in orde te zijn.
Twiggy2008 schreef:Maar jullie hebben het over Belgie? Daar wonen mijn paarden niet. Ik hoor graag waar in het gebied tussen Hilversum en Utrecht of in 't Gooi (en Vechtstreek) controle is geweest..... Kom maar op.....
Brainless schreef:_San87_ schreef:Is dat zo? Wij moesten chipnummer e.d. doorgeven.
Maar als je zegt dat er geen chipnummer is, halen ze het dier ook gewoon op.
Kadavers worden bij ophalen ook niet gecontroleerd op chipnummer.
Sharonaa_ schreef:Is verplicht, bij ons in de regio zijn er ook controles geweest en ook boetes uitgedeeld en ik kan je vertellen, zon boete wil je niet krijgen.
Bij ons heeft iedereen het paspoort in eigen kast liggen en de stal eigenaresse kan er bij want heeft van elke kast een sleutel.
Mocht er een controle komen, moet je kunnen aantonen dat paard en paspoort overeen komen.
piezze schreef:Volgens mij kan je niks ophalen als er een faillissement uitgesproken is. Er ligtdan beslag op alle goederen. Je zult dan met een ijzersterk bewijs bij de curator moeten komen en anders ben je je paard gewoon kwijt denk ik. (En allespullen waar je geen aankoopbon meer van heb. Zadels enzo.
Sharonaa_ schreef:Is verplicht, bij ons in de regio zijn er ook controles geweest en ook boetes uitgedeeld en ik kan je vertellen, zon boete wil je niet krijgen.
Bij ons heeft iedereen het paspoort in eigen kast liggen en de stal eigenaresse kan er bij want heeft van elke kast een sleutel.
Mocht er een controle komen, moet je kunnen aantonen dat paard en paspoort overeen komen.
Sammie schreef:Liesbeth de boete is voor de stalhouder niet voor de eigenaar van het paard, toch. Tenzij dat contractueel zo is vastgelegd, maar dan nog moet de stalhouder deze zelf doorberekenen.
wyoming schreef:Twiggy2008 schreef:Maar jullie hebben het over Belgie? Daar wonen mijn paarden niet. Ik hoor graag waar in het gebied tussen Hilversum en Utrecht of in 't Gooi (en Vechtstreek) controle is geweest..... Kom maar op.....
Wij hebben van de zomer controle gehad! In Soest, dus (redelijk) bij jou in de buurt!
Was trouwens wel een aangekondigde controle, tenminste de boer had een datum wanneer ze kwamen (zou niet weten hoe hij het anders moest weten) maar geen idee of ze ook kleine stalletjes/privé stalletjes doen, misschien wel als ze toevallig in de buurt zijn/langsrijden. Maar als je er tegenover woont lijkt mij dat niet zo'n probleem als ze daar liggen.