Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CM_ schreef:Ik heb meerdere witte staarten op stal, worden allemaal spierwit na weken in de bleek.
Ze zijn hier braaf genoeg om een kruk erachter te zetten, zo laat ik ze zeker 20 minuten staan.
Uiteraard wel opletten met de staartwortel.
Daarna goed wassen met shampoo, en zelfs de pismerrie haar gele staart wordt weer spierwit.
CM_ schreef:Ik heb meerdere witte staarten op stal, worden allemaal spierwit na weken in de bleek.
Ze zijn hier braaf genoeg om een kruk erachter te zetten, zo laat ik ze zeker 20 minuten staan.
Uiteraard wel opletten met de staartwortel.
Daarna goed wassen met shampoo, en zelfs de pismerrie haar gele staart wordt weer spierwit.
josie schreef:ariatje schreef:Serieus? Reckit blauw?
We hebben het hier over HAREN! Niet over doorgekookt wit beddengoed van voor WO II .
Er zijn schampo's zilverreflex voor. Helaas werkt 99 % gemaakt voor paarden lang niet zo goed als die voor mensen. Wel 5 x de prijs.
Dus maar beter geen huisgemaakte explosieve gifmengsels.....lol
Dit soort reacties geven mij het gevoel helemaal niets meer te plaatsen op Bokt.
Ja we hebben het over haren, die zijn dood, anders zou een ieder vreselijke pijnen hebben als je naar de kapper zou gaan om te knippen.
Die haren kunnen prima tegen middelen, zoals bleken, verven e.d.. De kapper doet niet anders.
Die kunnen ook tegen schoonmaakmiddelen, mits juist gebruikt.
We hebben het niet over het feit dat de haren er uren in zitten, maar net zo lang totdat je ziet dat de kleur goed is, daar houden die haren niets aan over.
Ik heb het ook niet over doorgekookt beddengoed van voor WO II, reckitt blauw heeft tot voor kort gewooon bestaan, kennelijk nu niet meer.
En het is al helemaal niet een huis gemaakt explosief gifmengsel.
Wel graag bij de feiten blijven en het niet zo uit zijn verband halen. Heeft in mijn ogen niemand wat aan.
YvonneV schreef:zo gevaarlijk is chloor/bleekwater dus niet
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/chloor.aspx
zwembaden ook levensgevaarlijk????????
YvonneV schreef:zo gevaarlijk is chloor/bleekwater dus niet
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/chloor.aspx
zwembaden ook levensgevaarlijk????????