Gele staart.. Ik weet mij geen raad meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Re: Gele staart.. Ik weet mij geen raad meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 01:43

ok, die rare producten hierboven zou ik zelf nooit aan beginnen... sommige klinken echt een beetje eng hoor!!

wat ik hier nog niet echt teruglees is dat je moet schrobben

ik gebruik zilvershampoo en de yellow shine out van CM en beide helpen

maar op een gegeven moment trekt de urinekleur in de staart en krijg je het er moeilijker uit

belangrijk is bij het wassen dat je er genoeg zilvershampoo in doet en niet teveel water
en dan de haren van de staart tegen elkaar houdt en dan gaat schrobben met twee handen tegen elkaar

ik pak de ene helft van de staart in m'n linkerhand, andere helft in rechter, maak er een soort 'propje' van en die schrob ik best wel even tegen elkaar

in je spoelwater en je shampoo wat op de staart zit zie je dat de kleur loskomt

succes!

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 08:14

Ik gebruikte altijd al een chemisch midden, vanish, en heb het nooit op zijn staartwortel gehouden.
Zo zou ik die andere middelen daar ook niet op houden, gun mijn paardje geen pijn :o

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 08:22

Is het niet gewoon zo dat haren verkleurd zijn? Hij is tenslotte ook bruin/rood bont. Zou mij niks verbazen met wat je ook probeert je die staart nooit 100% wit gaat krijgen.

(Heb niet het hele topic gelezen hoor)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:48

Ariatje, azijn is een natuurproduct, werd vroeger als cremespoeling gebruikt.

Shampoo, dát is een chemisch middel.. :Y)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:57

Ik heb meerdere witte staarten op stal, worden allemaal spierwit na weken in de bleek.
Ze zijn hier braaf genoeg om een kruk erachter te zetten, zo laat ik ze zeker 20 minuten staan.
Uiteraard wel opletten met de staartwortel.
Daarna goed wassen met shampoo, en zelfs de pismerrie haar gele staart wordt weer spierwit.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:00

Driehoek vloeibare zeep een paar keer mee wassen en daarna de CM (wel de blauwe shampoo) erin en laten inwerken voor 20 minuten.

Doe ik al jaren zo met mijn haflinger.

Succes.

pluisenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:02

CM_ schreef:
Ik heb meerdere witte staarten op stal, worden allemaal spierwit na weken in de bleek.
Ze zijn hier braaf genoeg om een kruk erachter te zetten, zo laat ik ze zeker 20 minuten staan.
Daarna goed wassen met shampoo, en zelfs de pismerrie haar gele staart wordt weer spierwit.

Doe je dat den gewoon met dikke bleek voor in de wc?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:07

CM_ schreef:

Wat is je mengverhouding ongeveer?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:10

Ik wilde ook zeggen: druppie bleek. Maar alled is al zon beetje gezegd.

Ik ben zo blij dat mijn bonte een zwarte staart heeft haha

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:55

Ik doe goed warm water in een emmer en dan een spuit chloor, gewoon idd dikke bleek voor de wc erin.
Goed wassen met shampoo erna.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 14:24

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:14

Dat 2de filmpje van Hammeke hierboven.
Ik vind het voor in de zomer altijd erg sneu om zijn staart in een vlecht te doen voor muggen. Dit is wel een goede oplossing zodat je paard de muggen wel van zich af kan slaan.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:33

Zilver shampoo ?

wech

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 19:54

Eerst wassen met shampoo speciaal voor witte paarden, (Blauwe shampoo of Cowboy Magic) en dan ketchup ongeveer 10 minuten laten intrekken. Daarna uitspoelen en als het goed is, is je staart weer mooi!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:03

Van ketchup werd mijn staart juist rozig en lelijk donker van kleur. Daar blijf ik dus maar ver van.

Ik doe eigenlijk gewoon geregeld wassen met shampoo. Na het wassen witpoeder in de staart. Geeft veel volume en staart wordt er echt mooi wit van. Voor ongeveer een uurtje. Daarna mest of piest ze er toch weer overheen :)

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:13

Mijn pomy had ook een knap gele staart toen ik haar kocht.
Ik heb er eerst eens een goed stuk afgeknipt en daarna met regelmaat dat nog een paar keer gedaan.
Het meeste erge geel is nu wel uitgegroeit.
Ik was ongeveer elke 2 weken de staart, en dat doe ik met verschillende middeltjes, groene zeep, zilver shampoo, allerlei soorten paarden shampoo resultaat was het zelfde.
Ik was nu met Orvus geen idee of je zo'n gele staart er wit mee krijgt maar ik denk dat bij houden het belangrijkste is, regelmatig knippen en wassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:27

CM_ schreef:
Ik doe goed warm water in een emmer en dan een spuit chloor, gewoon idd dikke bleek voor de wc erin.
Goed wassen met shampoo erna.

Doe je dit tot op de wortel of alleen de punt?

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:37

josie schreef:
ariatje schreef:
Serieus? Reckit blauw?

We hebben het hier over HAREN! Niet over doorgekookt wit beddengoed van voor WO II .
Er zijn schampo's zilverreflex voor. Helaas werkt 99 % gemaakt voor paarden lang niet zo goed als die voor mensen. Wel 5 x de prijs.

Dus maar beter geen huisgemaakte explosieve gifmengsels.....lol

Dit soort reacties geven mij het gevoel helemaal niets meer te plaatsen op Bokt.

Ja we hebben het over haren, die zijn dood, anders zou een ieder vreselijke pijnen hebben als je naar de kapper zou gaan om te knippen.
Die haren kunnen prima tegen middelen, zoals bleken, verven e.d.. De kapper doet niet anders.
Die kunnen ook tegen schoonmaakmiddelen, mits juist gebruikt.
We hebben het niet over het feit dat de haren er uren in zitten, maar net zo lang totdat je ziet dat de kleur goed is, daar houden die haren niets aan over.

Ik heb het ook niet over doorgekookt beddengoed van voor WO II, reckitt blauw heeft tot voor kort gewooon bestaan, kennelijk nu niet meer.
En het is al helemaal niet een huis gemaakt explosief gifmengsel.
Wel graag bij de feiten blijven en het niet zo uit zijn verband halen. Heeft in mijn ogen niemand wat aan.

Je hebt gelijk dat haren 'dood' zijn en dat je daar natuurlijk niks aan voelt, maar ze kunnen helemaal niet 'prima tegen middelen.' Tot op zekere hoogte wel ja, maar haren die vaak geverfd of gepermanent of weet ik wat worden, gaan hartstikke kapot hoor. En dat gaat dan om middelen die speciaal voor haar ontwikkeld zijn. Dikbleek en dergelijke is echt ontzettende rotzooi, heb je wel eens op het etiketje op de achterkant gekeken? Inademen is eigenlijk al niet goed voor je... niet dat jij of je paard ter plekke dood neervalt (anders zou de tip om de staart ermee te wassen hier niet gegeven worden natuurlijk :+ ), maar het moet echt niet gebagatelliseerd worden! Denk er ook maar eens over na wat er met het spul gebeurt nadat het in het afvoerputje is verdwenen.

Reckitt blauw had ik nog nooit van gehoord trouwens :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:39

Dikbleek zou ik ook niet zo snel adviseren maar vaatwastabletjes zijn goedgekeurd om na afspoelen je eten vanaf te consumeren. Dus als de menselijke darmen en slijmvliezen ertegen kunnen dan kunnen dode paardenharen ook niet veel schade oplopen als je het gewoon goed uitspoelt. :)

Als de staart wel echt goed schoon is maar nog steeds geel, zou ik nog eerder, als het echt heel belangrijk is, met blondeerpoeder van de kapper aan de slag gaan. :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:50

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:55

YvonneV schreef:
zo gevaarlijk is chloor/bleekwater dus niet

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/chloor.aspx

zwembaden ook levensgevaarlijk????????

Sorry maar dit is echt een heel dom commentaar. 8)7 Moet ik serieus ook gaan uitleggen waarom dit een dom commentaar is of wil iemand anders dit even voor me doen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:11

YvonneV schreef:
zo gevaarlijk is chloor/bleekwater dus niet

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/chloor.aspx

zwembaden ook levensgevaarlijk????????

lol :') de chloor in zwembaden is een kleine concentratie. Heb je al ooit chloor gekocht om onkruid te verdelgen? wij gooien het oer de inrit voor het mos, binnen de 5 minuten is al het onkruid dood (en zie je de dode mieren liggen). Tuurlijk is het onschuldig ;)

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:31

Een Haflinger bij mij op stal gebruikt altijd biotex, en die staart is ontzettend wit! Ik heb ook vaak gehoord over azijn, maar daar weet ik de bijwerken niet helemaal van.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:33

OMG zo'n haflinger wil ik ook! Eentje die zelf z'n staart was met Biotex!

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:39

ik gebruikt vaak head en sholders, werkt bij mij altijd beter dan zilver shampoo
en ik houd de staart van mijn pony niet bij met wassen, je zou nu niet zeggen dat hij een witte staart hoort te hebben...