pensionstalling, wat betalen jullie? oftewel wat is duur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prisbico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:01

Ik betaal 340 voor binnenbak, buitenbak half jaar weidegang dagelijks zelf wel binnen halen. worden alleen door de weeks buitengezet door de stal.
geen stampmolen, geen warmwater, zelf mesten

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:04

Albert schreef:
Ik betaal in de Achterhoek 365,=
Paarden gaan elke dag naar buiten, zomers hele dagen en in de winter halve dagen, in goed met hout afgezette weilanden.
Ze worden 6x per dag gevoerd, eerst hooi en daarna krachtvoer.
Stallen worden dagelijks gemest en 1x per week helemaal leeggehaald.
Zowel binnen (20x40) als buiten (20×60) goede eb&vloed bodems in de rijbanen en de longeercirkel.
Stapmolen, aquatrainer, fijne ruime zadelkasten, toilet, kantine en alles is beveiligd met camera's en 's nachts een goed alarmsysteem.
Het bos en de heide zitten op stapafstand.
Voor stalling van trailer en marathonwagen hoeft niet apart betaalt te worden.
Terrein is super netjes en wordt ook goed onderhouden.

Vergat nog de wasplaatsen met warm water en solarium :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 00:51

Je kunt wel zeggen ik wil niet meer als 180 betalen, maar dat kun je hier wel vergeten.
Ik heb recent gezocht en het goedkoopste was zelf service, voer en hooi klaarzetten, mesten zelf, bak en paddock bijhouden, binnen en buiten zetten.
De bak was ook niet geschikt voor ond.
Dit was 160 euro, en dan zou ik zelf nog hooi moeten kopen gezien ze enkel kuil hadden wat ik niet wil.

Daarna komt een stal van 220, redelijk oud en rommelig met enkel een buitenbak en erg slechte uitrijmogelijkheden met mennen.
Nu sta ik voor 230 exclusief echt goed onbeperkt hooi i.p.v. kuil van 20 euro extra MET geschikte binnenbak en de hele rataplan, volpension.
En ook nog mooie uitrijmogelijkheden de polder in.

Op de vorige stal betaalde ik 250 incl. stalling menwagen, alleen een buitenbak die voor mij met mennen onbruikbaar is.
Met hooi, maar exclusief uitmesten en binnen zetten.
Verder zijn dit veruit de goedkoopste stallen in de omgeving, en dan zijn dit nog prijzen voor een ponybox.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:37

Prisbico schreef:
Ik betaal 340 voor binnenbak, buitenbak half jaar weidegang dagelijks zelf wel binnen halen. worden alleen door de weeks buitengezet door de stal.

Wow -O- dat is wel echt duur zeg! Oké je hebt dan een binnenbak.

Al moet ik zeggen ik heb ook op een stal gestaan waar je alles zelf moest doen. En zonder brok betaalde ik dat bedrag ook al en dan had ik alleen maar een slechte buitenbak. Ben daar ook snel weer weggegaan

Horselove22

Re: pensionstalling, wat betalen jullie? oftewel wat is duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:58

Als je een binnen- of buitenbak niet belangrijk vindt en kleinschalig / particulier ook geen probleem is, dan kun je bij ons toch wel voor heel veel minder dan hier overal is genoemd terecht :o

beauty_xxxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:38

ik moet ook zo een 15-20 minuutjes rijden naar mijn en betaal 265 met buitenbak, eten, weide,solarium,stapmolen allemaal in begrepen (belgie, oost-vlaanderen)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:43

50 euro incl. voer, stro hooi etc. hele dag buiten en 's nachts op stal :))
ik moet er alleen half uur/ 3 kwartier voor op de scooter, maar hij staat super!

istri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:03

Ik sta in de achterhoek voor €150,- enigste wat ik moet aanleveren zijn de brokken.
Wij hebben geen binnenbak maar wel een goede buitenbak.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:27

Waar ik nu sta betaal ik €240 exclusief hooi en inclusief brok die ze niet krijgt. Zomer maanden zelf buiten en binnen zetten en in de winter maar 1,5 uur buiten. vernieuwde binnen bak en oude vervallen buitenbak. Mooie gelegenheden om het bos in te gaan. Om de dag mesten en zondags opstrooien. Met stapmolen.

Waar ik naartie ga kost €255 inclusief hooi en brok. Elke week mesten en elke dag opstrooien. Binnenbak en mooie vernieuwde drainage buitenbak. Worden van maandag tot vrijdag buiten gezet en zaterdag en zondag zelf buiten en binnen zetten. Ook gelegenheid om mooi naar buiten te gaan. Ook winterweides en mogen meerdere uren naar buiten.

ReneeVermunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:51

ik betaal 200 euro per maand.
dit is incl voer, mesten, binnen en buiten zetten, zeer ruime stallen.
Echter geen luxe pensionstal, dus alleen een buitenbak.

maar voor mij prima!

ReneeVermunt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:52

Prisbico schreef:

pff daar zou ik persoonlijk zelf geen 340 euro voor over hebben. maar dat is persoonlijk misschien.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:11

nane schreef:
JECKYLL schreef:
Ik durf bijna niet te zeggen wat ik betaal per maand voor volpension..

Ik betaal 480,= per maand. Ze voeren 3 x per dag brok en 1x per dag ruwvoer. (mijne krijgt 2x per dag ruwvoer) Ze worden het hele jaar buiten gezet en ook weer binnen gehaald. Er zijn verschillende weides en sommige gaan 1 dagdeel naar buiten en anderen van 8 tot 4. We hebben een binnenbak, buitenbak met dreinage bodem en een springterrein. Stapmolen en een longeercirkel met dreinage bodem.
Muesli koop en voer ik zelf bij. We liggen tegen het bos aan, supermooie locatie. Het is geen manege maar er zijn wel lessen. Met les mogen we met max. 4 in de binnenmanege rijden. Ondanks we best prijzig zijn staan we helemaal proppie vol en hebben we zelfs een wachtlijstje heb ik begrepen.

Hier samen met de wilde pony's die in het natuurgebied lopen :D
]

Ik vind het een hoop geld voor een stal waar je paard 1 x per dag ruwvoer krijgt en hooguit in de zomer een dagdeel buitenkomt. De gemiddelde boerderij levert mee luxe voor het paard. Luxe voor de eigenaar komt imo pas op de 2e plek...

Ik zou niet eens willen staan op een stal waar maar 1x per dag ruwvoer gevoerd wordt en ook nog zo beperkt weidegang is. Had gehoopt dat ze inmiddels eindelijk eens naar 2x per dag zouden zijn gegaan, maar helaas dus nog steeds niet. Snap niet dat voor zo'n stal een wachtlijst is :n

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:17

Ik sta all inclusief voor 260 euro, randje veluwe dus ik rij zo het bos in. Stal is 10 minuutjes fietsen voor mij.
Er is een goede buitenbak aanwezig. Voer en ruwvoer is inbegrepen. Ik mocht mijn eigen brok kiezen.
Ze krijgt 3x per dag ruwvoer en 3x per dag brok/slobber, zowel in de winter als zomer overdag weidegang.
's avonds laat komt de staleigenaar zelfs speciaal voor mijn pony een bakje slobber brengen.
Ben heel blij met mijn plekje!

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:08

Achja Djilna.. ik zou voor geen goud willen ruilen met waar jij staat :+

Bij ons krijgen ze genoeg ruwvoer.. zien er allemaal topfit uit. Zelfs de "oudjes".. Ze komen ook genoeg buiten, meeste willen echt niet langer buiten staan. Ze staan al te wachten bij het hek, vooral met dit weer. Paarden die wel langer buiten willen, staan in een groep die langer buiten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:11

480 euro... Behalve de normale basisbehoeften die je noemt die mij normaal lijken voor élke stal, hebben de stallen gouden knoppen ofzo :+ ?

irenekapiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:13

Ik betaal 175 kale stal.
Vlas, kuil en brok regel ik zelf voor ongeveer 100 euro per maand
Ik heb een paddock, kleine rijbak en een mini weilandje tot mijn beschikking. Verder goede uitrijmogelijkheden en het is een privestal met totaal nu 3 paardjes.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:15

Wauw.. Ik betaalde -met binnenpiste) 550/mnd. Met enkel buitenbak een 350/400 en op 1 stal zelfs 450, maar dat was een noodoplossing voor 2 maanden. Nu staan ze aan huis en zou ik eens moeten kijken wat het mij maandelijks kost.

Verder waren het geen luxe stallen, maar gewoon stal van 3 op 3, dagelijks hooi en korrels. Op de stal met enkel een buitenbak waar ik 350 betaalde waren er zelfs geen automatische drinkbakken. :=

Verder wel alles all in, dus mesten, voeren, buitenzetten deden zij.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:19

Yvank_ schreef:
480 euro... Behalve de normale basisbehoeften die je noemt die mij normaal lijken voor élke stal, hebben de stallen gouden knoppen ofzo :+ ?

Wij betalen ook voor de locatie.. Stal ligt onderaan de voet van het prachtige Posbank. En daarbij wordt alles voor ons gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:35

Dat wordt het hier in de omgeving ook... en heb je ook stallen in prachtige natuurgebieden.. Maar die gaan nooit over de 250 per maand. Ik stal van zulke prijzen echt te kijken zeg jeetje.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:37

Ja ik woon aan de verkeerde kant van Nederland denk ik

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:05

1 keer per dag ruwvoer? Komen ze dan wel aan de 16 uur eten wat ze horen je doen?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:51

Die van Jeckyll krijgt wel 2x per dag schrijft ze dus waarom de rest dan niet.

En dat je niet op mijn stal zou willen staan snap ik ja. Dat is het tegenovergestelde van waar jij staat :))
Ik vind het ook niet perfect hoor, zeker zou ik er bijv heel graag een binnenbak hebben :D Maar er is in principe 24/7 ruwvoer als optie, zo veel of weinig buiten als de eigenaar dat wil en alleen de weg over en in hetzelfde bos als waar jij zit..
Je moet alleen op het ontbijt voeren na alles zelf doen ;)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:09

Op pensionstal betaalde ik €260 voor 4x3 stallen, zomer weidegang en 2 maal daags ruwvoer en krachtvoer, winter paddocks en 3 maal daags ruwvoer 2 maal daags krachtvoer. Binnenbak, buitenbak, bos op een steenworp afstand, verwarmde kantine, zadelkamer en poets/wasplaats, stapmolen.

Daarna verhuisd naar 24/7 buiten met hooi voor €65,-
Met buitenbak, schuur voor eigen zadelkast en de veluwe op 10 min stappen.

Momenteel 24/7 weidegang met grote inloopstal, gratis bij schoonvader aan huis. Kosten van hooi zijn voor mn vriendin en mij. Om de dag groot hooinet vullen kunnen ze 2 dagen mee vooruit (3 paarden) en stal af en toe opstrooien.
Bos is dichtbij, bij ons eigen huis een rijbak van andere mensen die we kosteloos mogen gebruiken, is op 10 minuutjes stappen :)

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 01:56

Hier betaal je rond 280 euro ongeveer. Is wel zelf binnen/buiten zetten. De rest zit er wel bij.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 02:14

Fortitude schreef:
Ik sta all in voor 290 aan de veluwe. Paard staat het hele jaar rond van 7 tot s avonds 8 buiten en staat op zaagsel. Goede buitenbak, goede binnenbak. Is inclusief biks, kuil etc.

Ben benieuwd waar jij staat lijkt precies op de mijne.
All in voor 290, 5:15/5:30 voeren rond 7:00 buiten. Staan op zaagsel, goede buiten en binnenbak. :P