Yvank_ schreef:Dat zeg ik toch
Jullie reageerden bijna tegelijk op bruintje. Was dus niet tegen jou

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:Wat ik begrijp is die 70 kale stal? Kosten vn eten en bodem ben ik thuis zeker 150 voor kwijt. Tja voor 220 ging ik dat ook wel overwinteren..
Ik sta voor minder nu ook in volpension met meerdere binnenbakken.
Kans lijkt me groot dat ze daar ook in de zomer blijft.
Dus wil.je dat.inkomen houden? Andere huurder zoeken.
NatalieLot schreef:Ik heb zelf ook bij een vriendin geataan! En daar stond ik voor 200,- per maand. Maakt me ook niks uit. Inprincipe zat alles er bij. Ook voer. Dus redelijk normale prijs. In het begin geen rijbak later wel. Maar toen begon het. Paard van mij moet best veel eten. Nouja dat wist ze van te voren. Toen is ze na een half jaar bij hun in de prikkeldraad blijven hangen. Hierbij is ze op stal rust komen te staan. Een half jaar wegens een wond die escaleerde. Ik mocht wel stappen en licht longeren. Maar ik mocht van haar niet meer de bak in, want mijn paard liet te grote sporen achter. Ook mocht mijn paard in eerste instantie niet op de wei. Uiteraard wilde ik haar niet meer langs prikkeldraad hebben. En het ene weitje zonder prikkeldraad had ze door 2 andere pony's aan gort laten lopen. Hierdoor stond mijn paard met een wond in de modder toen ze weer naar buiten mocht. Ook zette zij haar ineens niet meer buiten omdat mijn paard soms wat dom kon doen. Afentoe kreeg ik een appje dat ik ook maar zelf de stal moest mesten van mijn paard was weer stout geweest. ( ze is heel erg gevoelig en kan er niet tegen als iemand iets snel snel wilt doen en zij staat nog in de box) ik heb er nooit wat van gezegt aangezien ze een vriendin was. Toen heb ik besloten om haar maar weer op stal te laten aangezien dat gewoon niet werkte. Haar paard had ze toen voor de winter verplaats en een andere naast mijn paard gezet. Die pony heeft mijn merrie het leven zuur gemaakt, hierdoor heeft mijn paard tegen het tussenschot getrapt en de box 2 cm scheef geslagen. Dit met da't ze te veel at en 30 meter prikkeldraad had uitgetrokken wat niet de bedoeling was moest ik weg. Ze heeft ook nooit gezegt in de tijd dat ze alleen maar het voer ( wat ik toen zelf kocht) naar binnen hoefde te kiepen en de stal te mesten ( wat ik soms ook zelf moest doen) dat er wat van de prijs af ging, met alles waar ik geen gebruik meer van mocht maken. Het is niet dat ik het niet kon betalen, maar het was ook netjes geweest van hun. En niet om te zeggen dat ik weg moet omdat ze te veel eet en omdat ze die stomme draad had uitgetrokken. Want met de consequenties daarvan loop ik nu nog altijd bij anderhalf jaar later. Hier heb ik toch wel 100x meer kosten aan dan zij hadden net paar nieuwe palen en draad.
Wat ik hier mee wil zeggen dat het eigenlijk klote is om als vrienden een zakelijke relatie aan te gaan. Voor een van 2 is het op een gegeven moment klote. In jou situatie dus voor jou ts. Ik geloof alleen dat de andere partij deze dingen nooit ziet. Ik heb ook met deze vriendin bijna geen contact meer. En ik denk dat jij en je vriendin in deze periode ook uit elkaar groeien en dat ze misschien op die andere stal blijft staan. Wat voor jou gewoon heel erg zonde zou zijn
Ayasha schreef:Ik begrijp het niet. Je vriendin gaat op een andere stal staan en jij wil dat ze jou 70 euro blijft betalen?
Waarvoor? Jij wil geen vreemde aan huis maar dat is haar probleem toch niet?
Haar paard, haar keuze, daar heb jij je toch niet mee te moeien?
Mits is trouwens niet "belgisch" (vlaams) maar in de zin waarin jij het gebruikte staat het gewoon vreemd. Verder een correct AN woord mits correct gebruik.
bruintje123 schreef:Awwijk
Prikkeldraad verboden?
Echt niet.
Boeren krijgen er ook geen boete voor.
Paarden eigenaren ook niet.
Dat een paarden verzekering moeilijk doet weet ik niet.
Kan ik me voorstellen.
Wie zet nu zijn liefste bezit achter die onveilige troep.
Maar goed dat zie je zelf voordat je een paard er neer zet.
Ayasha schreef:Ts zegt zelf ook gewoon geen vreemde op haar terrein te willen. Als vriendin effectief vraagt de stal vrij te houden, ja dan betaal je of kale boxhuur of dat gebeurt niet. Is toch heel simpel.
Awwijk24 schreef:bruintje123 schreef:Awwijk
Prikkeldraad verboden?
Echt niet.
Boeren krijgen er ook geen boete voor.
Paarden eigenaren ook niet.
Dat een paarden verzekering moeilijk doet weet ik niet.
Kan ik me voorstellen.
Wie zet nu zijn liefste bezit achter die onveilige troep.
Maar goed dat zie je zelf voordat je een paard er neer zet.
Zeker wel. Er stonden hier bij de buren verwaarloosde pony's en de politie is daar geweest en ze hebben een boete gekregen voor het prikkeldraad. Daarom weet ik dat ook ik stond er namelijk zelf bij.
Liselot schreef:Ah, dat ze geen vreemden op het erf wil had ik niet meegekregen.
Als TS niet van plan is om de stal aan iemand anders te gaan verhuren vind ik niet dat ze van haar vriendin kan verlangen dat die er voor blijft betalen.
vickyP schreef:Ik wil idd liever geen 'onbekende' hier aan en in m'n huis.
We rekenden een beetje op dat bedrag ivm onze afbetaling huis en dan ist niet zo fijn dat je dat bedrag een beetje kwijt bent. :-(
x
Citaat:Het was eerder een vraag qua sms= 'Wat zou je er van vinden moest ik met 'paard' blijven overwinteren hier?'
Toen vroeg ik : 'wat is overwinteren? Hoe lang zou dit zijn?'
' ten laatste einde maart terug' kreeg ik als antwoord
ik:' dat moet je zelf beslissen, dat kan ik niet voor jou beslissen'