Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
listiglistje schreef:KoudbloedKim schreef:40 paarden binnen zetten lijkt veel werk, maar heb op diverse bedrijven gewerkt, zowel maneges als pension,- en sportstallen en daar werden de paarden gewoon los gelaten (wel afgezet natuurlijk) en die liepen stuk voor stuk hun eigen box in.
Op zo'n stal wil ik echt niet staan, heel veel ellende al van gezien...bij ons moeten ze eerst
over een hele straat beton en klinkers, lekker in de winter of bij regenweer![]()
Lekker stuk voor stuk aan de hand!
En al ligt er geen voer in de bak, lopen er zo wat paarden een deur verder hoor of gaan op zoek naar voer in de gangen, eigenwijze stronten
ruitje schreef:'paardenbedrijven' tussen haakjes omdat?
Ik ken er 20 hier in de omgeving die het niet hebben. Apart dat jouw ervaring anders is, maar eigenlijk maakt het niets uit. 40 paarden binnen zetten om 20.00 is zelfs met 1 personeelslid al gekkenwerk.
Volgens de theorie die jij geeft verplaatst de bezuiniging die je dan hebt op stro zich naar:
-drollen garen in je paddock/land
-Werkzaamheden om je land/paddock goed te houden door mest.
Wat je op het een bezuinigt, komt ergens anders terug
Annem84 schreef:Pff wat een prijzen...
Bij ons betaal je voor 24/7 buiten op gedraineerde wei met onbelerkt ruwvoer en gebruik van 20×60 binnenbak 20x40 binnenbak, buitenbak en verwarmde wasplaats 125 euro per maand en met stalling brok,ruwvoer en paddock 200 per maand...
Scheelt veel met de randstad..
fransje23 schreef:Annem84 schreef:Pff wat een prijzen...
Bij ons betaal je voor 24/7 buiten op gedraineerde wei met onbelerkt ruwvoer en gebruik van 20×60 binnenbak 20x40 binnenbak, buitenbak en verwarmde wasplaats 125 euro per maand en met stalling brok,ruwvoer en paddock 200 per maand...
Scheelt veel met de randstad..
Hoeveel moet jezelf doen als ze 24/7 buiten staan? Wat dat is echt erg goedkoop zeker omdat er ook nog 21% btw vanaf moet. De pensionhouder eet wel een erg karige boterham.. of bepaart ergens anders op?
Yvank_ schreef:Tja... ze staan wel buiten, maar of een wei zonder schuilstal nou zo fijn is? Dan kan je paard met extreem weer dus nergens schuilen. Dat vind ik persoonlijk net zo erg als dat ze in de winter wat meer in stal staan.
Mijn paarden zouden diep ongelukkig zijn zonder schuilstal. Het is Nederland nou niet altijd bepaald mooi weer.
Yvank_ schreef:Tja... ze staan wel buiten, maar of een wei zonder schuilstal nou zo fijn is? Dan kan je paard met extreem weer dus nergens schuilen. Dat vind ik persoonlijk net zo erg als dat ze in de winter wat meer in stal staan.
Mijn paarden zouden diep ongelukkig zijn zonder schuilstal. Het is Nederland nou niet altijd bepaald mooi weer.
horsii schreef:hier im de randstad is buitengang op pension haast nier te vinden waardoor ik nu 22 km enkele reis rijd en nu staan ze dag en nacht buiten maar wel zonder schuilstal en ik heb geenb goede rijbak maar een buitenbak die nu onder water staat, drassig en glad is.
Niet ideaal maar ze staan wel buiten ipv een half uurtje paddock in de winter.