Hoe overtuig ik mijn ouders dat ik een andere stalling wil

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anthemis

Re: Hoe overtuig ik mijn ouders dat ik een andere stalling wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:55

Wat een rotsituatie.. In ieder geval al heel erg fijn dat ze wel bij andere stallingen gaan kijken!

Hoe gaat het nu, bij de eigenaar waar je nu staat? :)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 23:38

Oh ik heb hem flink geïrriteerd. Vragen of hij dr binnen en buiten kan zetten enzo. Hem elke spijker latenzien welke gevaarlijk was. Dat ze niet alleen kon staan, het voer over de dag verdeeld moest worden ed. Hij was wel een beetje pissed.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 06:38

Och...is hij je straks ook liever kwijt dan rijk :P Paarden verzorgen kost nu eenmaal een bult tijd,ook als je ze op pension hebt staan.Uitstekende spijkers zijn echt "not done" :n

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:43

Je hebt groot gelijk! Het is een lamzak met onvoldoende verantwoordelijkheidsgevoel.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 13:58

Ik kwam dit topic weer tegen en dacht laat ik jullie weer even op de hoogte brengen. Ik was er helemaal uit welke stalling ik wou. Mensen die daar staan gaven me het nummer want er waren nog 3 stallen vrij. Toen we belden zei de meneer dat er geen stallen meer vrij waren. Raar, want er waren nog gewoon 3 vrij :? Afgelopen maandag ben ik met een vriendin van mij (die daar staat) mee geweest daarheen, en wat een geweldige stalling! Ook een vrouw gesproken, en het blijkt dat er inderdaad gewoon 3 stallen vrij zijn. Heel raar.. Waarschijnlijk wilt hij er gewoon niet meer uitmesten. Hij had namelijk al aangegeven dat hij daar helemaal klaar mee was. Het was een hele aardige mevrouw, en ik had mijn situatie een beetje uitgelegd. Ze zei dat zij hem binnenkort wel zou benaderen hierover. (Dus dat hij misschien een uitzondering wilt maken ivm de situatie) Heb dit natuurlijk niet aan mijn ouders verteld want dan willen ze daar echt niet meer heen :7
Helaas gaat het niet zo goed met star haar gezondheid.. Inmiddels al 6/7 weken verder. Ben atm zelf ziek dus als ik weer beter ben weer een bezoekje DA.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:03

Ik vind het niet verwonderlijk dat het met je pony's gezondheid niet goed gaat. En de DA kan dus pas komen als jij beter bent? Jouw ouders zijn eindverantwoordelijk voor je paard.. Het is heel jammer dat het vaker zo gaat; ouders hebben geen verstand van paarden en zien dus ook niet in wat goed en slecht is. En de pony (en jij) moet daaronder lijden. Heel jammer.

Niks tegen jou hoor TS, want jij doet je best. :(:)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:09

Kan het me voorstellen dat het niet goed gaat met de gezondheid van je pony. Gezien de omstandigheden verre van ideaal zijn.
Mag je de stal op dat andere adres evt. zelf uitmesten als de eigenaar daar geen zin meer in heeft? Want straks kom je op een stal met andere problemen die het welzijn van je pony ook aantasten.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 14:20

Ohja, wou er nog een stukje bij schrijven.
Omdat ik steeds vroeg of ze in dat landje mocht met inloopstal, heeft hij dat uiteindelijk gedaan, maar.. met de schuilstal dicht. Toen ik vroeg of hij open mocht wou hij dat niet omdat het voor zijn schapen is en de paarden de boel stukmaken. Dus dat is als nog niks opgeschoten :+
Ook omdat hij het paard niet binnen/buiten wou zetten, heeft hij haar tot nu toe de hele winter maar buiten gelaten. Op zich ben ik hier wel blij mee, want heb haar liever buiten dan binnen.
Afspraak met de DA heeft overigens geen haast. Ze heeft afgelopen 2 weken medicatie gehad, en in de tijd dat ik ziek ben heeft mijn vriend haar de medicatie gegeven.
@Desiree, de paarden staan in de zomer 24/7 buiten, en in de winter 's nachts op stal. Zelf uitmesten elke dag gaat mij sowieso niet lukken, en gaat mijn moeder denk ik ook niet mee akkoord.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:39

Eline_S_S schreef:
@Desiree, de paarden staan in de zomer 24/7 buiten, en in de winter 's nachts op stal. Zelf uitmesten elke dag gaat mij sowieso niet lukken, en gaat mijn moeder denk ik ook niet mee akkoord.

Dan lijkt mij die stal een optie voor aanstaande zomer, maar ik denk dat je voor de winter opnieuw op zoek moet naar een andere stal.

Ik heb vroeger op een pensionstal gestaan waar dieren niet de juiste verzorging kregen. Het was een bron van frustratie voor mij om dat te zien. Ben verhuisd want het tast mijn hobby aan.

Toen kwam ik op een stal waar mijn paarden veruit onvoldoende buiten kwamen. Ook dat werd een bron van frustratie.

Een hobby mag niet frustreren. Snap je? Want dan is het op den duur geen hobby meer.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 13:05

*\%/* *\%/* *\%/*
Net gebelt. Er is weer een stal vrij!!! Een paard is er weg, dus er is nu weer een vrij :D
Binnenkort gaan ik en mijn moeder erheen om te kijken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:12

binnenkort? ik zou vanavond nog gaan kijken..

stallen in de winter zijn zo weg.. want in principe willen heel veel eigenaren hun paard s winters binnen hebben.. degene die nu nog geen plek hebben, hebben in principe misgegrepen.. vooral met al die regen, zijn er ook paarden die toch onverwacht problemen krijgen met de vochtige ondergrond. Stallen staan zomers misschien soms weken leeg.. maar swinters kunnen ze met een dag alweer vergeven zijn.

en je geeft aan er is er weer een vrij.. dat is dus al een bekende stal waar je al een keer geweest bent? waarom dan niet gelijk vanavond door je ouders laten vastleggen.. het kan toch niet slechter zijn als waar ze nu staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:21

Eline_S_S schreef:
*\%/* *\%/* *\%/*
Net gebelt. Er is weer een stal vrij!!! Een paard is er weg, dus er is nu weer een vrij :D
Binnenkort gaan ik en mijn moeder erheen om te kijken.

Zo`n stal is binnen een paar dagen weg hoor...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:25

Ik hoop zó dat jullie hier kunnen staan! Heel veel succes...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:26

Kijken moet je meteen doen, en dan, als je tevreden bent, meteen toezeggen en zsm je pony verplaatsen. Juist nu jullie auto en trailer nodig hebben voor de verhuizing kun je er even je pony mee verhuizen!

Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen, maar waar rijd je nu dan ? Zou voornamelijk op zoek gaan naar een fijne plek voor je pony , waar hij ook naar buiten kan. En dan pas of er een binnenbak is :-)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 13:33

We gaan morgen middag kijken. Vandaag lukt niet want ik ben nog best ziekjes.. Trailer ed moeten we nog regelen maar komt allemaal wel goed. Als ze niet ziek was geweest zouden we er in een uurtje heen kunnen rijden, maarja.
Het gaat om de stalling van 185 per maand. Ze staan in de winter 's nachts binnen en in de zomer 24/7 buiten. Er is een longeerkraal, verlichte buitenbak, kleine kantine (+wc), grote kasten en een kleine wasplaats.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:44

klinkt goed!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:53

Dat is de stal in vosbergen? Bij Jan?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 14:01

yarrah schreef:
Dat is de stal in vosbergen? Bij Jan?

Jaa klopt!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 17:59

Leuke stal! heb ik jaren gestaan. Maar omdat mijn paard zomer eczeem heeft, werd hij daar in het bos niet beter van, eerder slechter.
Nu staat hij op een stal waar de wind vrij spel heeft. En hij is duidelijk opgeknapt.

Heb je moeder kunnen overtuigen dat je paardje het daar beter krijgt?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:18

Ik hou echt mijn vingers keihard gekruist voor jou en je pony!
Hopelijk vind mams het allemaal dik in orde, desnoods betaal je die 35 euro in de maand zelf... toch?
Dat vervoer is waarschijnlijk binnen een zucht en een scheet geregeld.
Genoeg lieve bokkers in de buurt die misschien wel willen assisteren ;)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:28

Eventueel gaat ze lopend zover is het niet.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:50

Elke dag uitmesten hoort erbij, niet piepen hoor daar over. Oh mosterd.
Laatst bijgewerkt door farahdiba46 op 06-02-16 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 18:53

Net gebelt en morgen middag een afspraak gemaakt. Heel erg bedankt allemaal! Het was ook eerst de bedoeling om er heen te rijden, maar aangezien ze ziek is kan dat helaas niet meer. Ben zo blij *\o/*

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:58

farahdiba46 schreef:
Elke dag uitmesten hoort erbij, niet piepen hoor daar over. Oh mosterd.

kan wel zijn dat jij dat vindt, maar het wil niet zeggen dat Ts ook de mogelijkheden daarvoor heeft.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:59

Maar heeft je paardje zomereczeem?
Dan moet je haar wel goed inpakken anders wordt ze daar knettergek.