Help! Wat doe ik met een muis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:50

liliekska schreef:
Jeetje, je laat echt die muis maar voor wat ie is in die emmer? Als je op een boerderij loopt zijn er nou eenmaal muizen. Die ene meer of minder maakt echt niet uit. En je kan je haver nu ook wel weggooien nadat er 12 uur een muis in heeft gezeten. Ik ben echt niet het type van alles laten leven maar sla dat arme ding of in 1 keer goed dood of laat hem gewoon gaan, maar ga hem niet verdrinken of uitdrogen.

Zo is de ts het moet maar dood. Omdat dat ene muisje anders wel terug wil komen met een leger vol met muizen. Ze kan hem ook niet in 1 x doodslaan want dan ontsnapt ie.

finnens

Re: Help! Wat doe ik met een muis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:57

Hij hoeft toch niet perse dood? Waarom rij je niet gewoon een stuk en laat je hem vrij? Heb je ook geen last meer van die muis. Lijkt me heel simpel eigenlijk.

Oh en die haver nu nog voeren is inderdaad nogal onverstandig en vies. Zou in het vervolg iets van gaas over de emmers met haver doen, of gewoon een deksel er op doen en daar kleine gaatjes in prikken. Zo voorkom je dit 'probleem'.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 14:13

Claudxx schreef:
Via pb nog een hele discussie gehad haha, maar we hebben het perfecte plan bedacht!

Claudxx schreef:
ik vroeg gewoon om een oplossing, die ik uiteindelijk gelukkig ook gekregen heb.

Vertel?

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:12

Claudxx schreef:
Jindai schreef:
Je wilde geen rel topic, maar vraagt wel of het een goed idee is om een waterslang tussen de emmers te hangen? Juist ja. :+

Ook dat had ik gelezen hoor, maar als je dan zo bang bent (wat ik me nog best voor kan stellen) waarom zet je dan in godsnaam die emmers daar neer?? Want je had op je vingers kunnen natellen, dat daar een muis op af zou komen, aangezien je elders op het erf al last van ze had. :)*
Er zijn ook zat opties om de emmers van elkaar te krijgen, zonder dat jij er zelf direct aan hoeft te zitten met je handen, dus ook dat moet te doen zijn.
Het 'excuus' dat 1 muis geen verschil maakt, gaat wel degelijk op, aangezien je er nog véél meer hebt rondlopen die vrolijk hun familie uitbreiden. Met die aantallen, maakt 1 muis echt geen verschil. Er zitten er altijd meer dan dat je denkt. ;)
En ik snap best dat je van je muizenplaag af wilt, maar als een paar katten en muizenvallen geen resultaat hebben, is het misschien slim om eens naar andere opties te kijken. Zo maar een ideetje hoor, of is dat ook weer een onmogelijke opgave aangezien je er zo bang voor bent?

Als je het gelezen had, waarom gaf je dan nog een reactie waarvan je weet dat het overbodig is?

Ik heb ze op stal staan omdat ik daar mijn paarden voer .. lijkt me niet zo raar. En de tweede emmer zat er losjes bovenop, maar toch zat er maar een kier tussen van max 1 cm, dus had echt niet verwacht dat een muis zich daar tussendoor kon proppen. Maar inderdaad, weer wat geleerd ! :)

Opties om de emmers van elkaar af te krijgen, zonder dat ik het moet aanraken en zonder dat de muis er vandoor gaat zocht ik inderdaad naar. Ik ben nog steeds benieuwd naar je 'makkelijke' oplossing.

De rest heb ik net ook al wat over gezegd, zou fijn zijn als je dat ook even leest.

Nah, gezien je reacties is het zo overbodig nog niet. :)

Idd niet zo raar dat je het voer op stal hebt staan, maar wél raar dat je het dan niet afgesloten hebt neergezet, terwijl je zoveel last hebt van muizen. Voor de volgende keer: neem een plastic box met deksel, boor 'm vol met gaatjes en je bent er. Dan kan je haver drogen, maar de muizen er niet meer bij. ;)
En de makkelijke oplossing? Laat het iemand anders doen. Leek me niet zo heel moeilijk om te bedenken. :+

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:15

Nou, een klein diertje als een muis houdt de gemoederen hier op Bokt wel enorm bezig, zeg ;)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:48

Ik vind vooral de energie en de tijd die ts aan deze muis verspilt hilarisch. Dat je niet dol bent op muizen en wat ze kunnen aanrichten, allez. En dat de onbespoten, eigen verbouwde haver je wat waard is, vind ik ook niet vreemd... Maar dit is wel lichtelijk over the top.

Persoonlijk had ik deze muis direct uit de emmer gekieperd, als de haver je zo dierbaar is. De haver wordt er niet frisser van. En voortaan je haver muisproef opslaan terwijl je het laat drogen ;) Dan kun je rustig afwachten tot muis in de bek van kat of uil of in de val verdwijnt... Geen nodeloze toestanden, geen energie verspilling en geen 'hoe dood ik een muis' ellende.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:50

Dus ik neem aan dat die muis nu nog steeds in die emmer zit, en je paarden gisteravond geen haver hebben gehad.?
Maar die haver moest toch nog drogen.? Kan je dan toch niet aan de paarden geven, en nu al helemaal niet meer gevaar voor bacterieën en virussen is aanwezig.
Maar hoeveel voer jij dan maar, als je met 10kg een maand kan doen.?

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:04

Bang zijn voor muizen is aangeleerd gedrag. Ik kan me niet voorstellen dat ts ooit is aangevallen door een muis en terecht angst heeft. (Mamma is vast bang voor muizen)

Muisje weegt 40 gram vs mens weegt 60kg is 60.000 gram

Kan nooit een eerlijke strijd zijn.

Stokje in de emmer en muis is binnen 10 seconden uit de emmer en vrij en jij hebt het avontuur met het enge monster overleeftd

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:14

SindyKaya schreef:
Maar meiden! Snappen jullie het dan niet? Dit is toch vreselijk eng?
https://www.google.nl/search?q=muis&new ... OR7WVeM%3A

:+

Dit slaat natuurlijk ook weer helemaal nergens op. Een angst of fobie werkt niet zo makkelijk. Wat voor jou niet eng is, kan voor de ander wel heel eng zijn. Dus dit vind ik een beetje banketstaaf.

@Elin_ Ik snap dat het hier om het principe gaat, en een muisje laten verdrinken is walgelijk en ik snap niet dat dit door het hoofd van TS is gegaan... Maar als je goed gelezen hebt is dit niet het uiteindelijke idee.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:17

UhNee schreef:
SindyKaya schreef:
Maar meiden! Snappen jullie het dan niet? Dit is toch vreselijk eng?
https://www.google.nl/search?q=muis&new ... OR7WVeM%3A

:+

Dit slaat natuurlijk ook weer helemaal nergens op. Een angst of fobie werkt niet zo makkelijk. Wat voor jou niet eng is, kan voor de ander wel heel eng zijn. Dus dit vind ik een beetje banketstaaf.

@Elin_ Ik snap dat het hier om het principe gaat, en een muisje laten verdrinken is walgelijk en ik snap niet dat dit door het hoofd van TS is gegaan... Maar als je goed gelezen hebt is dit niet het uiteindelijke idee.

Nee klopt, omdat het haver dan moeilijk droogt. Dat is mijn punt precies.. het is niet 'o nee dat is sneu voor het beestje' nee ..
Citaat:
Bij verdrinken kost het weer moeite om de haver droog te krijgen, en ook daar gaat de haver wass naar muis stinken

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:24

Moderatoropmerking:
Nogal wat berichten heb ik verwijderd. Graag serieus op de vraagstelling van TS ingaan. als je niets met het onderwerp hebt of geen oplossing weet ontstip dan het topic. Een reltopic hier van maken is niet de bedoeling. Alleen berichten die serieus ingaan op de vraag van TS, die inhoudelijk onderbouwd zijn en niet op de persoon gericht + respectvol zijn, zonder een rellerig karakter mogen blijven staan. Dus graag hieraan denken alvorens jullie verder discussiëren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:35

Moderatoropmerking:
Wederom heb ik nogal wat berichten verwijderd. Graag serieus op de vraagstelling van TS ingaan. als je niets met het onderwerp hebt of geen oplossing weet ontstip dan het topic. Een reltopic hier van maken is niet de bedoeling. Alleen berichten die serieus ingaan op de vraag van TS, die inhoudelijk onderbouwd zijn en niet op de persoon gericht + respectvol zijn, zonder een rellerig karakter mogen blijven staan. Dus graag hieraan denken alvorens jullie verder discussiëren. De discussie of en op welke manier een muis doden wel of geen dierenmishandeling is, die mogen jullie elders in een ander topic dat daarvoor geopend kan worden voeren. Zoals ik al schreef zullen alleen nog reacties die direct op de vraag van TS slaan en die voldoen aan de regels en richtlijnen zoals hier beschreven, mogen blijven staan.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:45

Hier iemand met een boerderij. Met haver. En met muizen :o
Momenteel mag je zelf geen grotere hoeveelheden gif meer kopen. Wij hebben er nu iemand voor ingeschakeld. Die onderzoekt eerst hoeveel muizen er ongeveer zijn. Dan zet hij veilige doosjes voor mens en andere dieren. Vervolgens komt hij eens in de zoveel tijd weer de muizenbevolking onderzoeken, hoeveel zijn het er nog? Hij past zijn vangdoosjes daarop aan.

Het kost echt ontzettend weinig, zo'n onderhoudsabonnement. Bij ons werkt het veilig en schoon.
Geen muisjes meer in onze zelfgeteelde en gedorste haver en andere graansoorten. Geen gif wat overal rondslingert en gevaarlijk is.
Google anders eens op 'ongediertebeheersing' bij jou in de buurt.
Veel succes TS!

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 19:23

Het plan is gelukt! t was in 1x klaar met muis dus hij heeft zo goed als geen pijn gehad.

Bedankt voor alle tips die ik nog heb gekregen, neem ik zeker mee voor een volgende keer als er een levende muis opgesloten zit .. Maar ik hoop toch dat de vallen/katten/uilen me de volgende keren voor zijn, een dode muis opruimen is toch een stuk gemakkelijker.

Vond het van veel van jullie wel tegenvallen dat er zo slecht gelezen wordt en dat jullie snel conclusies trekken. Verzuipen en stikken waren inderdaad opties die ik heb gekregen, maar heb zelf ook aangegeven liever een diervriendelijke dood te zoeken en ben daarmee ook door gegaan tot ik die gevonden had. En de haver is nog goed *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:26

Nu ben ik nieuwschierig naar de oplossing :)
Ben zelf niet bang voor deze beestjes. Maar mijn oppaskids met pony wel!
Dus wie weet komt het ook voor andere bokkers van pas.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:35

Waarom zo mysterieus over de oplossing doen???
Muis is dood zoals je graag wilde en of de haver nog goed is tja daar denken wij dan verschillend over maar ook dat is geen probleem :P

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 19:39

Hoe gaat het met de muis?,
zoals je zelf al vertelde krijgen je paarden al geen krachtvoer meer sinds die muis er in zit dan gooi je toch die bak weg met haver?, die ene paar dagen geen haver maakt echt niks meer uit., en anders koop je zelf een nieuwe zak met haver.
En anders kom ik de muis wel voor je vangen en uitzetten :P

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:11

NaomiJouke schreef:
Hoe gaat het met de muis?,
zoals je zelf al vertelde krijgen je paarden al geen krachtvoer meer sinds die muis er in zit dan gooi je toch die bak weg met haver?, die ene paar dagen geen haver maakt echt niks meer uit., en anders koop je zelf een nieuwe zak met haver.
En anders kom ik de muis wel voor je vangen en uitzetten :P

Muis is (volgens mij) al dood. ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:32

Vraag mij af of het wel humaan gegaan is aangezien ze er zo geheimzinnig over doen.

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 20:38

Joaltijd schreef:

Als ik het me goed kan herinneren was jij een van de relschoppers die vond dat de oplossing zo makkelijk was?

Als die kids schrikken van een muis denk ik niet dat het ook maar in ze op komt om het te doden. En ik mag hopen dat er dan wel begeleiding in de buurt is die ze kunnen roepen ...

Verder wil ik het hier bij laten, de omslachtigheid is te lachwekkend, denk dat mn 'reputatie' al wel genoeg aangetast is ... :o

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:41

Nu ben ik ook benieuwd naar de oplossing!
Zoals Cowgirl al zei vraag ik me af of deze oplossing wel zo eerlijk was voor de muis gezien de geheimzinnigheid..

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 20:48

Jeetje, daar gaan de speculaties weer..
Eerst was ik een laffaard, toen een dierenbeul, en nu zeker een geest ofzo? :')

Ben benieuwd hoeveel mensen me nog gaan uitschelden om die ene muis, die echt op een omslachtige maar diervriendelijke manier om het leven is gebracht ..

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:50

En wat is dan de rede dat over die diervriendelijke manier hier zo geheimzinnig moet doen?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:51

Hoe dan? Zou zelf ook niet zo snel met zo'n schep durven. Bij mij komen de katten wel eens met half dode aan. Hoe dood je ze snel en pijnloos zonder klap op kop. Misschoen heb ik nog iets aan jouw verhaal? Mag ook per pb anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:54

Claudxx schreef:
Joaltijd schreef:

Als ik het me goed kan herinneren was jij een van de relschoppers die vond dat de oplossing zo makkelijk was?

Als die kids schrikken van een muis denk ik niet dat het ook maar in ze op komt om het te doden. En ik mag hopen dat er dan wel begeleiding in de buurt is die ze kunnen roepen ...

Verder wil ik het hier bij laten, de omslachtigheid is te lachwekkend, denk dat mn 'reputatie' al wel genoeg aangetast is ... :o

Als het zo overkwam was het niet de bedoeling.
Ik heb volgensmij gereageerd met

*Pakt een hand popcorn*
Nu even serieus. Natuurlijk zijn sommige mensen wat minder heldhaftig met muizen. Het is niet voor niets 'er bang voor zijn'. Misschien iemand die wat dapperder is qua muizen vragen. Dat is voor muislief ook het humaanst

Zoiets had ik geloof ik getypt. Totaal niet aanvallend bedoeld. Een serieus bericht met bovenaan een geintje.
Ik ben zelf bang voor spinnen, zijn nog kleiner dan muizen ;)

Ik ben oprecht nieuwschierig naar de oplossing. Natuurlijk is het niet tof als er bij de pony van mijn oppaskids een muisje ziet. Maar als ik de kids even naar buiten kan sturen en de muis kan vangen of net doden is de oplossing van jou wellicht van toepassing. En zo zullen wel meerdere bokkers denken ;)