buren wat klachten over de paarden, goede tips gezocht.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: buren wat klachten over de paarden, goede tips gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:02

Ga met elkaar om tafel zitten.
Samen komen jullie er vast wel uit.

Hoe het wettelijk gezien zit, durf ik niet te zeggen.
Dacht ergens gelezen te hebben dat er 15 meter tussen de erfgrens en paardenstal moet zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:47

Tenzij de buren tekenen. :)
hier komt de paardenstal binnen de 15m maar beide buren hebben goedkeuring gegeven. :)

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 19:40

Ze kan nog niet zeggen of het helpt, maar waardeert zeker dat ik er "iets"aan doe.
Zaterdag komt paard 3 weer terug, dus hoop ik snel weer stabieler als kudde.
Het is ook echt niet zo dat ze steeds en dagelijks miepen, het komt ook gewoon omdat de buur wat ouder wordt.
Dat het op een boerderij is en de ruimte, betekend niet dat ik zo maar mijn paarden achter in het land kan zetten en daar een schuilstal,paddock enz. kan gaan bouwen, dus ja ik zit echt vast aan deze locatie op het erf. ( voor de mensen die opperen ergens anders de paarden te zetten)

Ayasha, zouden een van je buren verhuizen, of onverhoopt er toch last van krijgen zullen deze naar alle waarschijnlijkheid ook wat kunnen gaan mopperen.

Iedereen bedankt voor de tips en meningen. we gaan het even zo aankijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:36

Dat kan. Maar dan staat het wel vergund dus zullen ze ook tegemoet moeten komen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:21

truus1970 schreef:
Paardepoep stinkt niet eens.

Zoe_97 schreef:
Jennifuur schreef:

Dat vinden paardenmensen vaak zelf, maar als ik al niet zelf de stal heb gemest en ik doe het weer, vind ik het niet erg, maar ook niet echt lekker ofzo :')

in hardje zomer ruik je onze mesthoop nieteens die al 3/4 jaar niet geleegd is. Als de weidest bemest zijn ruikt je het een uurtje en is het weer vervlogen. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat je een paar drolletjes zou ruiken hoor...

Wij ruiken hier de paarden wel degelijk. Vooral de paddock waar ze veel in staan en als toilet gebruiken. Met wind uit het zuiden/zuidwesten drijft vooral in de zomer de "paardenlucht" zo de tuin in. En dan wordt 2x per dag alles secuur uitgemest.

rubber matten op de stenen heb ik ook overwogen. Wij slapen ook 15/20 meter van de paddock. En je hoort ze echt heel goed als ze onrustig zijn! Ik wordt er ook regelmatig wakker van. Vooral met open raam.

Vicky_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:58

Hier ook "last" van de buren. Langst de ene kant heb ik de allerliefste buren die ik kan wensen, ze vinden het jammer als de paarden weg zijn en als ze er zijn krijgen ze elke dag een wortel of een appel van hen!

Langst de andere kant van de wei wonen de "klagers". Ze klagen over de drollen. je moest hun gezicht zien toen ik zei "he we gingen net de mesthoop openslepen op het stuk". Hun tuin paalt letterlijk aan mijn wei omdat ze de sloot dichtgegooid en dat is nu een verlenging van hun tuin. Dus ik laat ze maar lekker klagen, als ik ze zie ga ik snel de andere kant op.

Het zijn gewoon klagers, ze klagen over de vorige gebruikers van de wei en zullen klagen over de volgende, voor sommige mensen kan je gewoon niet goed doen. Ze willen allemaal een tuin met prachtig uitzicht op grazende paarden en wilgen maar de geur van de boer of mest vinden ze maar niets. Sorry maar dan moet je niet op het platteland tussen de boeren gaan wonen, neem een huis in een wijk.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 15:03

Ihaha tussen ruiken en stinken zit een wereld van verschil.

Ik snuif nog eens extra, ha lekker

Een ooit eens schone stal, ja dat stinkt