Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NatalieLot schreef:Doe jij zelf mesten of is dit de verantwoordelijkheid van de huurder?
tiwi1969 schreef:Voor eigen voer zou je kleine standaard voertonnen beschikbaar kunnen stellen die je voor de box van het paard zet, voerschep erin en zo kan jij ieder paard individueel voeren zonder dat je met bakjes en emmertjes loopt te sjouwen.
Citaat:Neuh, laat de mensen maar bakjes klaarzetten op de voerton voor hun stal, dat werkt een stuk prettiger/efficiënter.
Nimby schreef:Citaat:Neuh, laat de mensen maar bakjes klaarzetten op de voerton voor hun stal, dat werkt een stuk prettiger/efficiënter.
En het is niet jouw schuld/verantwoordelijkheid als je een te grote of te kleine schep zou hebben gegeven
Mijn ervaring in de Randstad is dat je bij stallen waar ze buiten mogen, vaak zelf moet mesten. Op de vorige stal waar ik stond (zomer 10-17 op het land, winter twee uur paddock) kon je dit wel bijkopen als je bv een dag, weekend of een week, niet kon. Maar was wel prijzig, iets van €5 voor één dag, 12 voor weekend, 30 voor een week en 100 voor een losse maand. Als je het hele jaar liet mesten, dan €75 per maand. Maar alleen als je het hele jaar nam.
Jouw prijs lijkt daarbij vergeleken superredelijk.
(Bodembedekking kwam er trouwens bij los bij, óók als je liet mesten. Mijn merrie at haar stro op en ik mengde dus altijd goed. Één maand heb ik vanwege omstandigheden mestservice gehad, toen is ze steeds keurig voorzien van nieuw stroWat me die maand een rekening van €90 aan bedekking opleverde, plus nog €100 voor het uitmesten
![]()
Ik zie hier mensen reageren die hiervoor bijna hun hele stalling hebben)
Nimby schreef:Wauw Amiigo (gefeliciteerd!) Bof voor jou!
Overigens ben jij voor de TS weer interessant onderzoeksmateriaal want in je profiel zie ik dat je echt een serieuze dressuur/wedstrijdruiter bent. Waarvan meestal wordt aangenomen dat ze op de alles-erop-en-eraan-luxe-binnen pensionstal staan
boeflover schreef:Ik heb mijn paard een tijdje gestald op een luxe doe het zelf stal, en ben nog steeds helemaal weg van hun werkwijze. Hun boden een 'kale stal' aan, dwz stal, gebruik van faciliteiten, buiten zetten en hooi of kuil naar keuze. biks, stro of vlas was eigen keuze en kon je aan hem doorgeven. biks kon je afnemen per kilo dus je bepaalde zelf hoeveel je paard kreeg, dit werd dan voor je gevoerd. Wilde je een ander merk kon je zelf bakjes klaar zetten en werd dit gevoerd.
Stro of vlas bestelde je wekelijks tegen kostprijs bij de stalhouder, dit werd dan voor je stal gelegd en je kon dus zelf uitmesten en opstrooien. Nooit meer gezeur met te veel/te weinig strooisel gebruik of wat dan ook, want dit bepaal je helemaal zelf.
De staleigenaar legde daarnaast in iedere stalgang een open pak hooi en kuil zodat je zelf tussendoor evt nog wat kon geven aan je paard als je dit wilde (bv tijdens het poetsen een plukje oid), maar daarnaast werd 4x per dag ruwvoer gegeven.
Bij hun betaalde je dus een kale huur (incl ruwvoer) van ik meen rond de 220,- de rest wat je gebruikte kwam er dus nog bij, dus je had zelf ook de hand erin hoe duur het ging worden. Biks was geloof ik iets van 0,80 per kilo en stro kostprijs.
En nog een tip, vraag een borg van een maand stalling vooruit.