(volgtopic) Het is zover! Een paradijsje binnen handbereik!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kanto

Re: (volgtopic) Het is zover! Een paradijsje binnen handbereik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:01

Gaat lekker!

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:11

Leuk! Gaaf om zo je eigen plekje te creëeren! Het zal uiteindelijk vast erg mooi worden. Succes met al het klussen! Hopelijk kun je er van de zomer lekker van genieten

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 14:30

Zo, lang niet gereageerd en veel gebeurd!

Nu iedereen ingelicht is kan ik hier ook open spreken, aangezien de persoon van wie ik de weide huur, hier ook volgt. :Y)

De aangrenzende weide kan ik sinds 1/01/16 officieel van "mij" noemen *\o/* Plan was om alles op het gemakje af te zetten en tegen zomer 2016 paarden uiteindelijk te verhuizen. Nu heeft m'n vader daar gisteren een stokje voor gestoken omdat hij het te dom vind om nu maandelijks nog huur te betalen voor de weide, terwijl ik hier thuis net hetzelfde heb + nog meer voordelen. Er is beslist om de paarden dit weekend al te verhuizen. := Eerlijk waar, ik heb hier een nacht over moeten slapen om alles te laten zinken, zo'n snelle beslissing. De wei is nu echt nog een bende. Gelukkig zie ik nu helder en snap ik de overhaaste beslissing maar al te goed. De maandelijkse €100 kan ik nu investeren in het eigen stekje hier. :j

Het plan is ook hier en daar veranderd en nu is het blijvend. :')

Wat we gisteren gedaan hebben:

Afbeelding
De doorgang gemaakt *\o/* Daar links (waar die berg afval-aarde ligt, komt de schuilstal)
Over die lengte is de prikkeldraad weg. Op alle andere zijdes gaan we de prikkeldraad tijdelijk laten staan (wegens tijdgebrek). Overal komt er stroomdraad in afstands-isolatoren, zodat de paarden niet aan de prikkeldraad kunnen. :)

De echte omheining gaan we binnen 2 à 3 maanden zetten. Het plan was om stuk per stuk af te zetten, maar het zal voordeliger uit komen om dit in 1 keer te doen. Hoe hoger het bedrag, hoe meer korting ze kunnen geven natuurlijk. :Y)

Ik ben benieuwd hoe het zal vlotten, maar ik zie het kleurrijk in! :D

Afbeelding

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:20

Heel erg leuk dat je de weide bij het huis hebt kunnen kopen! Ook heel erg leuk om nu je paarden al aan huis te kunnen hebben.

Persoonlijk zou ik liever een maandje extra die 100 euro betalen voor de andere wei en in die tijd het prikkeldraad vervangen dan mijn paarden in een prikkeldraadwei zetten. Maar als ik het zo lees staat het besluit al vast denk ik.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:30

Volgens mij zet ze afstandsisolatoren aan de palen zodat ze pas bij de prikkeldraad kunnen als ze dwars door de draden heen vliegen. In dat opzicht snap ik TS haar keus wel :j

*Kruipt weer onder meeleessteen*

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 15:31

Dat was ook mijn keuze NiFallor. Maar het is wel balen dat ik nu dagelijks 40km (enkel) moet rijden om mijn paarden te voeren en dat 2x/dag :=

Ze gaan ook niet in direct contact met de prikkeldraad staan, dat wil ik absoluut niet.. Enkel 1 zijde (de langste zijde) zal prikkeldraad zijn (welke dmv U-vormige houders in de palen zitten). en daar zitten afstandisolators op van 220mm lang. dubbele bedrading

Ik hoop tegen een maand een volledig nieuwe omheining te zetten, maar dan moet ik nog even rekenen hoeveel m het totaal zal zijn en wat dat gaat kosten :+

nontie: klopt ja :))

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:19

LOLLYYwood schreef:
Dat was ook mijn keuze NiFallor. Maar het is wel balen dat ik nu dagelijks 40km (enkel) moet rijden om mijn paarden te voeren en dat 2x/dag :=

Ze gaan ook niet in direct contact met de prikkeldraad staan, dat wil ik absoluut niet.. Enkel 1 zijde (de langste zijde) zal prikkeldraad zijn (welke dmv U-vormige houders in de palen zitten). en daar zitten afstandisolators op van 220mm lang. dubbele bedrading

Ik hoop tegen een maand een volledig nieuwe omheining te zetten, maar dan moet ik nog even rekenen hoeveel m het totaal zal zijn en wat dat gaat kosten :+

nontie: klopt ja :))

Ja, ik snap wel dat je ze liever bij huis hebt dan verder weg hoor.

Als je ze nou toch al naar huis haalt zou ik ook nog een binnenomheining neerzetten langs het schrikdraad. Gewoon prikpaaltjes en schrikdraad/koord/lint op twee meter afstand ofzo. Mochten ze dan een keer langs de omheinig rollen dan komen ze in ieder geval niet in het prikkeldraad.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 21:09

Beide paarden zijn veilig toegekomen en staan nu te genieten van een droge stal en hooi!
Foto's van de wei maak ik morgen. Het zijn gewone palen met zwart koord geworden :J

Morgen gaan ze ook de wei op :D

Afbeelding

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:11

Leuk dat de paarden aan huis staan! Met schrikdraad voor de prikkeldraad kan er in mijn ogen ook niet veel gebeuren. En als je er zoveel tijd en geld mee uit spaart kan ik goed begrijpen waarom je ze zo snel hebt verhuist ;-)

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:45

Heerlijk dat ze nu thuis staan laura

_Jannekesc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:58

Supervet!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 20:21

Even een korte update!

Paarden stellen het erg goed! De ene wei is al mooi kort gegeten en binnenkort mogen ze op het andere stuk. Ook is alles al afgezet met palen voor de mesthoop en mijn vriend zijn composthoop. Ergens volgende week komt de effectieve afsluiting daar, normaal gezien. :)

Helaas is er 1 stuk op de wei erg nat, het water wil gewoon niét in de bodem dringen, terwijl dit op andere stukken op de wei geen enkel probleem is. Geen idee wat ik daarmee ga aanvangen. :=

Plan voor de stal is voor de 10 000e keer veranderd. :') Maar deze keer is het écht blijvend. Het lijkt ons de goedkoopste en makkelijkse oplossing. :j
Het achterste raam van de hangaar gaat er uit en wordt een deur en binnenin komt de "schuilstal" van 4m op 5m. Hoe we het in de winter gaan doen weten we nog niet. Ik zou ze het liefste 24/7 buiten houden, maar dat zal afhangen van die natte plek op de wei en hoe die zich al dan niet zal vergroten. :=

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:34

Hahaha, ik denk dat half Nederland en België dat momenteel voorhebben, dat het water niet in de bodem wil dringen! :=

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:26

Ja hier ook, onze tuin staat bijna volledig onder water omdat het gewoon té veel geregend heeft, de grond zit vol.

Met zo'n weer kan je natuurlijk ook niet hard of veel werken hé?
Maar je lijkt me nog altijd planmatig en gestructureerd bezig, dus zo kan er weinig fout gaan, hoop ik ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:43

@LOLLYYwood: e r kán op dat punt een natuurlijke bron zitten of een keiharde ondoordringbare grondlaag (klei/stenen). Als je niet wilt dat ze het daar kapot lopen kun je er een stukje omheining maken met wat (prik)paaltjes en lint.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:33

miezelke schreef:
Hahaha, ik denk dat half Nederland en België dat momenteel voorhebben, dat het water niet in de bodem wil dringen! :=

Precies dit. :P Bij ons gaat het kelderluik ook niet open, weet zeker dat het water tot het randje staat. Lekker afgesloten houden die boel. :')

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 17:52

Nee precies, door werken gaat echt niet met zulke regen. := we deden het de eerste dagen wel, maar nu loop ik nog steeds met aanhoudende oorontsteking en verkoudheid :=
Binnen hebben we wel al erg veel veranderd en in tussentijd hebben we ook een dealer gevonden die stampenden op maat maakt!

Ook is er steenpuin gelost op de stukken waar het erg drassig werd door het op-en-af rijden van de camion bij de caravans en staat er een container te wachten om gevuld te worden met alles wat nog weg moet. Maar eerst, een droge dag! :')

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 18:22

Het is weer lang geleden dat er een update geplaatst is!

We zijn de afgelopen weken bezig geweest met de tuin, kippenren en 'houthok'. Hier heb ik (nog) geen foto's van
Ook zijn we bezig geweest met de stal en deze is zo goed als af! *\o/* Ik ben zo trots op het eindresultaat :D

Het enige wat nog moet gebeuren is van de opening (voorheen een raam) een deur maken en dan de paddock/piste aanleggen :j

Voor & na

Afbeelding

De hangaar is ook helemaal opgeruimd en alles heeft een plekje gekregen!

Afbeelding

Het heeft lang geduurd, maar geduld wordt éindelijk beloond :D

Jolijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:30

Ziet er goed uit! +:)+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:14

Netjes zeg!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:38

wat een mooi plekje voor je paardjes!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 20:45

Dat is een prima plekje hoor schitterend <3

froutjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:39

leuk!

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 16:54

En de werkelijke omheining is (bijna) een feit!!

De afgelopen weken, maar vooral 2 dagen enorm goed doorgewerkt op de wei! Alle bielzen, prikkeldraad en schapendraad zijn eindelijk weg *\o/*

"Doorgang" weide/stal is gemaakt :D (berg links is gisteren weggehaald :j )

Afbeelding

Paddock, ongeveer 16m op 10m (incl stal uiteraard)

Afbeelding

Afbeelding

Aan deze kant stonden er bielzen met aan de binnenkant (weide) 7 rijen prikkeldraad en aan de buitenkant (wandelpad) schapendraad.
De schapendraad was helemaal ingegroeid in de grond en verroest, gelukkig met kniklader er makkelijk uit gekregen, met de hand had dit absoluut niet gelukt :=

Afbeelding

Hier sta ik in de paddock en kijk ik uit op de piste :D Deze gaan we eerst gewoon frezen en zien wat het geeft om te rijden :j

Afbeelding

Paarden keken maar raar naar de omheining :+

Afbeelding

We gaan dit weekend verder met de weide te omheinen, de afgelopen dagen waren heel zwaar in de hete temperaturen zonder schaduw := Dan kunnen de paarden terug op de weide en spuiten we het gras op de piste :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:06

Wat gaaf!!
Hoe heb je dat kunnen doen met deze hitte +:)+