We kunnen een weide huren maar er is geen water

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:56

gohya schreef:
Idd. heel goed bedacht,maar lijkt me wel loeizwaar zo'n kruiwagen vol water.Zeker als je een eindje moet lopen.

Maar daarin is het toch niet anders dan die h2o bags? Behalve dat deze niet zullen schuren of uit je kruiwagen vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:00

Zo'n H2Go is maar 80 liter, dit is er 130. In die zakken zit je water ook "vast" terwijl het in die kruiwagen gezellig heen en weer kan klotsen. In ieder geval is het een bewegende materie als je ermee rondrijdt. Denk dat die 130 liter nog een mooie verrassing zijn als je op een hobbelige weide moet rondlopen met lang gras. Vind het een prachtig idee, daar niet van, maar niet overal haalbaar denk ik.

Tegenwoordig heb je ook drinkbakken met vlotters die je aan zo'n vat van 1000 liter kan bevestigen, zodat de drinkbak volloopt uit zichzelf. Enige wat jij moet doen is dat vat gevuld houden.

smurffie

Re: We kunnen een weide huren maar er is geen water

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:03

Als je hem vol doet ligt het vaster dan in die zak die heen en weer klotst, verder lag die zak altijd op de achterkant van de kruiwagen wat een grote hefboom gaf. Ik denk zelf dat dit makkelijker te rijden is. Maar dat is een kwestie van uitproberen denk ik.

svb16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:13

Hier drinken de paarden grondwater via zo'n pomp waarbij ze het water zelf met de neus op moeten pompen, die worden ook vaak bij koeien gebruikt. Werkt hier ideaal.

sophia69

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:50

valt wel mee goyha, niet zwaarder ieder geval dan met emmers sjouwen. Ik doe hem voor driekwart vol en dan is het goed te doen. ER zitten klotsschotten in de kruiwagen zodat je geen last hebt van de hoeveelheid die in één keer wordt verplaatst. En door de twee wielen is hij heel stabiel.Zou niet meer zonder kunnen, van de week was hij eff weg en kon ik weer met emmers lopen, toen wist ik pas weer het verschil pfff :)

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 01:14

Wij hebben ook geen water in ons land, maar hebben een watertank op wielen.
ik weet niet hoeveel liter er in gaat maar doen er een maand mee (2 paarden)
Bij ons zit er een 'slurf' aan en daar onder staat een waterbak, kraantje open en de bak loop vol :D

zoiets, alleen groter
https://www.google.nl/search?q=watertan ... B241%3B185

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:02

sophia69 schreef:
valt wel mee goyha, niet zwaarder ieder geval dan met emmers sjouwen. Ik doe hem voor driekwart vol en dan is het goed te doen. ER zitten klotsschotten in de kruiwagen zodat je geen last hebt van de hoeveelheid die in één keer wordt verplaatst. En door de twee wielen is hij heel stabiel.Zou niet meer zonder kunnen, van de week was hij eff weg en kon ik weer met emmers lopen, toen wist ik pas weer het verschil pfff :)

Met emmers sjouwen is idd. een heel stuk zwaarder ja. ;)