in de wintermaanden.voor een d pony en shet.
4 pakken vlas,4 keer 4.00=16 euro.
4 pakjes kuil,4 keer 6=24 euro.
en nog 1 zakbiks per 3 maand,8 euro.dus gemiddeld 2 euro per maand.
=42 euro.
ik heb ze aan huis.in de zomermaanden staan ze in de wei en gebruik dan 2 pakken vlas per maan= 8 euro en met biks 10 euro.
hypotheek reken ik niet,want zonder paarden,had ik hier ook gewoond.
soms heb je wel eens een uitgave van vervanging van stroomdraad of zo.maar dat gaat niet raar.
ik ben blij dat ik ze thuis heb,heb er niet veel werk van met mesten en voeren en half uur per dag.
ik geniet ervan,aals het mooi weer is en we zitten lekker buiten en zien de paarden tevreden grazen of rollen.het is ook ideaal,kan zelf bepalen wanneer ik ze buiten zet of in de wei laat.ik heb op een penionstal gestaan,was nog in de guldentijd.daar betaalde je in de wintermaande 275 gulden.en in de zomermaanden,als ze 24 uur per dag in de wei stonden 125 gulden per maand.de stalhouder liet de paarden in de lente zo laat mogelijk in de wei,zodat hij meer inkomsten had.dan was het pas juni voordat ze in de wei stonden.later ben ik verhuisd een paar stallen verder op.daar sprak ik met de stalhouder af.90 euro in de maand ook in de zomer.was in de zomer mischien wat duurder uit en in de winter goedkoper.maar het was voor mij een vast bedrag.en voor hem ook.als het in de zomer extreem nat was,en hij zette ze op stal.koste het mij niks meer.maar als ze in de herfst wat langer buiten konden blijven was het voor hem voordeliger.zo hadden wij geen scheve gezichten