Billy schreef:Sorry Ariatje... Kan het niet met je eens zijn. Er zijn gewoon risico's aan hengsten, zeer als je ze in de wei zet in de buurt van merries. het maakt mij niet uit of mijn stalhouder hengsten toelaat, maar mocht mijn merrie onbedoeld gedekt worden dan is het huis te klein. Dat accepteer ik onder geen beding. Ik wil niet dat mijn merrie de dupe wordt van een of andere hormoonbom.
Ehm, en merries zijn géén hormoonbommen zeker? Ik als hengsten ( en merrie houder) accepteer OOK niet als er weer eens een domme eigenaar met zijn hengstige merrie voor de stal van mijn dekhengsten gaat staan! En terwijl de merrie wijdbeens heel de boel onder pist zegt: Kijk, ze vind em leuk! Dat na 10 minuten diezelfde hengst van ellende in de spijlen omhoogklimt vervolgens een knal voor zijn kop krijgt en er bij de staleigenaar wordt geklaagd dat die hengst zo gevaarlijk is....
Het is altijd de hengstenhouder die fout zit, nooit de merrie eigenaar!!
Dus Billy ik wil niet dat mijn hengsten de dupe worden van een of andere ( merrie ) hormoonbom! Steriliseren die hap! Toch?