belachelijke regels op stal of juist niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:03

@ruitje er is bij mij inderdaad een manege in de buurt waar je geen les mag nemen van iemand van buitenaf.
Dat kan ik best begrijpen hoor... Maar ik ga daar dus om o.a. die reden niet staan. Ik heb een Ijslander en wil niet alleen maar dressuurles die je aan paarden met 3 gangen geeft :)

Een pensionstal echter, dat vind ik wat lastiger te begrijpen waarom die die regel stellen. Helemaal als ze de eigenaren zelf 1 iemand laten komen en alleen diegene dan les mag geven aan iedereen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:16

Rocamor schreef:
Amaris schreef:
De laatste stal waar ik zelf stond met eigen paard die liet het wel of niet erbij rijden aan de stalgenoten over.

Er hing een groot white-board in de kantine en daar kon je aangeven wanneer/hoe laat je les had (van wie kon hun geen drol schelen, als je er zelf maar lol/kennis van had) en dan was het aan de stalgenoten of ze zin hadden daarbij in te rijden of een uurtje te wachten.

Dat ging in overleg altijd goed. En je kunt toch communiceren. Zo riep ik altijd even als we gingen galopperen (paardje was nog wat onbestuurbaar) en dan ging degene die voor zichzelf aan het rijden was even in het midden zodat de lesklant even de hoefslag voor zich alleen had.

Com-mu-ni-ce-ren is volgens mij bij heel veel stallen heel moeilijk.

Maar TS, even terug on topic: wat ga je nu doen? Ga je een andere stal zoeken?

Als mijn stalhouder les staat te geven vraag ik altijd of ik erbij mag. Eigenlijk nooit een probleem. Daarnaast vraag ik ook of ik rekening moet houden met stuurloze paarden / ruiters. Zo kunnen we allemaal lekker ons rondje rijden.

Er kwam (of komt?) ook wel eens instructie van buitenaf. Ook dan vraag ik bij de meeste lessers of ik erbij in mag en houd ook rekening met de lesser.

Inderdaad, communicatie. erg belangrijk.

Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen: dit was een stal waar geen manegelessen waren. Alleen in de winter eens een clubles per week ofzo in de avond.

Dat maakt alle verschil. Want als je tot zaterdagmiddag manegelessen hebt, en daarna wilt iemand nog lessen dus is de bak WEER "bezet"... tja...

Om die reden wil ik dus ook nooit meer ergens staan waar ook manegelessen gegeven worden.

LLennox

Re: belachelijke regels op stal of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:31

Ik sta met mijn paarden op een kleine manege, waar 5/6 dagen in de week les wordt gegeven. Ik heb mijn eigen instructie en dat werkt hier prima. Communiceren is inderdaad het sleutelwoord.
Ik geef altijd aan wanneer ik mijn les zou willen inplannen. Als er op dat tijdstip ook andere huurders of pensionklanten gebruik van de bak willen maken, so be it. Een normale bak is prima met meerdere ruiters te delen. Ik doe veel grondwerk met mijn paarden, zelfs dat gaat goed in combinatie met mensen die op hun paard zitten in de bak.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:07

op mijn stalling geen rare regeltjes..
Enkel is het gesloten maandag dus moet je zelf paarden buitenzetten (binnenzetten doen ze wel), en dan mogen ze niet in e grote wei. Had ik dus wel gedaan (wist het niet) en er stonden belijkbaar mensen te kijken om haar te stelen.
Gouden regel dus..

Heleenxpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:20

lijkt me echt vreselijk als een paard maar zo weinig naar buiten kan! mijn verzorgpony's staan op een boerderij waar ze heel de dag buiten staan (alleen in de winter 's nachts op stal). ik mag er veel meedoen en mag altijd komen als ik wil. helaas is de bak wel heel slecht dus kan ik niet zo goed rijden maar grondwerk gaat prima!
als ik jou was zou ik een andere stal kiezen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 13:32

Hier geen rare regeltjes.

Je ruimt netjes je eigen zooi op.
Laat alles achter zoals dat je het hebt aagetroffen.

Ja, er zijn klanten die het niet doen. En die mag je dan aanspreken.

Hier in de buurt ook een stal/manege, waar 30 euro extra in de maand wordt gevraagd voor het naar buiten zetten, of in de molen. In de zomer staan ze dan hooguit 3 uur buiten, en in de winter enkel 40 minuten molen.

De stalling voor een groot paard zit al bijna op 300.
Komt daar ook nog eens 30 euro over heen, en heb je nog geeneens les.

Daarbij heb je wel een binnenbak, die je niet kan gebruiken wanneer er lessen zijn.
Dus in principe kun je daar alleen in rijden, in de ochtend.
Een buitenbak.
Een longeer cirkel.
En uitrijmogelijkheden.

Echter zit er een rijvereniging naast. Waarbij je 80 euro per jaar betaald, om daar gebruik van te mogen maken.

Daar zijn niet echt rare regeltjes.

Ook instructeurs zijn wel toegestaan.

x_annelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:05

ik zou eens gaan informeren bij andere pensionstallen.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:26

Regels zijn regels, maar dit lijkt nergens naar. Sowieso, waarom regels als je toch uitzonderingen maakt op bepaalde mensen. Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een nieuw plekje, lijkt me niet fijn voelen om daar nog te staan..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:18

wat een vreemde regels zeg!

bij ons zijn alle regels normaal, of door ons zelf ingesteld, gelukkig...

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:02

Sommige regels zullen we denk ik nooit snappen.. Uitzonderingen maken voor bepaalde mensen dat vind ik ook niet toepasselijk het mag wel of niet!

Hoe zouden jullie dat aangeven aan je pensioneigenaar(en), dat je een andere plek gaat zoeken voor je paardje (omdat het je niet bevalt)?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:14

Dat je een plek hebt gevonden dat meer bij jou en je paard past. Dan leg je het neer bij jezelf en niet bij de pension eigenaar als je er met een goed gevoel weg wilt.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 05:26

Vind een stal die maar 1 uurtje naar buiten aan aanbiedt een no go! Veel stallen bieden in de Max 4 uurtjes buiten aan dat vind ik al no go! Onwaardig/tegennatuurlijk om paarden zoveel op stal op te hokken!! Een paard is een bewegingsdier! Voor mij zouden dit soort stallen meteen afvallen daar gaat je paard niet gelukkiger van worden! Regels op een stalling zijn prima..uiteraard moeten die gelden voor iedereen!

janiekhm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 07:29

Ik vind dit echt slecht! Wij hebben ook een paar pensionklanten en dit zijn bijv. Onze regels
-bak een uur reserveren als er iemand van buitenaf komt
-freestyle bijv. In de kleine buitenbak
-even melden als je gebruik maakt van hindernissen
-paard gaat elke dag sws 3/4 uur op de wei (meer kan tegen betaling)
- iedere klant is gelijk

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 07:14

janiekhm schreef:
Ik vind dit echt slecht! Wij hebben ook een paar pensionklanten en dit zijn bijv. Onze regels
- iedere klant is gelijk

Ik ben wel benieuwd waarom je dan extra moet betalen als je je paard langer buiten wilt dan die 3-4 uur? :o

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 07:39

Karin_deB schreef:
janiekhm schreef:
- iedere klant is gelijk

Ik ben wel benieuwd waarom je dan extra moet betalen als je je paard langer buiten wilt dan die 3-4 uur? :o

Die vat ik inderdaad ook niet..naar buiten is naar buiten toch..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 07:40

Dat vraag ik me ook af. Aantal handelingen blijft gelijk toch.

Op mijn oude stal moest je ineens €4,50 betalen per half uur voor les van buitenaf.
De druppel voor mij om te vertrekken want ik vond het erg krom. Sta nu ergens zonder binnenbak en pak bij slecht weer wel eens de trailer, rijd ik een uur in die zelfde binnenbak als buitenstaander zonder les en betaal ik €5 per uur...