Toegang weigeren tot stalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:25

Caily schreef:
Als jullie dit zijn overeen gekomen toen jij je paard bracht kan ze je weigeren. Zoals je schrijft was je gewoon op de hoogte dus als je het er niet mee eens bent dan heb je enorm veel tijd gehad om te vertrekken.

Dat dus.

Logisch dat de eigenaar dat doet, want je respecteert haar regels niet op haar privé terrein.

Als ik haar was geweest had ik je er allang eruit gegooid.

En als jij vind dat je elke dag bij je paard moet kunnen komen dan had je er niet moeten komen te staan en ermee in te gaan stemmen dat ze haar sluitingsdag op de maandagen heeft.

Dus het was je eigen schuld.

Op zoek gaan naar een andere stal dus.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 13:59

Jacquel schreef:
Ik vind deze situatie toch wel sterk neigen naar wanprestatie van de stalhouder. Er bestaat zoiets als gewoonterecht. Als je een bepaalde situatie gewend bent en er is nergens iets opgeschreven over uitzonderingen, zoals vakantie, dan mag je er van uitgaan dat de bestaande situatie blijvend is. Als de stalhouder dan een tijd dicht wil en/of anderen voor de paarden wil laten zorgen, dan is het niet voldoende om daar een simpele mededeling van te doen. Dat moet ruim van tevoren besproken worden met de eigenaren. Hun de toegang tot het terrein ontzeggen vind ik dan een wanprestatie. Het is dan wel andermans terrein, maar ze ontzeggen jou de toegang tot jouw paard.

Gewoonterecht? Als ik altijd door rood rijd, kan ik me dan beroepen op gewoonterecht?
Ik moet u bekeuren mw. Nee agent, dat kan niet, ik beroep me op gewoonterecht, ik rij altijd door rood...

djinnie

Re: Toegang weigeren tot stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 19:33

@Billy; ik denk dat je het voorbeeld anders moet zien. Het zou namelijk wat zijn als je bij het stoplicht altijd netjes stopte bij rood en door reed bij groen en vervolgens krijg je een bekeuring, want dat is omgewisseld. Je moet stoppen bij groen en rijden bij rood. Dan sta je ook te steigeren...

Met andere woorden, als er nooit iets is gemeld over vakanties, vakantie oppas en dan het tijdelijke sluiten van de stal, kun je de mensen die een stal bij je huren niet ineens voor een voldongen feit stellen dat hun paard onbereikbaar is voor een periode. Dat zou wat zijn zeg. "Ja, U huurt een huis van ons, maar wij zijn tijdelijk op vakantie enne, er komt een vreemd iemand onderhoud plegen. U kunt uw huis dan niet in". :+

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:05

Persoonlijk vindt ik het heel belangrijk dat ik elke dag van het jaar bij mijn paard kan als ik wil
En als dingen als dikke benen niet gemeld worden vindt ik dat een kwalijke zaak
En een stal die 2 weken sluit omdat de eigenaars op vakantie gaan en er vreemde mensen voor de paarden komen zorgen is helemaal een NO GO
Laatst bijgewerkt door Zinzi_jewel op 13-08-16 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:15

Ik heb nooit gesnapt dat mensen op een stal gaan staan waar op sluitingsdag niemand een poot binnen mag zetten. Wie weet wat gebeurt er achter het hek. Noem me maar paranoïde maar ik wil op elk moment van de dag bij mijn paard kunnen. Gauw een andere stal zoeken zeg ik!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:19

Zou echt nooit op zo'n stalling met zulke idiote regeltjes gaan staan... Daar heb je zelf voor gekozen destijds. Laat staan als je paard niet goed verzorgd wordt of bepaalde zaken aan je paard zijn gezondheid worden niet gezien. Dan zou ik heel gauw wat anders gaan zoeken... Ik doe gelukkig alles zelf en kan op elk moment van de dag of nacht naar mijn paarden. Wil niets anders meer... al die stomme regeltjes op stallingen. Je paard hoort bij jouw verantwoording en die hoor je dagelijks te kunnen verzorgen en zien. Punt.

Ga met haar praten en schiet het niet op, zoek naar een ander en fijner plekkie... Sterkte!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 20:39

Topic uit 2014.. Zou het nog actueel zijn?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:01

Sammie schreef:
Topic uit 2014.. Zou het nog actueel zijn?

Hahaha!!! Zie het nu ook.... oud nieuws dus

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:10

Als iedereen nu even normal leest, dan zie je dat er een neiuwe situatie is, waarover een vraag word gesteld op 30 juli 2016

topic is dus nieuw leven ingeblazen

Ik zou het niet pikken als ik 2 weken niet bij mn eigen paard mag komen, zonder dat daar ruim vtv afspraken over zijn gemaakt. Uberhaupt is die periode echt belachtelijk
Of je er wat aan kan doen, juridisch, geen idee
Je kan wel je paard inladen en wat anders zoeken, desnoods tijdelijk, als je maar elke dag gewoon naar je paard kan

Daisy_Izzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:34

Als jij je paard elke dag wilt bezoeken ga dan naar een andere stal, je wist namelijk al wat de voorwaarden zijn op je huidige stal! Of leg je er bij neer dat ze op maandag gesloten is, is btw een rustdag voor je paard en voor jou!