Paard willen verhuizen, maar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blyth

Re: Paard willen verhuizen, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 22:48

Ja ik sta nu nog op vol pension, ik wil ook als het kan wil ik ook wel op zelf zorg basis gaan staan.

Klusjes van hun overnemen heeft denk ik ook niet heel veel nut heeft, ik denk dat dit meer als vrijwillig zal worden gezien dan om schulden af te lossen, aangezien er ook zat meisje rond lopen die het gratis willen doen (het is namelijk ook een manege).
Maar goed vragen kan natuurlijk altijd :)

En dat is zeker, het zijn echt hele leuke mensen, waar je ook goed mee kan lachen en een leuke babbel mee kan maken! Maar er zijn ook wel meer dingen waardoor ik zou willen verhuizen en dan vind ik een gouden stalbaas denk ik toch net iets minder belangrijk :o

Ik geef ook wel toe dat ik niet tot midden in de nacht zit te werken, maar meestal ben ik pas rond half 8/ 8u klaar met alles, dan is het vaak gewoon nog te laat om nog te werken en in de weekenden heb ik vaak 1/2 dagen vrij voor de rest moet ik vaak nog wat doen aan school of help ik wat mee aan het huishouden, en deze 1/2 vrije dagen zijn ook gewoon belangrijk voor me, want het zijn de enige dagen dat ik bij mijn paard en vriend kan zijn (zelfs zo erg dat mijn vriend vaak verplicht mee moet omdat ik het anders niet gepland krijg :') )

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:51

Doet de stalhouder wel aan half pension?

Hoeft namelijk niet altijd goedkoper te zijn voor hem als jij het zelf gaat doen...

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 23:00

Volgens mij kan je alleen zelf zorg doen, of volpension, maar zelf zorg is voor dit moment niet te doen denk ik, of ik moet een hele goede leaser vinden die echt elke dag wil komen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:50

Is het anders niet mogelijk om een deeltijd opleiding te volgen? Dan ben je toch bezig voor een diploma en je werkt dus verdient geld...

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:30

Een BBL opleiding.. 1 dag school 3 of 4 dagen werken.. Moet er natuurlijk wel een tussen zitten die je aanspreekt en waar je echt wat mee wil doen

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:32

blyth schreef:
het is geen vet pot iig, maar ik zou er iig wel een of misschien zelfs wel 2 maanden mee kunnen betalen :)

En weg gaan zonder te betalen vind ik ook niet netjes en ga ik ook zeker niet doen, meerdere mensen hebben dit al wel voor gesteld om te doen, maar ik ben er sws te braaf voor en ik zou het ook niet over mijn hart krijgen aangezien ze toch wel 3 jaar goed voor mijn paardje hebben gezorgd!

Hoe duur is je stalling per maand eigenlijk? 200/250 euro? Als je 1, misschien 2 maanden kunt afbetalen is je dierenarts potje sowieso heeeeeel erg klein en je tattoopotje stelt dan ook niet veel voor?

Ik lees verder dat je op vrijdag ook vrij bent. Waarom ga je dan niet in het weekend werken? Je hebt schijnbaar 3! vrije dagen. Dan kun je zelfs bij je ouders in de woonplaats iets zoeken voor 2 of 3 dagen en kun je ook 3 dagen naar je paard toe na of voor het werk.

blyth schreef:
Heel erg bedankt! Ik ben ook wel zeker blij met mijn stalbaas het zijn ook hele leuke mensen niks van te zeggen!

En ik denk toch dat ik met wat dikkere dekens duurder uit ben dan met een keer scheren (teminste ik hoop dat ik het dit jaar afgelost heb) als ik kijk dat je voor een beetje een goede deken best wat kwijt ben en voor een goede scheerbeurt misschien 45 :)
Wat ik ook aangaf zweten heeft ze ook altijd heel erg gedaan ook toen ik haar meer kon rijden, misschien wel iets minder, maar nog gewoon veel te veel...

Morgen ga ik als het goed is toch naar huis, dan zal ik meteen even mijn kleding en schoenen kast even open trekken!

Als je haar scheert heeft ze toch ook een zwaardere deken nodig om warm te blijven?

Ik vind je stalhouder erg schappelijk en ik lees wel dat je van alles wil gaan doen om af te lossen maar ik mis de "power" in je berichten en lees ook veel excuses. Dan maar minder tijd voor je vriend, schulden moeten afgelost worden.
Laatst bijgewerkt door Kaitlyn op 26-11-14 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:39

Helemaal mee eens Kaithlyn.
TS hoe denk je dat de gros van studenten het doen (zonder of met paard)? Ik moet gewoon 4 a 5 dagen naar school, werk 10. - 20 uur per week, heb een paard en woon op mezelf. Ik wil een paard, dat betekent dat ik hem ook zelf moet onderhouden en zal moeten werken. Tsja daardoor ben ik wel eens moe, of kan ik een keer niet met vrienden afspreken met vrienden, jammer dan.

Bijna heel studerend Nederland heeft wel een bijbaan, anders is het bijna niet te betalen allemaal, moet jij ook prima kunnen lijkt me.

Even je schouders er onder zetten hoor.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:17

xSogno schreef:
Helemaal mee eens Kaithlyn.
TS hoe denk je dat de gros van studenten het doen (zonder of met paard)? Ik moet gewoon 4 a 5 dagen naar school, werk 10. - 20 uur per week, heb een paard en woon op mezelf. Ik wil een paard, dat betekent dat ik hem ook zelf moet onderhouden en zal moeten werken. Tsja daardoor ben ik wel eens moe, of kan ik een keer niet met vrienden afspreken met vrienden, jammer dan.

Bijna heel studerend Nederland heeft wel een bijbaan, anders is het bijna niet te betalen allemaal, moet jij ook prima kunnen lijkt me.

Even je schouders er onder zetten hoor.

:j :j mee eens.

Ik was 15, werkte ernaast gewoon op vrijdagavond en zaterdagen, overige huiswerk deed ik eromheen en ging prima, heb mijn diploma's gewoon. En wat sogno zegt, ja ik was wel eens moe, nee ik ging niet stappen en ja was druk, maar ik redde het allemaal wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:18

blyth schreef:
200!? Sow.. Dan werd ik toch behoorlijk onderbetaald.. Ik moest 4/5u lopen elke donderdag en met geluk had ik net 60 euro in de maand! :o

Er zit wel een verschil tussen een krantenwijk die je 1x in de week doet, of een ochtendwijk die je 6 dagen in de week doet he ;) Folders en huis-aan-huis kranten betalen inderdaad minder goed dan een ochtend/middag krant...

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 11:45

Sws die hele deken/scheer discussie ga ik nu niet meer op in, ze heeft nu een dikke en een minder dikke deken en het scheren heb ik gedaan voor dat ik er uberhaupt van wist.

En waarom ik nu ook geen baan neem is omdat mijn lichaam het niet aan kan, ik zit midden in een herstel en ik merk al aan mijn lichaam dat school eigenlijk al te veel is laat staan een baan er nu bij.
Ik zeg al ook niet voor niets dat ik kiezen tussen een baan en school en het is ook niet voor niets dat ik een parttime baan wil en geen full time!
Dat je de power mist kan, maar ik moet zelf ook naar mijn lichaam luisteren, ik kan nu wel een baan erbij gaan nemen, maar dan weet ik gewoon dat ik straks weer van voor af aan kan gaan beginnen en dan zit een baan er helemaal niet meer in.

Ik heb nu idd ook maar 4 dagen in de week school, maar er zijn ook zat dagen dat ik gewoon 5 dagen naar school moet.

En die hele potjes discussie ga ik ook verder niet meer op in, ik had ze gewoon al gespaard voor dat ik alles wist, het zijn idd geen vetpotten, maar goed alle beetjes helpen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:47

Je beseft alleen wel dat je met een part time baan 50% minder vaak of nog minder verdient als dat je meer uren werkt? Dus als je parttime 12 uur werkt, je minder krijgt als 32 uur? Met 32 uur heb je 2 dagen in het weekend om uit te rusten naast het bij je paard zijn ?

Dat is dus 4 a 5 dagen werken, je hebt ook minder fysiek zwaar werk, probeer telefoniste, dat is minder fysiek zwaar werk dus je lichaam hoeft zich dan minder in te spannen en worden vaak vacature's aangeboden voor inbound en outbound telefoniste en telefonisch verkoop ?

Heb je intussen al met de staleigenaar gesproken wat je al kan betalen en een regeling?

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 11:59

Dat besef ik wel heel goed ja, maar daar zit ook wel een rede achter, want bij wat zwaarder werk schiet ik meteen in de stress waarbij ik meteen weer ziek en depressief word, ik ben hier ook van alle kanten mee bezig om het op te lossen.
Maar net zoiets als telefooniste is wel een hele goede! Dat zou ik idd dan weer wel full time kunnen doen! :)

Nee dat heb ik nog niet gedaan, maar ik ga vanavond sws weer naar huis aangezien ik deze week toch niet meer naar school kan door mijn griep, dan kunnen we ook wel meteen even langs stal.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:02

Plus bij telefoniste of verkoop iets telefonisch heb je vaak een bonus als je zoveel percentage haalt :) ook erg handig in jouw geval !

Vraag gewoon eens aan de staleigenaar, met je ouders of 1 ervan zodat je getuige hebt, wat er precies openstaat tot en met nu, dan weet je exact zelf ook hoe het zit en of het gewijzigd is in tussentijd.

Vraag of je wat kan regelen, nu een deel betalen en erna maandelijks aflossen of dergelijke en dat je een baan bijvoorbeeld neemt om deze schuld in te lossen.

Zou wel proberen "goed gedrag" aan hem te laten zien door oplossingen te bespreken en wat hij als idee heeft omdat je het niet in 1 keer kan inlossen, zodat je niet alsnog een deurwaarde aan je deur hebt...

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:07

Voorop gesteld: je mag echt in je handen knijpen met zo'n meedenkende stalhouder!!

Ik vind je verhaal een klein beetje tweeledig tussen de regels door. Je geeft aan dat pas enkele dagen van deze situatie af weet MAAR je geeft ook aan dat er in het begin een aantal keer niet betaald is en de stalhouder tussentijds heeft aangegeven dat geld geen probleem was.

Lieve TS, volgens mij heb je 2 opties: Paard de verkoop in, voordat je nog meer schulden gaat maken of Paard voor een jaar verleasen op de huidige stal tegen het stalgeld en dan zelf je uiterste best gaan doen om samen met je ouders die rekeningen weg te betalen.

Wat als je paardje ziek wordt, ga je je dan in de schulden steken bij de volgende partij ( dierenarts)? Of als de wasmachine bij je ouders kapot gaat, neem aan dat die dan vervangen wordt.....en het stalgeld opnieuw achterblijft...

Ik wens je alle wijsheid toe, maar denk dat je op dit moment bij jezelf te raden moet gaan of jij je paard ( financieel) op dit moment alles kan bieden wat hij nodig heeft?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:12

Ineke2 schreef:
colunder schreef:
Ik kon de pony van mijn dochter ook niet meer betalen, zij heeft nu een ochtend krantenwijk.
Ze verdient met een uurtje werk per dag rond de 200 euro.
Misschien is dat een optie.

Dat is wel erg veel, nog nooit gehoord dat loon voor zo weinig werk. Dan zou iedereen een krantenwijk doen.

het gaat wel over een ochtend wijk hoor,smorgens om half 6 op.
betaald beter dan een middag wijk.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:14

Hopla, geef jezelf een schop onder je kont, zoek een bijbaan, los je schuld af en ga verder met je leven.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:15

Kort samengevat is er te weinig geld om de schuld af te betalen, te weinig tijd voor het paard, een niet volledig gezond lichaam... Is het echt niet verstandiger om je paard te verkopen?

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 12:20

Oh dat ik helemaal super! Erg bedankt voor de tip! :D

Ik weet overigens ook niet of mijn moeder al een afspraak heeft gemaakt maandag, dan ga ik vanavond allemaal horen, want ik had haar alleen via de app gesproken, maar dat is toch anders als gewoon face to face.
Mocht ze dat nog niet hebben kunnen we altijd even langs gaan vanavond of even een afspraak maken om alles goed te bespreken aangezien ze het wel vaak druk heeft met de les klantjes.

Dat klopt overigens er is in het begin ook wat schulden geweest door de facatures, maar ik heb altijd gedacht dat deze betaald zouden zijn omdat mijn in de tijd zou bij springen, wat uiteindelijk dus niet het geval is geweest, dus daar heb ik idd ook nooit van geweten omdat ik altijd gedacht had dat het opgelost was, maar me nooit is verteld dat het niet gebeurd is.

Ik ga haar binnenkort ook verlease, ik ga straks als ik terug ben van de ortho ook een hoop advertenties plaatsen.

Als ze ziek word? Mijn moeder gaat binnenkort ook solliciteren voor een vaste baan en als ze een vast inkomen heeft kan ze dan misschien ook een deel splitsen en anders denk ik ook wel dat mijn vader wel bij springen als het echt nodig is.

Maar heel erg bedankt! :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:28

blyth schreef:
Mijn moeder gaat binnenkort ook solliciteren voor een vaste baan en als ze een vast inkomen heeft kan ze dan misschien ook een deel splitsen en anders denk ik ook wel dat mijn vader wel bij springen als het echt nodig is.

Nergens om, maar er zit momenteel een héle grote groep mensen werkloos thuis omdat ze geen werk kunnen vinden. Ik hoop dus voor je dat het inderdaad zo makkelijk gaat, maar ik zou er niet te hard op rekenen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:31

Klopt wat Kirsha zegt, straks nog meer omdat ING ook 2 miljoen banen ging schrappen... dan zijn er nog meer.

Zelf ben ik flexibel in welke baan momenteel, zit ook al sinds juli thuis en ervoor van januari tot juni. Nu ga ik in december of januari aan de slag weer en zit ik in een uitkering na heel veel gedoe om die te krijgen... En daar kan je ook niet luxe van leven ;).

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 12:33

We gaan nu gewoon van het beste uit en nemen sws alles aan wat we maar aan kunnen nemen.
zal vanavond ook wel een goed gesprek hebben thuis, wat als het allemaal niet zo gaat lopen als we nu hopen? En misschien dan alsnog voor eventueel verkoop.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:34

Inderdaad is callcenter werk niks voor je? Kan ook op vrijdagavond en een gedeelte van de zaterdag maar is zittend werk. :j
Misschien is dit wel te combineren met je opleiding? Het verdient vaak ook nog goed, helemaal op jouw leeftijd. :)

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 12:36

Callcenter ga ik zeker voor kijken, dat klinkt ook erg goed moet ik zeggen, zeker omdat ik dat wel fulltime zou kunnen doen :D

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:44

Ik heb niet het hele toppic gelezen. Ik zou in ieder geval niet gaan verhuizen met je paard voordat de schulden bij deze stal zijn afbetaald. Anders zit je met dubbele kosten. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook al bedacht had. ;) Succes ermee!

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 12:46

Ja dat heb ik al bedacht, dat wil ik zelf ook niet dat vind ik gewoon weg ook niet netjes :o
Bedankt!