vraag: wat zou een goede stalprijs zijn?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Airnt

Re: vraag: wat zou een goede stalprijs zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 01:02

zodra je de Duitsche grens overschreidt... gaat er €50 af... minstens.

waar ik in delfgauw €400 voor neertelde betaal ik hier in Niedersachsen 220.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 01:09

verschilt in Duitsland ook per regio. Zijn ook dure stallen. Vooral de professionele stallen kunnen flink aan de prijs zijn.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 01:09

niedersachsen is wel wat anders dan nrw....

superpony, pas sinds zondag is het openbaar bekend dus wie weet komt er iemand van buitenaf die het wil overnemen.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 01:28

Noord-oost Brabant :
Dagelijks weidegang, gedraineerde grote buitenbak, stapmolen, longeer cirkel, wasplaats binnen, kantine, boxen 3,5 bij 3,5 in een half open schuur, waardoor veel frisse lucht (geen wind), zelf mesten, worden buiten gezet, zelf binnen halen en zelf mesten, 10 min stappen van het bos : 185 euro.
Keurig onderhouden, schoon, netjes en van allerlei ruiters door elkaar. (dus niet chique)
Maar geen binnenbak. Daar zou ik nog iets meer voor vragen.....

Ik denk, vanwege de 2 rij bakken : 240 / 250, alleen gaat er voor mij wel iets af vanwege het naar buiten gaan, ik zou zeggen 225 euro.

Ik wil alleen mee geven dat je eigenlijk wel een (start)prijs in je hoofd moet hebben, maar dat je vooral afhankelijk bent van het aanbod van klanten in je regio. Hoeveel vraag is er naar zo'n stalling ?
Dat is nog veel belangrijker...
Liever 6 klanten waar je 30 euro aan overhoudt en die bij je blijven
dan 2 klanten waar je 50 euro aan overhoudt.
Die 6 gaan waarschijnlijk niet allemaal tegelijk (weg) verhuizen, maar 2 kunnen zo weer weg zijn.
En dan moet je de locatie financieel ook kunnen "dragen".

Kijk vooral naar logische bezuinigingen. Ik heb zelf 3 pony's ( 1.47) en een shetlander en kom ongeveer rond met 30 á 40 euro hooi per maand. Grote balen : (ongeveer)1 per maand.
Dus per pony is dat niet zoveel per pony.
Stro is ook niet zo duur in grote balen, vaak goedkoper dan hooi. Ook daar zit misschien een besparing.

Waarom een 2de stalhulp ? Mest zelf je eigen paard. De meeste mensen zullen dan niet heel erg vinden. Ze komen toch langs om te kijken of te rijden. En als ze wat langer naar buiten kunnen, kan je om de dag mesten. Heb je wel buiten ruimte ? Denk dan aan vaste paddocks waar 2 paarden in kunnen. Kunnen ze langer naar buiten (ze staan niet alleen), paard gelukkig, goed voor de luchtwegen en je bespaart op stalbedekking.

Maar denk er goed aan, dat je alles moet kunnen "dragen" zonder afhankelijk te zijn van klanten. Die kunnen namelijk gaan en staan waar ze willen. En dus ook weer vertrekken.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 01:32

juist, en dat laatste gaat dus niet. en het gaat niet om geld overhouden op stalling (het zou dan ook immers een vereniging/stichting zijn dus geen winst) maar wel uit de kosten zijn.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 01:46

Je moet in eerste instantie geld over houden, want je moet ook investeren. Je mag geen winst maken maar moet wel een potje hebben om reparaties te kunnen doen en onderhoudt te plegen.
Das geen winst, je stopt het geld er toch weer in.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 01:47

Dat is meegenomen in de vaste kosten

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:04

Jadybabe schreef:
Waar zijn die stallen waar ik voor 200 euro all in kan gaan staan? Ik ben voor 1 paard aan hooi, stro vlas en muesli 115 euro kwijt per maand. De kosten die ik al eerder noemde dus niet mee gerekend.

Haha ik kom ook uit die omgeving (Nieuwkoop, paarden stonden in Woubrugge) en dat is één van de redenen dat ik naar het oosten verhuisd ben :+ Sta nu voor 200 per paard all in (wel zonder binnenbak), met zelfs in de winter 8 uur weidegang per dag :o

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 10:19

Een stichting mag wel eigen reserves opbouwen hoor! Niemand die een Stichting verbiedt er een spaarrekening op na te houden. Wil je een bakbodem vernieuwe zit je snel op een bedrag tussen de 10.000 en 30.000 euro, hoe wil je dat bekostigen als je er niet eerst voor mag sparen?

Laat je goed informeren welke kosten je mag declareren bij de stichting als vrijwilliger en of je een betaalde kracht in dienst mag nemen. Anders kun je, als je geen personeel in dienst mag hebben, de verzorging beter apart laten betalen aan diegene die dat van jullie overneemt. Dus men betaald apart de stalknecht een bijdrage voor het uitmesten en buiten/binnenzetten en voeren, als men dat niet wil, draait men mee in een verzorgrooster en moet een aantal diensten meedraaien/overnemen.

Qua kosten, Limburg, stal met goede bodems, binnenbak en buitenbak zal zo tussen de 200 en 275 euro een gemiddelde prijsrange zijn, mede afhankelijk van de luxe uitstraling, staat van onderhoud en ligging ten opzichte van grote plaatsen/steden/uitrijdmogelijkheden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:35

quarterH schreef:
juist, en dat laatste gaat dus niet. en het gaat niet om geld overhouden op stalling (het zou dan ook immers een vereniging/stichting zijn dus geen winst) maar wel uit de kosten zijn.

Misschien eens contact maken met een vereniging die dit al wat jaartjes doet?
Het wiel is al uitgevonden, dus kun je daar gebruik van maken. Er zijn altijd dingen waar je niet aan hebt gedacht.
Tel alle kosten op en kijk wat je nodig hebt aan stal prijs. Daarna kun je pas kijken of je kunt concurreren met de stallen in de buurt.
15 boxen vol is echt heel weinig om uit de kosten te komen trouwens..

50 kilometer is wel ver hoor als alternatief.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 11:44

Airnt schreef:
zodra je de Duitsche grens overschreidt... gaat er €50 af... minstens.

waar ik in delfgauw €400 voor neertelde betaal ik hier in Niedersachsen 220.

Dat is wel heel erg kort door de bocht en is ook niet waar.
Ik zit op 5 km van de nederlandse grens en hier zul je helemaal niks vinden onder de 350€ per paard, en dat is dan 1 stal hier waar de binnenbak permanent overbezet is. Alle andere stallen beginnen bij 400€ en kun je voor alles bijbetalen, paard in de wei, 5€ per dag erbij, paard in de stapmolen hetzelfde enz.
In Brabant zat ik op minder dan de helft.

Ts, ik denk dat je toch wel 250€ per paard kan vragen hoor. Zet ook een advertentie op de duitse ebay en in het plaatselijke krantje dan komen er wel mensen op af denk ik. Als je het alleen voor nederlanders zou adverteren, weet ik niet of je voldoende animo krijgt.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:00

Ik zou inclusief mesten 300 betalen

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:06

300 zeker wel, hier(zuid limburg) betaal je 250, van 10 tot 4 buiten en alleen s ochtends hooi wat ze in n uurtje ophebben -.- plus zit manege bij dus moet rekening houden met de lestijden als je de binnenbak wilt gebruiken.. Is dan wel n buitenbak aanwezig..
Dus vind verhaal van TS al beter klinken!!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:07

quarterH schreef:
niedersachsen is wel wat anders dan nrw....

superpony, pas sinds zondag is het openbaar bekend dus wie weet komt er iemand van buitenaf die het wil overnemen.

Dat zou wel mooi zijn. Denk dat het ook wel fijn is dat er een overname wordt gedaan ivm de investeringen die zijn gedaan bijvoorbeeld. Het is wel een kans om te beginnen natuurlijk en iemand die echt wil, zal er wel voor verhuizen. Hoewel men die stap moet durven te nemen.
Is het mogelijk om bijv nu 2 maanden te adverteren en kijken wat er op af komt? Dan zit je nog voor Maart. Komt er iemand anders, gaat dat voor en lukt het niet, heb je tijd om verder te kijken. Alle opties open houden. Het is inderdaad nog kort.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 14:33

Even ter info over het hoefslag in de bak rijden enzo:

Ik sta op een Westernstal met iets meer Engelse ruiters dan Western ruiters geloof ik.
Maar eigenlijk is er nooit een probleem over hoe rijbaar de bak wordt met deze mengeling van rijstijlen.
Niemand rijdt óf constant op de hoefslag óf constant in cirkels (hoop ik).
Wel is het altijd slim om regels af te spreken natuurlijk, over wie voorrang heeft op de hoefslag oid.

Qua prijs vind ik het lastig.
Exclusief mesten zou ik voor 250/275 doen
Met mesten voor niet meer dan 300 euro.

Ohja! Wat betreft het vlas. Bij ons is het (in ieder geval als doe-het-zelver, dat kan je zelf kiezen op onze stal) dat je per week 1,5 pak vlas toegekend krijgt. Als je er maar 1 opmaakt, wordt die andere ergens opgeschreven en 'spaar' je als het ware vlas, wat fijn is voor als je een keer een hele grote schoonmaak of iets dergelijks wilt doen.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:57

met mesten 300.

Roos1610

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:22

in de regio waar ik mijn pony stal, zal het rond de 300/350 liggen verwacht ik.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:12

ik woon in Hellevoetsluis en betaal zelf 200 euro[ off 230 p/m ]
zelf mesten en zelf voer kopen
voordroog en stro zit bij de prijs in
de korting voor mesten is 15 euro p/m en voer ook 15 euro p/m
helaas heeft ze voor mij geen tijd om te mesten vandaar dat ik dat zelf moet doen

daarvoor wel een stal van 3x4 een redelijke rijbak [ waar ik nooit in rij ]

aan de overkant een westernstal, 355euro p/m
voor buiten/binnen zetten betaal je 2.50 p/keer
1x uitmesten p/w
buiten grote reining bak en binnen reining bak
paarden staan op stro
oud stalgenootje is daarheen gegaan box van 3x3
paarden staan in de winter binnen en in de zomer dagdeel op de wei

nu weet ik niet hoe de prijzen in Duitsland liggen maar vind dat er wel heel laag voor gegeven wil worden
zou wel foto`s van de stal willen zien!
en 2x hooi als dat in een net gedaan word en voldoende dat ze op 7 a 10kg p/d krijgen is dat super!
mijn paard krijgt ong 7a8kg in 4 beurten

hier in de omgeving betaal je op een stal zonder binnenbak en zelf mesten 200/250 euro
zou voor een westernstal zoals jij omschrijft zeker 300 p/m vragen.