Nee nee, ik heb nog niets getekend

Oh gelukkig. Dan maar even recapituleren en misschien proberen nog eens goed met de stalhouder af te stemmen wat de wederzijdse verwachtingen zijn.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Saar4 schreef:Ik heb ook op een stal gestaan waar de eigenaren niet bijster betrokken waren. Echt ontzettend vervelend als je er niet gerust op kunt zijn dat er goed voor je paard gezorgd wordt. Ik zou voor mezelf het probleem duidelijk op papier zetten met een paar mogelijke oplossingen. Vervolgens een afspraak maken met de stalhouder en de punten bespreken. Probeer open het gesprek in te gaan zonder verwijten. Verbetert de situatie daarna niet, dan is het tijd om naar een andere stal te gaan kijken.
Wat betreft het koeienboer zijn: mijn paard staat ook bij een koeienboer maar die zorgt ervoor alsof het zijn eigen paard is. Ik ben dit jaar 3 weken op vakantie geweest en heb mijn paard volledig aan de zorg van de boer kunnen overlaten. En mijn paard moet nog elke dag medicatie en slobber met poeder hebben ook. Was geen enkel probleem. Ze kreeg nog een worteltje en een aai als bonus.Er zijn dus ook hele fijne en betrokken koeienboeren!
Saar4 schreef:Nee, zeker niet. Ik heb op een stal gestaan waar ook letterlijk gezegd werd dat de paarden bijzaak waren. Had het daar snel bekeken.
ikke schreef:Saar4 schreef:Nee, zeker niet. Ik heb op een stal gestaan waar ook letterlijk gezegd werd dat de paarden bijzaak waren. Had het daar snel bekeken.
Nou, dat dus.
TS geeft aan vol pension te staan. Dat betekend dat je er als stalhouder, relatief, een bult werk aan hebt. Daar wordt je ook voor betaald!
Hier in de buurt zit ook een stal waarvan de eigenaar er liefst zo min mogelijk werk aan heeft. Daar moet je dus heel veel zelf doen en daar is de prijs ook naar. Die stalhouder is wel betrouwbaar in de zin dat hij oog heeft voor wat er gebeurt.
bliver schreef:Om dan maar even te antwoorden op de vraag in jetitel. Ja je verwachtingen waren te hoog
Rowdine schreef:bliver schreef:Om dan maar even te antwoorden op de vraag in jetitel. Ja je verwachtingen waren te hoog
Hahaha, ja blijkbaar. Hoewel mijn verwachtingen gewoon een standaard zijn naar mijn idee. Je laat paarden toch niet dag en nacht met halsters omstaan. Kleine moeite om ze even af te doen lijkt me.
Famfa schreef:Mijn paard is rustig in de paddock en is ook pas een maand nieuw op stal,maar wat ik nergens lees,of dit paard ook elke dag even gewoon beweging krijgt met rijden of longeren,want als ik mijn paard 2 dagen alleen maar uitloop in een paddock geef word hij ook knettergek,en de mijne is een Fjordenpaard en staat dus niet eens hoog in het bloed,maar wil wel even echt kunnen bewegen,wat logisch is.
Famfa schreef:Mijn paard is rustig in de paddock en is ook pas een maand nieuw op stal,maar wat ik nergens lees,of dit paard ook elke dag even gewoon beweging krijgt met rijden of longeren,want als ik mijn paard 2 dagen alleen maar uitloop in een paddock geef word hij ook knettergek,en de mijne is een Fjordenpaard en staat dus niet eens hoog in het bloed,maar wil wel even echt kunnen bewegen,wat logisch is.