Zijn mijn verwachtingen te hoog?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:20

[/quote]

Nee nee, ik heb nog niets getekend :) Er is me van tevoren niet gezegd dat er twee maanden opzeg termijn zijn. Ik ben dus nooit akkoord gegaan met deze voorwaarde![/quote]

Oh gelukkig. Dan maar even recapituleren en misschien proberen nog eens goed met de stalhouder af te stemmen wat de wederzijdse verwachtingen zijn.

joyce B

Re: Zijn mijn verwachtingen te hoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:38

Tja. als er standaard voorwaarden zijn... vaak moet je er om vragen.
Ik lees regelmatig bepaalde voorwaarden ook pas achteraf. daar gaan ze hun voorwaarden jiet om wijzigen.

Fijn dat er nu een oplossing met een draadje is!

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:33

Fijn dat je niks overhaast! Succes

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:10

NOg iets waar ik ineens aandacht: Is zijn voer op de stal mee veranderd? Kan dat niet helpen in het gedrag? Bedoel dat dit voer wat hij hier krijgt ineens veel meer inhoud heeft dan de vorige stal? En dat hij daardoor ook meer energie heeft en dit correct uitleeft in de paddock? Dan kan je misschien proberen het hooi voor hij naar buiten gaat op voeren en de brokken/muesli terug zetten? Dat kan ook veel schelen namelijk:) Dat hij minder nodig heeft van dit voer? MEer energie in deze brok/muesli zit. Dan kan je beter meer hooi laten geven:) Dat vind de stalhouder vast niet zo erg dan:)

Je bent goed aan het zoeken naar een oplossing hoor;) Respect..je wil toch het beste voor je paard en hoopt dat je dat kan vinden zo. Ook betaal je flink voor een goede stal met verzorging. En zeker weten dat je niet alles van het reilen en zeilen van een stal kunt zien tot je er staat;) Ik heb ook eens een stal gehad waar ik duidelijk vroeg wat ze boden dit zelfs op papier gevraagd. Maar in de praktijk was het toch net iets anders en viel niet te praten ook. Jammer maar was voor mij de keuze te verhuizen. Er blijft altijd iets dat je zelf misschien anders zou doen. En ook thuis loop je dan nog tegen dingen aan die je niet direct kan oplossen is mijn ervaring nu:) Maar ik betaal thuis een stuk minder dan in stalling en moet ook alles zelf doen en regelen eromheen;)

Verveling op paddock als ze zoveel buiten staan vind ik wel belangrijk om iets aan te doen:) Stel voor dat je anders zelf zn grote slowfeeder bak koopt? Die in het midden van het draadje en paarden kunnen samen eten wat ze ook weer leren samen te staan:) Die vul je zelf als je er bent? Kan de boer toch geen probleem mee hebben. Kies wel een bak waar het water uit kan lopen:) Geloof niet dat andere paarden die niet op paddock staan maar in weide er last van zullen hebben? Weet niet of het dichtbij is?

Daar krijg je mijn paard ook gek mee die gaat dan zelfs naar de buren springen om iets te doen te hebben en daar dingen te halen. OF de andere paarden in zijn kudde jagen..worden ze heel blij van. Nu thuis heb ik dat niet meer. HIj heeft onbeperkt hooi in een slowfeeder en kan flinke ronde lopen en heeft nu nog gras..binnenkort even niet meer. Maar ben bezig met een schuurplek te maken met 2 treinbilzen en borstels erop doen. En hij heeft wat wilgen takken om aan te knagen enz...alles om hem in het hek te houden. Zonder meer brok/muesli te geven;)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:54

Ik heb ook op een stal gestaan waar de eigenaren niet bijster betrokken waren. Echt ontzettend vervelend als je er niet gerust op kunt zijn dat er goed voor je paard gezorgd wordt. Ik zou voor mezelf het probleem duidelijk op papier zetten met een paar mogelijke oplossingen. Vervolgens een afspraak maken met de stalhouder en de punten bespreken. Probeer open het gesprek in te gaan zonder verwijten. Verbetert de situatie daarna niet, dan is het tijd om naar een andere stal te gaan kijken.

Wat betreft het koeienboer zijn: mijn paard staat ook bij een koeienboer maar die zorgt ervoor alsof het zijn eigen paard is. Ik ben dit jaar 3 weken op vakantie geweest en heb mijn paard volledig aan de zorg van de boer kunnen overlaten. En mijn paard moet nog elke dag medicatie en slobber met poeder hebben ook. Was geen enkel probleem. Ze kreeg nog een worteltje en een aai als bonus. :D Er zijn dus ook hele fijne en betrokken koeienboeren!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:11

Saar4 schreef:
Ik heb ook op een stal gestaan waar de eigenaren niet bijster betrokken waren. Echt ontzettend vervelend als je er niet gerust op kunt zijn dat er goed voor je paard gezorgd wordt. Ik zou voor mezelf het probleem duidelijk op papier zetten met een paar mogelijke oplossingen. Vervolgens een afspraak maken met de stalhouder en de punten bespreken. Probeer open het gesprek in te gaan zonder verwijten. Verbetert de situatie daarna niet, dan is het tijd om naar een andere stal te gaan kijken.

Wat betreft het koeienboer zijn: mijn paard staat ook bij een koeienboer maar die zorgt ervoor alsof het zijn eigen paard is. Ik ben dit jaar 3 weken op vakantie geweest en heb mijn paard volledig aan de zorg van de boer kunnen overlaten. En mijn paard moet nog elke dag medicatie en slobber met poeder hebben ook. Was geen enkel probleem. Ze kreeg nog een worteltje en een aai als bonus. :D Er zijn dus ook hele fijne en betrokken koeienboeren!

Maar die koeienboer van jou zal ook niet gezegd hebben dat ie er geen werk aan wil hebben.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:14

Nee, zeker niet. Ik heb op een stal gestaan waar ook letterlijk gezegd werd dat de paarden bijzaak waren. Had het daar snel bekeken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:24

Saar4 schreef:
Nee, zeker niet. Ik heb op een stal gestaan waar ook letterlijk gezegd werd dat de paarden bijzaak waren. Had het daar snel bekeken.

Nou, dat dus.

TS geeft aan vol pension te staan. Dat betekend dat je er als stalhouder, relatief, een bult werk aan hebt. Daar wordt je ook voor betaald!

Hier in de buurt zit ook een stal waarvan de eigenaar er liefst zo min mogelijk werk aan heeft. Daar moet je dus heel veel zelf doen en daar is de prijs ook naar. Die stalhouder is wel betrouwbaar in de zin dat hij oog heeft voor wat er gebeurt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 09:30

Ik zou in elk geval met jou als eigenaar overleggen dat je paard zo onrustig is en vragen wat je wil. en ook meedenken om een oplossing te zoeken. je hebt er als staleigenaar ook niets aan als paarden zo onrustig zijn. straks vliegt er 1 door of over de omheining... Dan heb je er meer ellende en werk van dan even meedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:45

ikke schreef:
Saar4 schreef:

Nou, dat dus.

TS geeft aan vol pension te staan. Dat betekend dat je er als stalhouder, relatief, een bult werk aan hebt. Daar wordt je ook voor betaald!

Hier in de buurt zit ook een stal waarvan de eigenaar er liefst zo min mogelijk werk aan heeft. Daar moet je dus heel veel zelf doen en daar is de prijs ook naar. Die stalhouder is wel betrouwbaar in de zin dat hij oog heeft voor wat er gebeurt.

Ik ga deze week even naar een andere stal kijken. Zelfs halsters worden nu gewoon omgelaten in de stal omdat het teveel werk is om ze af te doen blijkbaar. :7

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:23

Om dan maar even te antwoorden op de vraag in jetitel. Ja je verwachtingen waren te hoog :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:27

bliver schreef:
Om dan maar even te antwoorden op de vraag in jetitel. Ja je verwachtingen waren te hoog :')

Hahaha, ja blijkbaar. Hoewel mijn verwachtingen gewoon een standaard zijn naar mijn idee. Je laat paarden toch niet dag en nacht met halsters omstaan. Kleine moeite om ze even af te doen lijkt me.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:34

Rowdine schreef:
bliver schreef:

Hahaha, ja blijkbaar. Hoewel mijn verwachtingen gewoon een standaard zijn naar mijn idee. Je laat paarden toch niet dag en nacht met halsters omstaan. Kleine moeite om ze even af te doen lijkt me.

Ben het helemaal met je eens, maar er zijn nou eenmaal mensen die die noodzaak niet zien en ik denk dat jouw staleigenaar er een van is. Dus ja dan zijn je verwachtingen te hoog

Famfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:46

Mijn paard is rustig in de paddock en is ook pas een maand nieuw op stal,maar wat ik nergens lees,of dit paard ook elke dag even gewoon beweging krijgt met rijden of longeren,want als ik mijn paard 2 dagen alleen maar uitloop in een paddock geef word hij ook knettergek,en de mijne is een Fjordenpaard en staat dus niet eens hoog in het bloed,maar wil wel even echt kunnen bewegen,wat logisch is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:52

Famfa schreef:
Mijn paard is rustig in de paddock en is ook pas een maand nieuw op stal,maar wat ik nergens lees,of dit paard ook elke dag even gewoon beweging krijgt met rijden of longeren,want als ik mijn paard 2 dagen alleen maar uitloop in een paddock geef word hij ook knettergek,en de mijne is een Fjordenpaard en staat dus niet eens hoog in het bloed,maar wil wel even echt kunnen bewegen,wat logisch is.

Ja, bijna dagelijks longeren of rijden. Ik wil echter niet teveel beweging geven want ik ben bang dat ie gigantisch afvalt. Hoewel hij nu niet meer zo aan het rennen is de hele tijd, loopt hij de hele tijd rondjes. Een uur of 4/5 rondjes lopen wil ook wel helpen natuurlijk. Dat krijg je ervan zonder eten, en op zandgrond.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:42

Famfa schreef:

Mijn paard staat al ruim een half jaar alleen maar in de wei of op stal (meestal het eerste, soms het laatste) maar die wordt daar echt niet knettergek van.
Een Fjord die uit z'n stekker gaat omdat ie te weinig beweegt zou misschien weleens iets te veel te eten kunnen krijgen in verhouding tot de geleverde arbeid?
Oftewel: kijk eens heel kritisch naar het management dat op jouw Ford wordt losgelaten.

lindegreef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 03:02

Naar mijn mening had hij het best even kunnen aankaarten als je op stal was. Apart bellen omdat een paard naar zijn menig eventjes de kolder in de kop heeft zou denk ik niemand doen. Jouw paard, jouw verantwoordelijkheid. Ik heb bij een boer gestaan en die zou mijn paard gelijk niet meer naar buiten laten, ook niet wat je wilt lijkt me. Jij weet wat er aan de hand is, kom maar met een oplossing. Maar misschien ben ik dan te veel boeren gewend