Mijn paard verveelt zich in de stal dus eet bodem op.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:00

Benthe2014 schreef:
denisesilver schreef:
Je bent wel erg grof aan het reageren TS. Ik begrijp dat je iets niet twintig keer wil herhalen, maar het kan aardiger we proberen je alleen te helpen.

jij reageert achterlijk. of je je afbraagt of ik wel weer wT het betekent. ben niet achterlijk

Oké, bedankt hè...

Had het dus niet alleen over die reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:35

Benthe2014 schreef:
Yvank_ schreef:
Als je paard echt onbeperkt krijgt. Dus dat er nog meer dan voldoende ligt als je komt, dan kan ik me niet indenken dat ze dat staan laat en lekker dr stal gaat leegvreten.. Als ze dat wel doet zou ik eens serieus naar de kwaliteit van je hooi gaan kijken..

zw doet het wel en de kwaliteit van ons hooi is prima.

Maar wat is dan het hele probleem :) ? Dat je moet bijstrooien oid? Want dat ze dr stro opeet lijkt me geen probleem daar krijgen ze niets van... Je zou er idd een laagje anders strooisel onder kunnen leggen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 00:27

Benthe2014 schreef:
NiFallor schreef:
Ik vraag me serieus af of je de betekenis van het woord 'onbeperkt' wel begrijpt?

Als je paard namelijk 's ochtends geen hooi meer heeft dan krijgt ze het dus niet onbeperkt.

en ik vraag me af of jij wel kan lezen.

Ja hoor, ík kan prima lezen :list: :

Benthe2014 schreef:
ze krijgt gwn onbeperkt voer alleen is het snacht wel snel op hoeveel we dr ook geven.

Onbeperkt betekent dat het nooit op raakt. Ik geloof dus dat jij de definitie van onbeperkt niet helemaal begrijpt. Of je drukt je erg ongelukkig uit, dat kan ook.

Martine

Re: Mijn paard verveelt zich in de stal dus eet bodem op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:55

Moderatoropmerking:
Houden we het hier gezellig? :)
Er komen een termen voorbij die het er niet leuker op maken.

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 20:09

Benthe2014 schreef:
ze krijgt gwn onbeperkt voer alleen is het snacht wel snel op hoeveel we dr ook geven.

Onbeperkt betekent dat het nooit op raakt. Ik geloof dus dat jij de definitie van onbeperkt niet helemaal begrijpt. Of je drukt je erg ongelukkig uit, dat kan ook.[/quote]

ze krijgt onbeperkt snap best wat het betekent. als je zo achterlijk reageerd kan je beter niet reageren. vraag alleen maar voor tips. weet Zelf het beste he hoe mijn paard doet en krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:11

Waarop zet je dan in de OP dat ze het hooi wel eens op is? Dan is het dus niet onbeperkt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:17

Onbeperkt hooi is nooit op Benthe, anders is het niet onbeperkt. Jij vraagt om tips, mensen moeten uit jouw (vaak toch beperkte posts) een beeld schetsen van hoe de situatie is. En ja, dat kan betekenen dat jouw paard 25kg hooi eet, dus een baal per dag. Het zij zo. Die van mij heeft een periode 30kg hooi per dag gegeten, dat is vanzelf gaan minderen. Als je het paard op Gerstestro staat geeft het ook niet dat hij het eet. En opnieuw, een dikke laag. In een gemiddelde stal betekent dat 1.5 baal om mee te beginnen en dagelijks opstrooien.

Het zou me ernstig verbazen als ze naast 25kg hooi nog grote hoeveelheden stro naar binnen werkt.

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 20:29

Mizora schreef:
Onbeperkt hooi is nooit op Benthe, anders is het niet onbeperkt. Jij vraagt om tips, mensen moeten uit jouw (vaak toch beperkte posts) een beeld schetsen van hoe de situatie is. En ja, dat kan betekenen dat jouw paard 25kg hooi eet, dus een baal per dag. Het zij zo. Die van mij heeft een periode 30kg hooi per dag gegeten, dat is vanzelf gaan minderen. Als je het paard op Gerstestro staat geeft het ook niet dat hij het eet. En opnieuw, een dikke laag. In een gemiddelde stal betekent dat 1.5 baal om mee te beginnen en dagelijks opstrooien.

Het zou me ernstig verbazen als ze naast 25kg hooi nog grote hoeveelheden stro naar binnen werkt.

dat heb ik ook al vaak uotgelegt. dat doet ze maar dan laat de het hooi ernaast staan

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 20:30

Yvank_ schreef:
Waarop zet je dan in de OP dat ze het hooi wel eens op is? Dan is het dus niet onbeperkt.

omdat ze dan ineens een nacht heeft dat ze alles heel snel op eet of mn andere paard jat het van haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:35

Dan heeft ze dus NIET onbeperkt want onbeperkt is NOOIT op..... En je andere paard jat het? Staat die erbij ín stal dan?

Oplossing nóg meer hooi geven... Dan gooi je maar een complete 25 kg baal in de stal.

En als ze het hooi laat staan lekker laten gaan toch? Stro is best goed voor ze.

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 21:22

Yvank_ schreef:
Dan heeft ze dus NIET onbeperkt want onbeperkt is NOOIT op..... En je andere paard jat het? Staat die erbij ín stal dan?

Oplossing nóg meer hooi geven... Dan gooi je maar een complete 25 kg baal in de stal.

En als ze het hooi laat staan lekker laten gaan toch? Stro is best goed voor ze.

als jij een keer GOED leest dat weet je dat ik een ondergrond moet hebben banwege haar verband! EN mijn andere paard staat er NIET bij maar kan onder het schot door met zijn hoofd. en ze KRIJGT ander half pak hooi dus dat MOET meer dan genoeg zijn. al zou ik haar een groot rond pak kuil geven dan zou ze het nog opmaken.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:39

1 tip, Jonge paarden moeten veeeeeeeeeuull eten. Mijn jonge paardje een winter aan huis gehad, kanonnen..was niet aan te slepen, maar hij had het gewoon nodig. Kijk goed naar wat je paard nodig heb. Als het hooi snachts op gaat is het te weinig.

(Anderhalve plak lijkt mij erg weinig, die van mij kreeg rond de 6 plakken alleen al in de avond. En soms nog meer)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:20

Wauw ts, wat ben jij gemeen zeg.
Bah. Doet mij denken aan een niet al te vriendelijk benthe van een ander forum.

Maargoed.
Stro is niet erg als ze dat opeten. Je kunt haar daar dus makkelijk opzetten. Als ze dat dan opeet is dat jammer maar niet schadelijk.
Onbeperkt ruwvoer raakt niet op dus als het opgaat 's nachts is het simpelweg niet onbeperkt. Lijkt me dus dat je die betekenis even mis had. Voor een jong paard is het helemaal niet verkeerd onbeperkt te krijgen. Is nog in de groei en dat kost ze veel energie.

Het is even roeien met de riemen die je hebt en als ze daar door een pondje teveel word, tja tegen de tijd dat je haar gaat trainen is ze dat zo weer kwijt..

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 22:31

G_entle schreef:
1 tip, Jonge paarden moeten veeeeeeeeeuull eten. Mijn jonge paardje een winter aan huis gehad, kanonnen..was niet aan te slepen, maar hij had het gewoon nodig. Kijk goed naar wat je paard nodig heb. Als het hooi snachts op gaat is het te weinig.

(Anderhalve plak lijkt mij erg weinig, die van mij kreeg rond de 6 plakken alleen al in de avond. En soms nog meer)

het is amderhalf pak!

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 22:33

ilaan schreef:

Maargoed.
Stro is niet erg als ze dat opeten. Je kunt haar daar dus makkelijk opzetten. Als ze dat dan opeet is dat jammer maar niet schadelijk.
Onbeperkt ruwvoer raakt niet op dus als het opgaat 's nachts is het simpelweg niet onbeperkt. Lijkt me dus dat je die betekenis even mis had. Voor een jong paard is het helemaal niet verkeerd onbeperkt te krijgen. Is nog in de groei en dat kost ze veel energie.

Het is even roeien met de riemen die je hebt en als ze daar door een pondje teveel word, tja tegen de tijd dat je haar gaat trainen is ze dat zo weer kwijt..

ik word indd wat gemener door mensen die zulke reacties geven als dit! als jullie ni is goed lezen! IS DAT NOU ZO MOEILIJK??????????

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:35

Benthe2014 schreef:
ilaan schreef:

Maargoed.

ik word indd wat gemener door mensen die zulke reacties geven als dit! als jullie ni is goed lezen! IS DAT NOU ZO MOEILIJK??????????

Dit soort reacties krijg je automatisch als je zegt dat mensen 'achterlijke reacties' geven en dom zijn. Word vaak niet in dank afgenomen als je ze uitscheld. Misschien zelf ook even letten op het bericht van de mod :') :evaw:

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:36

ilaan schreef:

Maargoed.

Ja of dr paard raakt hoefbevangen en kan ze in laten slapen door al deze zeer goede tips hier. Ik zou gewoon om een slotje vragen benthe, deze reacties heb je toch niks meer aan.

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 22:37

ilaan schreef:

Maargoed.

en de dietenarts zegt niet voor niks dat ze niet veel zwaarder mag worden vanwege belasting op haar been

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:37

aisie schreef:
ilaan schreef:

Maargoed.

Ja of dr paard raakt hoefbevangen en kan ze in laten slapen door al deze zeer goede tips hier. Ik zou gewoon om een slotje vragen benthe, deze reacties heb je toch niks meer aan.

Een paard word echt niet hoefbevangen als je het arm hooi geeft hoor. Lijkt me dat dat wel duidelijk is dat je geen onbeperkt hooi moet geven wat extreem voedzaam is?
Dacht dat de mensen hier ook iets met paarden hadden..

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 22:38

aisie schreef:
ilaan schreef:

Maargoed.

superbedankt voor je reactie!! jij snapt het teminste :)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:40

Ja helaas wel. Sommige paarden raken dus wel hoefbevangen door hooi. Voor mensen die dat nog nooit meegemaakt hebben misschien moeilijk te snappen. Maar mijn paard leeft niet meer en ik heb mijn lesje er wel uit geleerd. Niet elk paard kun je zomaar vol stoppen met eten. Vooral niet als ze stilstaan en een blessure hebben!

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 22:41

.

Ja of dr paard raakt hoefbevangen en kan ze in laten slapen door al deze zeer goede tips hier. Ik zou gewoon om een slotje vragen benthe, deze reacties heb je toch niks meer aan.[/quote]

Een paard word echt niet hoefbevangen als je het arm hooi geeft hoor. Lijkt me dat dat wel duidelijk is dat je geen onbeperkt hooi moet geven wat extreem voedzaam is?
Dacht dat de mensen hier ook iets met paarden hadden..[/quote]

dacht ik ook waarom zit jij dan op deze site?

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:41

Een paard van 2 moet je wel tonnetje rond voeren om problemen met de benen te laten krijgen. Je belast ze toch nog niet?

Ik ga ook mee met onbeperkt (arm) hooi/kuil voeren.

Benthe2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 22:42

aisie schreef:
Ja helaas wel. Sommige paarden raken dus wel hoefbevangen door hooi. Voor mensen die dat nog nooit meegemaakt hebben misschien moeilijk te snappen. Maar mijn paard leeft niet meer en ik heb mijn lesje er wel uit geleerd. Niet elk paard kun je zomaar vol stoppen met eten. Vooral niet als ze stilstaan en een blessure hebben!

met jou ben ik het echt helemaal eens!:) grotendeel is ook verveling

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 22:43

Benthe2014 schreef:
dacht ik ook waarom zit jij dan op deze site?

Pardon?
Jeetje wat een gemene rotopmerking zeg. Nouja veel plezier dan maar met die knol van je.
Laatst bijgewerkt door ilaan op 23-10-14 22:46, in het totaal 3 keer bewerkt