Staan met zn 2en, dus heb elke dag een kruiwagen vol.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
max66 schreef:ik snap nooit dat mensen de mest uit de wei WEL opruimen. Er zijn bij ons in de wei wel hoge "poepplekken" maar er blijft genoeg land over.
Hier gaat in het voorjaar de mesthoop over het land. Na een aantal weken wordt het gemaaid en dan kunnen de paarden er weer op
biscaya schreef:Op onze stal ben je verplicht je eigen weitje bij te houden qua mestballen.. Dit is de nummer 1 bescherming om je paarden wormvrij te houden!! De enorme bergen mest zorgen ervoor dat wormen makkelijk eitjes kunnen gaan leggen en zo "besmet"je uiteindelijk je gehele wei.. Slepen is natuurlijk zeker niet de oplossing voor je eigen ogen lijkt het schoon maar met slepen verspreid je nog meer wormenlarven over de wei! Uiteindelijk zorgt het ervoor dat je minder wormbestrijdingsmiddelen hoeft te gebruiken en dus minder giftige stoffen in het paardenlijf komen. Uiteraard is het een rotklus maar bij ons op stal is het een stuk makkelijker gemaakt door de aanschaf van een Quad met poepzuiger!! Werkt ideaal! Snel, handig en zeer schoon door iedereen te gebruiken. Zo kan ik makkelijk mijn weitje waar ik drie paarden heb staan 1 x de week doen en is het dus altijd superschoon! Je laat je paard in zijn box toch ook niet in de stront staan.. !