Op hoeveel stallen heeft jouw paard gestaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Op hoeveel stallen heeft jouw paard gestaan?

A 1
37 (12%)
B 2-5
207 (68%)
C 5-10
51 (16%)
D 10 of meer
6 (1%)

Totaal aantal stemmen: 301

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:31

jesito schreef:
Ik ga iedereen verslaan hier waarschijnlijk haha :D

Afgelopen maart heb ik mijn paard na 20 jaar in moeten laten slapen en we hebben over de 15 plaatsen gehad. (voor ze van mij was weet ik niet waar ze allemaal heeft gestaan)
De meesten stallen bestaan niet eens meer en er zitten ook weiden bij die verkocht werden ofzo.
Maar ben ook vaak verhuisd omdat de verzorging me niet aanstond.
Ik ben in het verleden wel eens een zeikerd genoemd maar dat komt dan vooral omdat ik ze op de vingers heb gekeken.
Meer dan weidegang, schone stal (die ik ook zelf wil mesten), water (blijkt heel moeilijk te zijn), hooi (ook dit is vaak genoeg voor een konijn) en pensioneigenaren die hun afspraken nakomen hoef ik niet.
Niemand hoeft voor mijn dekens te wisselen of wondjes te verzorgen.

Pensionstallen is ook 1 van de redenen waarom ik geen nieuw paard meer wil, al sta ik nu wel prima.
Ik heb gewoon een hekel dat er op een pensionstal word verwacht dat je met de massa mee moet, terwijl dat niet gaat.
En als je gaat vragen voor stalling is alles mogelijk tot je er twee maanden staat.

Inderdaad een lot genoot, jou verhaal kan ik mij helemaal in vinden-helaas.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:22

Mijn eerst pony weet ik niet komt uit ander land. Maar vanuit wat ik weet 2.
Stal waar ik haar gekocht heb handelaar en bij mij.

2e paard: waar geboren, waar ik hem gekocht heb en bij mij

Verona: waar ze geboren is, stal waar ze doorgereden is en bij mij.

Eigenlijk zijn mijn paarden niet steeds verhuisd dan alleen met verkoop.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:25

Mijn paard is nu 9, ze heeft op 3 verschillende plaatsen gestaan. 1 x bij haar oude oude eigenaren (die ken ik overigens niet) in Nederland, daar heeft ze 2 jaar gestaan.

Toen is ze als 2 jarige naar Frankrijk verhuisd, en stond ze bij een vriend van ons. Daar stond ze 24/7 buiten hele jaar door, ze hadden daar niet eens stallen.

En daarna is ze weer naar mij in Nederland toe gekomen, bijna 2 jaar geleden was dat. Nu staat ze op een manege.

_Bonte_

Re: Op hoeveel stallen heeft jouw paard gestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:27

mijn pony is 24
ik heb hem 16 jaar

11 jaar gestaan op een manege
een paar weken op een andere stalling wegens problemen op de manege
1 jaar op een blubberende
3 jaar nu op mijn eigen weide

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:29

Mijn paardje is 14 jaar, heb hem nu 6 jaar. Voor zover ik weet heeft hij tot zijn 3e jaar (oid) bij zijn fokker gestaan. Is toen afgekeurd op de hengstenkeuring en is verkocht naar een boertje, waar hij gedekt heeft.
Daar is hij gekocht door de handelaar waar ik hem vandaan heb en bij mij staat hij al 6 jaar op dezelfde stal. 4 keer dus, maar zou ook meer kunnen zijn want ik weet (helaas) niet zijn exacte geschiedenis.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:34

In de 7 jaar dat ik mijn paard nu heb staat hij nu op de 6de stal.. Ik droom nog altijd van mijn eigen plekkie/stekkie voor een paard aan huis en tot die tijd vermaken we ons goed op een doe-het-zelf stal :j

jolien72

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:36

5 stallen....
Stal 1 was de vorige eigenaar
Stal 2: fijne stal, graag gebleven, maar de eigenaren lagen in scheiding waardoor er grote onzekerheid was over voortbestaan van de pensionstal. Iedereen ging dus op zoek naar iets anders.
Stal 3: In de winter ging het daar prima, maar toen ze 24 7 naar buiten gingen werden de paarden nooit omgeweid en niet gemest. Gevolg was een wei vol onkruid, mest en weinig gras. Viel niet over te praten dus heel snel verhuisd
Stal 4: Doe het zelf stal in Amersfoort. Veel werk, maar het ergste was dat mijn pony minder of niet gevoerd kreeg wat ik klaar had gezet. Omdat de pony tegen een maagzweer aan zat gaf ik speciaal voer en had een grote ruif gemaakt, die ik met door mij zelf extra aangekocht hooi vulde. Ik kwam er toen achter dat ze het gewone kuil niet meer kreeg....heb ik pensioneigenaresse op betrapt...Pony is daar echt mager geworden en zag er slecht uit.
Stal 5: Hier is onze pony binnen de kortste keren weer de oude geworden...al het speciale voer kon ik weglaten en door gewoon te voeren wat ze nodig had is ze nu weer gezond en op gewicht! Daarnaast een hele goede sfeer en een supergoede buitenbak waar altijd te rijden is. Hele goede zorg ook nog, dus helemaal naar mijn zin!!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:08

flavlip schreef:
Ik ben ook wel verbaast over de antwoorden, maar dit geeft mij meer het idee dat er heel veel slechte stallen bestaan. Ik denk dat iedereen hier het liefst geen stalhopper is.... Sommige mensen hebben geluk dat ze meteen een goede stal vinden en anderen hebben minder geluk. Ik denk dat iedereen eerst grondig onderzoek doet alvorens zijn paard te verhuizen (tenzij je echt heel snel weg wilt), maar wat jesito zegt, als je langskomt is alles mogelijk, maar zodra je er staat ineens niet meer.... Dit heb ik ook al vaak meegemaakt.

Soms zijn het ook omstandigheden. Als ik niet naar Almere was verhuist zou Flavio waarschijnlijk nog steeds bij de stal staan waar hij geboren was. Kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar daar heeft hij de helt van zijn leven gestaan en het verhuizen is daarna begonnen. Tja, toen ik huizen ging kijken ging ik er van uit hier goede stalling voor mijn paard te kunnen vinden, helaas... Niet gelukt. Dan ga ik hem echt niet op een stal laten staan waar hij niet happy is.

Ik denk dat niemand zijn paard zomaar voor de lol verhuist... (vandaar dat ik ook naar de redenen vroeg ;)) Je gaat alleen verder kijken, naar een betere/geschikte stal, op het moment dat er al iets mis is/niet goed gaat. Tot nu toe heb ik Flavio naar mijn mening elke keer naar een betere stal verhuist, hoe vaker ik hem verhuis, hoe kritischer ik word.

nou mijn ervaring met paardenmensen is dat ze te snel denken dat het niet goed genoeg is en even makkelijk weer over hopse naar een andere stal. Tuurlijk zijn er minder fijne stallen maar de mens is ook niet gauw tevreden.

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:37

Doemaar- ik ben wel snel tevreden, toch is pony meer dan 15x verhuisd.

4x vanwege mijn werk=hij ging mee.
2x vanwege dat er niet/nauwelijks werd uitgemest. Mocht het zelf niet doen of wel, maar dan geen stro pakken.
3x weiland verkocht=daarom verhuist.
2x nieuwe eigenaar en die had een ander beleid waar ik mij niet in kon vinden=minder uitloop+hooi per dag.
3x stal die ophield met bestaan.
Andere keren had ik het niet langer naar mijn zin door stressvolle situaties, onder andere: stal in 2 kampen verdeeld, haat en nijd onderling.

jolien72

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:14

Natuurlijk willen we allemaal het allerbeste voor het paard...maar pensionstalhouders maken er soms ook echt een potje van merkte ik....Als mijn paardje gewoon was gevoerd en niet zo enorm mager was geworden, was ik echt niet zomaar overgestapt, maar er was geen keuze...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:46

Hij is als 4jarige op de manege gekomen en heeft daar tm zijn 22e zijn werk als manegepony vervuld.
Toen kwam hij naar mij, 4,5 jaar geleden en sindsdien staat hij op deze stal.

Dus sinds hij van mij is, staat hij op 1 en dezelfde stal, sinds ik hem ken op 2.
En van de periode voor hij 4 was, weet ik helaas niets. Het is een papierloze haflinger, dus valt ook niet te achterhalen.
Hij is nu overigens 26.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:07

2 stallen 12 jarige merrie.
12 jaar lang bij de fokker gestaan.
en nu sinds een aantal maanden bij mij

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:15

Fokker, opfok, huidige stal. Paard is bijna 3.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:22

Mijn paard is 10 en heeft op 9 stallen gestaan.
1. fokker
2. opfok
3. handelaar waar ik haar kocht
4 stal 1 bij mij (verhuisd vanwege de kosten, 3,5 jaar)
5. stal 2 bij mij (verhuisd vanwege de sfeer, 4 maanden)
6. stal 3 bij mij (tijdelijk vanwege de plotselinge vertrek, 2 maanden)
7. stal 4 bij mij (verhuisd wegens de stalbeheerster, bijna 2 jaar)
8. stal 5 bij mij (staan we nu nog, nu bijna een jaar)
9. stal waar we in Ermelo staan als we een evenement hebben.
Hier staat ze dan 1 of 2 nachten.
Laatst bijgewerkt door ponyparadijs op 18-05-14 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:25

Mijn pony is 15 en heeft op 5 stallen gestaan incl. de huidige. Hij is uiterst gemakkelijk in verhuizen en voelt zich ook zichtbaar snel thuis op een nieuwe plek.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:35

Mijn paard is bijna 5 en ik heb haar in oktober gekocht van de fokker. Ze is daar geboren en ik mocht er blijven staan. Antwoord op de vraag: 1 dus :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:48

Mijn pony is 5 jaar en heeft op 4 stallen gestaan.

- Eerst in Oostenrijk waar ze is geboren
- Als 1 jarige door de Haflingerstal opgehaald waar ik haar heb gekocht.
- Even een aantal maanden op een pensionstal waar ik snel weer weg was door omstandigheden.
- Nu staat ze sinds januari op een pensionstal, hier ga ik ook niet meer weg. :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:02

- fokker
- opfok
- 1e eigenaar
- pensionstalling hier in de buurt
Paard is 7 jaar :)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:39

Mijn paard is 2 en heeft op 2 stallen gestaan. Ik ken hem vanaf zijn geboorte en heb hem altijd verzorgd samen met zijn moeder. Moeder is toen van stal verplaatst om doorgereden te worden vandaar stalwisseling, maar ze zijn al snel weer teruggegaan naar hun oude plekje.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:00

Mijn haflinger heb ik nu bijna 8 maanden en geloof dat we nu op zijn 6de plekje staan.
Eerst bij de fokker uiteraard, toen diegene waar hij van veulen tot 3,5 jaar heeft gestaan en waar ik hem gekocht heb. Bij mij is hij eerst op een weide komen te staan maar nu 3 weken weggehaald omdat ik het maar niks vond, hoeveel hopen hooi je ook neerlegde hij werd altijd weggejaagd en hij kon de kilos goed gebruiken, en dan de modder waar ze de hele dagen in liepen.. Nee niks voor mij.

Toen naar plek nummer 4, manege en daar een maand gestaan gok ik. Maar omdat je zelf moest buiten en binnen zetten en er zomers chronisch weiden te kort is en je ze maar 2 uurtjes mag buiten zetten ben ik langzaam rond gaan kijken. Ook kon ik zelf voor 60 euro per maand hooi zelf bijkopen en voeren bovenop de toch al best dure stalling.

Plek nummer 5, ongeveer anderhalve week uitgehouden.. Kon het niet meer aanzien na een week, ze konden wel de paddock op en een vriendin deed dat gelukkig ook dus dat was de reden van verhuizing. Ook kon je hier zelf je hooi klaarzetten en dus bepalen wat en hoeveel hij krijgt. Helaas was de paddock overbezet en dus met 4 paarden op een postzegelstukje en de stallen mocht je maar zoo weinig bijstrooien dus dat was continue in de stront staan en anders in de modder buiten..

In de tussentijd bij mijn huidige stal gaan kijken, klonk ideaal alleen redelijk ver weg dus dat hield me tegen maar toch gaan kijken en meteen een goede klik met de staleigenaar, winters worden ze buiten gezet en binnen gehaald en staan ze gewoon op ruime winterweiden in kleine vaste groepen. Zomers zelfde verhaal alleen dan op zomerwei uiteraard. Alle 55 stallen lagen er super bij en dat terwijl ik savonds kwam kijken. Hooi word fatsoenlijk veel gevoerd en je mag ten alle tijden zelf hooi en stro pakken.
Staleigenaar is mijn paard komen halen bij plek nummer 5 en tot op de dag van vandaag heb ik er spijt van dat ik deze stal nooit eerder gevonden heb. Sta hier nu bijna een half jaar en nog volop tevreden.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:54

Joafaan ik denk ook dat ik geluk heb bij mijn 2e stal... ik ben gewoon tevreden en heb geen reden om weg te gaan... natuurlijk kun je ook net de pech hebben dat je niet op de juiste plek staat elke keer door verhuizing, vervelende sfeer, slechte verzorging etc

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:06

Doemaar- ja inderdaad. Nu staan ze op de wei- helaas kunnen ze daar maar tot 1 september blijven staan. Zoek nu stal voor de periode daarna- met uitloop in de buurt van Rotterdam.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:13

Zo ver ik weet:
Paard komt uit België, heeft daarna in Utrecht gestaan, toen bij een handelaar gekomen en daar heb ik haar gekocht. En nu staat ze al 4jaar hier :)

Paard is nu 9jaar. Dus 4plekjes gehad zover ik weet