Stallingsprijs omlaag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Stallingsprijs omlaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:28

Precies dan maar beetje koud en nattigheid hahahah.vroeger had ik niet anders.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 07:12

Helaas ook nog nooit meegemaakt dat de prijzen daalden :o

Vorig jaar ging de prijs ineens sterk omhoog, van 180€ naar 240€. Nu werden daarvoor wel een extra buitenbak aangelegd, springmateriaal aangekocht, een galoppiste en crossterrein aangelegd,...
Toch vond ik 60€ omhoog veel geld, zeker omdat ik al deze voorzieningen niet gevraagd had en perfect tevreden was met één buitenbak.

Toen ze een maand later aankondigden dat er niet meer zou gevoederd worden voor die prijs van 240€ vond ik het toch echt niet meer kunnen. Ineens moesten we voor dagelijks voederen nog eens 30€ extra betalen, waardoor de prijs in een paar maanden tijd voor volpension met 90€ gestegen zou zijn...

Op dat moment was het toch wel :wave:

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 07:30

Barcelano schreef:
Ik heb bij een stal gestaan.
Die was rond de 395.
Binnen bak etc.
Meeste stallen zitten in deze regio rond die koers.

Ze is destijds naar beneden gegaan kwa prijs naar 285.-

Ook vanwege de crisis...zodat men niet gaat bezuinigen op hun paard ;)

En dan vraag ik me af waarom moet die stalling dan eerst zo belachelijk duur terwijl het met 90 euro minder ook lijkt te gaan, wie hou je dan voor de gek.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 07:36

Ik zie dat de prijs inmiddels al verlaagd is, maar ik denk niet dat 20 euro minder stalling ervoor zorgt dat je het paard toch houd als je door crisis op het punt staat het dier te verkopen.
Maar goed, wel fijn dat je meedenkt.
Ik zelf heb het nog nooit meegemaakt op een stal.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:16

Ragdollcat schreef:
ralphtdw schreef:
Wij hoorde dst onze vorige stal ook verlaagd is.
van 200 na 135 euro.
maar ze hebben nu dus gedaan dat je nu vlas kan gaan kopen bij hun word afgestreept en einde van de maand weet je dus wat je kwijt bent. Want sommige redden het met 1 pak in de week en de ander wel 3.
Hier was het normaal 200 euro en de vlas kon je raak pakken en wat gebeurde er dst sommige gewoon heel veel schoon vlas weg gooiden vandaar deze regel

Zouden ze eens moeten gaan doen op de stal waar ik sta.

Sommige mensen pfffffffff pakken veel te veel stro en gooien ook veel te veel goed stro weer weg op de mesthoop. Laat ze maar apart gaan betalen naar gebruik van stro.

[b]Dat TS de stallingsprijs omlaag heeft gezet is leuk, want het is teveel geld wat ze ervoor vroeg. Op een luxe manege met meerdere binnen en buitenbakken etc. is het er nog goedkoper dan bij de TS.

[/b]

Ik weet niet of jij wel uit de zelfde regio komt alsTS? Want dat is nl absoluut niet het geval hier. Ik sta op zo'n kilometer bij TS vandaan en ben er onlangs nog aantal x geweest. Het is er zeer netjes en professioneel en voor dat bedrag heb je hier zeer zeker geen stalling met meerdere binnen en buitenbakken hier in de omgeving. Was het maar zo'n feest! Wil je die luxe hier hebben, dan zit je al gauw rond de 450,-\ 500,- euro.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:42

Ik betaalde eerst € 395 voor 3 bij 4 stal, overdekte longeercirkel en stapmolen, 1 paddock, grote springtuin, buitenbaan 20x60 en binnenbaan 20x60. Paarden kwamen heel weinig buiten, kregen niet het juiste voer (koeienkuil), goedkoopste van goedkoopste brok, iedere dag drollen uit de stal. Geen water op weides want dat hebben ze niet nodig 8)7 er zit vocht in het gras....

Betaal nu € 320, stapmolen, overdekte longeercirkel/losgooibak, 20x40 buitenbaan, 20x40 binnenbaan met achterberg bodem, paarden staan in de zomer heel de dag buiten 0800-1700 uur, er worden geen uitzonderingen gemaakt (tenzij er een blessure is) een paard hoort buiten, in de winter een dagdeel in de paddocks met hooi (8 paddocks), in stal heel grote hooineten 1.5m bij 1.5m, worden 2x per dag gevuld en je mag ook zelf bijpakken. Er word uitsluitend droog hooi gevoerd! 2x per dag brok. Iedere dag worden ze goed opgestrooid, 1x per week volledig uitgemest. Weides worden goed onderhouden en er is volodoende water op de wei.

Ik vind het niet erg om voor luxe te betalen, maar mensen vergissen zich erg vaak in wat luxe is voor de mens en wat luxe is voor het paard. Stal 1 is super mooi complex, maar voor het paard weinig contact en vrije beweging. De zogezegde 'Sportstal', Stal 2 is een boerderij, minder luxe faciliteiten voor mij maar voor het paard een paradijsje.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:29

DatBenIkNou: Ik vind het erg veel geld aangezien ik luxestallen ken die qua stallingsprijzen stuk lager zitten. En dan is het er ook zeer netjes en proffesioneel, tot en met de luxe van het hebben van een ruitersportzaak en de paardenkliniek op het terrein aan toe.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:41

Ragdollcat schreef:
DatBenIkNou: Ik vind het erg veel geld aangezien ik luxestallen ken die qua stallingsprijzen stuk lager zitten. En dan is het er ook zeer netjes en proffesioneel, tot en met de luxe van het hebben van een ruitersportzaak en de paardenkliniek op het terrein aan toe.

Maar niet in en rond Zoetermeer!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:27

@Datbeniknou: Hebben we het over dezelfde stal? Voorzover ik weet heeft de Kraanhoeve slechts een buitenbak (en een longeerring), geen binnenbak en dus geen meerdere binnen- en buitenbakken.

Die 500 euro waar jij het over hebt is wel exceptioneel. Ik betaal 365 voor een stal met twee binnen- en drie buitenbakken, paddocks, kantine, weidegang (hier moet extra voor betaald worden), etc. Volgens mij zitten de meeste stallen in deze regio met deze faciliteiten tussen de 350-430 euro.

MJDR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:56

Ik betaal 215 per maand (en voor een paard betaal je 280 volgens mij) (gellukig heb ik een pony :)) )
Wij hebben 2binnenbakken 1buitenbak. Longeerbak. Stapmolen. 4paddocks, zomers op het weiland.
Ik sta op de manege :j

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 19:13

Ragdollcat schreef:
ralphtdw schreef:
Wij hoorde dst onze vorige stal ook verlaagd is.
van 200 na 135 euro.
maar ze hebben nu dus gedaan dat je nu vlas kan gaan kopen bij hun word afgestreept en einde van de maand weet je dus wat je kwijt bent. Want sommige redden het met 1 pak in de week en de ander wel 3.
Hier was het normaal 200 euro en de vlas kon je raak pakken en wat gebeurde er dst sommige gewoon heel veel schoon vlas weg gooiden vandaar deze regel

Zouden ze eens moeten gaan doen op de stal waar ik sta.

Sommige mensen pfffffffff pakken veel te veel stro en gooien ook veel te veel goed stro weer weg op de mesthoop. Laat ze maar apart gaan betalen naar gebruik van stro.

Dat TS de stallingsprijs omlaag heeft gezet is leuk, want het is teveel geld wat ze ervoor vroeg. Op een luxe manege met meerdere binnen en buitenbakken etc. is het er nog goedkoper dan bij de TS.

Ik reageerde op Ragdolcat, juist omdat zij aangaf stallen met veel meer luxe te kennen dan die van TS, voor minder geld. Ik ken de Kraanhoeve en voor wat zij bieden is dat een reële prijs, voor die prijs vind je juist GEEN stalling met binnenbak in deze regio. Denk dat Ragdolcat niet uit Zoetermeer komt, zoja: dan ontvang ik graag het adres voor een stalling onder 345,- met binnenbak en meerdere buitenbakken. :Y)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:31

mylittlejoy schreef:
@Datbeniknou: Hebben we het over dezelfde stal? Voorzover ik weet heeft de Kraanhoeve slechts een buitenbak (en een longeerring), geen binnenbak en dus geen meerdere binnen- en buitenbakken.

Die 500 euro waar jij het over hebt is wel exceptioneel. Ik betaal 365 voor een stal met twee binnen- en drie buitenbakken, paddocks, kantine, weidegang (hier moet extra voor betaald worden), etc. Volgens mij zitten de meeste stallen in deze regio met deze faciliteiten tussen de 350-430 euro.

Dat is Zoeterwoude toch, mylittlejoy?

Ejena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 13:52

Ik heb eens op een stal gestaan die zich aanpaste aan de inkomsten en uitgaven. De ene keer moest er iets meer voer worden besteld of gingen de vlas balen in prijs omhoog waardoor we een maand iets meer betaalde. Wanneer deze prijs zakte of we minder hoefden bij te bestellen, ging hij weer omlaag.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:06

Ik betaalde voor mijn expaardje 325 per maand. Daarvoor had ik een stal, een buitenbak en weiland het hele jaar door, waar ze op- en afgezet werden en de voerbeurten werden gedaan. Verder was het redelijk doe-het-zelf. Of in die mate dat als er iemand was rond binnehaaltijd, dat diegene gewoon even hielp.

Veel geld? Tuurlijk..
Ik bedoel... Voor een stal met een simpele binnenbak betaal je in deze regio hetzelfde. Maar daar komt je paard niet buiten. Mijn paard had (correctie: lees, hij staat er nog :D) het super naar zijn zin, had vrijheid blijheid buiten het hele jaar door, werd goed verzorgd, had vertrouwde mensen om me heen, verder alles wat ik nodig had én ik had het naar mijn zin.

Voor hetzelfde geld zou IK dus een binnenbak kunnen hebben of een buitenbak en andere luxe, maar mijn paard het land niet op kunnen. Of enkel een paar uurtjes in de zomermaanden. Ik ben blij dat ik voor de "dure" stalling met weinig luxe heb gekozen.

De stalprijs kwam overigens tot stand omdat de eigenaresse allesbehalve bezuinigd op hooi en voer én omdat de eigenaar van het stuk land die zij huurt een afzetter is en ze zich daar serieus blauw aan betaald.

In de 5 jaar dat ik er heb gestaan is ze 1x omhoog gegaan en dat vond ze echt meer dan vreselijk.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:10

Stallingsgeld ligt er ook maar net aan waar je woont. Ik weet dat hier in het hoge noorden in ons dorp een stalling is waarbij je alles hebt; mooie stal, binnen en buiten bak, weides waar ze het hele jaar op kunnen staan (swinters wel op stal snachts), voer zit er bij, een hele gezellige stal waar ze eens in het jaar een stal barbecue houden en wel eens onderlinge wedstrijden organiseren, en nog een vrij mooie omgeving voor buitenritten ook. Het enige wat je als nadeel zou kunnen opvatten is dat het geen nieuwbouw stal is. Het is eigenlijk een typische oude boerderij die goed is onderhouden. Als je hier de netste stal wil, ben je 170 in de maand kwijt voor een paard geloof ik. Dan heb je een vrij ruime stal die aan de binnenbak grenst. Is voor zover ik weet ook nog nooit van prijs gedaald, en is volgens mij ook nooit hoger geweest.
Ik weet wel dat zodra je je paard ergens op eenzelfde soort stal wil plaatsen in de randstad, je dit met gemak 50 tot 100 euro per maand kan schelen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 15:02

Heel persoonlijk: Maar voor wat je biedt en in die regio zou ik tussen de 225 en 250 meer als voldoende geld vinden. Ik vind het voor de accomodatie schreeuwend duur.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:46

R12312 schreef:
Heel persoonlijk: Maar voor wat je biedt en in die regio zou ik tussen de 225 en 250 meer als voldoende geld vinden. Ik vind het voor de accomodatie schreeuwend duur.

Nou, als jij er hier één weet voor dat geld hou ik me aanbevolen! Die zijn er namelijk niet vol pension, met buitenzetten en weidegang, nette accemodatie en een goede rijbak...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:53

Klopt, ik kom niet uit Zoetermeer.

Wat is er dan zo speciaal aan dat het er zo duur is?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:13

Zoetermeer is niks speciaals helaas... :oo In deze regio is de ruimte gewoon schaars, dus de stallingsmogelijkheden zijn er beperkt. Schaarsheid drijft prijzen nu eenmaal op, ruimte is hier duur! Als je uit de meer landelijkere delen van dit land komt, lijkt dit misschien veel geld, maar rond de 200 euro p/m heb je hier of nauwelijks iets, of hooguit weidegang/paddocks en compleet doe het zelf.
Ik betaal hier zelf 325,- en dan mest ik zelf nog uit. Het is niet dat het geld bij mij aan de bomen groeit helaas, dus als het goedkoper kon dan zou dat zeer welkom zijn. Maar dat is er eenvoudigweg niet, niet met de faciliteiten die ik nu heb tenminste. Ik heb best wat wensen, wil ook nog graag fijn buiten kunnen rijden in bos/park, goede instructie, goede bak, paarden moeten buiten komen in zomer en winter.

BIJ TS staat men volpension en de paarden staan er echt keurig bij, er is weidegang in de zomer en paddocks in de winter met buitenzetservice. Ik sta daar zelf niet, maar ben er recent bekend en het is er keurig geregeld allemaal. Het is dat ik erg verwend ben met onze binnenbak, mijn instructrice en bijna directe aansluiting op bos/park anders zou ik De Kraanhoeve zeer zeker een goede optie vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:13

In verhouding is het net zo duur als hier (drenthe) want in de randstad liggen de huren voor huizen bijv ook hoger. Máár de lonen ook ;)

Heb dat al eens globaal omgerekend en voor iemand met ongeveer dezelfde vergelijkebare baan in mijn sector is in verhouding net zo veel kwijt. Want hier zijn de lonen lager.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:19

Hier is hij eigenlijk al een hele tijd hetzelfde gelukkig.
Ik betaal 350 voor 2 paarden. Longeercirkel, buitenbak en een eigen grote wei.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:36

Yvank_ schreef:
In verhouding is het net zo duur als hier (drenthe) want in de randstad liggen de huren voor huizen bijv ook hoger. Máár de lonen ook ;)

Lonen hoger? Ik weet niet in welke sector jij werkt, maar je krijgt de meeste sectoren hebben gewoon een handboek referentiefuncties, waar naar gelang je taken en verantwoording een bijbehorende functiegroep en salaris uitrolt. Het maakt niet uit of je dan in centrum Den Haag werkt of in een gehucht in "the middle of nowhere".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:38

Tja heb er destijds via school met andere studenten uitgebreid onderzoek naar gedaan, veel gegevens van CBS etc. En daar kwam toch echt uitrollen dat er wel wezenlijk verschillen inzitten :) , lonen in deze regio lagen zelfs gemiddeld het laagste.

http://www.rtlnieuws.nl/editienl/hoogst ... je-utrecht dit is van een paar jaar terug maar het principe is nog altijd hetzelfde.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:51

interessant om te lezen wat er wordt betaald voor pensionstalling en of men dat waard vindt.

Ik betaal hier, vlakbij Amsterdam, E320 voor ruime box (open aan de bovenkant en aan de zijkanten ook contact met de buren) op ruim stro, goed hooi, keuze uit goede brok, sportmuesli of Easy mix. Daarnaast een 20 x 60 binnen- en buitenbak, gebruik van stapmolen, 2 longeerkralen (1 met agterberg) en 2 grote en een heleboel kleinere paddocks. Daarnaast zit ik tegenover een natuurgebied, je hoeft alleen de weg over te steken.

In het zomerseizoen kun je kiezen voor kleine landjes of groot land, op groot land mogelijk dag en nacht. In de winter zandpaddocks voor een halve dag voor E25. Binnen- en buitenzetten kun je zelf doen of voor E2 (binnen en buiten) per dag laten doen. Spuitplaats aanwezig met muntjes, een solarium maar die wordt nooit gebruikt :P En er is een grote kantine, die alleen met clinics en wedstrijden wordt bemand. Kortom, beetje luxe voor de baas (wilde gewoon heel graag binnenbak) maar toch vooral ook voor de paarden zeker niet verkeerd! Ga van de winter zelf nog extra hooi bijvoeren..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:02

Ejena schreef:
Ik heb eens op een stal gestaan die zich aanpaste aan de inkomsten en uitgaven. De ene keer moest er iets meer voer worden besteld of gingen de vlas balen in prijs omhoog waardoor we een maand iets meer betaalde. Wanneer deze prijs zakte of we minder hoefden bij te bestellen, ging hij weer omlaag.

Zo ben ik ook begonnen, en het gekke is dat veel mensen dat liever niet willen :o
Terwijl een stalhouder juist marges in moet bouwen bij een vaste prijs om tegenvallers op te moeten vangen...

Overigens kan het bij mij nog steeds zo. Maar dan wel ook het werk eerlijk verdelen en samen doen...
Heb afgelopen zwangerschap goed gemerkt dat vrijwel niemand voor een klein bedrag per uur paarden wil verzorgen (men wilde toch echt 7,50 of meer per uur), maar aan de andere kant wordt wel van jou als stalhouder verwacht dat je voor minder dan 1/3 van dat bedrag andermans paarden verzorgt en daarnaast al het onderhoud inclusief kosten op je neemt zonder die tijd door te rekenen...