withney_4312 schreef:Ja ik heb nog een heel lijstje, maar ze staat nu op de wachtlijst bij Het brieschen paard. Ben er ontzettend tevreden over, en mocht ik wat beters vinden ga ik dan natuurlijk daarvoor. Maar heb in ieder geval al iets waar ik me heel goed bij voel. De paarden staan in een hele grote inloop stal met dik stro, een groot plein met onbeperkt hooi, en een paddockje eraan + 15 hectare weiland. Het is ontzettend mooi, precies zoals ik mijn ideaal beeld had. 210 per maand excl eigen voer etc, maar het is echt keurig. Alleen zal nog zeker 3/4 maanden moeten wachten.. (Ik kijk ondertussen ook derest van de gegeven linkjes door en ben nog druk op pad met plannen langs de adressen te rijden) Hoe moet dit nou

.. Ik ga hem niet dubbelop verhuizen.. Dan maar politie agentje spelen?
Hoe dit moet? Je achterste in beweging zetten, die adressen als de sodemieter bezoeken en kijken hoe het daar is. Leuk dat je een "ideaalbeeld" gevonden hebt, maar er zijn zoveel andere stallen óók super voor je paard. Waar je meteen terecht kunt. Je laat je dier toch niet langer dan nodig op deze slechte stal staan?!?
3/4 maanden is veels te lang, als je weet dat ze het niet goed heeft. En waar je constant aan het "strijden" bent. Zelfs als je een stal vindt met minder ha grond, kan je paard daar ongelofelijk gelukkig worden en super verzorgd worden. Ik denk echt dat je deze stal even uit je hoofd moet zetten en andere stallen moet bezoeken, maar dan wel open-minded.
Het antwoord van dat rusthuis wat betreft gebitsproblemen en hooi/kuil bevalt me trouwens niet... betekend dat dat ze alleen maar de tijd krijgen om het alsnog weg te werken en meer niet? Als je paard proppen maakt, heeft ze een andere vorm van ruwvoer nodig. En dat weet een goed rusthuis en dat dóet een goed rusthuis. Genoeg voer wat er nasst gevoerd kan worden zodat een paard wél binnen krijgt wat ie nodig heeft. Denk aan Subli seniores priores, Wiesencobs etc. Dat er daar nooit problemen mee zijn geweest wil niet zeggen dat er geen problemen van kunnen komen. Zeker niet als ze ook veel tijdelijke paardjes hebben, dan valt zoiets helemaal niet op. Ook een puntje om na te gaan.
Ik zou gisteren al verhuisd zijn eerlijk gezegd. Uit ervaring weet ik dat mensen die al niet goed voor de paarden zorgen (daar hun eigen idee over hebben) NIET veranderen. Alleen als je er bij bent. Uitzonderingen vast en zeker daargelaten. Maar dat weet je dus niet.
Ik zeg: zoek het iets verder, kijk neutraal naar verdere stallen, zet even dat ene rusthuis uit je gedachten. Er zijn veel ook ontzettend goede plekjes voor je paard, waar je direct naartoe kan. En dat is toch wat je wil, je paard zo snel mogelijk wél goed verzorgd?