GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 20:20

bigone schreef:
Dit product zou zo veilig moeten zijn dat een paard er NIET vast in kan komen te zitten.

Precies!

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 19:12

Foto van vandaag, het geneest goed en 'trekt' dicht. Haar voorplukje hebben we maar even naar achteren weggevlochten...

Afbeelding

little_king

Re: GEVAARLIJK! Hartog Voerbox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:17

Dat is denk ik wel slim ja.
Fijn dat het wel goed geneest.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:15

ziet er super uit zeg, en littekens, de tijd zal het leren. Had ene merrie in training die een ontstoken kies op het land had gehad en haar onderkaak zat een giga abces op. Werd een hele dikke korst, gevolgd door leer achtige huid gevolgd door mooi behaard en niks meer van te zien :)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:46

fijn dat Hartog heeft terug gereageerd.

En dat ze je geld terug willen geven.

Maar schade vergoeding voor de DA verhalen wordt denk ik moeilijk.

heb in verleden ook een gehad met een product, paard had zich verwond. Maar toen werd mij gezegd je heb de bevestiging instructie niet opgevolgd. Had hem 10 cm te laag gedaan

Maar idd product moet veilig zijn. Maar goed wellicht benje voor hen eerste geval met een paard met een hoofd wond en daarom staat niet in de instructie i geuss maja benieuwd hoe alles gaat lopen succes

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 00:57

Nare wond :oo

ik heb 2 van die bakken al jáááren in de boxen hangen, met arabjes. De randen zijn niet scherp en ik heb ze net iets hoger hangen dan aanbevolen. Het is bijna onmogelijk om op die hoogte het hoofd op zo'n wijze erin te kantelen, terwijl als ie lager hangt dat indd wel makkelijker gaat. Ik neem aan dat de meesten wel een beetje visueel kunnen voorstellen hoe een paardenhoofd op welke hoogte kan bewegen? Op borsthoogte of hoger moet het paard er dan bijna op hangen om die beweging te kunnen nabootsen :)

Anyway, ik hoop dat het snel geneest en het allemaal erg meevalt achteraf, geen nare staartjes nog enzo.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:19

Wond ziet er goed uit...als de wond nu straks helemaal dicht is,kun je met vit E gaan smeren.Dat houd de huid mooi soepel en stimuleert de haargroei.Je kunt gewone Vit E capsules voor mensen gebruiken.Prik een gaatje is,druk de gel eruit en smeren maar ;)

Fijn dat ze eindelijk hebben gereageerd maar vond het wel lang duren.Ze hadden een mail kunnen sturen dat ze je klacht in behandeling hadden genomen en binnen enkele werkdagen zouden reageren.Dan weet je wat...een gewond paard is niet niks.

Ik ben ook van mening dat producten die voor dit doel zijn ontworpen,volkomen veilig moeten zijn.Geen scherpe randen of mogelijkheden om vast komen te zitten.

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 13:34

Twee weken later: Het wordt mooi! Voorplukje zit nog naar achter gevlochten trouwens :-)
Afbeelding

Daarnaast ook een reactie van Hartog, ze zeggen verder niks over hoe het kan gebeuren of over de box, maar wel mag ik naar keuze 15 zak Lucerne of 15 baaltje compact gras ophalen. Nu is ophalen lastig, maar gelukkig werkt de importeur mee om ze in de container naar Bonaire te doen voor mij. Toch mooi :o

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:57

Dat is heel netjes van ze.
Wel nog steeds jammer dat ze niets zeggen over de box zelf.

Het geneest mooi, ik denk dat je geluk hebt en er dadelijk niets meer van ziet.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:05

super netjes van hartog e de wond wordt heel erg mooi! Gelukkig beweegt zo'n wond weinig dus gaat het snel genoeg dicht, met een heel mooi litteken straks :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:54

Even hele andere vraag: Waarom is de wond niet gehecht of kon dat niet???

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 19:06

bliver schreef:
Even hele andere vraag: Waarom is de wond niet gehecht of kon dat niet???

Dat kon niet, dan moest de huid die daar toch al heel dun is en te dicht op het bot zit, te ver naar elkaar getrokken worden...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:08

ok dat is jammer dan had het amper een litteken geworden maar het is niet anders. Als de korst eraf is zou je nog met litteken creme kunnen smeren om het mooier te krijgen

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 19:29

Denk dat het hooguit een zwart streepje wordt, en zodra de korst eraf is gaan we smeren met levertraanzalf daar hebben we eerder goede ervaringen mee gehad.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:31

aan de rechterkant zit een dieper stuk, daar is de korst ook wat dikker, daar zul je misschien een kruin krijgen, verder niet te veel zorgen maken :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:50

Ziet er erg mooi uit, dat gaat zeker goedkomen.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:00

Ik heb mij een maand of vijf geleden verdiept in de voerbox maar heb het niet gedaan omdat ik bang was dat de paarden er met hun tanden in kunnen blijven haken ( in het rekje) en omdat ik bang was dat ze met het rekje gaan lopen gooien als het los op het gras en ligt en gaat zakken kunnen ze het volgens mij op en neer bewegen.

Maar toen zag ik in instructie filmpjes staan dat je de bak ook los op de grond kon zetten..... :?

Heb nu trouwens voor hooizakken van Harry's Horse gekozen, ben daar erg tevreden over, paardje doet de hele nacht over een plak hooi.

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 17:12

meiske1577 schreef:
Ik heb mij een maand of vijf geleden verdiept in de voerbox maar heb het niet gedaan omdat ik bang was dat de paarden er met hun tanden in kunnen blijven haken ( in het rekje) en omdat ik bang was dat ze met het rekje gaan lopen gooien als het los op het gras en ligt en gaat zakken kunnen ze het volgens mij op en neer bewegen.

Maar toen zag ik in instructie filmpjes staan dat je de bak ook los op de grond kon zetten..... :?

Heb nu trouwens voor hooizakken van Harry's Horse gekozen, ben daar erg tevreden over, paardje doet de hele nacht over een plak hooi.

Heel goed dat je er niet voor gegaan bent, goed voorgevoel en zoals je begrijpt zal ik m ook nooit meer gebruiken :-(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:18

hoe gaat het nu met je prinsesje??

een kennis van mij had hem ook los op de grond staan bij haar ruin en die had er nooit een probleem mee.

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 19:49

Woogy schreef:
hoe gaat het nu met je prinsesje??

een kennis van mij had hem ook los op de grond staan bij haar ruin en die had er nooit een probleem mee.

Het gaat goed hoor, zal morgen weer even foto maken. Er zit nu alleen op het diepste stukje nog een korstje, de rest is roze streepje en sinds gister ben ik begonnen met het smeren van Vetramil erop, soort wondzalf wat de haargroei bevordert en litteken soepel houdt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:44

klinkt heel goed :)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:18

Ik heb goede ervaringen met Camille zalf, wonden genezen daar ook heel mooi mee.

Sterkte ermee in ieder geval!

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 20:32

Het gaat goed met het meiske. Korstjes zijn eraf en smeer nu twee keer per dag met Vetramil zalf, hopelijk wordt het mooi...
Afbeelding

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:34

Dat geneest mooi

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 01:14

Dat gaat weer heel mooi worden. Ik denk alleen niet dat de Vetramil honingzalf nog veel toevoegt in dit stadium.