Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xApple schreef:Ik nam het niet persoonlijk op hoor
Misschien kom ik zo nog op goede ideeën om het anders aan te pakken..
Hoewel ik dus nog steeds echt benieuwd hoe wedstrijdruiters omgaan met winters 24/7 of
de hele dag buiten?
SteffiiY schreef:nou dat weet ik niet. ken genoeg mensen die op hoog wedstrijd niveau die bij een boer staan waar ze in de winter buitenkomen. het is net hoe je er mee omgaat denk ik
MxP schreef:Een grote berg (verhoging) in de wei is ideaal, hoe lang het ook regent de paarden kunnen altijd droog staan, wat ook wel helpt is het voorste stuk bijv. van de wei verhard maken en gewoon netjes schoon houden dan wordt het daar ook geen modderboel.
Sabszz schreef:Mijn hemel... ik begin echt een hekel aan bokt te krijgen op deze manier.. DENKEN jullie nou werkelijk dat het binnen de topsport zo is dat al die paarden een fiets etmaal buiten staan ?
dames come on.. ik werk al jaren op een grote dressuurstal van een top ruiter. die heeft zoveel paarden dat die beesten niet meer dan 1 uur, 1.5 uur naar buiten kunnen omdat er immers gewoon geen plaats voor is. laat hun lekker hun gang gaan jaa... en kom op zeg dames ? een paard ongelukkig zonder weide ? of zonder weide geen paard nemen ? in welke tijd leven we nou. mijn paarden staan zelf de hele dag in de paddock en krijgen gewoon eten. dat maakt hun echt niet minder gelukkig hoorsoms wordt ik zo moe van dat gezeur. laat iedereen gewoon in zijn waarde.
Sabszz schreef:Mijn hemel... ik begin echt een hekel aan bokt te krijgen op deze manier.. DENKEN jullie nou werkelijk dat het binnen de topsport zo is dat al die paarden een fiets etmaal buiten staan ?
dames come on.. ik werk al jaren op een grote dressuurstal van een top ruiter. die heeft zoveel paarden dat die beesten niet meer dan 1 uur, 1.5 uur naar buiten kunnen omdat er immers gewoon geen plaats voor is. laat hun lekker hun gang gaan jaa... en kom op zeg dames ? een paard ongelukkig zonder weide ? of zonder weide geen paard nemen ? in welke tijd leven we nou. mijn paarden staan zelf de hele dag in de paddock en krijgen gewoon eten. dat maakt hun echt niet minder gelukkig hoorsoms wordt ik zo moe van dat gezeur. laat iedereen gewoon in zijn waarde.
Marjoow schreef:xSlvna schreef:Ideaal zou in mijn ogen zijn : Padockparadise omringd met meerdere weilanden voor de droge periodes, en een box (als een schuur, goed dicht en genoeg plek uit de wind, regen... ).
Dan wel met de luxe van een rijhal, rijbak, longeercircel, stapmolen... *droomt verder*.
Is dat uberhaubt ergens in Nederland, zo een ideale stal voor ruiter én paard?
Ik ben van mening dat de stal waar mijn verzorgpaard staat aardig in de buurt komt ja![]()
Weidegang wanneer mogelijk, paddocks voor slecht weer (oke, meeste zijn privé paddocks maar er komen ook grotere paddocks). Een losgooibak, een round pen, een stapmolen, een buitenbak met goede bodem, een binnenbak met dressuurbodem, binnenbak met westernbodem, een bos in de achtertuin... Ik ben redelijk verwend
Maar hier in Leusden zit ook een stal die het ook goed voor elkaar heeft. Zie daar het hele jaar door wel paarden buiten in de wei. Hebben ook een binnenbak en meerdere buitenbakken, longeerbakken en een stapmolen. Ook een mooie stal met veel faciliteiten.
Cowgirl schreef:Sabszz schreef:Mijn hemel... ik begin echt een hekel aan bokt te krijgen op deze manier.. DENKEN jullie nou werkelijk dat het binnen de topsport zo is dat al die paarden een fiets etmaal buiten staan ?
Maar blijkbaar voel je je toch aangesproken anders reageer je hier niet.
1 a 1,5 uur buiten....ik vind het schandalig.
Sabszz schreef:Ik ben ook voorstander van het buiten staan van paarden maar sommige mensen hebben dat gewoon niet tot hun beschikking... niet elke stal heeft dat.. en net zoals dewi zegt je moet dingen tegen elkaar afwegen.. er zijn ook paarden die de hele dag buiten staan in de blubber en helemaal verwaarloosd worden door hun baasje. dan zou ik toch eerder kiezen voor 1.5 uur/ 2 uur in de paddock en goed verzorgd paard die veel aandacht krijgt
Citaat:Slvna,hoezo bespaard dat ruimte??
Daarbij vraag ik me af waarom jij denkt dat een paard 8 uur in een paddock met hooi leuk vind?
Bij mij staan de paarden ook in de bak voor een paar uurtjes maar met of zonder hooi,ze gaan graag naar binnen... Bij het hek staan is ook zoiets...niet extra bewegen dus.. Gelukkig heb ik ook een stapmolen.