runningkawa schreef:Dus omdat een ander paard het slechte heeft, mag jezelf een paard laten staan.
Ik vind het dus onzin dat jullie je paardenliefhebber durven te nomen.
Want je gebruikt hem als een auto
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:Dus omdat een ander paard het slechte heeft, mag jezelf een paard laten staan.
Ik vind het dus onzin dat jullie je paardenliefhebber durven te nomen.
Want je gebruikt hem als een auto
(net een lange stapperiode achter de rug waar hij niets aan vindt. ) Sonja schreef:Nee hoor Cinzano, jij leest ook een beetje wat je wilt lezen, hoewel RK inderdaad ook erg ver doordraafde.
Zij zegt ook dat het paard er ten allen tijde uit moet. NIET dat de eigenaar dat moet doen, maar dat dat paard eruit moet. Door wie kan haar ook niet boeien. Dat staat er ook gewoon in.
En in een NOODsituatie (bv als je jezelf in de prak rijdt onderweg naar stal, of je krijgt een telefoontje dat je partner in het ziekenhuis ligt oid) kun je gewoon geen andere kant meer op. Behalve dan maar hopen op een attente stalgenoot of -houder.
Dandy schreef:En je weet toch hoop ik ook wel dat de hoeven van een paard bij beweging zorgen voor de goede doorbloeding van zijn benen ? (werken als een soort spons) Dat betekent: niet bewegen = slechte doorbloeding, met alle gevolgen van dien ... zie het bericht hiervoor over minimaal 20 minuten beweging per dag.
IngridM schreef:De hele draad van de discussie is weg, het was de vraag of het heel erg was om je paard 'ns een keer te laten staan, als je gewoon niet anders kan.
Mensen draaien de zaken om; "dan zoek ik een ander" Ja, doe ik ook, maar als je nu gewoon niemand kunt vinden ???? en de staleigenaar bedankt ervoor ? Tja............
Het komt nu net over of ik standaard m'n paard 2 dagen per week liet staan, maar dat hebben jullie er zelf van gemaakt.............heb je mij niet horen zegggen. Gelukkig weet ik zelf en vele met mij hoe ik met de paarden omga...............ik heb jullie goedkeuring dan ook gelukkig niet nodig........
) Wat had ik dan gemoeten? Mijn paarden tegen willens en wetens in buiten gooien met het risico op de meest afschuwelijke blessures? (of erger...) Nee, dan blijven ze maar binnen met een lekkere plak hooi, en een lekkere flinke borstelbeurt.
Want zo wordt er hier door sommige wel geredeneert
IngridM"]
[quote="stef schreef:Ik geef absoluut geen hol om mijn beesten, aangezien ze weleens een dag binnen blijven. Het zal me een rotzorg zijn al liggen ze morgen allebei dood, ben ik daar ook weer vanafWant zo wordt er hier door sommige wel geredeneert

Sonja"]
[quote="IngridM"][quote="stef schreef:Ik geef absoluut geen hol om mijn beesten, aangezien ze weleens een dag binnen blijven. Het zal me een rotzorg zijn al liggen ze morgen allebei dood, ben ik daar ook weer vanafWant zo wordt er hier door sommige wel geredeneert

Samantha
Mijn paard komt er elke dag minstens twee keer uit. 1 x met z'n vriendjes los in de wei/paddock en 1 x met mij. Ik heb vaak zitting (werk bij de rechtbank) en dat wordt weleens laat. Maar ik ga dan echt niet op de bank zitten omdat ik zo moe ben. Dan had ik maar een cavia moeten kopen, of zo. Ik ga dan toch nog even naar mijn paardje. In noodgevallen is er echt altijd wel een oplossing hoor. Het is maar hoe graag je het wil. Concorde schreef:Maar wat als ik nu een keer een dag echt niet naar stal kan en niemand haar naar buiten kan doen?
Hebben jullie dat wel eens?