niet dus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kinke schreef:nou....dat klinkt heeeeerlijk Isabelle.....
niet dus
ElineCath schreef:nikass, haha goeie opmerking! eerlijk gezegd ben ik niet tevreden, maar ik woon in de randstad dus heel veel keus heb ik niet, geen stal waar mijn paard overdag naar buiten kan te vinden hier.. Als ik zou kunnen kiezen zou ik gaan voor zomer 24/7 buiten en in de winter alleen overdag buiten. Maar mijn paard gedraagd zich prima en ik heb niet het idee dat hij ongelukkig is.
TessJS schreef:In de winter staan de paarden bij ons veel op stal, aangezien veel paarden op stal ijzers hebben en dus kunnen uitglijden bij sneeuw. Mijn paard krijgt dan nog elke dag beweging en komt niks tekort (net als de rest van de paarden op stal). Natuurlijk gaan ze bij lekker weer weer veel naar buiten. Lekker op het gras in het zonnetje. Ik ben zeer tevreden met deze situatie.
Aranel schreef:Mijn paard staat ook het grootste gedeelte van de dag op stal in de winter. Helaas, maar het is niet anders. Gelukkig staat hij in de zomer altijd in de wei. In de winter komt 'ie een paar uur in de paddock met zijn vriendjes en daarnaast ga ik er wel bijna elke dag heen, hij komt dus wel 2 keer per dag zijn stal uit.
Ik vind dit nog geen ideale situatie, maar hier in de buurt is gewoon niet beter te vinden..
Aranel schreef:Mijn paard staat ook het grootste gedeelte van de dag op stal in de winter. Helaas, maar het is niet anders. Gelukkig staat hij in de zomer altijd in de wei. In de winter komt 'ie een paar uur in de paddock met zijn vriendjes en daarnaast ga ik er wel bijna elke dag heen, hij komt dus wel 2 keer per dag zijn stal uit.
Ik vind dit nog geen ideale situatie, maar hier in de buurt is gewoon niet beter te vinden..
Isabelle_QJ schreef:Het is echt geen schande hoorDe beestjes voelen zich goed, zijn gezond, blij.. dat kan echt iedereen zien... Vaak staan ze al ongeduldig te roepen aan de poort dat ze naar binnen willen.
In de winter worden de weien klaargemaakt voor een lange lente/zomer/herfst goed dienst te kunnen doen..
Vanaf dat er wat warmte/zon/regen is geweest en de lente in zicht is kunnen de mannekes terug de wei op voor de ganse dag.. ik denk dat het 'winterschema' daadwerkelijk dus een kleine 3 maand geldt.
een kleine verduidelijking dus.. ik ga wel geen discussies met mensen beginnen te voeren,dus hier stop ik met reageren.. ik weet dat er bij veel mensen de paarden 24/7 buitenstaan en dat is echt super, maar niet iedereen pakt het op dezelfde manier aan.. en het is toch gewoon al heel belangrijk dat iedereen om zijn dier geeft en het de beste zorgen wil geven.. want je hebt ook paarden die 24/7 buitenstaan, maar dan wel met onverzorgde hoeven/tanden, geklitte mannen en staart, slechte omheining (prikkeldraad) .. Zo zie je, alles een beetje in zijn context bekijken
CalanthaMuis schreef:Aranel schreef:Mijn paard staat ook het grootste gedeelte van de dag op stal in de winter. Helaas, maar het is niet anders. Gelukkig staat hij in de zomer altijd in de wei. In de winter komt 'ie een paar uur in de paddock met zijn vriendjes en daarnaast ga ik er wel bijna elke dag heen, hij komt dus wel 2 keer per dag zijn stal uit.
Ik meld me ook!
Hier geen weiland tot ons beschiking, 23 uur per dag op stal wil ik nou ook weer niet zeggen, maar toch geen vrije uitloop.
Streven is meerdere malen (2x) per dag van de box en zeker elke dag wel even rollen en de benen strekken.
Nu moet ik je heel eerlijk zeggen dat ik niet echt het idee heb dat ik mijn paard er een plezier mee doe als ik haar 2 uur in de paddock laat staan met anderen, dan staat madam na een kwartier bij de omheining te kijken waar ik blijf, ook met een vriendje is ze niet erg enthousiast (gaat steeds beter haha).
Ter compensatie mag ze dan van de zomer lekker met vakantie, lekker even helemaal paard zijn op het land.