staan jullie liever op een kleine of grote pensionstalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dieselpaard

Re: staan jullie liever op een kleine of grote pensionstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:00

Ik ben net verhuisd van een vrij grote (ong 60 pensionpaarden + nog wat manegepaarden) naar een kleinschalige stal en ik vind het heerlijk. Paardlief krijgt veeeel meer aandacht, er is genoeg ruimte en hij heeft al nieuwe vriendjes. Er is geen geroddel, geen gedoe, alles is gewoon goed geregeld. Als ik persoonlijk iets wil, kan het gewoon geregeld worden. Ja, ik heb 2 ruime binnenbakken moeten inleveren tegen 1 buitenbak die momenteel vrij zwaar is. Of ik dat erg vind? Nee, want ik hoef ook niet meer verplicht 's avonds naar stal om te voeren of iemand te regelen als ik lekker een weekendje weg wil. Op het weer kan ik mij wel kleden.

connie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:40

mt zo min mogelijk mensen...

fabio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:39

Ik sta op een middelgrootte pension/manege.

Bij ons is het super gezellig onderling en veel mensen kennen elkaar zowel pension als manegeklanten.
Ik denk dat het per plek scheeld maar bij ons laat ieder elkaar in zijn waarde en staan we voor elkaar klaar als er een keer hulp nodig is.
Ik ben echt heel blij met mijn plekje.

Ik zou er zelf niet voor kiezen om ergens alleen te staan, ik vind de sociale contacten ook fijn en als je een keer niet kunt kan je alijd vragen of iemand anders je paard even wat aandacht geeft.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 14:44

superwoman schreef:
max66 schreef:
daar is ook weinig aan, maar ze komen in ieder geval wel de stal uit en kunnen wat rondlopen, dit kan in de stal niet.
Bij ons in de buitenbak kunnen ze idd rollen en lekker gek doen, op een verharde paddock niet.

Nou lekker buiten met het gemiddelde weer in Nederland... Beter stapmolen, verwacht dat ze anders toch bij het hek gaan staan.

in de stapmolen kunnen ze niet stil gaan staan......

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:45

Ik sta op een pensionstal (-+ 60 paarden) en heb het geweldig naar m'n zin!