Help asbest in de binnenbak, hoe schadelijk voor mens & dier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Help asbest in de binnenbak, hoe schadelijk voor mens & dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:38

Maar die baas zelf zei ook dat het asbest was.

Ik vind dat de grootste verantwoording natuurlijk bij die baas ligt.
Bleg, snap die man echt niet...

Je wilt toch geen onveilige omgeving voor je klanten, dieren en je eigen familie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:47

blokje schreef:
Maar die baas zelf zei ook dat het asbest was.

Ik vind dat de grootste verantwoording natuurlijk bij die baas ligt.
Bleg, snap die man echt niet...

Je wilt toch geen onveilige omgeving voor je klanten, dieren en je eigen familie.

Ik heb niet alles gelezen hoor, maar volgens mij is er nog geen test geweest waarbij is aangetoond dat er ook sprake is van besmetting.
Hoe groot de kans is dat bij het afbreken van delen asbest er ook sprake is van besmetting, heb ik geen idee van hoor. Maar dat zal vast hoger zijn dan wanneer er de asbestplaten intact zijn.

Dat het asbestplaten zijn, zal best.... Die zijn in bijna elk huis, elk gebouw van 20 jaar en ouder nog wel te vinden. Dat is toch niet zo schokkend?

Tsjah, het is wel een gebrekkige bedrijfsvoering van de eigenaar. Maar het verbaast mij eigenlijk niets. De meeste oudere mensen in mijn omgeving worden niet warm of koud van een beetje asbest. Zeker mensen van boerenafkomst niet.

Dat nu de pensionklanten weten hoe de eigenaar er over denkt, is waarschijnlijk schadelijker voor de eigenaar en zijn bedrijf dan wanneer hij bij constatering zelf een test had laten doen en de boel had laten vervangen. Ongeacht of het in de toekomst nog eens vervangen wordt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:50

Het zijn sowieso asbest platen die afbreken door de vorst ofzo. Dat zei de eigenaar van de stalling.

Ik begrijp van hier in dit topic die met asbest werken dat afbrokkelend asbest gevaarlijk is.
Met deze informatie zou je dus zeggen dat het echt gevaarlijk is.

Natuurlijk moet de baas het even laten na kijken maar dat is hij niet van plan,,,

Deze reclame is idd geen goede reclame.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:51

Janine, ik raad je aan de link die ik op de vorige pagina geplaatst heb eens te bekijken. Asbest is echt niet grappig hoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 15:57

Haarbal schreef:
Janine, ik raad je aan de link die ik op de vorige pagina geplaatst heb eens te bekijken. Asbest is echt niet grappig hoor!

Zeg ik dat het grappig is dan?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:00

Nee, maar je impliceert in jouw posts dat asbest niet gevaarlijk is "want allen huizen ouder dan 20 jaar hebben asbest, en jouw omgeving wordt niet warm of koud van een beetje asbest". Je doet er imo nogal luchtig over.

MIJN omgeving wel hoor! Hier in "Eternit-land" weten we wel beter! Daarom stel ik voor dat je je wat beter informeert over wat asbest voor je lichaam en je longen betekent, en de tijd neemt om mijn link te bekijken. En dan, dan kan je TS pas een gefundeerd en goedgeinformeerd advies geven!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:05

blokje schreef:
Het zijn sowieso asbest platen die afbreken door de vorst ofzo. Dat zei de eigenaar van de stalling.

Ik begrijp van hier in dit topic die met asbest werken dat afbrokkelend asbest gevaarlijk is.
Met deze informatie zou je dus zeggen dat het echt gevaarlijk is.

Natuurlijk moet de baas het even laten na kijken maar dat is hij niet van plan,,,

Deze reclame is idd geen goede reclame.

Dat heb ik ook gelezen hoor :) Ik zal ook beslist niet zeggen dat het geen asbest is ofzo.
En ik denk ook beslist wel dat afbrokkelend asbest een stuk gevaarlijker is voor de gezondheid dan asbestplaten die in tact zijn.

Het stukje dat ik noemde over die test, is ook meer een 'stel dat'. Om aan te geven hoe slecht negatieve mondelinge reclame voor een bedrijf is.

Overigens vind ik het wel bijzonder dat die platen door de vorst zijn gaan breken en brokkelen. Wij hebben een schuur met dakplaten, asbestvrij, die er kort na het verbod op asbestmaterialen op zijn komen liggen. Redelijk slechte kwaliteit, maar die zijn nooit gescheurd door vorst of andere weerinvloeden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:06

Haarbal schreef:
Nee, maar je impliceert in jouw posts dat asbest niet gevaarlijk is "want allen huizen ouder dan 20 jaar hebben asbest, en jouw omgeving wordt niet warm of koud van een beetje asbest". Je doet er imo nogal luchtig over.

MIJN omgeving wel hoor! Hier in "Eternit-land" weten we wel beter! Daarom stel ik voor dat je je wat beter informeert over wat asbest voor je lichaam en je longen betekent, en de tijd neemt om mijn link te bekijken. En dan, dan kan je TS pas een gefundeerd en goedgeinformeerd advies geven!

En op welke manier geeft dit aan dat ik er luchtig over denk??

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:07

Ik bedoelde het filmpje kijken, maar laat maar. Ik hoop dat je zelf nooit in soortgelijke situatie komt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:10

Haarbal schreef:
Ik bedoelde het filmpje kijken, maar laat maar. Ik hoop dat je zelf nooit in soortgelijke situatie komt.

En dat slaat op????

Echt, ik snap jouw reacties op mij niet... Allemaal nogal ongefundeerd en je legt mij zo'n beetje woorden in de mond die ik niet heb uitgesproken.

Kom eens met een verklaring dan? Ik ben wel benieuwd hoe mijn uitspraken over mijn omgeving en huizen met asbestmaterialen impliceren dat ik luchtig denk en doe over asbest? Niet te vergeten je beschuldiging dat ik niet weet wat asbest met je lichaam doet.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:13

:roll: Zo, beetje agressief?

Zoals ik in mijn eerdere posts vermeldde hebben mijn ouders een kennis die dood aan het gaan is aan asbestlongen. Ik denk dat ik mijn punt wel gemaakt heb en laat het hierbij.

Mocht TS of iemand anders willen weten wat asbest nou echt met je doet en hoe zulke rommel het is, dan raad ik aan om dat filmpje te kijken.

:evaw:

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:18

Maar Haarbal, ik snap niet wat dat er mee te maken heeft dat jij iemand kent die... Ik denk dat iedereen wel iemand kent die op een vreselijke manier gegaan is. Heb je ooit al eens een kettingroker zien doodgaan aan longkanker? Dat is ook absoluut geen pretje. Maar om dan maar iedereen die rookt immoreel en sociaal onverantwoordelijk te noemen.

Ik denk dat niemand hier zegt van 'heee, het is maar wat asbest, waar maak je je druk om, gewoon verder blijven rijden en vooral je mond houden'. Iedereen weet wel dat asbest gevaarlijk is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:23

Haarbal schreef:
:roll: Zo, beetje agressief?

Zoals ik in mijn eerdere posts vermeldde hebben mijn ouders een kennis die dood aan het gaan is aan asbestlongen. Ik denk dat ik mijn punt wel gemaakt heb en laat het hierbij.

Mocht TS of iemand anders willen weten wat asbest nou echt met je doet en hoe zulke rommel het is, dan raad ik aan om dat filmpje te kijken.

:evaw:

Nee, dat maak jij er van. Ik stel gewoon een rustige vraag.
Jij leest het blijkbaar als agressief, dat is niet wat ik er in heb gestopt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 16:34

Gini schreef:
Maar Haarbal, ik snap niet wat dat er mee te maken heeft dat jij iemand kent die... Ik denk dat iedereen wel iemand kent die op een vreselijke manier gegaan is. Heb je ooit al eens een kettingroker zien doodgaan aan longkanker? Dat is ook absoluut geen pretje. Maar om dan maar iedereen die rookt immoreel en sociaal onverantwoordelijk te noemen.
.

Iemand die rookt brengt niet drect anderen schade toe. tenminste iemand die denkt aan anderen rookt niet in het bijzijn van andere

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:48

Ts, hoe is het nu?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:30

Wat een topic.. Ik vind het erg bijzonder dat iedereen hier concludeert dat het levensgevaarlijk is om op de stal te blijven, terwijl er helemaal niet is vastgesteld dat het om afbrokkelend asbest gaat? Inderdaad is de kans groot dat er asbest in het dak verwerkt is, zo geeft de stalbaas ook aan. Maar het witte dat naar beneden valt kan toch net zo goed gewoon afkomstig zijn van gipsplaten oid?
Ik zou me zeker wel zorgen maken hoor, begrijp me niet verkeerd. Sowieso is het niet heel prettig dat stukken dak loslaten. Maar voordat ik ging verhuizen wilde ik eerst vastgesteld zien dat het echt om asbest gaat. Straks is het heel wat anders, ben je verhuisd, paard stress, jij stress, misschien minder fijne stal.. En waarom? Om een vermoeden, welke misschien niet eens klopt.

Kan me dus wel vinden in de posts van jannepauli, er wordt gigantisch paniek gezaaid terwijl het helemaal niet duidelijk is of er sprake is van asbest dat naar beneden komt? Eerst dat maar eens vaststellen, dan verder kijken. En het vaststellen, daar hoeft echt geen lange tijd overheen te gaan mijns inziens. Tot die tijd zou ik even de binnenbak mijden, dat zeker. Maar halsoverkop verhuizen en paniek zaaien? Nee, echt niet.
Ik kom zelf overigens ook uit Eternit-land (nog nooit zo gehoord trouwens haha), heb al veel gehoord over asbest en ik vind zeker niet dat het onderschat moet worden. Maar er kan wel op een reële manier mee omgegaan worden, en ik vind niet dat daar hier sprake van is.

Tot zover mijn bescheiden mening, eat me :Y)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:59

TS heeft in dit topic verschillende handvaten gekregen om vast te stellen of het asbest is of niet. Echter gaat ze er niet op in. Zoals ik een aantal blz geleden heb aangegeven, onderzoek kost 45euro als je het naar fibrecount opstuurt, diverse andere bokkers hebben ook hulp aangeboden bij analyse.

Hierbij dan nog een aanbod, stuur een klein stukje verpakt in plastic natuurlijk, op naar mij (adres via pb) en ik laat het GRATIS onderzoeken.

Ook foto's van het dak zelf werden niet geplaatst omdat het dan te herkenbaar ??? zou zijn.....

en nee, asbest (gebonden asbest in goede staat) is niet gevaarlijk, maar als dat dak naar beneden komt brokkelen, dan is er wel degelijk kans op allerlei enge ziektes.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 15:04

Lief van alles wat wordt aangeboden en de vele reacties, ondertussen ben ik er al weg dus verder meng ik me er niet in. Onderzoeken had gekund maar ik vond dat de staleigenaar dat dan had moeten doen of accepteren dat ik wegga. Foto's heb ik niet geplaatst omdat dan inderdaad de stal wel erg herkenbaar is. Het is verder een hele fijne stal dus ik wil de eigenaars verder ook niet voor het hoofd schoppen naar mijn idee was iedereen op de hoogte en ben ik er klaar mee. Graag geen reacties meer van en als er nieuwe mensen komen, dan kan over elke stal wel iets gemaakt worden van een waarschuwtopic. Excuse me maar ik ben er verders klaar mee nu wil iedereen nog bedanken voor de reacties en hulp maar hier laat ik het dan ook bij.