Druk leven en eigen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:41

niekje, jeetje pittig zeg, 3 paarden in de avonduren!
scheelt wel dat je volpension staat, hoef je helemaal niks zelf te doen en komen ze ook buiten?
en rijd je ze dan elke avond?

Ik werk 4 dagen en heb 2 paarden op een 'doe het zelf' stal, daar ben ik veel tijd aan kwijt, maar ik vind het ook heerlijk om buiten het rijden om de andere dingen op en om de stal te doen.

Mijn vriend rijdt zelf niet, maar is wel 'in het paardenleventje gegroeid' sinds hij mij kent.
Als het nodig is helpt hij mij op stal, van uitmesten tot met mijn merrie wandelen, hooi halen, etc...
en dat is wel heel fijn!

anders had ik er nooit zoveel tijd aan kunnen besteden en ook geen 2 paarden gehad denk ik...

Niekje51

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:19

@Nouvel, Ik heb er eentje 24/7 buiten, en de andere twee staan dagelijks zo'n 12 uur buiten. Ik doe alleen lichte klusjes zoals mest uit het weiland halen en voer klaar zetten, verder niets. Dat scheelt weer en meer tijd om tijd met ze door te brengen, te rijden etc ;) Ik probeer elke avond met een van de twee die beleerd zijn wat te doen, soms met beide, soms een avond niets. Tis maar net hoe de dag loopt. Eentje wordt gereden, eentje staat voor de koets en de andere staat nog op te groeien. Ze lopen gemiddeld 4x per week. Straks nog even puzzelen als de derde erbij komt. Hahaha, de dag dat mijn vriend een stal uitmest is wanneer Pasen en Pinksteren op één dag vallen :+
Laatst bijgewerkt door Niekje51 op 21-06-13 16:32, in het totaal 2 keer bewerkt

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 16:28

Ah oke, dan is het wel te doen op een avond inderdaad...
Ik dacht dat je er 3 had die gereden moesten worden...
da's best veel... 8-)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:01

Ik heb twee pony's om te doen: een mini waar ik mee men en een bijrijdpony. Eigenlijk is alles voor ze geregeld en hoef ik zelf alleen de beweging te doen.
Mini doe ik vier dagen per week.
Bijrijdpony doe ik drie dagen per week.

Verder heb ik een drukke fulltime baan met regelmatig overwerk, redelijk wat vriendinnen waar ik mee afspreek.
Soms is twee pony's wel veel, maar natuurlijk ook erg leuk.

jenever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:18

Ik heb een bijrijdpaard en daar ga ik elke dag naar toe. Rijden doe ik 3x in de week en 2 dagen longeren en dan heeft die 2 dagen rust. Ik werk 30uur en ga altijd na me werk naar hem toe en is prima te combineren met me werk, huis en het paard dan. Nu heb ik wel een voordeel dat mijn man in het huis ook heel veel dingen doet dus ik sta er niet alleen voor.

Ninia

Re: Druk leven en eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:08

me = mijn :-)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:35

Ik vind dat je het nog redelijk rustig hebt dan TS,
Zelf heb ik momenteel 2 paarden, ben elke avond om 19:00 thuis van werk (40 uur maar kom soms makkelijk aan 50 a 60 uur in de week), eten, 19:30 bij de paarden tot 22:30, dan douchen en op bed :)

De paarden zijn echt mijn ontspanning na een drukke dag werk.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:40

Nu heb ik het rustig in vergelijking met een poosje terug.. Werk 40u en 2 paarden maar 1tje in de opfok.
Mn werk is op 1min loopafstand en paard staat 5min bij mn huis vandaan dus heel goed te doen...
Tot voor kort werkte ik ook gewoon 40u maar reed daarnaast elke dag 3 tot 4 paarden.. Dat was soms wat veel maar op zich goed te doen... Nu met nog 'maar' 1 paard elke dag heb ik dus tijd over zou je bijna zeggen :P

Wel volpension want heb gewoonweg de tijd niet om dat ook allemaal zelf te doen...

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:51

Weet je, het is maar net hoe gemotiveerd je bent, hoe graag je het wil/doet en wat je ervoor over hebt. Ik werk 40 uur in de week en heb 2 rijpaarden (en een jonkie in de opfok, maar daar heb ik niet echt omkijken naar). Mijn paarden staan op een stal waar naartoe ik wel een half uur moet rijden (met de auto), maar waar wel bijna alles gedaan wordt. Ik moet mijn paarden alleen binnen zetten en rijden/longeren. Ik kan mijn uren op het werk wel redelijk makkelijk zelf indelen. Ik moet om 8 uur of om 9.30 beginnen. Als ik om 9.30 begin, sta ik om 5.45 uur op en rijd ik die dag voor mijn werk 1 paard. De ander wordt geknuffeld en geborsteld en heeft verder vrij (op de wei). Ik kan douchen op stal en ga dan naar mijn werk. Ik werk dan tot 18.00 uur. Ik ben dan om 18.30 thuis en heb de rest van de avond voor mezelf (wel koken en wat huishouden enzo natuurlijk)

Als ik om 8.00 begin, werk ik tot 16.30 en dan rijd ik daarna 2 paarden. Ik ben dan meestal rond 20.30 thuis en eet dan wat makkelijks (wel gezond). In het weekend rijd ik meestal ook beide paarden en wedstrijden.

De paarden zijn mijn leven en hoewel mijn collega's mij voor idioot verklaren, doe ik dit al jaren zo en ik zou er niet aan moeten denken om te stoppen. Ik heb op mijn stal wel iemand die graag dingen voor me doet als ik een keer niet kan of de paarden binnen zet als ik 's morgens al geweest ben. Dat is wel heel fijn.

Als het je lust en je leven is, dan doe je het elke dag met plezier!

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 16:10

Ik ben studente in Amsterdam en heb mijn pony op een pensionstalling in Brabant staan, waar mijn ouders in de buurt wonen.
Ik studeer full-time wat inhoud dat ik van maandag tot donderdag in Amsterdam zit en dus van donderdag middag tot zondag bij mijn paard ben.
Niet de meest geweldige indeling, maar wanneer ik maar een of twee dagen naar school moet of in de vakanties ben ik gewoon dagelijks bij mijn lieve
paardje te vinden.

Ik heb het geluk met een stalling waarvan de eigenaar de paarden voert, binnen en buiten zet, overdag staat ze met de kudde in het weiland :), en in mijn geval
mijn paardje een paar keer per week uitmest. In de weekenden doe ik dit natuurlijk zelf.

Over twee weken ga ik weer lekker met mijn paardje op vakantie en gaan we twee weken lang lekker rondrijden in drenthe en interessante clinics volgen. Door het jaar in
rijd ik vaak met haar naar buiten en werk ik volgens het freestyle systeem van emiel voest (loswerken, dll etc.). Mijn paardje is ondertussen 20 jaar, maar nog ontzettend energiek en
goed op conditie, en ik heb haar 3 jaar geleden gekocht dat was een jaar voor ik ging studeren.
Mijn studie duurt 3/4 jaar en ik heb niet het idee dat mijn paardje eronder lijdt. Ik heb goede afspraken met de staleigenaar zodat ze niks tekort komt en ik de weekenden krijgt ze volle aandacht.